![Clapping :clap:](./images/smilies/icon_clap.gif)
Kun koneen kylmästä käynnistää, niin noin 15...20 min tyhjäkäynnin jälkeen ei koneen lämpötila ole yleensä noussut ollenkaan, mielestäni mittari ei nouse ollenkaan tuosta mittarin noin + 40 °C "ala tapista". En tiedä, mutta jostain olin tullut sellaiseen käsitykseen, että tuossa koneessa pitäisi olla jonkinlainen sähköinen lisälämmitin. Onko sellaista olemassa ja miten sen pitäisi toimia - miten toiminnan tai ennen kaikkea toimimattomuuden huomaa?
Onko termostaatin vaihtaminen tuollaiseen koneeseen millainen toimenpide? Missä termostatti sijaitsee ja millaisia työkaluja sen vaihtamiseen tarvitsee? Onko homma sitä tasoa, että menee vaikkapa Motonettiin ja ostaa varaosan, ajelee auton jonnekin pysäköintihalliin, poistaa kaksi 13 mm pulttia, nostaa vanhan termarin pois ja laittaa uuden tilalle - sekä kiristää pultit takaisin ja että tässä onnistumisen mahdollisuus on lähes 100 %?
Onko siitä mitään hyötyä/haittaa, että leikkasin tuollaisen 20...25 cm korkean ja jäähdyttimen levyisen muoviläpyskän jonka laitoin syylarin alareunan eteen tuossa joulukuussa? Levy peittää noin 1/3...1/2 jäähdyttimen pinta-alasta. En osaa sanoa, että tuliko koneesta yhtään lämpimämpi, mutta ei se missään nimessä ainakaan mittarin mukaan "liian kuumaksi" tule. Lämpötilat jäävät pidemmässäkin ajossa selvästi alle 80 °C - mittarin mukaan.
Jotenkin on sellainen tunne, että moottori lämpeää melkoisen hitaasti ja jää vähän viileäksi - vai onko tämä enemmänkin ominaisuus kuin vika...
![Crying or Very Sad :cry:](./images/smilies/icon_cry.gif)