W124 230E -92 KE-jetronic ei käynnisty
W124 230E -92 KE-jetronic ei käynnisty
Elikkä tämmönen probleema. Auto ollut ajossa ja parin päivän seisonnan jälkeen startatessa hörähtää käymään ja sammuu saman tien. Sen verran tuossa ihmettelin, että sulakkeet näyttävät ehjille ja auton saa käymään, kun syöttää 12V käynnistyssuuttimelle. Tällöin se käy jotenkin tyhjäkäyntiä, mutta ei kestä kaasua lainkaan. Kokeilin irrottaa ykkösen suuttimen putken käydessä ja sieltä ei tule lainkaan bensaa, vaikka ilmamääräläppää painaisi alas saakka. Mistähän tuota vikaa lähtisi hakemaan?
Re: W124 230E -92 KE-jetronic ei käynnisty
Alipainevuoto mutta yleensä tollasessa viassa kun suuttimet on loppu valuu putke ttyhjiksi mutta pitäisi se täytön jälkeen kyllä normisti käydä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W124 230E -92 KE-jetronic ei käynnisty
atlas kirjoitti:Alipainevuoto mutta yleensä tollasessa viassa kun suuttimet on loppu valuu putke ttyhjiksi mutta pitäisi se täytön jälkeen kyllä normisti käydä.
Alipainevuotoa olen epäillyt olevan siinä osassa, johon menee kolme bensaputkea ja yksi alipaineputki, koska se vaikuttaa imemällä ja puhaltamalla vuotavan. Se vuoto on kyllä ollut aiemminkin ja muuten pitäisi olla tiivis... Oireet ennen tätä vikaa on olleet, että kaasua ei ole kestänyt runtata kerrasta pohjaan, tai on alkanut nykimään ja veto on hiipunut.
Mitä tarkoitat tuolla täytön jälkeen? Tänään sain tuon käymään niin, että vedin tupakansytkästä johdon käynnistyssuuttimelle. Käytin tuolla konstilla varmaan useamman minuutin ja välillä ruuvasin ykkösen suuttimesta putken irti, eikä sieltä tullut pisaraakaan bensaa. Suuttimen puolella bensaa kyllä näytti olevan, joten ihan kuiva se ei ollut. Mikä tuossa voi estää bensan syötön noin totaalisesti?
Auto on katsastettu viime viikolla ja ihan kohtuu arvoilla meni päästöistä läpi. Ainoastaan tyhjäkäynnin HC -arvo oli ylärajoilla.
Re: W124 230E -92 KE-jetronic ei käynnisty
Paineensäätimen jousta joku korjaaja mollut venyttänyt ja toinut...painetta ei riitä nyt jostain syystä tai jakaja tukossa..pumppukin voi olla ehtoopuolella...vika paikkoja voi olla monia.
Kumikaukalo on yksi mikä halkeaa ajansaatossa jos epäilee imuvuotoa.
Yleensä jos muista putkista tulee ´bensaa mutta joistain ei on vika määriksessä....tuleekos kierroksilla bensaa siitä putkesta?...ja käykö tasaisesti?
Kumikaukalo on yksi mikä halkeaa ajansaatossa jos epäilee imuvuotoa.
Yleensä jos muista putkista tulee ´bensaa mutta joistain ei on vika määriksessä....tuleekos kierroksilla bensaa siitä putkesta?...ja käykö tasaisesti?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W124 230E -92 KE-jetronic ei käynnisty
Kierroksiahan ei kestänyt juuri nostaa tyhjäkäynniltä, kun bensaa meni vain sen yhden sähkösuuttimen kautta oletan. Pumppua tai suodatinta olen epäillyt itsekin, mutta kun käy tuolla lisäsuuttimella, niin ei voi olla ihan tukossa ennen ruiskua. Käynti ei toki ollut ihan tasaista, mutta johtuneeko siitä, ettei bensa jakaannu ihan tasaisesti kaikille sylintereille? Mistä liittimestä tuossa on paras mitata pumpun paineet? Kumi näyttää suht hyvälle, mutta kokonaan sitä ei paikallan kyllä näe. Mikä tuon "paineentasaajan", johon menee alipaineletku, elämän tarkoitus käytännössä oikein on?atlas kirjoitti:Paineensäätimen jousta joku korjaaja mollut venyttänyt ja toinut...painetta ei riitä nyt jostain syystä tai jakaja tukossa..pumppukin voi olla ehtoopuolella...vika paikkoja voi olla monia.
Kumikaukalo on yksi mikä halkeaa ajansaatossa jos epäilee imuvuotoa.
Yleensä jos muista putkista tulee ´bensaa mutta joistain ei on vika määriksessä....tuleekos kierroksilla bensaa siitä putkesta?...ja käykö tasaisesti?
Re: W124 230E -92 KE-jetronic ei käynnisty
Jos pumpun luona oleva painevaraaja laskee läpi laskee paine ...eli laitapa lukko pihti letkuun joka menee pumppupaketilta imuletkuun..tällöin sen ei pidä vuotaa ja jos auto käy on vika siinä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W124 230E -92 KE-jetronic ei käynnisty
Homma tuli nyt siltä osin kuntoon, että auto lähti käymään. Vika korjaantui käyttämällä ohjausyksikön pistoketta irti. Pitää jatkaa hommaa, kunhan saa toisen ruiskun varaosiksi, niin jospa sen saisi sitten toimimaan muutenkin mallikkaasti.