Häiriöviesti Auxiliary battery Malfunction

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Boss49
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 75
Liittynyt: Ke 26.12.2012 10:35

Häiriöviesti Auxiliary battery Malfunction

Viesti Kirjoittaja Boss49 »

Tuommoisen häiriön Mersu W212 -12 ilmoitti.

Se on ilmeisesti automaattivaihteiston akkuun liittyvä, mitä vaikutusta sillä
on automaattivaihteiston toimintaan?

Onko kiireellinenkin asia, vai annanko sen vaan palaa? Vikailmoitus ei tule aina
näkyviin, kun auton käynnistää.

Marmoritiskilla akku maksaa 140 € + tunti töitä 98 € , osaako tuon itse vaihtaa vai
tuleeko ongelmia ( mersun varaosamyyjä sanoi, että vaikka akun ostaisi muualta just samalla osanumerolla
kuin mersuliikkeestä, saattaa jännitteessä olla eroja ja tulla näin ongelmia :)
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13766
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Häiriöviesti Auxiliary battery Malfunction

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Pystyy vaihtamaan itse ja pystyyhän sitä ostamaan oikean jännitteen akun kun ei 6 volttista laita.
Boss49
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 75
Liittynyt: Ke 26.12.2012 10:35

Re: Häiriöviesti Auxiliary battery Malfunction

Viesti Kirjoittaja Boss49 »

Mistähän saa ja millaisen akun pitää olla?
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13766
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Häiriöviesti Auxiliary battery Malfunction

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Varaosamies sai varmaan auton runkonumeron, sen avulla löytyy arpomatta oikea varaosanumero.
Boss49
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 75
Liittynyt: Ke 26.12.2012 10:35

Re: Häiriöviesti Auxiliary battery Malfunction

Viesti Kirjoittaja Boss49 »

Toki akun marmoritiskiltä saa, mutta saako muualta just käypäsen.
Tarvikeliikkeestä jos kyselen, mikä tuo akku tarkallee ottaen on ?
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13766
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Häiriöviesti Auxiliary battery Malfunction

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Joku varmaan osaa lukea kristallipallosta tai tietää muuten vaan. Ilman runkonumeroa minä en arvaile, onko autossa Stop/Start (isompi akku takaluukussa) vai ei (pieni akku kojelauden päädyn uumenissa).

Akun speksit näkyy myös siitä vanhasta akusta vaikka varmaan haluaisit ensin ostaa uuden ja vasta sitten kaivaa vanhan esille.
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2475
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Häiriöviesti Auxiliary battery Malfunction

Viesti Kirjoittaja noroljan »

Boss49 kirjoitti:( mersun varaosamyyjä sanoi, että vaikka akun ostaisi muualta just samalla osanumerolla
kuin mersuliikkeestä, saattaa jännitteessä olla eroja ja tulla näin ongelmia :)
Meikäläinen saattaisi jopa suuttua jos tälläistä soopaa joku merkkiliikkee heppu kehtaisi suoltaa suustaan ulos vasten kasvoja :twisted: :roll:
Boss49
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 75
Liittynyt: Ke 26.12.2012 10:35

Re: Häiriöviesti Auxiliary battery Malfunction

Viesti Kirjoittaja Boss49 »

DBFI kirjoitti:Joku varmaan osaa lukea kristallipallosta tai tietää muuten vaan. Ilman runkonumeroa minä en arvaile, onko autossa Stop/Start (isompi akku takaluukussa) vai ei (pieni akku kojelauden päädyn uumenissa).

Akun speksit näkyy myös siitä vanhasta akusta vaikka varmaan haluaisit ensin ostaa uuden ja vasta sitten kaivaa vanhan esille.
Auton tavaratilassa on isompi akku, onko se siis vaihdettava, vai onko niitä akkuja enemmänkin? Liittyykö vikakoodi siis start/stop-systeemiin,
liittyykö se siis mitenkään automaattilaatikkoon?
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18187
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Häiriöviesti Auxiliary battery Malfunction

Viesti Kirjoittaja dealer »

Automaattivaihteistolla ei ole mitään akkua, mistä moinen ajatus ?
Testaa lisäakku ja vaihda(ta) se jos on viallinen, ellei ole Starilla selviää mikä aiheuttaa herjan näytössä.
mersun varaosamyyjä sanoi, että vaikka akun ostaisi muualta just samalla osanumerolla
kuin mersuliikkeestä, saattaa jännitteessä olla eroja
Kaikkea ne yrittääkin.
wiimax.fi
Boss49
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 75
Liittynyt: Ke 26.12.2012 10:35

Re: Häiriöviesti Auxiliary battery Malfunction

Viesti Kirjoittaja Boss49 »

[quote="dealer"]Automaattivaihteistolla ei ole mitään akkua, mistä moinen ajatus ?
Testaa lisäakku ja vaihda(ta) se jos on viallinen, ellei ole Starilla selviää mikä aiheuttaa herjan näytössä.

