om605 kytkintä

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Ropsoni88
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 168
Liittynyt: Ti 28.10.2014 15:33
Paikkakunta: 08

om605 kytkintä

Viesti Kirjoittaja Ropsoni88 »

ja heti alkuun että hakua on käytetty ja en kyllä heti löytäny suoraa vastausta kysymyksiin, ja paria aikasempaa kysymystä kun oon topikeissa kyselly niin ei oo tullu vastausta..

Niin minkä sprintterin kytkimiä on käytetty kun sorvaillaan vp ja laitetaan vaikka mersun omalla 5v lootalla ajoon? 240mm vai mitä porukka on sinne rukkaillu.. kaikista paras ois se m5 plaaplaaplaa mutta en rupia sitä ainakaa nyt laittaan..

ja jos jollain roikkuu settiä hallilla nurkissa niin tarjotkaa ihmeessä
Nyk. w201 605+8mynä+hx40+man+ ASD
ex w201 td 602
ex w201 2,6
ex w201 602
kawa 9R,1100 iiöö tappelija

pensalla ja dieselillä pestään pensselit, viinalla tehään voimaa
Avatar
mik4--
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 128
Liittynyt: Su 17.06.2012 20:04
Paikkakunta: Oulu

Re: om605 kytkintä

Viesti Kirjoittaja mik4-- »

https://spareto.fi/tuotteet/3000-951-785-kytkinpaketti" onclick="window.open(this.href);return false;

Tuossa ois yks 250mm. Varmaan linkistä löytyy tarvittava tieto mistä sopii.
Audi S2
MB s124 om605
Ropsoni88
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 168
Liittynyt: Ti 28.10.2014 15:33
Paikkakunta: 08

Re: om605 kytkintä

Viesti Kirjoittaja Ropsoni88 »

taitaa tulla billetti vauhtis,765 ja joku massalevy
Nyk. w201 605+8mynä+hx40+man+ ASD
ex w201 td 602
ex w201 2,6
ex w201 602
kawa 9R,1100 iiöö tappelija

pensalla ja dieselillä pestään pensselit, viinalla tehään voimaa
Avatar
mik4--
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 128
Liittynyt: Su 17.06.2012 20:04
Paikkakunta: Oulu

Re: om605 kytkintä

Viesti Kirjoittaja mik4-- »

Se on varma ratkaisu :thumbup:
Audi S2
MB s124 om605
Ropsoni88
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 168
Liittynyt: Ti 28.10.2014 15:33
Paikkakunta: 08

Re: om605 kytkintä

Viesti Kirjoittaja Ropsoni88 »

ainoo että aikasemmassa paketissa: sorvattu vp,m3, kompressorin massalevy niin suli painelaakeri vaikka kaikkien mittauksien jälkeen sen ei pitäny kantaa missään millään tavalla.. voiko se sitten olla että se haarukan liike on ollu ns liian julma että se on päästäny jotenki sen laakerin kantamaan että kytkinhaarukan molempaa puolta ois pitäny vielä jatkaa.. pistin kyllä sinne jatkoa rikoilla ja mittailin lohkopinnasta ja lootasta jne niin piti olla just kohallaan.. niin ja ostin bemarin työsylkyn siihen niin kun mersun omassa ei riittäny työmatka. mutta pyry meinas että se m3 on vähä turhan jäykkä muovirunkoselle laakerille.. entiiä BRKL neuvvokaa proot miten se nyt mittataan oikein ja tartteeko sitä vptä vetää ihan lätyksi starttikehään asti.. koska semmonen se m3 asetelmalle tehty vp oli
Nyk. w201 605+8mynä+hx40+man+ ASD
ex w201 td 602
ex w201 2,6
ex w201 602
kawa 9R,1100 iiöö tappelija

pensalla ja dieselillä pestään pensselit, viinalla tehään voimaa
Avatar
mik4--
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 128
Liittynyt: Su 17.06.2012 20:04
Paikkakunta: Oulu

Re: om605 kytkintä

Viesti Kirjoittaja mik4-- »

En tiiä varmaksi sanoa mittailuista.

Mutta mulla on eagle clutch billettivauhtis, -765 asetelma ja massalevy. Eikä muita muutoksia kuin bemarin työsylkkä.
Kesän on ainakin kestänyt vaikka on jäykkä ku mikä.

Mutta missä on muovilaakeri? Kylläkai nuo rautaa on mitä mulla on.
Audi S2
MB s124 om605
Avatar
mjiivee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 455
Liittynyt: Ke 28.03.2012 10:17
Paikkakunta: Turku

Re: om605 kytkintä

Viesti Kirjoittaja mjiivee »

Mulla ei kestäny massalevy eikä kevlarlevy, vaihdoin viislapasen jousitetun sintterin ni alko pitää ja vielä kestänyt toistaiseksi.

