Tässä pähkäillyt, että ostaisiko vaiko ei ostaisi. Olen hyvä pähkäilemään näitä ja yleensä autot ehtii mennä tai mielenkiinto lopahtaa ennenkö ostan W212 350 CDI (AMG Sport) ml. 170 tkm, vm. 2010.
Varmasti täälläkin ko. automallin omistajia. Risuja, ruusuja.
egyptian kirjoitti:Mites ne öljyvuodot, onko ne jo saatu hallintaan tuon ikäisissä? Voiko enää puhua kurahaarasta..
Tjaa-a. Hyvä kysymys. En tiedä miten yleinen ongelma tuo on. Netissä kun hakee, niin kaikki ongelmat saa tuntumaan yleisiltä oli auto mikä tahansa ja aina on jonkun kaverilla ollut ja hajonnut vaikka itse ei tietäisi autosta mitään
Itse olen ollut tyytyväinen omaan kulkineeseen. Löylyähän saisi koneessa olla enemmän, mutta on tuollakin ehtinyt.
Ei kai kukaan kulutuksen viilaaja kutoskoneista edes harkitse, niin nehän on turhia spekulaatioita...kaikki menee, mitä tankataan ja sitä nopeemmin, mitä suorempi nilkka
Minä olen käsittänyt niin, että loppuvuodesta 2007 eteenpäin tuohon olisi jo tehtaalta laitettu kestävämpi ratkaisu, eikä tuota vuoto-ongelmaa enää olisi ollut. Meillä ollut useampi w212 E350 cdi ammattikäytössä, joista yksi on vieläkin vara-autona ja toinen siviilikäytössä työkaverilla, eikä yhdessäkään ole tuota ongelmaa esiintynyt (eikä sen koomin koneeseen liittyen muitakaan ongelmia). Kaikilla niillä ajettu runsaasti (n. 300tkm, tuolla vara-autolla vasta vähän yli 200tkm). Omassakin autossa nykyään om642, ja tyytyväinen olen ollut. Myöskään tässä omassa tuota vuotoa ei ole ollut (loppuvuosi 2007).
Tesla Model 3 SR+ 2020
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Tuntuu ne suurimmat viat olevan niillä joilla ei kyseistä autoa ole....
Omassa vm.2010 350cdi ei pienintäkään murhetta, ei kuse alleen eikä oo suutinmurheita...
Mersuthan alkaa E:estä ja moottorit 3litrasesta, neloskone ei oo edes vaihtoehto..mulle!
Miten niin isoruokaisia????
Eeemeli kirjoitti:Tuntuu ne suurimmat viat olevan niillä joilla ei kyseistä autoa ole....
Omassa vm.2010 350cdi ei pienintäkään murhetta, ei kuse alleen eikä oo suutinmurheita...
Mersuthan alkaa E:estä ja moottorit 3litrasesta, neloskone ei oo edes vaihtoehto..mulle!
Miten niin isoruokaisia????
On se V6 aika janonen ja muilta käyttökuluiltaan myös kalliimpi pitää. Tuo V6 diesel ei oo enää vaihtoehto mulle
Käy ajamassa tollanen ohjelmoitu nelipyttynen tuplaturbo ni yllätyt kulutuksen näyttämästä ja pirteydestä
Eeemeli kirjoitti:Tuntuu ne suurimmat viat olevan niillä joilla ei kyseistä autoa ole....
Omassa vm.2010 350cdi ei pienintäkään murhetta, ei kuse alleen eikä oo suutinmurheita...
Mersuthan alkaa E:estä ja moottorit 3litrasesta, neloskone ei oo edes vaihtoehto..mulle!
Miten niin isoruokaisia????
On se V6 aika janonen ja muilta käyttökuluiltaan myös kalliimpi pitää. Tuo V6 diesel ei oo enää vaihtoehto mulle
Käy ajamassa tollanen ohjelmoitu nelipyttynen tuplaturbo ni yllätyt kulutuksen näyttämästä ja pirteydestä
Itse olen ajanut 250CDI:n (W212 ja W204). Ei tosin softattuna. On se ok, mutta kyllä sitä jäi tuota V6:sta kaipaamaan. Hieman itseäni ainakin häiritsi se voimakas dieselin ruksutus mikä tuli sisälle sekä E:ssä, että C:ssä kun neloskone oli keulalla.
