Hihnan vaihto ja rullien tarkastus.
Hihnan vaihto ja rullien tarkastus.
124 300d -89- automaatti. Hihna löysällä ja vinkuu jo. Pitänee vaihtaa hihna ja varmaankin hihnapyörissäkin vaihtamista. Miten vaikea on homma, kun tuonne ei kädet mahu. Elokkä kenno ainakin pois ? Onko missään ohjeita moiseen, kun korjausopaskin on tullut annettua jollekkin lainaa. Kampiakselin stefakin lienee hyvä tarkistaa.
Re: Hihnan vaihto ja rullien tarkastus.
Ei tarvitse irrottaa jäähdytintä, ensin tuulitunneli kahdessa osassa ja sitten visko + siivet ja alkaa sopimaan. Vinkuminen johtuu luultavimmin siitä että kiristinkeinu on kierossa, ja vika on KEINUN laakerissa, ei rullan.
Hihna ei voi olla löysällä tai jotain on todella menossa rikki, tai sitten laitettu väärä hihna.
Hihna ei voi olla löysällä tai jotain on todella menossa rikki, tai sitten laitettu väärä hihna.
wiimax.fi
Re: Hihnan vaihto ja rullien tarkastus.
Elikkä tuulitunneli pitänee katkaista kahteen osaan ?
Re: Hihnan vaihto ja rullien tarkastus.
Mitään ei rikota. Tuulitunneli on kaksiosainen ja se lähtee kahtena "renkaana" pois.
wiimax.fi
Re: Hihnan vaihto ja rullien tarkastus.
Ok, Kiitos !
Re: Hihnan vaihto ja rullien tarkastus.
...vielä; tuulitunnelin päällä on muovirengas josta menee vesiletku, se vedetään pois ja sitten voi pyöräyttää tuulitunnelin pyöreää osaa jotta saa sen irti toisesta osasta. Sitten kantikkaan osan kaksi jousikiinnikettä yläkulmista pois ja sen osan voi nostaa pois siipien ja syylärin välistä, sitten saa viskon keskellä olevan 8mm kuusiokolokanta-ruuvin irrotettua ja edelleen viskon ja siivet pois, ja sen toisen tuulitunnelin osan.
Sitten mahtuu ruuvaamaan.
Sitten mahtuu ruuvaamaan.
wiimax.fi
Re: Hihnan vaihto ja rullien tarkastus.
Tuulitunneli oli yksosainen. NYt on purettu, poistin kennonkin kun oli mennyt tuosta kiristinkeinusta poikki se pultti jolla keinu kiinnittyy moottoriin. Laakeri vaikuttas ehyeltä. Nyt pitää ehtiä jos sais jostain sen erikoismutterin erikseen. Keinu on aika kallis ostaa.