"P2401 Luistonestojärjestelmän CAN-pitkin lähettämä pyörintänopeussignaali vasen taka ei ole uskottava."
Ylläoleva vikoodi tulee ja starilla katsoen pyörintänopeus pyörästä nolla.
Ongelma tuli auton alhalla käynnin jälkeen, kun ilmapussit tyhjeni takana.
Sen jälkeen liikkeelle lähdössä myös vaihteisto toimi hetken huonosti, eikä suostunut vaihtamaan pienemmälle, vaan piti kierroksia korkealla samalla vaihteella.
ABS-anturi uusittu, kun ei ehjänä lähtenyt pois.
Voiko auton alhalla käynti hajottaa itse ABS-kehän, vai voiko vika olla muuallakin?
Nyt siis ABS, ESP vikakoodit mittarissa sekä ohjaustehosti ja vakionopeussäädin poissa käytöstä.
Kehän vaihto taakse vaatinee ilmeisesti sen verran jumppaa, ettei viitsisi kokeilla, jos syy ei sieltä lähes varmasti löydy.
S211 Ilmapussi vuoto, ABS nopeussignaali ei uskottava?
S211 Ilmapussi vuoto, ABS nopeussignaali ei uskottava?
S211 E320 CDI -04
* C3
* C3
Re: S211 Ilmapussi vuoto, ABS nopeussignaali ei uskottava?
Vika ei ole vielä ajamalla poistunut.
Vasemman ja oikean puolen anturit saanee takana ristiinlaitettua ja siten testattua, pitäisi olla jossain vierekkäin?
Onko ne siis siinä pyöräkotelon rasiassa, mihin nopeusanturin toinen pää menee?
Anturijohdossa on vain kaksi pinniä, kun siinä toisessa toisen reunan kaapelissa taisi olla neljä, vai mistä sen vaihtamisen voi testata?
Vasemman ja oikean puolen anturit saanee takana ristiinlaitettua ja siten testattua, pitäisi olla jossain vierekkäin?
Onko ne siis siinä pyöräkotelon rasiassa, mihin nopeusanturin toinen pää menee?
Anturijohdossa on vain kaksi pinniä, kun siinä toisessa toisen reunan kaapelissa taisi olla neljä, vai mistä sen vaihtamisen voi testata?
S211 E320 CDI -04
* C3
* C3
Re: S211 Ilmapussi vuoto, ABS nopeussignaali ei uskottava?
Katso lampun ja pienen peilin kanssa siitä absin anturin reiästä sisään. Itellä ainakin näki selvästi että kehä oli hajalla. Sisälokarit kun ottaa pois niin näkee abs anturien pistokkeet, mulla ainakin sedanissa on omat liittimet kummallakin puolen niin ei ristiin kytkentä onnistunut ilman anturin irrotusta. Itse kehän vaihdossa piti irrottaa jokseenkin kaikki mahdolliset tukivarret että sai vedettyä vetoakselia syrjään ja takapesän irralleen...
w202 c180 -94,w210 e230 -96,w210 e200 -96,harrastepelinä w116 280se
w124 200e,w202 c180 -95,w210 220cdi -00, w202 c180 -98, 220cdi w211, w209 270cdi
w124 200e,w202 c180 -95,w210 220cdi -00, w202 c180 -98, 220cdi w211, w209 270cdi
Re: S211 Ilmapussi vuoto, ABS nopeussignaali ei uskottava?
Tuolta se näyttää puhelimella kuvattuna.
Jos ei ristiinkytkentää pysty tekeen, niin pakko se on jossain vaiheessa sitten ulkoilmaurheilua harrastaa ja koittaa vaihtaa.
Jos ei ristiinkytkentää pysty tekeen, niin pakko se on jossain vaiheessa sitten ulkoilmaurheilua harrastaa ja koittaa vaihtaa.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S211 E320 CDI -04
* C3
* C3
Re: S211 Ilmapussi vuoto, ABS nopeussignaali ei uskottava?
Pyörittelitkö samalla kun kahtelit reiästä, mulla ainakin oli selvä kohta josta oli poikki, mut voithan sie vaihtaa sen anturin toisesta takapyörästä niin näet rupeeko kilometrit juoksemaan 
w202 c180 -94,w210 e230 -96,w210 e200 -96,harrastepelinä w116 280se
w124 200e,w202 c180 -95,w210 220cdi -00, w202 c180 -98, 220cdi w211, w209 270cdi
w124 200e,w202 c180 -95,w210 220cdi -00, w202 c180 -98, 220cdi w211, w209 270cdi
Re: S211 Ilmapussi vuoto, ABS nopeussignaali ei uskottava?
En pyöritellyt. Halvinta kai se on anturi vaihtaa, näyttää miltä näyttää. Jos selviää ilman asennustyökalua.
Anturia en saanut ehjänä vasemmalta ekalla kerralla, joten luotetaan siihen, että tarvike on toimiva, niin ei tarvi molempia ostaa.
Anturia en saanut ehjänä vasemmalta ekalla kerralla, joten luotetaan siihen, että tarvike on toimiva, niin ei tarvi molempia ostaa.
S211 E320 CDI -04
* C3
* C3
- CDI203
- Asiantuntija

- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: S211 Ilmapussi vuoto, ABS nopeussignaali ei uskottava?
Halvinta on laitta auto *:rin piuhan päähän katsoa mikä sillä on vikana0000 kirjoitti:En pyöritellyt. Halvinta kai se on anturi vaihtaa, näyttää miltä näyttää. Jos selviää ilman asennustyökalua.
Anturia en saanut ehjänä vasemmalta ekalla kerralla, joten luotetaan siihen, että tarvike on toimiva, niin ei tarvi molempia ostaa.
(jos takaa abs nopeus singnalin niin useamin kehä kuin anturi)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: S211 Ilmapussi vuoto, ABS nopeussignaali ei uskottava?
"P2401 Luistonestojärjestelmän CAN-pitkin lähettämä pyörintänopeussignaali vasen taka ei ole uskottava."CDI203 kirjoitti:Halvinta on laitta auto *:rin piuhan päähän katsoa mikä sillä on vikana0000 kirjoitti:En pyöritellyt. Halvinta kai se on anturi vaihtaa, näyttää miltä näyttää. Jos selviää ilman asennustyökalua.
Anturia en saanut ehjänä vasemmalta ekalla kerralla, joten luotetaan siihen, että tarvike on toimiva, niin ei tarvi molempia ostaa.
(jos takaa abs nopeus singnalin niin useamin kehä kuin anturi)
Tuonhan stari antaa.
Ongelma tuli takapään tiputtua alas, niin lähinnä mietitytti voiko ABS-kehä saada siitä siipeensä, vai olisiko joku muu paikka mahdollisempi, esim. kaapelit?
Pitää kurkata kehän kunto vielä pyörittelemällä ja suihkia WDeet samalla pultteihin, niin saa vaikuttaa rauhassa.
Edit: pyörittelemällä näkyi, että siellä oli jotain ruostekokkaretta anturin ja kehän välissä, joka ei liikkunut.
Avattu ja kehäkin samalla vaihdettu. Toimii taas.
S211 E320 CDI -04
* C3
* C3