Kävin kans tänään koeajamassa tuollaista autoa. Pitäis vaan saada yks auto pois että pääsis vaihtelemaan.
Niin tuosta moottorista, onhan kutoskone nyt kutoskone, mutta eipä tuo juuri omaa ohjelmoitua 200cdi:tä pirteämpi ollut. Hienostihan se kulki toki. Moottorin ääntä ei kyllä kuulunut yhtään, todella hiljainen tuo V6. Paljon parempi paketti mitä w164 ml samalla tekniikalla, toi oli airmaticilla, sekin paljon mukavempi mitä ml.
S202 kirjoitti:No kannattaa kuitenkin koeajaa joskus nelonenkin, ei sitä tiedä muutakuin äänestä. Tuplaturbo korvaa hienosti ne puuttuvat sylinterit.
Onhan se koeajettu sekä W204:ssä, että W212:ssa. Se on ok kone, mutta kutoskone on ykkösvaihtoehto. Smoothimpi ja hiljaisempi. Neloskone kuulostaa samalta, kuin massey ferguson vuosimallia -78
S202 kirjoitti:No kannattaa kuitenkin koeajaa joskus nelonenkin, ei sitä tiedä muutakuin äänestä. Tuplaturbo korvaa hienosti ne puuttuvat sylinterit.
Enemmänkin erityisesti äänestä Itse olen ajanut molempia w212:sia runsaasti - 250 cdi ja 350 cdi, ja on siinä aika paljon muutakin eroa kyllä, kuin se ääni. Vielä vähemmän ymmärrän miksi jotkut hehkuttaa nimenomaan 250:stä. Eikö huomattavasti viisaampaa olisi ostaa teknisesti käytännössä identtinen 220 cdi?
Tesla Model 3 SR+ 2020
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Tässä lähipiirissä oli taannoin loppupään tuotantoa oleva S204 4Matic 320 kutosdieseli, joka on nyttemmin vaihtunut S205 4Matic 250 nelosdiisseliin. Melkoinen ero äänimaailmassa varsinkin pihan puolelta kuultuna. Toisen kyllä kuulee, toista ei juuri kuullut kuin läheltä ja tuolloinkin kuuluminen sai aikaan positiivisia fiiliksiä, mitä tuosta uudemmasta kalistimesta ei voi kyllä sanoa. No, melko hiljainen se nelonen onneksi sitten kyllä on kabiinin puolella. Ääni jää ulkoilijoiden meluhaitaksi . Vaikka uudempi muutoin kaikin puolin mieluisampi auto nyt ilmajousineen ym. onkin, niin huolimatta ihan reippaista kulkuhaluista, isäntä jaksaa välillä kaihoilla kuutosen hienostunutta voimantuottoa.
Löpöähän tuo nelonen käsittääkseni ainakin kyseisellä voimansiirtopaketilla kuluttaa varsinkin pienessä seka-ajossa aika lailla maltillisemmin, jos sillä noin 1tkm kuukausisuoritteella nyt mitään merkitystä on, varsinkaan melkoisen arvokkaassa uudessa autossa.
RH kirjoitti:Tässä lähipiirissä oli taannoin loppupään tuotantoa oleva S204 4Matic 320 kutosdieseli, joka on nyttemmin vaihtunut S205 4Matic 250 nelosdiisseliin. Melkoinen ero äänimaailmassa varsinkin pihan puolelta kuultuna. Toisen kyllä kuulee, toista ei juuri kuullut kuin läheltä ja tuolloinkin kuuluminen sai aikaan positiivisia fiiliksiä, mitä tuosta uudemmasta kalistimesta ei voi kyllä sanoa. No, melko hiljainen se nelonen onneksi sitten kyllä on kabiinin puolella. Ääni jää ulkoilijoiden meluhaitaksi . Vaikka uudempi muutoin kaikin puolin mieluisampi auto nyt ilmajousineen ym. onkin, niin huolimatta ihan reippaista kulkuhaluista, isäntä jaksaa välillä kaihoilla kuutosen hienostunutta voimantuottoa.
