Automaattilaatikon Manuaalinen vapautus

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
pasi89
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Ti 12.07.2016 10:27

Automaattilaatikon Manuaalinen vapautus

Viesti Kirjoittaja pasi89 »

No niin kävi aikoinaan niin ikävästi et hajos tosiaan se virtalukko mesestä.. se on vaihdettu mutta mersussa on niin hienon systeemit et laatikko on nyt lukossa P asennossa ilmeisesti normaali mekanismi varkauden ehkäisemiseksi näin luin..

eli ohjeita kaivattas miten se vapautus tapahtuu järkevästi.. laatikon kyljessä on joku aukko? en ole vielä tunkannut autoa ilmaan ku se on niin matala ettei alle mahu teen sen vasta kun toimenpiteet selvät

eli laatikko on 4 vaihteinen automaatti 722.5/6 tai 722.3/4
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3990
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: Automaattilaatikon Manuaalinen vapautus

Viesti Kirjoittaja Nozki »

Niin mikä auto oli kyseessä?

Ainakin jotain noista mainitsemistasi laatikoista on käytetty W124:ssä. Niissä (uudemmissa) virtalukolta lähtee vaijeri vaihdekepille ja jos se vaijeri on irti virtalukolta, niin keppi ei lähde pois P-asennosta. Eli kaipa tuo asia ratkeaa laittamalla se vaijeri kiinni tai korjaamalla se, jos siinä on vikaa. Ymmärtääkseni aina kun laittaa kepin P:lle, niin se jää sinne, jos vaijeri ei ole kiinni virtalukossa.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
pasi89
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Ti 12.07.2016 10:27

Re: Automaattilaatikon Manuaalinen vapautus saa poistaa

Viesti Kirjoittaja pasi89 »

kyseessä 94 vm w202 180c

vaihoin kokolukkorungon tuohon keppi meni jumiin samaan aikaan kun vanhalukko meni jumiin... vaijeri on niinkuin uusi samoten liitin ja se on kytkettynä tällä hetkellä uuteen lukkorunkoon niin kuin se alkujaankin on ollut mutta ei vaikutusta en oikein usko että itestään hajoaa siinä on pakko olla murtosuoja joka kytkee laatikon pysyvästi P asentoon ennen kuin se vapautetaan laatikon päästä mutta en ole löytänyt kun tekstiä että sellanen systeemi siel on...

ei ole tässä mekaanista lukkoa päällä niinkuin 190

vika on shifterin vaijerissa meiselillä sai vapautettua ja vaihteen päälle..

tämä siis korjaantui kun kiristi lukkomekanismin vaijerin N asennossa niin että se lukitus oli melkeen kiinni siinä linkunvastakappaleessa ohjeessa oli välys 0,2mm alkoi toimimaan kirimällä
Vastaa Viestiin