Brown W201 Superturbo
Brown W201 Superturbo
Morjesta!
Ajattelin tehdä tänne juttua tästä omasta mebestä kun siihen on vähän enemmän suunnitelmia tulevaisuudessa!
Haettiin tollanen reipas 200tkm ajettu 1991 2l bensa tenava vanhemmalta rouvalta faijan kanssa ensiautoksi. Se toimi oivana lusiupulkkana täysin moitteettomasti. Kesällä 2015 ostin dare rs vanteet sekä tatechnix madallus-sarjan ja sillä mentiinkin sitten se kesä Kauan tuli haaveiltua aidoista bbs rs vanteista ja kovan etsinnän jälkeen löysin bbs rs098 vanteet tsekeistä hyvään hintaan. Purin vanteet ja ostin uudet kehäpultit, keskilätkät, leveämmät lipat sekä maalautin keskiöt ja takakannut. noihan on nykyään 16x8 (2"lipalla) ja 16x9 (3"lipalla)
Tovi tuli mietittyä, että pitäisikö ryhtyä mersun maalaus hommiin. Kokemusta ei ollut tosiaan minkään näkösistä maalaushommista mutta päätin ryhtyä silti toimiin.
Mulla on hyvä kaveri porissa joka on maalaamossa töissä ja saatiin lupa käyttää maalausuunia, joten se helpotti asiaa paljon. Hioin auton kotipihassa tampereella ja ajoin poriin serkun hallille, jossa maalattiin pohjat. Tämän jälkeen hiottiin pohjat serkun sekä parin kaverin kanssa ja ajettiin maalaamoon. Kuvissa kunto missä ajoin sen tampereelta poriin . Toki olin kiinnittänyt valot ja kilvet mutta muuten
Ajattelin tehdä tänne juttua tästä omasta mebestä kun siihen on vähän enemmän suunnitelmia tulevaisuudessa!
Haettiin tollanen reipas 200tkm ajettu 1991 2l bensa tenava vanhemmalta rouvalta faijan kanssa ensiautoksi. Se toimi oivana lusiupulkkana täysin moitteettomasti. Kesällä 2015 ostin dare rs vanteet sekä tatechnix madallus-sarjan ja sillä mentiinkin sitten se kesä Kauan tuli haaveiltua aidoista bbs rs vanteista ja kovan etsinnän jälkeen löysin bbs rs098 vanteet tsekeistä hyvään hintaan. Purin vanteet ja ostin uudet kehäpultit, keskilätkät, leveämmät lipat sekä maalautin keskiöt ja takakannut. noihan on nykyään 16x8 (2"lipalla) ja 16x9 (3"lipalla)
Tovi tuli mietittyä, että pitäisikö ryhtyä mersun maalaus hommiin. Kokemusta ei ollut tosiaan minkään näkösistä maalaushommista mutta päätin ryhtyä silti toimiin.
Mulla on hyvä kaveri porissa joka on maalaamossa töissä ja saatiin lupa käyttää maalausuunia, joten se helpotti asiaa paljon. Hioin auton kotipihassa tampereella ja ajoin poriin serkun hallille, jossa maalattiin pohjat. Tämän jälkeen hiottiin pohjat serkun sekä parin kaverin kanssa ja ajettiin maalaamoon. Kuvissa kunto missä ajoin sen tampereelta poriin . Toki olin kiinnittänyt valot ja kilvet mutta muuten
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut Jonttu_96, Pe 17.03.2017 19:59. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Re: Brown W201 Superturbo
Elikkäs kaveri joka ton mersun maalas ei ollut ennen maalannut oikeastaan muuta, kun serkun dx corollan raskaskonemaalilla. Joten jännitettiin kaikki, että tuleeko hyvä . Onneksi Yksi työpaikan maalari oli seuraamassa touhuja ja neuvomassa.
Väriksi halusin ehdottomasti tummanruskean ja hetken etsinnän jälkeen päätin, että väriksi saa tulla uudesta G mersusta mystic brown . Helmojen väri on jostain fodista, en muista tarkalleen.
