Joo, jenkeissähän nostettiin oikein joukkokanne Mecedes-Benziä vastaan ko. asiasta aikanaan. Tuohtuneet asiakkaat eivät olleet tyytyväisiä siihen, että vähänajetuista luxus-autoista hajoaa koneet, tai tulee tommoisia remppoja, jotka alkaa sillä että kone nostetaan pois... Oikeus kuitenkin katsoi että asia on ihan ok, koska moottorit kestivät takuuajan nipussa...
Oikeasti nykyään saa olla TODELLA varovainen jos ostaa jonkun auton - kannattaa yrittää tehdä mahdollisimman hyvin 'kotiläksyt' netistä ym. että voisi välttää ainakin pahimmat ja kalleimmat 'tyyppiviat'. Kannattaa Googlettaa moottori- ja vaihteistotyypit ym. suomalaisilta ja ulkomaisilta foorumeilta. VEHO:ltahan jos menee kyselemään, tai autokauppiailta, niin vastaus on että ei mersuissa ole mitään vikoja...
Tuossa mersun oma TSB aiheesta:
http://benzbits.com/BalanceShaftTSB.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Mersu teki varmaan viimeiset hyvät ja kestävät bensakoneet joskus 2000-luvun alkupuolella, nämä M111, M112 ym. Esim. M271:sissä uusitaan jakopää muutaman kymmenen tuhannen kilometrin välein, ja parannusta ei ole ilmeisesti tullut niihinkään edes näissä uudemmissa EVO-malleissa, siis CGI-moottoreissa. Joku aika sitten naureskeltiin yhden autojobbarin kanssa, kun hän näytti erään myyntiin tulleen W203 Kompressorin huoltokuitteja - oli tehty jakopään hajoamisesta johtuva koneremppa, jossa pelkkä asiakkaan osuus oli jonkun 5000€...
