K-jetronic osaajia Uudellamaalla

Missä kannattaa Mersu huollattaa
Vastaa Viestiin
Vesa Rimpele
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: La 11.02.2017 22:53
Paikkakunta: Järvenpää

K-jetronic osaajia Uudellamaalla

Viesti Kirjoittaja Vesa Rimpele »

Katsastusmies kirjasin hylätyn päästöistä ja ongelma todennäköisimmin on K-Jetronicin säädöissä - käy liian rikkaalla. Myös korkeahko kulutus viittaisi samaan.
Mihin kannattaisi viedä Uudenmaan alueella huoltoon?
W126 280SE 1982
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13630
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: K-jetronic osaajia Uudellamaalla

Viesti Kirjoittaja karra »

Vesa Rimpele kirjoitti:Katsastusmies kirjasin hylätyn päästöistä ja ongelma todennäköisimmin on K-Jetronicin säädöissä - käy liian rikkaalla. Myös korkeahko kulutus viittaisi samaan.
Mihin kannattaisi viedä Uudenmaan alueella huoltoon?
Kun sytkäpuolen laitteet on tarkastettu ja ilmansuodatin todettu hyväksi niin ihan perus huoltoon vaan jossa on CO-mittari. Täällä joskus antavat itse säätää katsastuksessakin, jos on liian korkeat päästöt; yhdellä katsastusasemalla oli jopa pitkä 3 mm kuusiokoloavain hommaa varten, se käy muihinkin aitoihin kuin mersuihin :D

Säätö tehdään siitä ilmanputsarin kannen läpi, kannattaa selvitttää oikea arvo valmiiksi ja ei kun säätämään.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk]
2013 MB A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
B20
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 50
Liittynyt: Ke 21.03.2012 13:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: K-jetronic osaajia Uudellamaalla

Viesti Kirjoittaja B20 »

Oma kokemus 124 200 E mallin kanssa meni niin että ostin auton vikalistalla, oli muita pikkujuttuja mutta päästöjen osalta ok. Hetken ajelua ja pikku nykiminen tasakaasulla ja hiukan laiska kaasuun vastaaminen alkoi tympiä.
No säädettäväksi pajalle mittariin ja kertoivat että oli rikkaalla. Ihmettelin tätä ja lähdin ajamaan,selvä muutos kyllä oli pikku nykiminen vaihtui isoksi ja veto aivan hukassa.
Tämän jälkeen kuusiokoloavain mukaan ja ajamaan. Muutaman kokeilun jälkeen tuli tosi hyvä kun oppi tarpeeksi vähän kerrallaan sitä ruuvia kääntämään-ja vielä oikeaan suuntaan.....
Joku vika siinä tietty oli kun ei varmaankaan niillä säädöillä leimaa olisi tullut mutta toimi hienosti ja Hki -Tre- Hki reissu mootoritievauhdeilla oli kulutus 7,7 l.
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3403
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: K-jetronic osaajia Uudellamaalla

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

Kannattaa kaivaa vanhoja kirjoituksiani. Muistaakseni kirjoittelin aikoinaan ohjeet kuinka nuo säädöt onnistuu vimpan päälle.
220.128 Black Mirror
Vastaa Viestiin