Morjens!
Ihan ajatuksen tasolla kyselen. Miten 3.6 amg m104 poikkeaa 2.8 M104, onko kansi sama? onko lohko muuten sama mutta eri poraus?
onkos mahdollista: 3,6 moottorin istutus 2.8 lohkoon joka olisi porattu ylikokoon 3,6l männille ja veiveille? niin että moottori näyttäisi täysin 2.8 jotta sen saisi muutoskatsastettua w201 koriin.
Mites vauhtipyörä, kytkin ja vaihdelaatikko, manuaalihan olisi kiva mutta sitten vaihtoehdoksi jäisi BMW vaihdelaatikko.. mitä kestää? ja mitä maksaa? miten mahtuu?
Mega Ms2v3 löytyy, mitkäs anturit mahtaa toimia M104 valmiiksi ja mitkä pitäisi vaihtaa?
Kyselyä 190 3,6/280 M104 C36
Kyselyä 190 3,6/280 M104 C36
--------------------------------------------------------
Käyttis: Nizzan Almera -02
W202 C36 AMG -94 -> M113 swappi menossa
W201 190E M103 twinturbo -89 -> vikat hommat menossa
Ex:
W124 E300 -91
Citroen Saxo -94
E39 545iA -97
E36 328iA cabrio -96
Silverado 6,5td -94
Toyota corolla 1.6HB -96
W203 C320 CDI -05
W201 190E -88 "talvi rottelo"
W202 AMG C36 -96
Volvo 240 2.0 - 88
Volvo 440 1.7i -94
W201 190 2.0 -88 (ensirakastuminen)
Lada 2107 1.7i - 97
Honda Prelude 2.0i -91
Käyttis: Nizzan Almera -02
W202 C36 AMG -94 -> M113 swappi menossa
W201 190E M103 twinturbo -89 -> vikat hommat menossa
Ex:
W124 E300 -91
Citroen Saxo -94
E39 545iA -97
E36 328iA cabrio -96
Silverado 6,5td -94
Toyota corolla 1.6HB -96
W203 C320 CDI -05
W201 190E -88 "talvi rottelo"
W202 AMG C36 -96
Volvo 240 2.0 - 88
Volvo 440 1.7i -94
W201 190 2.0 -88 (ensirakastuminen)
Lada 2107 1.7i - 97
Honda Prelude 2.0i -91
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 245
- Liittynyt: Su 07.10.2012 11:53
Re: Kyselyä 190 3,6/280 M104 C36
porauksesta en osaa sanoa mitää. 36 kansi vois mennä pienellä työllä 28 lohkoon tai sellaasenansa ku ei se poraus niin paljo isompi oo. laatikoosta sen verran ettei bmw zf ainut vaihtoehto oo. japanialaasis takaveroos o paremmat välitykset
tierän vähä kaikesta kaikkea mutta lopuksi en tierä mistää mitää
Re: Kyselyä 190 3,6/280 M104 C36
Orkkis lähtökohta ollut tolle vakio ..kumpi lie 280 vai 320 koska 350dieselin kampiakselilla saadaan toi 3.6...mietin vain mistä sitten tulee toi 3.4...2.8 porauksesta?
Nimittäin käsittääkseni lohkoa ei porata missään versiossa vaan pitempi iskuinen kampura,lyhyemmät kanget...männistä ei tietoa.
Peruslohko on sama 2.8 ja 3.2...kuitenkin pelkästä numerosarjasta saa selville ton koneen koon..ulkoapäin ei kukaan.
Nimittäin käsittääkseni lohkoa ei porata missään versiossa vaan pitempi iskuinen kampura,lyhyemmät kanget...männistä ei tietoa.
Peruslohko on sama 2.8 ja 3.2...kuitenkin pelkästä numerosarjasta saa selville ton koneen koon..ulkoapäin ei kukaan.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Kyselyä 190 3,6/280 M104 C36
atlas kirjoitti:Orkkis lähtökohta ollut tolle vakio ..kumpi lie 280 vai 320 koska 350dieselin kampiakselilla saadaan toi 3.6...mietin vain mistä sitten tulee toi 3.4...2.8 porauksesta?
Nimittäin käsittääkseni lohkoa ei porata missään versiossa vaan pitempi iskuinen kampura,lyhyemmät kanget...männistä ei tietoa.
Peruslohko on sama 2.8 ja 3.2...kuitenkin pelkästä numerosarjasta saa selville ton koneen koon..ulkoapäin ei kukaan.
Eikö 3.4 amg:t ole tehty 3.0 m104:stä. Nehän on ke-jetillä niin kuin 3.0 on.
Aloittajalle vielä että vaihda siihen c36 koneeseen 280 venakoppa yms ulkoset piirteet ja katsasta 280:nä ei se katsastusmies kuitenkaan löydä sitä numeroa sieltä.
Kuullut joskus huhua että näin tehty