Maalauksen jälkeen faija löysi täydellisessä kunnossa olevat ruskeat penkit ja kävi hakemassa ne . Nyt on sisustakin todella hyvännäköinen!
Väriksi halusin ehdottomasti tummanruskean ja hetken etsinnän jälkeen päätin, että väriksi saa tulla uudesta G mersusta mystic brown . Helmojen väri on jostain fodista, en muista tarkalleen.
Maalauksen jälkeen faija löysi täydellisessä kunnossa olevat ruskeat penkit ja kävi hakemassa ne . Nyt on sisustakin todella hyvännäköinen!
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Brown W201 Superturbo
Osia oon haalinut huolella talven aikana.
-asd perä
-16v cossun loota
-cossun korisarja (laitetaan kiinni sitten joskus tulevaisuudessa, mutta ensin tekniikka!)
-cossun nopeampi ohjaus (vissiin sama kuin sportlinessa tai vähän nopeampi?)
-polyuretaani puslat JOKA nurkkaan paitsi takakelkan 4 isoa puslaa ostin ihan perus kumisina.
-W124 300 24v etu satulat 4 mäntäiset ja taakse w124 farkun satulat, zimmerman levyt, sekä ebc yellostuff jarrupalat
-edessä (28,5mm) w124 sportline kallistuksenvakaaja ja takana w201 evo 1 tai evo 2 kallistuksenvakaaja (19mm)
-säädettävää tukivartta taakse (camber...)
-teräspunos jarruletkut
Tulevana kesänä olisi tarkoitus uusia alusta ja jarrut. Eli hiekkapuhallukseen takakelkka, tukivarret jne ja laittaa uudet puslat ja jarrut.
Ensi talvena olisi sitten tarkoitus vuokrata talli ja vaihtaa diesel tekniikka om605 (mynä 8mm, holset 40 jne). Tarkotus olisi myös korottaa tota autoa, koska raapii jokapaikassa ja hirvee ajaa. Ensi talvena 17" amg aero 3 tai 17" bbs rs luultavasti. Alustaksi tulee näillä näkymin Bilstein b8 ja eibach tai hr jouset. Onko muuten tiedossa vieläkö mynädiesel tekee pumppuja? Kuullut huhua, että perustaja on jo niin vanha ettei niitä enään tee? Kannattaako ostaa pt racing vai kkd pakosarja? minkä kokoista hukkaporttia suosittelette? Myykö joku vahvistettuja vetareita vai selviääkö mersun omilla? tehotavotteena n. 400hp +600nm.
Lopuksi vielä muutama kuva valmiista autosta!
-asd perä
-16v cossun loota
-cossun korisarja (laitetaan kiinni sitten joskus tulevaisuudessa, mutta ensin tekniikka!)
-cossun nopeampi ohjaus (vissiin sama kuin sportlinessa tai vähän nopeampi?)
-polyuretaani puslat JOKA nurkkaan paitsi takakelkan 4 isoa puslaa ostin ihan perus kumisina.
-W124 300 24v etu satulat 4 mäntäiset ja taakse w124 farkun satulat, zimmerman levyt, sekä ebc yellostuff jarrupalat
-edessä (28,5mm) w124 sportline kallistuksenvakaaja ja takana w201 evo 1 tai evo 2 kallistuksenvakaaja (19mm)
-säädettävää tukivartta taakse (camber...)
-teräspunos jarruletkut
Tulevana kesänä olisi tarkoitus uusia alusta ja jarrut. Eli hiekkapuhallukseen takakelkka, tukivarret jne ja laittaa uudet puslat ja jarrut.
