W211 takailmajousien ongelma

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
jorppe76
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 75
Liittynyt: Ti 01.08.2006 19:34
Paikkakunta: horola

W211 takailmajousien ongelma

Viesti Kirjoittaja jorppe76 »

Vastaava ongelmaa en haulla löytänyt!
Eli
n .2 kk sitten jysähti perä maahan "kerrasta" mutta hitaasti,nousi kuitenkin takaisin pienen ovien/lukkojen kiinni-auki räpläyksen jälkeen.
Vika koodit oli 5152 tunnistimen väärä signaali/ei signaalia,5501 ajoneuvon taso käyttöalueen ulkopuolella ja 5505 täyttövaihe liian pitkä.
Joten kaikissa vikatopiikeissa tuli korkeusanturin vaihto ensimmäiseksi,niin tein ja tilasin Merteililtä anturi.Se ei lienee alkuperäinen?
Toimi n .2kk ok,paitsi että perä on mielestäni n.2mm liian korkealla ja täyttää aina kun avaa ovet/starttaa ja tyhjentelee melkein joka kerta kun sammutat.

Eilen teki eka kerran ja tänään toisen kerran samat.
Vikakoodeja ei oo vielä luettu mutta veikkaan että samat löytyy?!
Koomiseksi asian tekee se että kummallakin kerralla (helmikuussa ja nyt) sattuivat täysin samoissa kohdin.Rouva toi minut töihin ja itse vein tyttären kouluun.Kellonajatkin olivat 5 minuutin sisään samat :)

Kummallakin kerralla apukuskin ovi avattu ja apukuskin puoleinen takaovi myös.
Voiko olla jotain yhteyttä esim can-väylän kautta yms.....
Vaikka seisoo viikon, niin perä pysyy silmämääräisesti samalla korolla ja kuorma päälläkään ei ole ollut ongelmia.

Hölmöksi ton homman tekee tuo juuri samissa paikoissa ja tavalla käynyt homma.

Nyt jos on samat koodit,niin osaako kukaan kertoa mistä aloitan vian selvityksen?
Kiitos.
Avatar
Berglund
Mersumies
Mersumies
Viestit: 726
Liittynyt: To 31.01.2008 06:49
Paikkakunta: Östrä Vanda
Viesti:

Re: W211 takailmajousien ongelma

Viesti Kirjoittaja Berglund »

Kannattaa testerillä katsoa mitä arvoja tulee tason säätö anturista, myös tarkistaa onko piuhat kunnossa.
Hiukan haiskahtaa että voisi olla piuha murtunut anturilla.

Sitten järjestelmän läpi käynti, kompuran kunto, vuodot jne.
MB ML 350 CDI A 4-MATIC Business Premium -12 (W166.024)
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)
jorppe76
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 75
Liittynyt: Ti 01.08.2006 19:34
Paikkakunta: horola

Re: W211 takailmajousien ongelma

Viesti Kirjoittaja jorppe76 »

Kiitos!
Itse en välttämättä usko tohon vuoto hommaan,voi ja varmaan vähän vuotaakin? Mutta tuo yhtäkkinen perän tippuminen on suurin ongelma.Ihan kun se vaan tunnistaisi väärin jotain tietoa?.Siihen kyllä hyvin sopisi tuo johto ongelma.Ainut mikä vähän hirvittää on tuo apukuskin ovien aukominen mikä on ollut joka kerralla osallisena :)

Jus sen kun maanantaina kehuin että ei oo enää kiukutellut 2 kuukauteen ja pitää käydä kaverilla katottamassa ne korkeustiedot ja mahdollisesti säätämässä 20 mm alemmaksi.
Yllättäen ei pitäisi Elvistellä tai kehua mitään :lol:
simosami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 914
Liittynyt: Ma 24.02.2014 11:26

Re: W211 takailmajousien ongelma

Viesti Kirjoittaja simosami »

Piuhat murtuu jostakin kompuran läheltä, siis johtosarja, sukan sisältä.
Kompuran huolto, ennenkuin simahtaa: ilmansuodatin, kosteudenpoisto ryynit. Hajoaa lopullisesti, kun menee tukkoon.
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
jorppe76
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 75
Liittynyt: Ti 01.08.2006 19:34
Paikkakunta: horola

Re: W211 takailmajousien ongelma

Viesti Kirjoittaja jorppe76 »

Samat koodit taas,paitsi ei 5505:sta.

