Sain viime vuonna käyttööni Saksasta Suomeen tuodun E270 CDI vm 2004, jossa oli mittarissa alle 120000 km. En ostanut, tuli yllättäen ja pyytämättä kuten Jäätteenmäen faksi aikoinaan, mutta jonkin verran vaihtokauppaa tehtiin. Mikäpäs siinä, kun takapenkille pitää saada kolme lasta vierekkäin niin vanha C-malli ei enää riittänyt. Kun olen ajanut viimeiset 25v toimivilla mersuilla, niin enpä ajatellut että kaikenlaisia vikakappaleitakin on aikojen saatossa tehty...
Puolisen vuotta ajeltuani auto alkoi välillä kiihdyttäessä nykiä. Viime kesänä tutussa huoltoliikkeessä arvelivat vaihdelaatikkoa viaksi, ja vaihtoivat vaihdelaatikon omituisen väriset öljyt. Nyt taas muutama kk myöhemmin samaa nykimistä. Joo, ja lisäksi huomautusteksti jarruista tulee näkyviin. Tällä kertaa huoltoliikkeen pomo (ei MB-huolto, mutta luotettava ja osaava kuitenkin) oli paikalla ja latoi madonluvut: tyyppiviat. Sitten googlasin hiukan ja näinpä taitaa ollakin. Jarrut tsekattiin, ne ovat ok, mutta kuulemma jarrutusten määrä on ylittänyt jonkin luvun.
Vioista pääsee kuulemma eroon, kun vaihtaa syylärin putkineen, vaihdelaatikon ja tuon jarruista huomauttavan vempaimen. Ongelma on se, että hintaa alkaa tulla pian saman verran kuin auton arvo (kunnossa olevana) on.
Lonkalta heitti että käytetty vaihdelaatikko, syyläri, jarruassistentti ja työt on jotain 3500€ ja uuden vaihdelaatikon kanssa 6500€. Sanoi myös, että käytetty vaihdelaatikko on arpapeliä että kestääkö kuukausia tai vuosia. Heitti myös, että ehkä Virossa saa homman tehtyä puoleen hintaan.
Nyt olisi hyvä saada vinkkejä asiantuntevalta foorumilta...
E270CDI 2004v syyläri ja jarruhuomautus
Re: E270CDI 2004v syyläri ja jarruhuomautus
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... t=glykolit" onclick="window.open(this.href);return false;
Tossa juttua ongelmasta...nyt vain miettimään halvinta keinoa tolle..erillisellä jäähdyttimellä ei tarvitsisi vaihtaa jäähdytintä..säästöä ja käytetyillä muilla osilla kanssa mutta entäs laittaa sen lisälauhun ja öljyt vaihtoon ja ajaa kunnes alkaa poikimaan..voihan se kestää pitkäänkin.
Sbc yksikkö on mennyt takuuseen hartikaisella mutta on roja liikkeiden välillä mutta korjattuja yksiköitä on tarjolla saksasta...en pelkäisi tuota ollenkaan ja voihan sinne tunkea käytettyäkin..paljon osaa saa kun tutkii googlella ja ostopaika yksi ebay.de
https://cse.google.fi/cse?cx=partner-pu ... gsc.page=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Valmista juttua jarruista
Tossa juttua ongelmasta...nyt vain miettimään halvinta keinoa tolle..erillisellä jäähdyttimellä ei tarvitsisi vaihtaa jäähdytintä..säästöä ja käytetyillä muilla osilla kanssa mutta entäs laittaa sen lisälauhun ja öljyt vaihtoon ja ajaa kunnes alkaa poikimaan..voihan se kestää pitkäänkin.
Sbc yksikkö on mennyt takuuseen hartikaisella mutta on roja liikkeiden välillä mutta korjattuja yksiköitä on tarjolla saksasta...en pelkäisi tuota ollenkaan ja voihan sinne tunkea käytettyäkin..paljon osaa saa kun tutkii googlella ja ostopaika yksi ebay.de
https://cse.google.fi/cse?cx=partner-pu ... gsc.page=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Valmista juttua jarruista
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Mersumies
- Viestit: 685
- Liittynyt: La 21.02.2015 14:16
Re: E270CDI 2004v syyläri ja jarruhuomautus
Näin tekisin. muutenhan noi laatikot on kyllä edullisia kun on niin yleisiäkin. ehdotetuissa korjaushinnoissa ei pienintäkään järkee.atlas kirjoitti: laittaa sen lisälauhun ja öljyt vaihtoon ja ajaa kunnes alkaa poikimaan..voihan se kestää pitkäänkin.
Paljon on jarrua poljettu ku laskuri on sbcssä täyttä 120t kilometrin kohdilla

2007 R 320cdi
Re: E270CDI 2004v syyläri ja jarruhuomautus
2004 mallisessa ei ole tehtaalta lähtiessä ollut sitä ongelmasyyläria mutta kuulemma jonkin verran on uudenmallisiakin alkanut vuotaa. Onko auto oikeasti 2004 valmistettu vaiko vaan käyttöön otettu ja valmistettu 2003 (VIN?)?