Ensi talvena olisi sitten tarkoitus vuokrata talli ja vaihtaa diesel tekniikka om605 (mynä 8mm, holset 40 jne). Tarkotus olisi myös korottaa tota autoa, koska raapii jokapaikassa ja hirvee ajaa. Ensi talvena 17" amg aero 3 tai 17" bbs rs luultavasti. Alustaksi tulee näillä näkymin Bilstein b8 ja eibach tai hr jouset. Onko muuten tiedossa vieläkö mynädiesel tekee pumppuja? Kuullut huhua, että perustaja on jo niin vanha ettei niitä enään tee? Kannattaako ostaa pt racing vai kkd pakosarja? minkä kokoista hukkaporttia suosittelette? Myykö joku vahvistettuja vetareita vai selviääkö mersun omilla? tehotavotteena n. 400hp +600nm.
Lopuksi vielä muutama kuva valmiista autosta!
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Brown W201 Superturbo
EDIT. 1
näkeekö joku teistä sisäänkirjautuneista käyttäjistä tämän topicin kuvat?
näkeekö joku teistä sisäänkirjautuneista käyttäjistä tämän topicin kuvat?
Re: Brown W201 Superturbo
Kyllä näkyy,hyvännäköinen tenava
Re: Brown W201 Superturbo
Hyvä on tuo two tone väri, sopii pirun hyvin. Ja klassikot alla vielä.
MB ML 350 CDI A 4-MATIC Business Premium -12 (W166.024)
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)
MTBRacingTeam
Suomen Mercedes-Benz klubi
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)
MTBRacingTeam
Suomen Mercedes-Benz klubi
Re: Brown W201 Superturbo
Näyttää todella upealta tuossa syksyisessä miljöössä
W203 C180 Kompressor A Sport -05
W201 190E 2.3-16 A Cosworth -86 -> Project 2022-2024: Getrag, KMS ITB, Motec, OZ Ultraleggera, Eibach B12, Sparco.
Exät: W124 230E -89, W202 C180 -95, C124 230CE -87, W203 C180 Kompressor A Avantgarde -04, S203 C200 CDI Elegance -05
W201 190E 2.3-16 A Cosworth -86 -> Project 2022-2024: Getrag, KMS ITB, Motec, OZ Ultraleggera, Eibach B12, Sparco.
Exät: W124 230E -89, W202 C180 -95, C124 230CE -87, W203 C180 Kompressor A Avantgarde -04, S203 C200 CDI Elegance -05
Re: Brown W201 Superturbo
Väriyhdistelmä on kyllä hyvin onnistunut ja eroaa massasta!
Pakosarja pt racingilta, kyllä mynä vissiin edelleen niitä tekee mutta ei vissiin enään kokopäiväisesti? Kyllä niitä varmaan käytettynäkin tulee vastaan.
Pakosarja pt racingilta, kyllä mynä vissiin edelleen niitä tekee mutta ei vissiin enään kokopäiväisesti? Kyllä niitä varmaan käytettynäkin tulee vastaan.
w201 190D
w123 om606 Turbo Diesel
w123 om606 Turbo Diesel
Re: Brown W201 Superturbo
Pakosarja Pyryltä vaan! Ameerikan maallakin kehuvat jo niitä maasta taivaisiin!
Siisti pääväri kopassa, ei huono.
Siisti pääväri kopassa, ei huono.
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Re: Brown W201 Superturbo
nätti on mersu!
pakosarjaa vaan pt racingilta (pyry), tai raptekilta.
pumpuntekijöitä alkaa oleen jo ihan valittavaksi saakka. mynäläisä tulee myyntipalstalla aina välillä vastaan käytettyinä.
pakosarjaa vaan pt racingilta (pyry), tai raptekilta.
