ruosteenrappaaja kirjoitti:Tervehdys! Tuli tuossa ostettua mercedes benz c220cdi aut, vm02 aj270tkm. Aina tullut ajettua peugeoteilla ja nyt aattelin ajella jollaki mulla autolla, niin tuo mese löyty kohtuu hintaan. Mutta mutta, minun ja mesen yhteinen taival on alkanut vähän heikosti. koeajolla auto toimi hyvin ja moottoriki oli jopa päältäpäin kuiva. Parin päivän päästä huomasin, että lämmöt ei noussut kuin 45 asteeseen 30km jälkeen. Tuo korjaatu termarin vaihdolla ja siinä samalla huomasin että kolme suutinta vuotaa ulospäin melko paljon.. Noh, uudet tiivisteet.. Tuon jälkeen en edes kerennyt ajaa metriäkään, vaan heti starttauksen jälkeen alkoi kp-pumppu ylimmästä elementistä ruutaan polttoainetta laturin remmin päälle.Tässä vaiheessa teki mieli nostaa auto vaihtolavalle ja ottaa taas hyvin palvellut pösö käyttöön. Luvatkaa arvoisat mersumestarit, että tuon pumppuvuodon jälkeen tuolla vois jopa jonku kilometrin ajaa, ennen uutta vikaa.
En usko että ite koneessa mitään vikaa on. tehoa on ja käy hyvin tyhjäkäyntiä, eikä ylimääräisiä ääniä. joku apulaitteitten rulla todennäkösesti ahistaa. 406:ssa teki samoin ja yks ohjainrulla oli vinossa ja se kun vaihdettiin, niin lähti normaalisti käyntiin.Kettula kirjoitti:Startti voi olla lopussa, jos tekee tuota usein.
Kunnossa olevan koneen pitäisi lähteä "ykköspyörähdyksellä" käyntiin, pakkasellakin. Ainakin omaan koneeseen riittää -10 -15 pakkasella 1-1.5 tunnin lohkolämmitys ja "hörähtää" käytiin kuin palmun alta. Viime tammikuun -32 pakkasellakin riitti 2.5 h:n lämmitys vanhoilla hehkutulpilla (silloin ajettu 125 tkm tod.näk alkuperäisillä hehkutulpilla). Enemmän pelotti dieselin pakkasenkesto...
Vakavasti suosittelisin auton saattamista *-päähän ja sitten ryhtyä korjaamaan saatuja havaintoja. Automerkkien paremmuus / trollaus ei nyt liene päällimmäisenä mielessä?ruosteenrappaaja kirjoitti:Hohhoi.. Mullahan ei perheellisenä tässä arjen kiireissä muuta tekemistä ole kuin valehdella täällä... Saa tulla itse toteamaan paikanpäälle.
Historia on tiedossa ja kilometrit pitää paikkaansa. Auton perusilme on todella siisti ja sisältäkin voi kutsua virheettömäksi. Joskus se tekniikka vain vastustaa. Jopa mersussakin.jonttu_ kirjoitti:Kappas,löyty hyvä yksilö,aika vähän ajettu ja edullinenki vielä..taitaa olla niin että sua on kusetettu kuus-nolla nuissa kaupoissa,ei muutako soitto kuusankoskelle ja mersu paaliin,huippuhyvä pösö tulille ja päästelet sillä suu messingillä.
Et ole nähnyt juuri mitään vielä. Mercedes ainakin täällä tahtoo hajota nopeammin kuin ehtii korjata. Ratkaisuna olen laittanut auton liikennekäytöstäpoistoon jos muuten ei ehdi korjata.ruosteenrappaaja kirjoitti:Nyt se mese hajos tuohon kotipihalle. ei oikeen halua startata ja jos starttaa, niin huonosti eikä käynnisty. Pösö seisoskellut yli 10 asteen pakkasessa monta päivää. kylmiltä heti käyntiin ja kohta jäät alkoi sulaa laseista. Kyllä nyt pitää myöntää että alkaa huumorinkukkakin loppumaan mersun kanssa...
Hyvin tiivistetty!E200kompressor kirjoitti:Et ole nähnyt juuri mitään vielä. Mercedes ainakin täällä tahtoo hajota nopeammin kuin ehtii korjata. Ratkaisuna olen laittanut auton liikennekäytöstäpoistoon jos muuten ei ehdi korjata.ruosteenrappaaja kirjoitti:Nyt se mese hajos tuohon kotipihalle. ei oikeen halua startata ja jos starttaa, niin huonosti eikä käynnisty. Pösö seisoskellut yli 10 asteen pakkasessa monta päivää. kylmiltä heti käyntiin ja kohta jäät alkoi sulaa laseista. Kyllä nyt pitää myöntää että alkaa huumorinkukkakin loppumaan mersun kanssa...
