( M273 ) Nokka- akseli koodit.

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
zippow211
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: To 01.01.2015 21:48

( M273 ) Nokka- akseli koodit.

Viesti Kirjoittaja zippow211 »

Kuva

Otsikon auto antaa näitä koodeja. Ei jatkuvaa koska sammuttaa vikavalon itsellään. Olisiko jotain staarilla tehtävää tutkimusta kellään ehdottaa jotta näkisi esim asentotunnistimen toiminnan varmaksi. Mikäli tämä nyt on se ns" kallis tasapaino hammaspyörä niin pitikös tässä v8 nostaa kone ylös kuten v6?
Suksipoika
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 231
Liittynyt: Ma 30.11.2009 20:15
Paikkakunta: seinäjoki

Re: ( M273 ) Nokka- akseli koodit.

Viesti Kirjoittaja Suksipoika »

Tuli kyllä sen verran pieni kuva että itte en ainakaa nää, eikä saanu suurennettua tai sitte pitää jo mennä nukkumaan. Apua ei ollu antaa muutaku sen verran että joku näkisi kuvan ja näinollen vois auttaa.
Nyt E350CDI 4-Matic & E63 AMG

------------------------------------------
"Jonkin" verran ex mesejä laidasta laitaan.
zippow211
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: To 01.01.2015 21:48

Re: ( M273 ) Nokka- akseli koodit.

Viesti Kirjoittaja zippow211 »

P0016 ja P0017

Eli imu sekä pakonokka jatkuvasäätö myöhäisen suuntaan. Pahoittelut pienestä kuvasta. Nuo koodit siis staarilla katsottu.
zippow211
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: To 01.01.2015 21:48

Re: ( M273 ) Nokka- akseli koodit.

Viesti Kirjoittaja zippow211 »

Kuva

Tiiä si kiinnostaako ketää mutta kuvassa ilmenee koodin aiheuttaja.
Ketju jne meni samalla uusiksi.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: ( M273 ) Nokka- akseli koodit.

Viesti Kirjoittaja atlas »

Toi taitaa olla joku apuratas...onkos tämä ihan tiedossa ollut karkaisu virheinen osa?
pitikö kone ottaa pois?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
zippow211
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: To 01.01.2015 21:48

Re: ( M273 ) Nokka- akseli koodit.

Viesti Kirjoittaja zippow211 »

atlas kirjoitti:Toi taitaa olla joku apuratas...onkos tämä ihan tiedossa ollut karkaisu virheinen osa?
pitikö kone ottaa pois?

Tasapainoakselin ratas joka tyyppivikana. Kone tosiaan piti nostaa ylös.
Vanha kuvassa vielä paikallaan ja uusi vieressä. Vanhasta ei käytännössä ollut mitään jäljellä.
Avatar
jjh-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 122
Liittynyt: Ma 25.05.2015 12:30

Re: ( M273 ) Nokka- akseli koodit.

Viesti Kirjoittaja jjh- »

Mulla on P0012 koodia, paremmin tietävät ainakin tuosta sanoi koska ketju+roinat pitää varmaan vaihtaa niin kone pitää ottaa ulos koska ei siellä ole tilaa sitä sorkkia muuten. Melko outoa kyllä että jos tää on näinkin yleinen ongelma että ei oo mersu laittanu korjauskäskyjä näihin...
98 Ford Puma -> 06 Civic -> 04 CLK 200 -> 07 CLK 500
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18106
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: ( M273 ) Nokka- akseli koodit.

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tasapainoakselin takapäässä on limppu ruuvilla kiinni, eli mahdollista on tehdä niinkin että ottaa vaihteiston pois mutta kuutosenkin kanssa jakopää niin ahdas värkätä että ilmanmuuta moottori pois.

Ongelman yleisyys on sellainen että tietyillä valmistenumeroilla on kaikki p*skoja:
http://www.motor-talk.de/forum/aktion/A ... tId=681441" onclick="window.open(this.href);return false;
wiimax.fi
Avatar
Matti_L
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 140
Liittynyt: Ke 31.03.2010 22:33
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: ( M273 ) Nokka- akseli koodit.

Viesti Kirjoittaja Matti_L »

Joo, jenkeissähän nostettiin oikein joukkokanne Mecedes-Benziä vastaan ko. asiasta aikanaan. Tuohtuneet asiakkaat eivät olleet tyytyväisiä siihen, että vähänajetuista luxus-autoista hajoaa koneet, tai tulee tommoisia remppoja, jotka alkaa sillä että kone nostetaan pois... Oikeus kuitenkin katsoi että asia on ihan ok, koska moottorit kestivät takuuajan nipussa...

Oikeasti nykyään saa olla TODELLA varovainen jos ostaa jonkun auton - kannattaa yrittää tehdä mahdollisimman hyvin 'kotiläksyt' netistä ym. että voisi välttää ainakin pahimmat ja kalleimmat 'tyyppiviat'. Kannattaa Googlettaa moottori- ja vaihteistotyypit ym. suomalaisilta ja ulkomaisilta foorumeilta. VEHO:ltahan jos menee kyselemään, tai autokauppiailta, niin vastaus on että ei mersuissa ole mitään vikoja...

Tuossa mersun oma TSB aiheesta: http://benzbits.com/BalanceShaftTSB.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Mersu teki varmaan viimeiset hyvät ja kestävät bensakoneet joskus 2000-luvun alkupuolella, nämä M111, M112 ym. Esim. M271:sissä uusitaan jakopää muutaman kymmenen tuhannen kilometrin välein, ja parannusta ei ole ilmeisesti tullut niihinkään edes näissä uudemmissa EVO-malleissa, siis CGI-moottoreissa. Joku aika sitten naureskeltiin yhden autojobbarin kanssa, kun hän näytti erään myyntiin tulleen W203 Kompressorin huoltokuitteja - oli tehty jakopään hajoamisesta johtuva koneremppa, jossa pelkkä asiakkaan osuus oli jonkun 5000€... :D
Vastaa Viestiin