kari.vahakangas kirjoitti:Osaatteko sanoa paljon tuollainen neljäpuolilitrainen V8 pitäisi kuluttaa maantieajossa kun korötellään 80-90 km/h?
Ajoin ko vauhtia 100km ja hörppäsi 19L, mielestäni melko paljon, kaupunkiajoa en ole uskaltanut vielä mitatakkaan...
Joku suosittele Helsingissä Rollen Tähtihuoltoa että sinne voisi viedä tsekattavaksi voisiko konetta ja kulutusta säätää jotenkin tai tsekata onko kaikki ok jos kulutus on liika kovaa.
Ihan Prius-lukemia en odota, mutta haluaisin tietää, että onko teillä näkemyksiä / kokemuksia "normikulutuksesta"?
Paljohkolta kuulostaa. Vikakohteita on aika runsaasti, ja tuota ruiskua ymmärtävää korjaajaa voi olla vaikea löytää. Varmaan ei Rollellakaan enää ihan tuoreessa muistissa.
Ja mitä Rolleen noin muuten tulee, ihan asiansa osaava kaiffari, ainakin nykymersujen osalta. Käytin joitain vuosia sitten omistamaani w126 300SE:tä siellä alustaremontissa. Hommat tuli tehtyä hyvin, ja alusta tuli timmiksi. Laskua maksaessani sain kuitenkin kuulla, että "nää vehkeet alkaa olla jo mennyttä päivää, ei näitä enää kannata laittaa". Ymmärsin tämän niin, etten ole enää jatkossa (ainakaan sen auton kanssa) tervetullut kyseiselle korjaamolle. Eipä ole tullut käytyä sen jälkeen. Toisaalta myös aiemmin käytin erästä väyrystä kyseisessä liikkeessä maantienopeuksilla perästä tulevan jurinan takia. Kardaanin kannattimen oli vaihtanut, mutta laskua maksaessani hän sanoi itsekin, että tuskin vika oli siinä, eikä osaa sanoa missä se on. Auto oli kyseisellä hetkellä yhdeksän vuotias. Ehkä tämäkin oli jo liian vanhaa rautaa, eikä enää kiinnostanut tutkia? Myöhemmin viaksi osoittautui vaihdelaatikon tukikumi, jos en nyt aivan väärin muista. Paljon kuullut kyllä hyvääkin, ja kuten sanottu, kyllähän tuo vanhan ässän alusta tuli ihan timmiksi, eikä hintakaan ollut paha, vaikka tuntiveloitus periaatteessa onkin kohtalaisen korkea.