Häiriöviestin Auxiliary battery Malfunction selitys ohjekirjassa : Automaattivaihteiston vara-akku ei enää lataudu.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13766
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Häiriöviesti Auxiliary battery Malfunction

Viesti Kirjoittaja DBFI »

ISM:n varavirtaa antaa se akku kun hätätilanteessa ei ole mekaanista aluevaihtomahdollisuutta. Makuasia onko tuo automaattivaihteiston osa vai erillinen.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18187
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Häiriöviesti Auxiliary battery Malfunction

Viesti Kirjoittaja dealer »

Niinpä näkyy olevan. En ole koskaan aiheeseen perehtynyt, kun vaan laitettu kuntoon sitä mukaa kun noita on ollut.
wiimax.fi
Arnu69
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Su 10.06.2012 00:36

Re: Häiriöviesti Auxiliary battery Malfunction

Viesti Kirjoittaja Arnu69 »

Otsikon mukainen teksti lukee näytöllä. Oliko ketjun aloittajalla selvinnyt tilanne, mikä oli ja mitä kustansi?
Auto: MB B200CDI Automatti 2013
kulkupeli: Nissan Micra 1.2 manuaali 2005
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18187
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Häiriöviesti Auxiliary battery Malfunction

Viesti Kirjoittaja dealer »

Se kertoo siitä kakkosakusta että on rikki. Se mitä korjaus jonkin toisen autoon maksaa ei kerro mitä se sinun autoon maksaa, koska akkuja on erilaisia ja eri paikassa.
Jos taas - todella todella harvoin - ilmoitus kertoisi jostain muusta viasta, sehän ei tässä selviä vaan autoa tutkimalla.
wiimax.fi
jawa59
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 152
Liittynyt: To 25.10.2018 22:26

Re: Häiriöviesti Auxiliary battery Malfunction

Viesti Kirjoittaja jawa59 »

Mulla sama homma w205:ssä. En mennyt kiinankopioihin, vaan ostin alkuperäisen osan. Se on isohko konkka, joka sijaitsee apumiehen jalkatilassa. Youtubesta vaihto-ohjeet, ja itse vaihdoin. Aikaa meni vartti. Torxia vaan tarvittiin. Ei herjaa enää, eikä tarvittu mitään koodaamista.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13766
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Häiriöviesti Auxiliary battery Malfunction

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Ketjun aloittajalla W212 ja ymmärtääkseni uudella kyselijällä 246 joissa kummassakin pikkuakku, ei konkkaa kuten 205:ssä. Muuten ihan hyvä tietää miten 205:ssa hoitui eikä sillä sinänsä suurta merkitystä ole vaihdetaanko pikkuakku vai iso konkka mutta tuosta vaan saattoi saada sen käsityksen että noissa muissakin on isohko konkka.
NasseSet4
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Su 04.08.2019 22:50

Re: Häiriöviesti Auxiliary battery Malfunction

Viesti Kirjoittaja NasseSet4 »

Itsellä tuli tämä teksti eilen ja rupes vaihteisto temppuilemaan, onko tällä nyt mitään perää tuohon vaihteistoon?
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13766
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Häiriöviesti Auxiliary battery Malfunction

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Itsellänikin tuli vikaviesti ruutuun mutta mitään vaihteisto-ongelmaa ei ollut. En tietenkään kerro mistä autosta on kyse.

Pikkuakuilla on niin monta eri funktiota korimallista ja vuosimallistakin riippuen.
AaPoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 288
Liittynyt: Ti 13.07.2021 11:34
Paikkakunta: Tampere

Re: Häiriöviesti Auxiliary battery Malfunction

Viesti Kirjoittaja AaPoo »

Nyt tuli samainen viesti itselle 2010 4m rattivaihteilla ja akku moottoritilassa, ei startstop. Ymmärsin jostain, että tässä mallissa ei pitäisi edes olla pikkuakkua.