Aiemmin luulin Mercedes-Benzin olevan laatuauto joka kestää. Nyt tiedän tuon myytiksi joka on murrettu. Ajettuihin kilometreihin nähden enemmän remontteja on ollut vain 1970-luvun Ladassa enkä todellakaan pitänyt sitä laatuautona.
Kohta alkaa Ensimmäisestä Mercedeksestä hajota kalliita osia ja sitten mitataan omistajan halu omistaa "laatuauto". Itse myisin pois mutta kun ei tahdo kestää läjässä edes niin kauaa että saisi esiteltyä jollekin.
Allekirjoitan tämän.... olis ehkä kannattanut lukea kauhujutut väyrysestä ennen ostopäätöstä, olisin päässy paljon vähemmällä....staarin päässä käyty ja osasia haalittu ympäri planeettaa....tämänhetkinen käyttötarkoitus voisi olla bensalämmitteinen koirankoppi, ei vastaa kaasuun lainkaan,kulkee tyhjäkäynnillä ja ykkösvaihteella max 15 km/h rynkyttäen...siitäpä jollekkiin pellepelottomalle varaosia, mm. uusi kaasuläppäkotelo ja ilmamassa-anturi hankittu..ajettu vain 256000 eikä ihan niin ruosteessa kuin luulisiE200kompressor kirjoitti: Et ole nähnyt juuri mitään vielä. Mercedes ainakin täällä tahtoo hajota nopeammin kuin ehtii korjata. Ratkaisuna olen laittanut auton liikennekäytöstäpoistoon jos muuten ei ehdi korjata.
Aiemmin luulin Mercedes-Benzin olevan laatuauto joka kestää. Nyt tiedän tuon myytiksi joka on murrettu. Ajettuihin kilometreihin nähden enemmän remontteja on ollut vain 1970-luvun Ladassa enkä todellakaan pitänyt sitä laatuautona.
Kohta alkaa Ensimmäisestä Mercedeksestä hajota kalliita osia ja sitten mitataan omistajan halu omistaa "laatuauto". Itse myisin pois mutta kun ei tahdo kestää läjässä edes niin kauaa että saisi esiteltyä jollekin.
Täytyy todeta, että ei ole laatua enää mersut piste. Samalla rahalla saa muun merkin kolmanneksella kilometrejä ja kestää. Ja kaikki osat leviää mersusta.. ei ehdi korjata kuin pakollisia kun jo seuraava paikka leviää. Miten näillä ajetaan muka 700tkm??? Jatkossa Japseja, joita saa kaks samalla hinnalla kuin yhden tähden auton.Sucellus kirjoitti:Allekirjoitan tämän.... olis ehkä kannattanut lukea kauhujutut väyrysestä ennen ostopäätöstä, olisin päässy paljon vähemmällä....staarin päässä käyty ja osasia haalittu ympäri planeettaa....tämänhetkinen käyttötarkoitus voisi olla bensalämmitteinen koirankoppi, ei vastaa kaasuun lainkaan,kulkee tyhjäkäynnillä ja ykkösvaihteella max 15 km/h rynkyttäen...siitäpä jollekkiin pellepelottomalle varaosia, mm. uusi kaasuläppäkotelo ja ilmamassa-anturi hankittu..ajettu vain 256000 eikä ihan niin ruosteessa kuin luulisiE200kompressor kirjoitti: Et ole nähnyt juuri mitään vielä. Mercedes ainakin täällä tahtoo hajota nopeammin kuin ehtii korjata. Ratkaisuna olen laittanut auton liikennekäytöstäpoistoon jos muuten ei ehdi korjata.
Oon kuullu huhuja, että eräs seitentähtinen AUTO vähintään 400000 ajettuna vois olla melko huoleton (ja kohtuuhintainen) vaihtoehto...tiedä sitä sitten...jagr83 kirjoitti:Jatkossa Japseja, joita saa kaks samalla hinnalla kuin yhden tähden auton.
En tiedä varmaksi, en vielä ole päässyt tohon lukemaan.jagr83 kirjoitti:Täytyy todeta, että ei ole laatua enää mersut piste. Samalla rahalla saa muun merkin kolmanneksella kilometrejä ja kestää. Ja kaikki osat leviää mersusta.. ei ehdi korjata kuin pakollisia kun jo seuraava paikka leviää. Miten näillä ajetaan muka 700tkm??? Jatkossa Japseja, joita saa kaks samalla hinnalla kuin yhden tähden auton.