pumpuntekijöitä alkaa oleen jo ihan valittavaksi saakka. mynäläisä tulee myyntipalstalla aina välillä vastaan käytettyinä.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: Brown W201 Superturbo
On kyllä niin täydellinen ja ilmeisen hyvin panostettu yksityiskohtiin. Ainut asia minkä keksin olis noi kilvet.. finnitöntä vaa tilaukseen. Mut jään seuraamaan! Laita vaan kunnolla kuvia päivityksistä ja niiden teosta
Re: Brown W201 Superturbo
Väriyhdistelmä on erittäin tyylikäs ja poikkeaa massasta. Ei ole kaukana W201:n omasta nutria-ruskeasta.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: Brown W201 Superturbo
Antaa olla finnilliset. Se nyt on ihan sama millaset kilvet siinä on. Enää kukaan ei arvaile auton vuosimallia kilpien perusteella, joten on ihan sama lukeeko siinä se FIN. Mielestäni finnittömät Suomen kilvet eivät mitenkään edusta paremmin tuota autoa tai sen alkuperää. Jos kilpityypiksi saisi valita jonkun saksalaisen, voisi mallin vaihdolla olla jotain nostalgia-arvoa.
Re: Brown W201 Superturbo
Joo briteissä on kans kauniit kilvet, ei sen väliä...
Re: Brown W201 Superturbo
Mitä sä oikein selität? Ulkonäöllisestihän juuri tuo sininen osuus ainakin mulle pomppaa heti silmään tuossa auton värimaailmassa, sen vuoksi näkisin ennemmin finnittömät tässä ja toisaalta enemmän ne kuuluvat tuon auton aikakauteen kuin finnilliset.Obnoxio kirjoitti:Antaa olla finnilliset. Se nyt on ihan sama millaset kilvet siinä on. Enää kukaan ei arvaile auton vuosimallia kilpien perusteella, joten on ihan sama lukeeko siinä se FIN. Mielestäni finnittömät Suomen kilvet eivät mitenkään edusta paremmin tuota autoa tai sen alkuperää. Jos kilpityypiksi saisi valita jonkun saksalaisen, voisi mallin vaihdolla olla jotain nostalgia-arvoa.
Re: Brown W201 Superturbo
Ei tarvitse vetää hernettä nenään. Eipähän ole aloittajalle ryhmäpainetta, kun kaikkien mielestä finnitön kilpi ei tee tuosta autosta sen originaalimpaa. Minulla taas tuo kilven sininen osa ei pomppaa silmään, kun niitä on tottunut katselemaan.GrapL kirjoitti:Mitä sä oikein selität? Ulkonäöllisestihän juuri tuo sininen osuus ainakin mulle pomppaa heti silmään tuossa auton värimaailmassa, sen vuoksi näkisin ennemmin finnittömät tässä ja toisaalta enemmän ne kuuluvat tuon auton aikakauteen kuin finnilliset.Obnoxio kirjoitti:Antaa olla finnilliset. Se nyt on ihan sama millaset kilvet siinä on. Enää kukaan ei arvaile auton vuosimallia kilpien perusteella, joten on ihan sama lukeeko siinä se FIN. Mielestäni finnittömät Suomen kilvet eivät mitenkään edusta paremmin tuota autoa tai sen alkuperää. Jos kilpityypiksi saisi valita jonkun saksalaisen, voisi mallin vaihdolla olla jotain nostalgia-arvoa.
Re: Brown W201 Superturbo
Kiitos positiivisistä kommenteista! Pakosarjan pistän kyllä sitten tilaukseen pyryltä ens syksyllä/talvella!
Yritän päivitellä tätä mahdollisimman paljon kuvien kera, toivottavasti ei sitten jää .GrapL kirjoitti:On kyllä niin täydellinen ja ilmeisen hyvin panostettu yksityiskohtiin. Ainut asia minkä keksin olis noi kilvet.. finnitöntä vaa tilaukseen. Mut jään seuraamaan! Laita vaan kunnolla kuvia päivityksistä ja niiden teosta
Re: Brown W201 Superturbo
Erittäin hieno 190. Seuraillaas mitä tulee.
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
W203 C200CDI automatic elegance -06
Re: Brown W201 Superturbo
Noniin pääsee taas tätäkin vähän päivittelemään . Intin takia ei auton eteneminen hirveän vauhdikasta ole, mutta tehdään kun keretään! Olisi kuitenkin tarkoitus, että auto olisi uusilla alustan, jarrujen ynm osien kanssa kasassa kesäkuun alussa.