Nyt on ollut kovat pakkaset ja paljon pätkäajoa, joten laitan auton nyt lataukseen, iltapäivästä 200km reissulle. Auto kyllä käynnistyi esilämmityksen jölkeen ongelmitta.

Voikohan tuo viesti liittyä mahdolliseen matalaan akkujännitteeseen vai menikö akku rikki pakkasilla?
S212 E350CDI 4Matic 2009
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13766
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Häiriöviesti Auxiliary battery Malfunction

Viesti Kirjoittaja DBFI »

AaPoo kirjoitti: To 15.12.2022 12:20 Nyt tuli samainen viesti itselle 2010 4m rattivaihteilla ja akku moottoritilassa, ei startstop. Ymmärsin jostain, että tässä mallissa ei pitäisi edes olla pikkuakkua.

Nyt on ollut kovat pakkaset ja paljon pätkäajoa, joten laitan auton nyt lataukseen, iltapäivästä 200km reissulle. Auto kyllä käynnistyi esilämmityksen jölkeen ongelmitta.

Voikohan tuo viesti liittyä mahdolliseen matalaan akkujännitteeseen vai menikö akku rikki pakkasilla?
Jos/kun ei ole start/stop-auto niin ei ole sitä moottoripyörän akkua. Rattivaihteilla viittaat kaiketi siihen vaihdevipuun rattiakselilla, ei vaihteenvaihtoläpysköihin. V6:ssa on sähköinen vaihdealueen valitsija ja sille on pieni akku kojelaudan vasemmassa päässä tai niillä main.

AUX battery varoitus liittyy siihen pikkuakkuun eikä vaikuta starttaamiseen (jos pääakku on kunnossa).
AaPoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 288
Liittynyt: Ti 13.07.2021 11:34
Paikkakunta: Tampere

Re: Häiriöviesti Auxiliary battery Malfunction

Viesti Kirjoittaja AaPoo »

DBFI kirjoitti: To 15.12.2022 13:25
AaPoo kirjoitti: To 15.12.2022 12:20 Nyt tuli samainen viesti itselle 2010 4m rattivaihteilla ja akku moottoritilassa, ei startstop. Ymmärsin jostain, että tässä mallissa ei pitäisi edes olla pikkuakkua.

Nyt on ollut kovat pakkaset ja paljon pätkäajoa, joten laitan auton nyt lataukseen, iltapäivästä 200km reissulle. Auto kyllä käynnistyi esilämmityksen jölkeen ongelmitta.

Voikohan tuo viesti liittyä mahdolliseen matalaan akkujännitteeseen vai menikö akku rikki pakkasilla?
Jos/kun ei ole start/stop-auto niin ei ole sitä moottoripyörän akkua. Rattivaihteilla viittaat kaiketi siihen vaihdevipuun rattiakselilla, ei vaihteenvaihtoläpysköihin. V6:ssa on sähköinen vaihdealueen valitsija ja sille on pieni akku kojelaudan vasemmassa päässä tai niillä main.

AUX battery varoitus liittyy siihen pikkuakkuun eikä vaikuta starttaamiseen (jos pääakku on kunnossa).
Muistinkin omaavani epc:n, pikkuakku löytyy. Rattiläpyskät ja sähköinen vaihteenvalitsin ratin vieressä. Latasin akun eikä herjannut startatessa enää.

Gigantista löytyy 25 eurolla tähän sopiva akku. Pitänee vaihtaa joku päivä.
S212 E350CDI 4Matic 2009
Avatar
Tenutähti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1051
Liittynyt: Su 04.12.2005 22:19
Paikkakunta: Tornio

Re: Häiriöviesti Auxiliary battery Malfunction

Viesti Kirjoittaja Tenutähti »

Onko tällaisesta ketjusta hyötyä jollekin tulevaisuudessa? Useita kysyjiä mutta paljastaako yksikään auton runkonumeroa että joku mahdollisesti tulevaisuudessa saisi tarkalleen tietää minkälainen auto ja millä varusteilla. Vaikka kysytään tarkempia tietoja/runkonumeroa niin ei. Juttu on jotain tasoa, että ”minun mersu”. Jos oikeen tarkaksi innostuu niin ee-sarjalainenhan se on…
Foorumin yksi hyödyllisimpiä ideoita kai on että tieto olisi tallessa tulevaisuutta ajatellen jos joku muukin ihmettelee saman asian kanssa.
Toisin kuin facebookin ryhmät jolla ei tee suurimmaksi osaksi hevon p…..
Tämä ongelmahan ei koske pelkästään tätä ketjua…

