v6 cdi öljynlauhduttimen vaihto
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 34
- Liittynyt: La 08.12.2007 15:00
v6 cdi öljynlauhduttimen vaihto
Elikkäs auto on E280 cdi- 2007. Olen tekemässä siihen öljynlauhduttimen vaihtoa. Purettu on, vaatii vielä melko lailla puhdistamista ennenkuin pääsee laittamaan osia takaisin paikalleen. Mietiskelin että olishan se ihan hyvä tietää viralliset kiristysmomentit lauhduttimen, imusarjan ja turbon pulteille. Etsiskelin tovin netistä mutta turhaan. Onko kellään tietoa kyseisistä kiristysmomenteista tai siitä mistä löytyisi?
Pate
Re: v6 cdi öljynlauhduttimen vaihto
Katsos tuon viestiketjun lopusta.
Siellä on tulostamani kuvat, josta ko. momentit löytyy
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 5&start=30" onclick="window.open(this.href);return false;
Itsellä lähtee vaihtoon kuun lopussa samainen systeemi
Siellä on tulostamani kuvat, josta ko. momentit löytyy
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 5&start=30" onclick="window.open(this.href);return false;
Itsellä lähtee vaihtoon kuun lopussa samainen systeemi

----------------------------------
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 34
- Liittynyt: La 08.12.2007 15:00
Re: v6 cdi öljynlauhduttimen vaihto
Ok. kiitos. Tosiaan aikaa vievä homma kyseessä. Itselläni ei ole kiire koska on toinen auto käytössä. Siltikin vähän ihmetyttää kun merkkiliikkeessä sanoivat että heillä 8,5 tuntia. Kovasti saa siihen aikaan hommia tehä eikä ehi kunnolla varmasti puhdistamaan paikkoja.
Pate
Re: v6 cdi öljynlauhduttimen vaihto
Onnistuuko koko homma yläkautta, vai joutuuko jotain tekemään alakautta?
Re: v6 cdi öljynlauhduttimen vaihto
Ei kai sitä lämmönvaihdinta tarvitse vaihtaa, vaan ne tiivisteet sen alle?
Re: v6 cdi öljynlauhduttimen vaihto
Ainakin tarkistaisin kunnolla koko kapineen, itsellä se oli tehtaalta jo viallinen Febin osa, joka oli laitettu paikoilleen, toki se porsi sen uuden tiivisteen 17tkm jälkeen.. Toisaalta sen verran ikävä homma, että vaihtaako varalta senkin sitten. Eräs liike sanoi, että jos vaihtavat pelkät tiivisteet, niin ei tule takuuta, mutta jos se lämmönvaihdin samalla, niin takuu oli sitten sen vuoden verran.
"ei mersuun remonttia tehdä, sitä vain huolletaan..."
Re: v6 cdi öljynlauhduttimen vaihto
Ilmeisesti öljyt ja jäähdytinnesteet pitää myös laskea pois?
Re: v6 cdi öljynlauhduttimen vaihto
Jäähdytysnesteet pois ennen remonttia ja moottoriöljyn vaihto remontin jälkeen, jäähynestettä valuu kuitenkin öljyn sekaan hieman.
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti
)
W206 C300e -22
(Seat Ibiza 1.0tsi -20)
ex: S203 C320 4Matic -04
ex: S205 C250d -14
ex: CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)

W206 C300e -22
(Seat Ibiza 1.0tsi -20)
ex: S203 C320 4Matic -04
ex: S205 C250d -14
ex: CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
Re: v6 cdi öljynlauhduttimen vaihto
Kaikkea jäähdytysnestettä ei tartte laskea, eihän siinä moottoria alas asti pureta. Sellainen 3 litraakin, niin ei enää valu mistään ulos.
Ennen öljynvaihtoa remontin jälkeen hetkeksi käyntiin, että kanaviin menneet paskat lähtee öljyn mukana pois. Samasta syystä ei toki ole haitaksi vaihtaa myös jäähdytinnesteitä, pitäisi niitä muutenkin joskus vaihtaa.
Ja sama lääke siihenkin, ei se hyödytä mitään varistella tyhjät kanavat täyteen moskaa ja sitten laittaa uudet nesteet...
Ennen öljynvaihtoa remontin jälkeen hetkeksi käyntiin, että kanaviin menneet paskat lähtee öljyn mukana pois. Samasta syystä ei toki ole haitaksi vaihtaa myös jäähdytinnesteitä, pitäisi niitä muutenkin joskus vaihtaa.
Ja sama lääke siihenkin, ei se hyödytä mitään varistella tyhjät kanavat täyteen moskaa ja sitten laittaa uudet nesteet...