S212 OM651 venttiilikannen tiiviste ja huohotin

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
pkw
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Pe 28.02.2014 15:44

S212 OM651 venttiilikannen tiiviste ja huohotin

Viesti Kirjoittaja pkw »

Moro,

S212 220 CDI on alkanut tihkumaan öljyä venttiilkopan tiivisteestä ja sehän pitäisi tässä jossain vaiheessa vaihtaa. Onko kukaan moiseen urakkaan itse ryhtynyt vai onko homma liian haasteellinen omatoimiselle? Näyttäisi äkkiseltään siltä, että mm. suuttimet pitää irrottaa ennenkuin koppa on käsissä.

Onko tässä konemallissa millainen huohottimen rakenne? Löytyykö huohottimesta kalvoa joka voi rikkoutua ja onko se vaihdettavissa? Ulospäin kun ei näy mitään ruuveja. Kun venttiilikopan irrottaa, niin pääseekö sitten huohottimeen jollainlailla käsiksi?
Miten tarkastaisitte huohottimen toiminnan?

Pw
misi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: Pe 10.07.2015 21:35
Paikkakunta: 02

Re: S212 OM651 venttiilikannen tiiviste ja huohotin

Viesti Kirjoittaja misi »

Terve. Itse vähän samalla asialla, omassa ilmeisesti itkuttaa hyvin vähän tiiviste myös. Lueskelin jostain että tässä korimallissa on 3 paikkaa, josta saattaa vuotaa ja tämä on yksi niistä.

Huohottimen kunto on kysymysmerkki mutta oletus että toimii. Huohotintahan ei saa erikseen, vaan on ostettava koko venttiilikopan kansi, jossa se on kiinni. Hinnat kiinalaisesta mallista 150e sinne 270euroon asti.

Mutta nuokaan ei askarruta. Tiiviste ja pultit ja suuttimen pohjaprikat yms maksaa sen mitä maksaa, eli ei juuri mitään. Mutta, mitens nuo suuttimet. Tässä mallissa on delphin suuttimet ilmeisesti ja mua peloteltiin, että saattaa joutua uusimaan suuttimia samalla kertaa, kun suuttimet täytyy käyttää irti että saa tiivisteen vaihdettua. Delphin suuttimet saattaa tehdä jonkun lukkotilan(ilmalukko?) ja eivät toimi kun laittaa paikalleen. Parin sadan rempasta tulisi siis reilusti tonnin remppa mikäli pahimmassa tapauksessa joutuisi 4 suutintakin vaihtamaan. (Finjectorilta katoin päälle 300e suutin kappaleelta)

Onko kukaan tehnyt kyseistä remppaa siis ilman suuttimien uusimista ja vaihdoitko venttiilikopan samalla vaiko pelkän tiivisteen? Mietin että uusisiko kopan samalla vai laittaisiko canhan, jos kokeilee että toimiiko huohotintatti, jollakin konstilla.

Kiitoksia.
MB S212 220CDI -10
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4625
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: S212 OM651 venttiilikannen tiiviste ja huohotin

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Suuttimet saa ilmattua penkissä jos menee lukkoon. Näin tein omassa kun niiden kanssa tuli touhuttua.
Tosin itseä helpottaa se että suutinpenkki löytyy tallista.

Samalla kun sitä alkaa purkamaan niin vaihtaa sen öljynjäähdyttimen tiivisteen ja sen aina vuotavan suotimen jalan.
misi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: Pe 10.07.2015 21:35
Paikkakunta: 02

Re: S212 OM651 venttiilikannen tiiviste ja huohotin

Viesti Kirjoittaja misi »

Nokun tässä on sitä pähkäilty että mitä tehdä kun se suutinhomma on askarruttanut. :lol: ajattelin että ei nyt kaikki suuttimia voi samalla kertaa vaihtaa jos se venakopan tiiviste täytyy vaihtaa.

Mä en oo aivan varma, onko tuohon jo se suotimen jalan tiiviste vaihdettu.
MB S212 220CDI -10
racer123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 584
Liittynyt: Pe 20.06.2014 18:59

Re: S212 OM651 venttiilikannen tiiviste ja huohotin

Viesti Kirjoittaja racer123 »

Pitää suuttimet pystyssä kun ovat irtaallaan ja ekaan starttiin joku testerillä ilmaamaan systeemi niin ongelmien mahdollisuus minimoituu
Tähdelliset: S211 E270CDI, W124 230E turbo, C123 230CE (kv), W123 240D x2, W123 220D
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
misi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: Pe 10.07.2015 21:35
Paikkakunta: 02

Re: S212 OM651 venttiilikannen tiiviste ja huohotin

Viesti Kirjoittaja misi »

racer123 kirjoitti: Su 19.01.2025 15:13 Pitää suuttimet pystyssä kun ovat irtaallaan ja ekaan starttiin joku testerillä ilmaamaan systeemi niin ongelmien mahdollisuus minimoituu
Kiitos. Tämän sain itekkin neuvoksi että pitää pystyssä mutta sekään ei välttämättä auta asiaan, jos sillä päällä ovat.
MB S212 220CDI -10
Vastaa Viestiin