W211 Webastoon lisää päälläoloaikaa/ hehkutuksen puute

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
postiato
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 473
Liittynyt: Ke 28.03.2007 20:30
Paikkakunta: KORIA

W211 Webastoon lisää päälläoloaikaa/ hehkutuksen puute

Viesti Kirjoittaja postiato »

Asensin viime talvena W211 320 CDI:hin webaston.
Alkuperäinen sarja joka oli purettu toisesta autosta.
Aktivoin tuon silloin Starilla tuonne ajotietokoneeseen, jote ajastus käy sieltä käsin.

Viime talvena kovilla pakkasilla webasto pysyi päällä sen 20 minuuttia, syynä heikko akku jonka myöhemmin vaihdoin uuteen.

Nyt akussa olisi potkua vaikka kahteen tuntiin, mutta starilla päälläoloajaksi pystyy valita maksimissaan vain 60 minuuttia.

Onko tuo 60 minuuttia ehdoton yläraja, vai pystyykö jostain "taikomaan" lisää?
S211 E320 CDI

ex W210 E270 CDI
ex S210 E320 CDI
ex W124 E300 D
OMA648
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 126
Liittynyt: Ke 27.07.2016 22:53
Paikkakunta: Espoo/ Heinävesi

Re: W211 Webastoon lisää päälläoloaikaa

Viesti Kirjoittaja OMA648 »

Miks ihmeessä tarvitsisit pidemmän päälläoloajan kuin 60min? Ainakin mulla Webasto lämmittää samanlaisen moottorin 0-keleissä
jo 15 minuutissa tuonne 40-50 degC.. en ole koskaan tuntia edes kokeillut, edes kovemmilla pakkasilla. Kuinka lämpimäksi koneen ja kabiinin haluatkaan?
S211 320CDI -05
Avatar
puunakki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 580
Liittynyt: Ke 27.05.2015 08:38

Re: W211 Webastoon lisää päälläoloaikaa

Viesti Kirjoittaja puunakki »

Mielenkiinnosta kysyn, että missä tilanteessa tarvitaan yli tunnin päälläoloaikaa? Vai onko syynä, ettei tiedä käynnistysajankohtaa tarkasti?
Käyttikset:
MB S213 200d -18

Harrastevehkeet:
MB R230 SL 500 -03 AMG 55 look
MB R129 SL 500 -96
MB R107 SL 300 -86

Entiset:
MB S212 E 350Cdi -10 Avantgarde
MB W211 E 320Cdi -03 Avantgarde
MB W203 C 220Cdi -06 Elegance
MB W210 E 220D -98 Classic
MB W124 E 200D -94
Avatar
postiato
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 473
Liittynyt: Ke 28.03.2007 20:30
Paikkakunta: KORIA

Re: W211 Webastoon lisää päälläoloaikaa

Viesti Kirjoittaja postiato »

Kysymyksiä tuli näköjään paljon vastauksena kysymykseen, eli sitä vastausta edelleen odottelen.
Ja näin 14 tunnin yövuorojen ei jaksaisi lukea, saati vastailla muiden ihmettelyyn, miksi tarvitsen pidemmän kuin 60 minuuttia.
Näihin kahden ensimmäisen kommentoijan kysymyksiin nyt voin vastata, mutta en muihin joilla ei ole oleellisesti tekemistä tuon oman esittämäni kysymyksen kanssa.

Autossa on tuo mukavuusventtiili, joka lämmittää ensin ohjaamon, ja vasta sitten kierrättää moottorissa. Mietiskelin alkuun, että asennanko tuota ollenkaan kun muilla on huonoja kokemuksia tuosta järjestyksestä. Asensin kuitenkin.

Ja vastaus kysymykseen 1.
Tarvitsen pidemmän ajan, koska haluan, että moottori lämpenee tuonne 40-50degC myös -25degC pakkasilla. Tässähän tuo ohjaamo lämpenee ensin, ja vasta sitten moottori. Itselläkin 0-keleillä lämpenee ohjaamo ja moottori tuonne 40 asteeseen

Vastaus kysymykseen 2.
Haluan moottorin lämmön tuonne 40-50degC, ohjaamon lämmöstä ei niin väliä.