Löpöähän tuo nelonen käsittääkseni ainakin kyseisellä voimansiirtopaketilla kuluttaa varsinkin pienessä seka-ajossa aika lailla maltillisemmin, jos sillä noin 1tkm kuukausisuoritteella nyt mitään merkitystä on, varsinkaan melkoisen arvokkaassa uudessa autossa.
Tässä varmaan kiteytyy puolesta ja vastaan argumentit samassa viestissä. Eli jos kokemus nelosdieselistä on lähinnä ulkoapäin kuultuna esim. kylmäkäynnistyksen yhteydessä niin kyllähän se ainakin hiukan latistaa tunnelmaa, vaikka olisi muuten hienokin auto. Sitten taas jos vedetään pitkää siivua tasaisella nopeudella niin kabiinissa on aika sama mikä moottori siellä hyrrää, varsinkin jos ei kaasua tykkää erityisemmin painella. Varsinaisesta tehon riittämättömyydestä varmaan harvoin jää kiinni. Ääni silti kutoselle
manonyymi kirjoitti:Sitten taas jos vedetään pitkää siivua tasaisella nopeudella niin kabiinissa on aika sama mikä moottori siellä hyrrää, varsinkin jos ei kaasua tykkää erityisemmin painella. Varsinaisesta tehon riittämättömyydestä varmaan harvoin jää kiinni. Ääni silti kutoselle
Sisäistä perverssismiäni voidellakseni kävin eilen sadan kilometrin päässä kääntymässä kolmipyttyisellä 82-heppaisella "mopoautolla". Aika ison osan matkasta jopa moottoritietä. Vakkari päälle 125 näyttämällä, niin ihmeesti tuokin reissu tuli suoritettua ilman suurempaa tuskaa. Kummallista kyllä, meluhaittaakaan ei erityisemmin koe .
Ääni silti myös sille kuutoselle .
Mittari yleensä optimistinen. Lyhyellä matkalla voi tulla pieniäkin lukemia mutta tässäkin näyttää 0.4 l/100 km todellista vähemmän.
V6 from start.JPG
Pidemmän matkan keskiarvot nouseekin ihan eri tasolle.
V6 from reset.JPG
Aika epäloogisia muutenkin nuo moottorit. Meillä vanhin V6 oli 2006 vuodelta eikä siinä vuotanut edes ne turbon tiivisteet kun taas uudemmassa vuosi vaikka oli parannettua mallia. Kurahaaraa pitää vielä odotella ja ketjun venymistä mutta eiköhän ne sieltä ajallaan tule.
Sinänsä turhaa yrittää tyrkyttää omia mieltymyksiä toisille kun valinnat on niin henkilökohtaisia juttuja. 200 CDI riittäisi ihan hyvin omassa ajossa kun taas toiset joutuu virittämään kasinkin (tässä kai puhutaan vain dieseleistä).
Eeemeli kirjoitti:Tuntuu ne suurimmat viat olevan niillä joilla ei kyseistä autoa ole....
Omassa vm.2010 350cdi ei pienintäkään murhetta, ei kuse alleen eikä oo suutinmurheita...
Mersuthan alkaa E:estä ja moottorit 3litrasesta, neloskone ei oo edes vaihtoehto..mulle!
Miten niin isoruokaisia????
On se V6 aika janonen ja muilta käyttökuluiltaan myös kalliimpi pitää. Tuo V6 diesel ei oo enää vaihtoehto mulle
Käy ajamassa tollanen ohjelmoitu nelipyttynen tuplaturbo ni yllätyt kulutuksen näyttämästä ja pirteydestä
Miksi kävisin? Mulle tuo kulutus ei ole ongelma. Kyllä tässä autoilussa täytyy muutkin asiat vaikuttaa kuin kulutus, hulluinta hommaa itseään kiduttaa
Ja toisaalta miksi verrata softattua nelosta vakio kutoseen?
Jo tuon neloskoneen ärsyttävä ääni saa vetämään rastin sen päälle!