Tänä vklpeenä oli aikaa aloittaa purkua, että saisi osia hiekkapuhallukseen! Alatukivarsien pulttien kanssa tuli ongelmia. Ei meinaa millään lähteä vaikka koitin vääntää +1m varrella pultteja auki. Mutterit lähti vasemman ja oikean puolen tukivarsien etummaisista kiinnityspulteista, mutta pultti tuntuu olevan hitsaantunut kiinni . Onko neuvoja näiden aukaisuun, ehkä pidempää vartta aukaisua varte?
Jarrujakin oon vähän koittanut saada parempaan kuntoon. Ne on nyt purettu (rasvapuristimella , koska ei ollut paineilmaa) ja käytetty sitruunahapossa. Pitäis vielä tehdä loppu silaus käsihionnalla (neekerintukka) ja heittää maalit päälle. Uudet tiivisteet satuloihin on matkalla englannista.
Harmi etten ottanut kuvia ennen Sitruunahappoa, sillä kyllä se nyt aika hyvin ruostetta irroitti.
Tänä vklpeenä oli aikaa aloittaa purkua, että saisi osia hiekkapuhallukseen! Alatukivarsien pulttien kanssa tuli ongelmia. Ei meinaa millään lähteä vaikka koitin vääntää +1m varrella pultteja auki. Mutterit lähti vasemman ja oikean puolen tukivarsien etummaisista kiinnityspulteista, mutta pultti tuntuu olevan hitsaantunut kiinni . Onko neuvoja näiden aukaisuun, ehkä pidempää vartta aukaisua varte?
Jarrujakin oon vähän koittanut saada parempaan kuntoon. Ne on nyt purettu (rasvapuristimella , koska ei ollut paineilmaa) ja käytetty sitruunahapossa. Pitäis vielä tehdä loppu silaus käsihionnalla (neekerintukka) ja heittää maalit päälle. Uudet tiivisteet satuloihin on matkalla englannista.
Harmi etten ottanut kuvia ennen Sitruunahappoa, sillä kyllä se nyt aika hyvin ruostetta irroitti.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Brown W201 Superturbo
Moro!
Ei ole tullut hetkeen päiviteltyä, mutta on se mersu jo ajossa uusilla osilla.
Eli kaikki puslat, laakerit, vakaajat, jarrut, etu-tukivarret ynm on uutta ja muuten kaikki hiekkapuhallettua ja maalattua Uudet 4 mäntäset etujarrut ei mahtunut pyörimään bebsien kanssa joten tilasin sitten H&R 15mmspeicerit. Näiden kanssa tuli vähän ongelmia kun rengas osui kaaren pienessäkin möykyssä. Joutui sitten ostamaan camber säädettävät yläpäät ja tilanne saatiin korjattua. Päivän ajeltuani länässä olevalla mersulla kyllästyin siihen aivan täysin. Ei koko hommassa ole mitään järkeä ellei ole ilma-alustaa. Itseäni ei enää kiinnostanut ajaa autolla kun raapi joka paikassa ja kaikkea saa varoa, joten vaihdon vakio alustan takaisin paikoilleen ja BBS myyntiin. Tämä syksy olisi tarkoitus ajaa vakio alustalla ja ensi talvena sitten katsotaan mitä autolle käy.
Ennen camber yläpäitä. Ainiin, uusi rattikin tuli ostettua
Elikkäs haaveet superturbosta on jäänyt ja mieli tekee enemmän ja enemmän päästä ajamaan radalle mersulla, mutta tässä vaiheessa en uskalla sanoa mitään varmaksi siitä, mikä on auton kohtalo talvella. Tuleeko sinne siis bensaa vai dieseliä. Tällä hetkellä tekisi mieli ostaa 2.3 16V moottoria johon tekisi täys efi muunnoksen. Lisäksi kuppipenkit eteen ja kävisi kokeilemassa mersua ens kesänä radalla. Kerran ennen ajanut radalla (toki auto oli 911 gt3 mutta kuitenkin) ja oli kyllä niin mahtavaa, että tämän takia mielessä pyörii jos tuota autoa alkaisi suunnata enemmän radalle. Sen takia tuo kevyt 4 sylinterinen cossun kone olis kiva. Onhan tässä jo muute hyvä pohja lähteä kokeilemaan tuota tenavaa radalle kun on isommat jarrut, vakaajat ja kaikki polyuretaani puslaa, 4 pyörä suuntaukset saisi hyväks radalle jne...