Poljintuntuma on ihan ok. Bmw työsylkky ja muistaakseni 7/8 wilwood pääsylkky. Liikematka tuli lyhkäsemmäks sintterin myötä joka oli plussaa.

Nyt tulee automaatti, jos se bonanza vihdoin vähentyis :D
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: om605 kytkintä

Viesti Kirjoittaja pera8x »

eikös sen laakerin välyksen pysty toteamaan siinä kohtaa, kun paketti on kasassa ja loota koneessa kiinni. kokeilee että asetelman jousta painava käpälä liikkuu jonkun verran, eikä ole kokoaikaa jännityksellä. en nyt muista kuinka tuo systeemi on rakennettu, kun manuaalilaatikoista on omalla kohdallani aikaa. mutta jos sen pääsee vielä jotenkin kokeileen, kun työsylinterikin on paikallaan, niin saisi varmuuden tuosta välyksestä.
W201 250DT 20V
w201 190E
silverhawk
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Ke 23.12.2015 11:23

Re: om605 kytkintä

Viesti Kirjoittaja silverhawk »

jostain syystä nuo painelaakerit tuntuu olevan nykyään muovirunkoisia järestään,en tiedä miksi??
omaan m3 asetelmalle yritin ostaa 410d metallirunkoista painelaakeria ja oli tarjota varaosa nrokin,vastaus oli ettei enää saatavilla ja laakeri on muuttunut muovirunkoiseksi.joo ja eka muovirunkoinen painelaakeri kesti 2tkm tuhoten siinä samalla asetelman :thumbdown:

sama juttu kun toiseen mersuun vaihtui m3 bemarin loota ja entinen painelaakeri oli metallirunkoinen,kävin kysymässä uutta painelaakeria ja vastaus sama.ei enää saatavilla ja painelaakeri on vaihtunut muovirunkoiseksi.muuan tunnettu mersu virittäjä kertoikin että jos mahdollista niin kannattaa käyttää metallirunkoista painelaakeria.

omissa vehkeissä olen tuon välyksen mitannut ihan vain askin työsylinterin reiästä tönärillä mitan kun käpälä painelaakereineen pohjaa asetelmaa vasten.sitten vain työsylinterin tapin mitoittanut että siihen jää 2-5mm välystä kun työsylinterin tappi on painettu pohjaan.
juujo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 194
Liittynyt: Ti 02.04.2013 23:21
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: om605 kytkintä

Viesti Kirjoittaja juujo »

Täältä löytyy 414d sprinterin painelaakeri, käyttämätön. ja tämä metallirunkoinen
-91 W124 250DT
-92 W124 400E
Ropsoni88
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 168
Liittynyt: Ti 28.10.2014 15:33
Paikkakunta: 08

Re: om605 kytkintä

Viesti Kirjoittaja Ropsoni88 »

mjiivee kirjoitti:Mulla ei kestäny massalevy eikä kevlarlevy, vaihdoin viislapasen jousitetun sintterin ni alko pitää ja vielä kestänyt toistaiseksi.

Poljintuntuma on ihan ok. Bmw työsylkky ja muistaakseni 7/8 wilwood pääsylkky. Liikematka tuli lyhkäsemmäks sintterin myötä joka oli plussaa.

Nyt tulee automaatti, jos se bonanza vihdoin vähentyis :D
näähän myyt mulle tuon paketin sitte
Nyk. w201 605+8mynä+hx40+man+ ASD
ex w201 td 602
ex w201 2,6
ex w201 602
kawa 9R,1100 iiöö tappelija

pensalla ja dieselillä pestään pensselit, viinalla tehään voimaa
Avatar
mjiivee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 455
Liittynyt: Ke 28.03.2012 10:17
Paikkakunta: Turku

Re: om605 kytkintä

Viesti Kirjoittaja mjiivee »

Ropsoni88 kirjoitti:
mjiivee kirjoitti:Mulla ei kestäny massalevy eikä kevlarlevy, vaihdoin viislapasen jousitetun sintterin ni alko pitää ja vielä kestänyt toistaiseksi.

Poljintuntuma on ihan ok. Bmw työsylkky ja muistaakseni 7/8 wilwood pääsylkky. Liikematka tuli lyhkäsemmäks sintterin myötä joka oli plussaa.

Nyt tulee automaatti, jos se bonanza vihdoin vähentyis :D
näähän myyt mulle tuon paketin sitte
En tiedä vielä millonka laitan automaatin paikalleen ja mulla on borg warnerin manuaalilaatikko jonka akselin boori on 22x24mm ni ei käy merssuu toi sintterilevy.
Vastaa Viestiin