Vastaus kysymykseen 3.
Yhtenä syynä tosiaan on se, etten tiedä käynnistysajankohtaa tarkasti. Esimerkki: Saavun lentokoneella lomakohteesta helmikuun paukkupakkasten aikaan, ja lento on tunnin myöhässä. Kun pääsen autolle, on webasto sammunut jo tunti sitten.

Webaston purkasin ja puhdistin, myös palotilan, eli ei ole karstaa tai nokea estämässä lämmönsiirtoa. Suojauksiakin tuli testattua. Esim. jos kiertovesipumppu ei toimi, niin vesi alkaa kiehua hyvin nopeasti, ja suojaus puuttuu peliin. Lämmönsiirto nesteeseen toimii erittäin hyvin. Kiertovesipumppu on uusi, ja mukavuusventtiili toimii niinkuin pitää, kuin myös muu webasto.
Ja työnalla tosiaan on puhelinohjaus webastoon, sekä mukavuusventtiilin poistaminen ensi kesänä, mutta nyt tuo selkeä ja yksinkertainen kysymys uudestaan:

Saako starilla webastoon pidemmän päälläoloajan kuin 60 minuuttia?
S211 E320 CDI

ex W210 E270 CDI
ex S210 E320 CDI
ex W124 E300 D
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7817
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: W211 Webastoon lisää päälläoloaikaa

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Ei muistaakseni saa staarilakaan lisättyä aikaa max 60. min. Itellä tuo webasto jos on päällä 60. min niin webasto rupeaa pudottamaan tehoja jo 45. min jälkeen ja menee ns tyhjäkäynnille.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Avatar
postiato
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 473
Liittynyt: Ke 28.03.2007 20:30
Paikkakunta: KORIA

Re: W211 Webastoon lisää päälläoloaikaa

Viesti Kirjoittaja postiato »

arska10 kirjoitti:Ei muistaakseni saa staarilakaan lisättyä aikaa max 60. min. Itellä tuo webasto jos on päällä 60. min niin webasto rupeaa pudottamaan tehoja jo 45. min jälkeen ja menee ns tyhjäkäynnille.
Ok, kiitoksia
S211 E320 CDI

ex W210 E270 CDI
ex S210 E320 CDI
ex W124 E300 D
PEPI
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 479
Liittynyt: Su 14.03.2010 14:15

Re: W211 Webastoon lisää päälläoloaikaa

Viesti Kirjoittaja PEPI »

Tää vähän liittyy aiheeseen, toivottavasti et pahastu.

Remucin siiheen saa aika helposti. Omassa S211:ssa kytkin remucin siiheen telestarttiin (webaston kaukosäädin) purkkiin. Vähä mittailin ja löysin nastan mihin tulee 12 V:tin jännite tieto silloin ku webasto on päällä. No minähän kytkin remucin sitten niin, että se antaa telestartille +12V ja telestartti muuttaa sen can-väylä tietoon. Tuossa se on ny toiminu kolome tai nelijä talavia moitteetta.

Sen remucin saa kyllä suoraankin siiheen can-väylään mutta se ei osaa ohjata sitä sisätilan puhallinta päälle. Tämän takia kytkin remucin siiheen telestarttiin.

Iteltäni otin sen mukavuusventtiilin pois. Tai siis nykäsin pistokkeen irti ja teippasin hyvin sen pistokkeen. Mielestäni se homma ois pitäny tehä aikasemmin.

Aiemmin auto teki sitä, että webasto päällä vaikka 15 min. Tämän jälkeen ku lähti ajaan niin lämmintä tuli vasta ku moottori oli +60 asteinen.

Nyt se venttiili on pois niin kiertohan menee niin, että webastolta moottoriin ja jälkilämpöö tulee hyttiin. Kuitenkin auton käynnistyksen jälkeen sitä lämmintä tulee hyttiinki heti eikä kohta.

Olipa sekavasti selitetty.