Vanteiksi on nyt ainakin tulossa 17" ja jollain järkevällä rengastuksella välttäen venykumeja.
Alusta ehdotuksia kuulen mielelläni silmällä pitäen radalla ajoa. Ajattelin kokeilla bilsteinin b8 iskareita ja jotai H&R jousia, mutta onko ehdottaa mistä autosta jouset? Jonkun w124 v8 koneisen? Jenkki foorumeilta mitä luin niin ajeltu on sl mersun laikatuilla jousilla ja b8 yhdistelmillä. Jos tuosta rata-ajosta nyt oikein innostuisi niin sinne voisi joskus laittaa ground controllin alustan.
https://groundcontrolstore.com/products ... cks-struts
Mutta niin kuin sanoin on tämä tekniikka puoli ja auton suuntautuminen vielä vähän auki. Antaa nyt ajan näyttää mihin suuntaan tämä menee. Mutta jos kuitenkin tunnette jonkun jolla olisi 2.3 16v cossun kone myynnissä niin pistäkää mulle vaikka yv. Yhdellä mun kaverin tutulla olisi myynnissä cossun kone 800e. kone seissyt tallissa yli 10v koska se on kolariautosta. venttiilinkoppa ja ö pohja halki/paskana. En tiedä tarkalleen kuinka pahasti se venakoppa on rikki, että onko korjattavissa. Pitää ottaa selvää, sillä noi pelkät venttiilinkopat noihin cossuihin maksaa sen 500e mitä nopealla googletuksella olen löytänyt.
Ei ole tullut hetkeen päiviteltyä, mutta on se mersu jo ajossa uusilla osilla.
Eli kaikki puslat, laakerit, vakaajat, jarrut, etu-tukivarret ynm on uutta ja muuten kaikki hiekkapuhallettua ja maalattua Uudet 4 mäntäset etujarrut ei mahtunut pyörimään bebsien kanssa joten tilasin sitten H&R 15mmspeicerit. Näiden kanssa tuli vähän ongelmia kun rengas osui kaaren pienessäkin möykyssä. Joutui sitten ostamaan camber säädettävät yläpäät ja tilanne saatiin korjattua. Päivän ajeltuani länässä olevalla mersulla kyllästyin siihen aivan täysin. Ei koko hommassa ole mitään järkeä ellei ole ilma-alustaa. Itseäni ei enää kiinnostanut ajaa autolla kun raapi joka paikassa ja kaikkea saa varoa, joten vaihdon vakio alustan takaisin paikoilleen ja BBS myyntiin. Tämä syksy olisi tarkoitus ajaa vakio alustalla ja ensi talvena sitten katsotaan mitä autolle käy.
Ennen camber yläpäitä. Ainiin, uusi rattikin tuli ostettua
Elikkäs haaveet superturbosta on jäänyt ja mieli tekee enemmän ja enemmän päästä ajamaan radalle mersulla, mutta tässä vaiheessa en uskalla sanoa mitään varmaksi siitä, mikä on auton kohtalo talvella. Tuleeko sinne siis bensaa vai dieseliä. Tällä hetkellä tekisi mieli ostaa 2.3 16V moottoria johon tekisi täys efi muunnoksen. Lisäksi kuppipenkit eteen ja kävisi kokeilemassa mersua ens kesänä radalla. Kerran ennen ajanut radalla (toki auto oli 911 gt3 mutta kuitenkin) ja oli kyllä niin mahtavaa, että tämän takia mielessä pyörii jos tuota autoa alkaisi suunnata enemmän radalle. Sen takia tuo kevyt 4 sylinterinen cossun kone olis kiva. Onhan tässä jo muute hyvä pohja lähteä kokeilemaan tuota tenavaa radalle kun on isommat jarrut, vakaajat ja kaikki polyuretaani puslaa, 4 pyörä suuntaukset saisi hyväks radalle jne...
