moi
näihin vokoihin apuja
-nopeusmittari heilahti ajossa tappiin ja sinne jäi...matkamittari toimii
-kylmänä vaikee lähtee käyntiin...ryyppy ei kai pelitä...
-tyhjäkäynti mielestäni korkea vai kuuluko painaa jarrua kun oot stopissa
-mites tohon vaihdeskeban kaavioon vaihetaan lamppu
-autolla ajettu vain 115tuhatta...seissykin jonkun aikaa...leimasta meni läpi
-kaikki sulakkeet vaihdettu ja yj6napanen
w124 200 bensa 1987
Re: w124 200 bensa 1987
Joko ilmavuotoa huohotin letkustossa..tutki ne ..ruiskun alta kumikaukalo ja letku sieltä ja lisäluistin kautta venakopalle.
putsaa kliinerillä lisäilmaluisti....katso että kaasuvaijerilla on molemmat jouset ehjät ja kaasu palutuu varmasti kotiinsa..voitele vivusto.
kai tämä on ruisku?
putsaa kliinerillä lisäilmaluisti....katso että kaasuvaijerilla on molemmat jouset ehjät ja kaasu palutuu varmasti kotiinsa..voitele vivusto.
kai tämä on ruisku?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w124 200 bensa 1987
kaasari
Re: w124 200 bensa 1987
http://www.mese.fi/mekka/index.php?titl ... aihto-ohje" onclick="window.open(this.href);return false;
W124 300 E -87 Aut.
Re: w124 200 bensa 1987
W124 1986- kaasari on aluperin Pierburg 2 E-E. Tarkasta kaikki alipaineletkut että ne on ok. Tee tarvittaessa vuotomittaus pilotilla.
2E-E-ssä ei ole lainkaan normaalia syötön kiihdytintä vaan ns kylmäkäynnistyryyppylpäppä toimii myös lisäsyöttönä, kun kierroksia lisätään nopeasti.
Yleisin vikä linee se, että lambda anturin tiedot ei kulje ohjausboksiin tai lämpöanturi ilmoittaa että kone on kylmä ja käskee laittaa "ryyppyä".
Irrota ilmanpuhdistin ja käynnistä kone, tarkkaile miten läppä toimii kylmänä - kuumana. Jos kone on kylmä; läppä on kiinni ja jos kuuma; läppä on täysin auki. Kun äkkiä nostaa kierroksia läppä käy kiinni ja imaiseen lisää bensaa.
Elikkä on helppo tutkia, jos läppä pyrkii olemaan kiinni kuumana niin ja lambda pitää tutkia/vaihtaa. Yleistyypin lambda on toimiva. Itse ruuvasin kiinni käytetyn Toyotan neli johtoisen anturin vanhan tilalle, Veholla lambdan hinta oli auton hintanen.
Jos ryyppy toimii ilman pientä servomoottoria/tietokoneohjausta kaasutin on vaihdettu Strombergiin, koska Pierburgi 2E-E:tä ei osattu tutkia ja korjata.
2E-E-ssä ei ole lainkaan normaalia syötön kiihdytintä vaan ns kylmäkäynnistyryyppylpäppä toimii myös lisäsyöttönä, kun kierroksia lisätään nopeasti.
Yleisin vikä linee se, että lambda anturin tiedot ei kulje ohjausboksiin tai lämpöanturi ilmoittaa että kone on kylmä ja käskee laittaa "ryyppyä".
Irrota ilmanpuhdistin ja käynnistä kone, tarkkaile miten läppä toimii kylmänä - kuumana. Jos kone on kylmä; läppä on kiinni ja jos kuuma; läppä on täysin auki. Kun äkkiä nostaa kierroksia läppä käy kiinni ja imaiseen lisää bensaa.
Elikkä on helppo tutkia, jos läppä pyrkii olemaan kiinni kuumana niin ja lambda pitää tutkia/vaihtaa. Yleistyypin lambda on toimiva. Itse ruuvasin kiinni käytetyn Toyotan neli johtoisen anturin vanhan tilalle, Veholla lambdan hinta oli auton hintanen.
Jos ryyppy toimii ilman pientä servomoottoria/tietokoneohjausta kaasutin on vaihdettu Strombergiin, koska Pierburgi 2E-E:tä ei osattu tutkia ja korjata.