Jos tarvit apua remucin asennuksessa niin ota vaan yhteyttä.
S211 E320 CDI V6 7G - facelift
Star C3, hommattu ny opetellaan käyttöä
Avatar
postiato
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 473
Liittynyt: Ke 28.03.2007 20:30
Paikkakunta: KORIA

Re: W211 Webastoon lisää päälläoloaikaa

Viesti Kirjoittaja postiato »

Ok, toihan kuulostaa tosi hyvältä hommalta. Ja varsinkin toi pistoke irti siitä venttiilistä.

Se, että webasto lämmittää ensin sisätilat ja sitten vasta moottorin on ihan peestä...
S211 E320 CDI

ex W210 E270 CDI
ex S210 E320 CDI
ex W124 E300 D
Avatar
puunakki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 580
Liittynyt: Ke 27.05.2015 08:38

Re: W211 Webastoon lisää päälläoloaikaa

Viesti Kirjoittaja puunakki »

postiato kirjoitti: Se, että webasto lämmittää ensin sisätilat ja sitten vasta moottorin on ihan peestä...
Ei mitään järkeä.
Käyttikset:
MB S213 200d -18

Harrastevehkeet:
MB R230 SL 500 -03 AMG 55 look
MB R129 SL 500 -96
MB R107 SL 300 -86

Entiset:
MB S212 E 350Cdi -10 Avantgarde
MB W211 E 320Cdi -03 Avantgarde
MB W203 C 220Cdi -06 Elegance
MB W210 E 220D -98 Classic
MB W124 E 200D -94
PEPI
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 479
Liittynyt: Su 14.03.2010 14:15

Re: W211 Webastoon lisää päälläoloaikaa

Viesti Kirjoittaja PEPI »

Nykäset vaan sen pistokkeen pois. Tämän jälkeen se vesikierto on näin
Webasto -> moottori -> sisäkenno -> webasto -> kiero jatkuu.

Mullako oli tuossa venttiilissä johto paikallaan ( ei oo ollu reiluun vuoteen) niin joka kerta ku laitto webaston päälle niin se ylikuumeni ja sammu. Sitte ku se lähti käyntiin toisen kerran niin sitte toimi.

EDIT:
Sen unohin sanua, että ku se töpsöli on pois niin auto ku laitetaan testeriin niin aina testeri herjaa siitä mukavuusventtiilistä. Tästä ei kannata sitten välittään yhtään mitään.
S211 E320 CDI V6 7G - facelift
Star C3, hommattu ny opetellaan käyttöä
Avatar
postiato
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 473
Liittynyt: Ke 28.03.2007 20:30
Paikkakunta: KORIA

Re: W211 Webastoon lisää päälläoloaikaa

Viesti Kirjoittaja postiato »

Sulla oli luultavasti tuo mukavuusventtiili rikki. Mullakin teki samaa, eli kun laitoin webaston päälle, niin ylikuumeni ja sammui.
Ulkomaisilta foorumeilta lueskelin, että syynä on viallinen mukavuusventtiili.
Diagnoosin jälkeen tilasin sitten uuden mukavuusventtiilin, ja loppui ylikuumeneminen samantien.

Mutta täytyypä vetää pistoke huomenna irti tuosta ja testata ilman sitä, eiköhän kone ala lämmetä
S211 E320 CDI

ex W210 E270 CDI
ex S210 E320 CDI
ex W124 E300 D
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12611
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: W211 Webastoon lisää päälläoloaikaa

Viesti Kirjoittaja epk »

missä tämä mukavuusventtiili sijaitsee ? mersun lyhyttä koodia värkille (Starfindille) ?

tuo on hyvä oivallus laittaa telestarttiin ohjaus, sittenhän saa ruottista jo reilulla satkulla halvan ja toimivan gsm ohjauksen !
Avatar
postiato
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 473
Liittynyt: Ke 28.03.2007 20:30
Paikkakunta: KORIA

Re: W211 Webastoon lisää päälläoloaikaa

Viesti Kirjoittaja postiato »

Tuulilasinpyyhkijän mekanismin alla. Tuo vesiventtiili. Normaali on neljällä letkuliitännällä (ylempi kuva, 2118320584) ja "mukavuusventtiili" on viidellä letkuliitännällä (alempi kuva, 2118320684)