Vanteiksi on nyt ainakin tulossa 17" ja jollain järkevällä rengastuksella välttäen venykumeja.
Alusta ehdotuksia kuulen mielelläni silmällä pitäen radalla ajoa. Ajattelin kokeilla bilsteinin b8 iskareita ja jotai H&R jousia, mutta onko ehdottaa mistä autosta jouset? Jonkun w124 v8 koneisen? Jenkki foorumeilta mitä luin niin ajeltu on sl mersun laikatuilla jousilla ja b8 yhdistelmillä. Jos tuosta rata-ajosta nyt oikein innostuisi niin sinne voisi joskus laittaa ground controllin alustan.
https://groundcontrolstore.com/products ... cks-struts
Mutta niin kuin sanoin on tämä tekniikka puoli ja auton suuntautuminen vielä vähän auki. Antaa nyt ajan näyttää mihin suuntaan tämä menee. Mutta jos kuitenkin tunnette jonkun jolla olisi 2.3 16v cossun kone myynnissä niin pistäkää mulle vaikka yv. Yhdellä mun kaverin tutulla olisi myynnissä cossun kone 800e. kone seissyt tallissa yli 10v koska se on kolariautosta. venttiilinkoppa ja ö pohja halki/paskana. En tiedä tarkalleen kuinka pahasti se venakoppa on rikki, että onko korjattavissa. Pitää ottaa selvää, sillä noi pelkät venttiilinkopat noihin cossuihin maksaa sen 500e mitä nopealla googletuksella olen löytänyt.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Brown W201 Superturbo
Aluksi värimaailma ei uponnut. Nyt kun kattelee kuvia niin koko ajan enemmän lämpenee autolle. Hieno on.
Re: Brown W201 Superturbo
No, jos haluaa jytäkät jouset niin miten ois c36 jouset eteen? Mulla ois semmoiset ja valmiiksi toinen lyhennetty eli 1/4 osakierros katkennu alapäästä, winkwink.
Nää on vanhanmalliselle jousenkumelle eli passaa tenavaan.
Sit jos on jämyt jouset niin ei turbon tai isomman myllyn painokaan niin haittaa
Ainahan autoja maalaillaan milloin mintun vihreeksi ja ties miksi. Mutta maalaillut on enempi kampaajan autoja kuin äijäautoja. Äijämeiningillä laitetaan turboa ja moottorinohjausta ja äijätekniikkaa eikä mitään homokromia ja ledivaloja.
Jos nyt on alustan kunnostellut niin oikeesta osoitteesta on tekniikan laittaminen aloitettu. Ei sitä nyt pidä kesken jättää. Tenavaanhan saa semmoisen tieliikennelaillisen tehon noin 250hp asti piristellä ja kyllähän se on jo alle 6 sekunnin 0-100 mahdollistava.
Nää on vanhanmalliselle jousenkumelle eli passaa tenavaan.
Sit jos on jämyt jouset niin ei turbon tai isomman myllyn painokaan niin haittaa
Ainahan autoja maalaillaan milloin mintun vihreeksi ja ties miksi. Mutta maalaillut on enempi kampaajan autoja kuin äijäautoja. Äijämeiningillä laitetaan turboa ja moottorinohjausta ja äijätekniikkaa eikä mitään homokromia ja ledivaloja.
Jos nyt on alustan kunnostellut niin oikeesta osoitteesta on tekniikan laittaminen aloitettu. Ei sitä nyt pidä kesken jättää. Tenavaanhan saa semmoisen tieliikennelaillisen tehon noin 250hp asti piristellä ja kyllähän se on jo alle 6 sekunnin 0-100 mahdollistava.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.