Tuo johtojen hapertuminen voisi ollakkin syynä?Mikäli se vaikuttaa juuri noin?
Pitää yrittää tutkia kompuran ja anturin luonta.
Avatar
hemppaveikko
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 103
Liittynyt: La 08.05.2004 13:16
Paikkakunta: OULU

Re: W211 takailmajousien ongelma

Viesti Kirjoittaja hemppaveikko »

itselläni oli kompuralta lähtevä paineputki hinkannut kompuran virtajohtoihin jo melekoset kolot .juurikin vaihdatin ilmapussit taakse kun pakkasilla alkoi oleen vaihtelevasti perä kentässä ja lopulta ei noussut enää ollenkaan.oli toiset pussit jotka vaihdoin tuohon, nämä kesti n.170000km.ekat vaihdoin 230000km paikkeilla.hupasesti kuluvaa tavaraa ovat :)eka vaihto kustansi 1500€ tämä 750€,eli hinta tullut alaspäin miten lie laatu ,se nähään sitte.
MIES VOI LUOPUA MERSUSTA VAAN MERSU EI LÄHE MIEHESTÄ
-180C ESPRIT -95. E220 CDI A -03 farkku.S204 200CDI-10
Avatar
Berglund
Mersumies
Mersumies
Viestit: 726
Liittynyt: To 31.01.2008 06:49
Paikkakunta: Östrä Vanda
Viesti:

Re: W211 takailmajousien ongelma

Viesti Kirjoittaja Berglund »

Kompura käy niin pitkään kuin asetettu taso saavutetaan tai käyttöaika suoja tulee vastaan.
On myös mahdollista että anturi on väärässä asennossa, tämä myös johtaa ongelmiin.
Kun auto on stanssissa pitäisi anturin näyttää -10(mm) ja jännite on 2-5V.
Taso on se mikä on kalibroinnissa asetettu, tuo -10 on vakio.
Jännite riippuu siitä onko yksi vai kaksi anturia samassa piirissä.
S211ssa pitäisi olla yksi perämurikan paikkeilla, myös siellä on anturin säätö paikat.
MB ML 350 CDI A 4-MATIC Business Premium -12 (W166.024)
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)
jorppe76
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 75
Liittynyt: Ti 01.08.2006 19:34
Paikkakunta: horola

Re: W211 takailmajousien ongelma

Viesti Kirjoittaja jorppe76 »

No niin.
Perän korkeus sopeutettiin viikko sitten uudelleen -15 mm .Kyllä siellä vuoto varmaankin pakosti jossain on kun aina startatessa alkaa kompura ääntää.
Eli ei auta kun etsiä.Toinen pussi on vaihdettu viime keväänä joten lienee toinen menossa? :)
OMA648
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 126
Liittynyt: Ke 27.07.2016 22:53
Paikkakunta: Espoo/ Heinävesi

Re: W211 takailmajousien ongelma

Viesti Kirjoittaja OMA648 »

jorppe76 kirjoitti:Kyllä siellä vuoto varmaankin pakosti jossain on kun aina startatessa alkaa kompura ääntää.
Tarkoittaako tuo vaikka tunnin välein starttausta vai kenties aamuisin vai miten? Pitemmän paussin jälkeen...?
Mersun specsien mukaan, ainakin Airmaticissa mistä tässä ei nyt ole kyse, auton korin laskeutuminen alle 2mm tunnissa on vielä normaalia.
Eli tuollaisessa tapauksessa aamuisin kompura varmaan käynnistyy.
S211 320CDI -05
jorppe76
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 75
Liittynyt: Ti 01.08.2006 19:34
Paikkakunta: horola

Re: W211 takailmajousien ongelma

Viesti Kirjoittaja jorppe76 »

No niin ja hei taas.
Eli se pärinä selvisikin SBC yksikön pärinäksi :shock:
Ihmettelin jo aieemmin että tuo kompuran ääni muuttuu välillä erillaiseksi ...

Se perän kyykkämiseen syy oli todennäköisesti "jäätyminen" tai sen anturin väärä arvo.

Mutta sbc ongelmat alkoivat juuri samalla hetkellä ja tajusin asian koomisuuden puoli vahingossa... :clap:
Antaa vikakoodit (Bocsh testeri) C225c(abs-jarrutus kesto 0,2-0,5 s,
C2210 Abs-säätö on tapahtunut,C2230 Esp-säätö tapahtunut.

Oletuksena on että ois "hammaskehä" tai etupyörän laakerissa ongelmaa???
Saa nähdä kun tänään tutkin.

Eli aina kun on seisonut jonkin aikaa niin ovet avatessa yms..lähtee pumppu päälle ja nostaa paineita.saman tekee jos pumppaa jarrua paikallaa mutta senhän se kuuluukin tehdä!?

Tutkitaan nyt,tosin minun tuurilla se on kuitenkin kallein vaihtoehto

Kiitos ja anteeksi tän topikin oslta.
Vastaa Viestiin