Kuva

Kuva
S211 E320 CDI

ex W210 E270 CDI
ex S210 E320 CDI
ex W124 E300 D
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12611
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: W211 Webastoon lisää päälläoloaikaa

Viesti Kirjoittaja epk »

tyhmä kysymys mutta jos on 4 alue ilmastointi ja vesiventtiili on rikki , tämä yleensä aiheuttaaa sen että esim. taka penkkien lämmön tuotto sekoilee. Miten voi olla että se pelaisi normaalisti jos tuosta ottaa sähköliittimen irti ?
Avatar
postiato
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 473
Liittynyt: Ke 28.03.2007 20:30
Paikkakunta: KORIA

Re: W211 Webastoon lisää päälläoloaikaa

Viesti Kirjoittaja postiato »

Juu, eipäs muuten toimikaan tuon jälkeen.
Itselläkin on tuo nelialueilmastointi, niin taidan jättää pistokkeen paikalleen.

Jotenkin kun saisi tuon ohjelmallisesti pakotettua siten, että kiertäisi moottorissa ensin...
S211 E320 CDI

ex W210 E270 CDI
ex S210 E320 CDI
ex W124 E300 D
PEPI
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 479
Liittynyt: Su 14.03.2010 14:15

Re: W211 Webastoon lisää päälläoloaikaa

Viesti Kirjoittaja PEPI »

Nykäse se liitin irti sieltä webaston luona olevasta venttiilistä. Sillä webaston luona olevalla venttiilillä valitaan, että meneekö vesi moottorille vai sisätilan kennolle.

Anteeksi ku oon käsittäny asiat näköjään väärin.

Täsä vähä juttua. Jutussa puhutaan W212 mutta sama asia on W211

http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... c&start=30" onclick="window.open(this.href);return false;
S211 E320 CDI V6 7G - facelift
Star C3, hommattu ny opetellaan käyttöä
Avatar
postiato
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 473
Liittynyt: Ke 28.03.2007 20:30
Paikkakunta: KORIA

Re: W211 Webastoon lisää päälläoloaikaa

Viesti Kirjoittaja postiato »

No nyt selkis. Eli tuolta webston kyljessä oleva venttiili lienee se "mukavuusventtiili". Piuha irti ja eiköhän kone ala lämmetä :D
S211 E320 CDI

ex W210 E270 CDI
ex S210 E320 CDI
ex W124 E300 D
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6288
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: W211 Webastoon lisää päälläoloaikaa

Viesti Kirjoittaja MiHe »

postiato kirjoitti:No nyt selkis. Eli tuolta webston kyljessä oleva venttiili lienee se "mukavuusventtiili". Piuha irti ja eiköhän kone ala lämmetä :D
Juuri näin, älkää nyt vesiventtiilitä piuhaa irroittako... tuo ero noissa vesiventtiileissä on juuri tehdaswebastosta johtuva, sen vesikierto tulee siihen ylimääräiseen liitokseen.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
postiato
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 473
Liittynyt: Ke 28.03.2007 20:30
Paikkakunta: KORIA

Re: W211 Webastoon lisää päälläoloaikaa

Viesti Kirjoittaja postiato »

Mitenkäs tuolla systeemillä että johdon irrottaa webaston kupeesta toi ohjaamo muuten lämpenee? Moottori lämpenee kunnolla, ja tuolla tunnin lämmitysajalla ohjaamoonkin pitäis jo lämpöä riittää?
S211 E320 CDI

ex W210 E270 CDI
ex S210 E320 CDI
ex W124 E300 D
PEPI
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 479
Liittynyt: Su 14.03.2010 14:15

Re: W211 Webastoon lisää päälläoloaikaa

Viesti Kirjoittaja PEPI »

Kylä se hyttikin lämpenee jonku verran. Se vesikierto menee niin ku aikasemmassa viestissä kirjoitin.
Webasto ->moottori->sisätila->webasto ä->moottori

Sisälle tulee jonki verran kyllä sitä lämmintä mutta ei se kyllä pakkasessa jaksa tuulilasia sulattaa kokonaan.
Mulle itelle on paljon tärkiämpi, että moottori on lämmin ku lähtee autolla ajaan ja että
sitä lämmintä tulee heti sisällekki.