Tarkat tiedot potilaasta ja kun homma/ongelma etenee tai ratkeaa lopullisesti niin mikä oli ratkaisu! Kiitos!
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79

Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Avatar
pjj53
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 310
Liittynyt: Su 21.01.2007 15:10
Paikkakunta: Kanta Häme

Re: Häiriöviesti Auxiliary battery Malfunction

Viesti Kirjoittaja pjj53 »

Missähän vm. 2015 Vitossa (447) tuo apuakku sijaitsee? 4-kone, automaatti, start and stop.
Ajossa:
W208 230K Cabrio
R170 320
W447 Vito
Avatar
pjj53
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 310
Liittynyt: Su 21.01.2007 15:10
Paikkakunta: Kanta Häme

Re: Häiriöviesti Auxiliary battery Malfunction

Viesti Kirjoittaja pjj53 »

No sieltähän se apparin istuimen alta löytyi - pääsee käsiksi tavaratilan puolelta.
Ajossa:
W208 230K Cabrio
R170 320
W447 Vito
Avatar
740 GLE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 673
Liittynyt: Ke 19.02.2020 20:33

Re: Häiriöviesti Auxiliary battery Malfunction

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

WDD2120021A526773 eli start-stopilla varustettu vuosimallin 2012 W212 antoi useampana päivänä saman ilmoituksen "Auxiliary battery failure".

Omalta kannalta suurin murhe lisäakun halvaantumisesta oli HOLD toiminnan puute, jota ilman automaattivaihteinen tuntuu vielä tavallistakin kömpelömmältä ajaa.

Akun vaihdolla näytti korjaantuvan, Akkutalo Oulu, 52 €. Nyt vaihdettu akku kesti pari vuotta pidempään kuin vastaava alkuperäinen. Starttiakku ei ole vielä kiukutellut eikä toistaiseksi ole näkynyt yhtään Webaston akkuvahtikatkaisua.
Aina vaan 212, nyt S212
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3136
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: Häiriöviesti Auxiliary battery Malfunction

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

740 GLE kirjoitti: Pe 10.03.2023 19:42

Omalta kannalta suurin murhe lisäakun halvaantumisesta oli HOLD toiminnan puute, jota ilman automaattivaihteinen tuntuu vielä tavallistakin kömpelömmältä ajaa.

Automaatti kömpelö? :o
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13766
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Häiriöviesti Auxiliary battery Malfunction

Viesti Kirjoittaja DBFI »

tahtoomersun kirjoitti: La 11.03.2023 12:11
Automaatti kömpelö? :o
Pitää ymmärtää mitä ajamisella kulloinkin tarkoitetaan. Ei välttämättä liikkumista kotipihasta markettiin ja takaisin.
Jürgen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 526
Liittynyt: Su 05.06.2022 19:04

Re: Häiriöviesti Auxiliary battery Malfunction

Viesti Kirjoittaja Jürgen »

740 GLE kirjoitti: Pe 10.03.2023 19:42
Omalta kannalta suurin murhe lisäakun halvaantumisesta oli HOLD toiminnan puute, jota ilman automaattivaihteinen tuntuu vielä tavallistakin kömpelömmältä ajaa.
En itse ole tuota HOLDia kaivannut sen enempää automaatissa kuin manuaalissakaan, ihan turha toiminto...
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13766
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Häiriöviesti Auxiliary battery Malfunction

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Jürgen kirjoitti: La 11.03.2023 15:26 En itse ole tuota HOLDia kaivannut sen enempää automaatissa kuin manuaalissakaan, ihan turha toiminto...
Esimerkki siitä kuinka erilaisia mersukuskien mieltymykset on. Itse käytän vähintään aina punaisissa valoissa HOLDia, monesti muulloinkin. Sprinterissä (2017) harmittaa kun ei hold'ia ole ja joutuu jarrua polkemaan. Automaattihan ajaisi päin punaista jos ei jarrua painaisi.
Avatar
740 GLE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 673
Liittynyt: Ke 19.02.2020 20:33

Re: Häiriöviesti Auxiliary battery Malfunction

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Makuasioita. Minä pidän näistä vanhoista Mersuista koska ne tuntuvat autoilta, jotka tekevät minkä kuljettaja pyytää eivätkä keksi omiaan. Kaarteeseen käännetty auto jatkaa kaartamista kunnes toisin määrätään. Ja silloin kun lisäakku on kunnossa, pysähtymään käsketty auto myös uskoo annetun komennon eikä pyri ryömimään liikkeelle jarrupolkimella annetusta selvästä komennosta piittaamatta. Ilmankin voi elää, mutta auto tuntuu kovin vanhanaikaiselta.

