Moro.
W209 200k:n (184hv versio) ajolämmöt ei oikein nouse 60-70 korkeammalle kuin hädin tuskin kesällä. Digimittarissa keskikohta on 80c. Onkohan tää termostaattivika, ja kuuluuko autoon ostaa 90c termari?
Niin, ja kun tuontipeli on kyseessä niin lämmitin tarttis ostaa. Onko viisainta asentaa Defan vastus suoraan lohkon kylkeen vai pärjääkö tällasella pikkukoneella letkulämppärinkin kanssa? Kiitos.
W209 lämmöt ei nouse (+talvilämmityskysymys)
W209 lämmöt ei nouse (+talvilämmityskysymys)
E 240 2001, SLK 200K 2002, CLK 200K 2007
- Wanha Paawo
- Sisäänajossa
- Viestit: 44
- Liittynyt: Su 27.12.2015 01:31
Re: W209 lämmöt ei nouse (+talvilämmityskysymys)
Vaihda termostaatiksi noin 90°C arvolla oleva 87~92. Ja jos ei sillä korjaannu niin sen jälkeen tutkitaan lisää. Nyt paikallaan oleva on raollaan tai auki koko ajan, jos kesälläkin lämmöt vaan 70°C!
Lämppäristä en tiedä, mutta letkuversio on edullinen ja helppo asentaa. Vastus on (ehkä) tehokkaampi, mutta aivan perseestä asentaa ja usein kalliimpi kuin letku.
Lämppäristä en tiedä, mutta letkuversio on edullinen ja helppo asentaa. Vastus on (ehkä) tehokkaampi, mutta aivan perseestä asentaa ja usein kalliimpi kuin letku.
Re: W209 lämmöt ei nouse (+talvilämmityskysymys)
Hain termarin ja lohkolämppärin vastuksen. Vastuksen asennus on todella inhottava homma. Millä kikalla ton vanhan lohkon tulpan mahtaa saada irti? Tai toimiiko letkulämppäri tässä 1,8-koneessa, kun ei tähän ei Defa/Calix/Motonet myy kyseistä osaa? Vain kutosiin ja kasiin sopivia näkyy.
E 240 2001, SLK 200K 2002, CLK 200K 2007
Re: W209 lämmöt ei nouse (+talvilämmityskysymys)
Mielenkiinnolla odottelen, mitä termasrista kerrot..
Itsellä vähän saman suuntaisia ongelmia, tosin kesällä kyllä nousee 82-asteeseen.
Tuntiautoissa (saksa) 82-asteinen termari, ja kuten yllä, niin tosiaan vaikuttaa siltä että auki koko ajan jos ei kesällä nouse lämmöt 82 kieppeille.
Itsellä vähän saman suuntaisia ongelmia, tosin kesällä kyllä nousee 82-asteeseen.
Tuntiautoissa (saksa) 82-asteinen termari, ja kuten yllä, niin tosiaan vaikuttaa siltä että auki koko ajan jos ei kesällä nouse lämmöt 82 kieppeille.
Re: W209 lämmöt ei nouse (+talvilämmityskysymys)
Tähän vielä jälkikäteen sellainen päivitys, että motonetin termarin vaihdolla homma lähti taas pelaamaan ja lämmöt ovat mitta-asteikon keskellä niin kuin pitääkin. Lohkolämppärin vastuksen asennus on vielä "kesken", onneksi löytyi autolle hallipaikka.
E 240 2001, SLK 200K 2002, CLK 200K 2007
Re: W209 lämmöt ei nouse (+talvilämmityskysymys)
enpä usko et lohkolämppärin asennus on muusta kun viitseliäisyydestä kiinni, eli jos autoosi lohkolämppärin haluat, niin pakkasroppu irti, eli sopivalla piikillä ropunreuna ulos ja sen jälkeen sopiva meisseli/tuurna millä pyöräytät sen, sitten pihdeillä roppu irti, sitten vaan lämmitinelementin asennukseen ja jos oot fiksu, niin et kiristä sitä liikaa muuten katkee pultti ja kusessa oot, jotenkin tosta tekstistäs paistaa sellainen hommeli, et anna ammattilaisen hoitaa toi asennus
Re: W209 lämmöt ei nouse (+talvilämmityskysymys)
Tule toki asentamaan, sinä viitseliäs ammattilainen.jukka99ps kirjoitti:enpä usko et lohkolämppärin asennus on muusta kun viitseliäisyydestä kiinni, eli jos autoosi lohkolämppärin haluat, niin pakkasroppu irti, eli sopivalla piikillä ropunreuna ulos ja sen jälkeen sopiva meisseli/tuurna millä pyöräytät sen, sitten pihdeillä roppu irti, sitten vaan lämmitinelementin asennukseen ja jos oot fiksu, niin et kiristä sitä liikaa muuten katkee pultti ja kusessa oot, jotenkin tosta tekstistäs paistaa sellainen hommeli, et anna ammattilaisen hoitaa toi asennus
E 240 2001, SLK 200K 2002, CLK 200K 2007