Itellä on se johto otettu irti. 10 asteen pakkasessa 15 minuutin lämmitys ja auto käyntiin. Sitte rapataan lasit puhtaaksi ja liikkeelle. Moottorin lämmöt 80 asteessa alle 4 kilometrin keskusta-ajolla mallikohtanen maskisuoja asennettu.
Ei voi toivua oikein nopiampaa lämpiämistä. Omasta mielestä aika hyvin verrattuna moneen muuhuun merkkiin.
S211 E320 CDI V6 7G - facelift
Star C3, hommattu ny opetellaan käyttöä
PEPI
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 479
Liittynyt: Su 14.03.2010 14:15

Re: W211 Webastoon lisää päälläoloaikaa

Viesti Kirjoittaja PEPI »

Otikko töpsölin irti?
S211 E320 CDI V6 7G - facelift
Star C3, hommattu ny opetellaan käyttöä
Avatar
postiato
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 473
Liittynyt: Ke 28.03.2007 20:30
Paikkakunta: KORIA

Re: W211 Webastoon lisää päälläoloaikaa

Viesti Kirjoittaja postiato »

En oo ehtiny vielä, täytyy tossa ens viikolla kokeilla kun nostan auton muutenkin ylös
S211 E320 CDI

ex W210 E270 CDI
ex S210 E320 CDI
ex W124 E300 D
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12611
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: W211 Webastoon lisää päälläoloaikaa

Viesti Kirjoittaja epk »

tuossa itse seurailin 211sen orkkis webun toimintaa ja tulin siihen tulokseen ettei siitä kannata pois töpseliä ottaa , lämpee näemmä kone ja hytti....
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6288
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: W211 Webastoon lisää päälläoloaikaa

Viesti Kirjoittaja MiHe »

epk kirjoitti:tuossa itse seurailin 211sen orkkis webun toimintaa ja tulin siihen tulokseen ettei siitä kannata pois töpseliä ottaa , lämpee näemmä kone ja hytti....
En oo omassa niin tarkaa analyyziä tehny, mutta perstuntumalla kabiinissa on haaleeta, mittari näyttää 40-60 astetta vähän riippuen kuika kauan toho ollut päällä, kun lyö koneen käyntiin niin AINA menee lämpömittari takas pohjaan. kestää tovin sieltä nousta. Plus se että välimallin läämmityksellä (sopivasti ei lyhyt eikä pitkä) niin kovemmilla pakkaskeleillä startti on helvetin vaikeen olonen. Hehkuvalokin sammuu silloin melki het kun avaimen kääntää, jostain anturista saa tietoo ettei kannata enempää kuulapäätä lämmittää (tuolla muualla threadeissa ilmiöstä keskusteltukin). Joskus kunnon pakkasella löin tulille ilman mitään, hehkutti varmaan 15 sek ja käyntiin kuin palmun alta, eli anturihärö varmasti on kun autosta luetaan hassuja lämpöjä eripuolelilta. Siksi olisi kiva tietää auttaisiko tuo venttiilin disablointi tuohon välimallin lämmityksen ongelmaankin.

Niin ja yleensä mulla weba on päällä 10-20 min ennen starttia riippumatta kelistä. Siinä noita eroja tulee.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
PEPI
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 479
Liittynyt: Su 14.03.2010 14:15

Re: W211 Webastoon lisää päälläoloaikaa

Viesti Kirjoittaja PEPI »