Manuaalivaihteisessa en pidä holdin puutetta oikeastaan minkäänlaisena asiana. Talviajossa toinen automaatissa kokemani kömpelyys on epämääräinen vetopyörien sidonta moottorijarrutuksella. Rattiflipuista saa kääntösädettä pienemmälle, mutta jos sen vetää överiksi, ei ole kytkinpoljinta, jota hieman luistattamalla voi keventää vetopyörien sidontaa juuri haluttuun annostukseen.

Tässä suhteessa sekä mutkasta suoraan kampeava kuljettajalle vastaan vääntävä W/S213 ja olemattomalla moottorijarrutuksella toimiva 213 9G-Tronic vaikeuttavat ajamista tarpeettomasti. Onneksi 213 sentään kulkee suuntavakaammin ja toisaalta ainakin S213 kaarretasapaino on niin virheetön, etten ole kaivannut mahdollisuutta pakottaa lievää yliohjausta lift-off oversteerillä, kuten omassa W212:ssa joudun aika usein tekemään. W212 tuntuu vaativan hyvät talvirenkaat. Aliohjaus alkaa korostua renkaiden kuluessa ja V70 altistukseni vuoksi olen keskimääräistä pahemmin allerginen autolle, jossa ratti kääntyy ja rattaat kääntyy, mutta auto ei aiokaan kääntyä. Telaketjuteknokraatilla on vielä sellainen "minä itse" periaate, että tekee mieli ainakin yrittää itse ensin ennen kuin huutaa suojelusenkeliä apuun.

Pidän hyvänä asiana, että auton suojelusenkeli on jatkuvasti vahdissa minun virheeni varalta, mutta en voi sietää autoa, joka on suunniteltu siten, ettei se käänny liukkaaseen mutkaan ellei suojelusenkeli nyki kesken kaarteen jarrua takapyörään pakottaakseen vastahakoisen auton kääntymään teinityyliin takajarruilla.

Hyvä ajettavuus tarkoittaa eri ihmisille eri asiaa. Vaikkapa raskasnokkaisen ison Citroenin ja BMW E60 kuljettaja moittii minun auton ajettavuutta, molemmat eri tavoin, ja molemmat ovat oikeassa. Citikkakuskin mielestä W212 ei ole riittävän suuntavakaa. Minun autoni pilalle liian leveillä renkailla rengastanut edellinen omistaja lähti rahat saatuaan etsimään C6:tta. Hänen arvionsa epävakaudesta suhteessa etuvetoiseen, jonka etupuskurin päällä makaa lehmän raato on aivan todellinen. Minä en vaan huoli autoa, joka kulkee ratista piittaamatta "kuin kiskoilla". Tahdon valita oman ajosuuntani itse kiskoista välittämättä, joten en huoli vaihdossa hänen Citikkaansa, vaikka sen kyydissä istunkin mielelläni. BMW kuski valittaa W212 ohjauksen epämääräisyydestä ja heikosta keskityksestä. Myös hän on oikeassa, mutta minä en välitä siitäkään vaikka havaitsen itsekin samat ilmiöt. Minun ei tarvitse tuntea sormissani onko pyörän alle jäävä hiekanmurunen punagraniittia vai harmaata. Perinnemersujen (kuten W212) filosofiaan kuuluu, että jos kuski haluaa istua ratin takana muutaman tunnin ihan rauhassa, häntä ei pidä häiritä tyhjänpäiväisellä informaatiotulvalla. Mission critical tieto välittyy silti selvästi ja rivakastikin kääntymään komennettu auto tottelee tasapainoisesti ja loogisesti.

En edes odota muiden olevan samaa mieltä, mutta näin minä sen näen.
Aina vaan 212, nyt S212
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
Vastaa Viestiin