MiHe kirjoitti:
epk kirjoitti:tuossa itse seurailin 211sen orkkis webun toimintaa ja tulin siihen tulokseen ettei siitä kannata pois töpseliä ottaa , lämpee näemmä kone ja hytti....
En oo omassa niin tarkaa analyyziä tehny, mutta perstuntumalla kabiinissa on haaleeta, mittari näyttää 40-60 astetta vähän riippuen kuika kauan toho ollut päällä, kun lyö koneen käyntiin niin AINA menee lämpömittari takas pohjaan. kestää tovin sieltä nousta. Plus se että välimallin läämmityksellä (sopivasti ei lyhyt eikä pitkä) niin kovemmilla pakkaskeleillä startti on helvetin vaikeen olonen. Hehkuvalokin sammuu silloin melki het kun avaimen kääntää, jostain anturista saa tietoo ettei kannata enempää kuulapäätä lämmittää (tuolla muualla threadeissa ilmiöstä keskusteltukin). Joskus kunnon pakkasella löin tulille ilman mitään, hehkutti varmaan 15 sek ja käyntiin kuin palmun alta, eli anturihärö varmasti on kun autosta luetaan hassuja lämpöjä eripuolelilta. Siksi olisi kiva tietää auttaisiko tuo venttiilin disablointi tuohon välimallin lämmityksen ongelmaankin.

Niin ja yleensä mulla weba on päällä 10-20 min ennen starttia riippumatta kelistä. Siinä noita eroja tulee.
Mulla toimi tuolla tavalla kun oli siinä kolomitie venttiilissä pistoke paikallaan, ny se on irti ja pyssyy irti.

Webasto päälle ja jos mittariston lämpötila näyttää koneelle esim 60 astetta niin lyhyt tartti ja lämmöt ei tipu tarttauksen jälkeen.

Kuten tuolla ylempänä kirjoitin niin vesikertohan menee webasolta moottoriin sieltä hytin kennolle ja sieltä takas webastolle, jos töpsöli on pois.

Kaikki pitkät startit auton käynnistyksessä on jääny pois kun nykäsi töpsölin irti.
S211 E320 CDI V6 7G - facelift
Star C3, hommattu ny opetellaan käyttöä
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12611
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: W211 Webastoon lisää päälläoloaikaa

Viesti Kirjoittaja epk »

hmm, totta tuo että omassa startti vaikeeta webu päällä, kuitenkaan lämmöt ei karkaa alas heti. Tämä voi tosin olla että täällä nollan pinnassa lämmöt vasta, ilmiö todennäköisesti korostuu kun ollaan kunnolla pakkasen puolella, täytyy siis palata aiheeseen kun on kunnolla pakkasta !
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12611
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: W211 Webastoon lisää päälläoloaikaa

Viesti Kirjoittaja epk »

hop! täysin sama ilmiö huomattu nyt kun ollut pakkasta enempi jne. lyhkäinen , vartin webaston päällä olo aiheuttaa juuri tuon hehkutuksen vähyyden.

Toisaalta ei kiinnosta mitenkään päin ottaa sitä pistoketta irti koska haluan kirkkaat lasit. Onko ongelmaan jotain star pohjaista ratkaisua.... ??
Avatar
Mihkaili
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 248
Liittynyt: Su 12.07.2015 22:48
Paikkakunta: Joensuu

Re: W211 Webastoon lisää päälläoloaikaa

Viesti Kirjoittaja Mihkaili »

Ootko kokeillut hehkuttaa 2 kertaa (virta päälle, pois, päälle ja startti).
W212 Avantgarde BE 220 cdi -11
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12611
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: W211 Webastoon lisää päälläoloaikaa

Viesti Kirjoittaja epk »

olen, 4-5kertaakin eikä se oikee auta kun ei anna hehkun palaa hetken vertaa :(
Avatar
postiato
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 473
Liittynyt: Ke 28.03.2007 20:30
Paikkakunta: KORIA

Re: W211 Webastoon lisää päälläoloaikaa

Viesti Kirjoittaja postiato »

No nyt tuli kokeiltua ottaa pistoke irti sieltä venttiililtä webaston kyljestä.

Kun ajastaa tai painaa napista päälle, niin lähtee pelkkä paloilmapuhallin päälle ja nappiin syttyy sininen valo, eli ei lähde Webasto päälle.

Ei ollut aikaa lukea starilla mitä vikoja tai lämpöjä olis näyttänyt.

Laitoin töpselin takasin
S211 E320 CDI

ex W210 E270 CDI
ex S210 E320 CDI
ex W124 E300 D
Vastaa Viestiin