Slk 230kompura vm.2000 esp/bas vika
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 57
- Liittynyt: La 27.08.2016 07:57
Slk 230kompura vm.2000 esp/bas vika
Terve,
en löytänyt foorumeiden kautta vastaavasta viasta kertovia tarinoita, joten
Esp/bas valo syttyi ajossa palamaan ja nyt hieman myöhemmin oletettavasti konehuoneen puolelta kuuluu noin 1-2 sek välein suhahdus auton ollessa P-vaihteella. Myös kun virrat laittaa päälle, moottoritilan puolelta kuuluu normaalien äänien lisäksi pitkä sähköinen ääni, eli ilmeisesti tarkistaa jotain asiaa pitkään ja lopuksi ääni alkaa pätkimään saman noin 1-2 sek mittaisilla äänillä. Äänet kuitenkin loppuvat itsekseen jos vain malttaa odottaa tarpeeksi pitkään (20-45sek). Auto tuntuu hieman laiskalta ajaessa ja kiihdyttäessä 4-vaihteella lopettaa kiihtymisen noin 5000 kierroksen kohdalla ja 5-vaihteelle siirtymisen jälkeen lakkaa totaalisesti kiihtymisen 110kmh kohdalla. Auto on siis automaatti. Esp / Bas valo palaa tasaisesti hetki liikkeelle lähdön jälkeen siihen asti kun seuraavan kerran sammuttaa ja käynnistää.
Muita vikavaloja auto ei kuitenkaan sytytä, eli tuskin on moottorissa suurempaa vikaa.
Jarrupalat yms. on hyvässä kunnossa ja jarrunestettäkin löytyy, eli niistä ei vikaa löydy.
Akussa tuskin vika, koska tuskin se nyt alkaa rajoittamaan auton kulkua isommassa nopeudessa?
Jarruvalokytkintä monessa keskustelussa on epäilty syylliseksi, mutta missään ei ole mainintaa että olisi auto alkanut suhisemaan tai vaikuttanut ajonopeuksiin tms.
Onko kenelläkään mahdollisesti ollut samanlaista vikaa, tai tietääkö joku muuten mistä voisi olla kysymys?
Tarkennuksena vielä, käynnistäessä valo jää palamaan (jarru päällä kun vaihdetta vaihtaa), niin valo sammuu hetkeksi ajossa, kunnes syttyy uudelleen. Jarrun painamisella ei vaikutusta asiaan, oman tahdon mukaan syttyy vikavalo. Jossain ehdotettiin kokeilemaan ratin pyöritteyä, ei auttanut ja jarrupoljin tuntui samalta kuin ennen sekä auton ollessa käynnissä että sammuksissa.
Kiitokset jo etukäteen jos joltain löytyy vastaus murheeseen, auto seisoo nyt parkkihallissa odottamassa diagnosointia ja tarvetta autolle olisi päivittäin, mutta uskallusta ajamiselle ei löydy kun niin epämääräiset on oireet.
en löytänyt foorumeiden kautta vastaavasta viasta kertovia tarinoita, joten
Esp/bas valo syttyi ajossa palamaan ja nyt hieman myöhemmin oletettavasti konehuoneen puolelta kuuluu noin 1-2 sek välein suhahdus auton ollessa P-vaihteella. Myös kun virrat laittaa päälle, moottoritilan puolelta kuuluu normaalien äänien lisäksi pitkä sähköinen ääni, eli ilmeisesti tarkistaa jotain asiaa pitkään ja lopuksi ääni alkaa pätkimään saman noin 1-2 sek mittaisilla äänillä. Äänet kuitenkin loppuvat itsekseen jos vain malttaa odottaa tarpeeksi pitkään (20-45sek). Auto tuntuu hieman laiskalta ajaessa ja kiihdyttäessä 4-vaihteella lopettaa kiihtymisen noin 5000 kierroksen kohdalla ja 5-vaihteelle siirtymisen jälkeen lakkaa totaalisesti kiihtymisen 110kmh kohdalla. Auto on siis automaatti. Esp / Bas valo palaa tasaisesti hetki liikkeelle lähdön jälkeen siihen asti kun seuraavan kerran sammuttaa ja käynnistää.
Muita vikavaloja auto ei kuitenkaan sytytä, eli tuskin on moottorissa suurempaa vikaa.
Jarrupalat yms. on hyvässä kunnossa ja jarrunestettäkin löytyy, eli niistä ei vikaa löydy.
Akussa tuskin vika, koska tuskin se nyt alkaa rajoittamaan auton kulkua isommassa nopeudessa?
Jarruvalokytkintä monessa keskustelussa on epäilty syylliseksi, mutta missään ei ole mainintaa että olisi auto alkanut suhisemaan tai vaikuttanut ajonopeuksiin tms.
Onko kenelläkään mahdollisesti ollut samanlaista vikaa, tai tietääkö joku muuten mistä voisi olla kysymys?
Tarkennuksena vielä, käynnistäessä valo jää palamaan (jarru päällä kun vaihdetta vaihtaa), niin valo sammuu hetkeksi ajossa, kunnes syttyy uudelleen. Jarrun painamisella ei vaikutusta asiaan, oman tahdon mukaan syttyy vikavalo. Jossain ehdotettiin kokeilemaan ratin pyöritteyä, ei auttanut ja jarrupoljin tuntui samalta kuin ennen sekä auton ollessa käynnissä että sammuksissa.
Kiitokset jo etukäteen jos joltain löytyy vastaus murheeseen, auto seisoo nyt parkkihallissa odottamassa diagnosointia ja tarvetta autolle olisi päivittäin, mutta uskallusta ajamiselle ei löydy kun niin epämääräiset on oireet.
Re: Slk 230kompura vm.2000 esp/bas vika
Onko akussa tarpeeksi ruutia. Usein tuo akun alijännite tekee tuon ilmiön.janjokinen kirjoitti:Terve,
en löytänyt foorumeiden kautta vastaavasta viasta kertovia tarinoita, joten
Esp/bas valo syttyi ajossa palamaan ja nyt hieman myöhemmin oletettavasti konehuoneen puolelta kuuluu noin 1-2 sek välein suhahdus auton ollessa P-vaihteella. Myös kun virrat laittaa päälle, moottoritilan puolelta kuuluu normaalien äänien lisäksi pitkä sähköinen ääni, eli ilmeisesti tarkistaa jotain asiaa pitkään ja lopuksi ääni alkaa pätkimään saman noin 1-2 sek mittaisilla äänillä. Äänet kuitenkin loppuvat itsekseen jos vain malttaa odottaa tarpeeksi pitkään (20-45sek). Auto tuntuu hieman laiskalta ajaessa ja kiihdyttäessä 4-vaihteella lopettaa kiihtymisen noin 5000 kierroksen kohdalla ja 5-vaihteelle siirtymisen jälkeen lakkaa totaalisesti kiihtymisen 110kmh kohdalla. Auto on siis automaatti. Esp / Bas valo palaa tasaisesti hetki liikkeelle lähdön jälkeen siihen asti kun seuraavan kerran sammuttaa ja käynnistää.
Muita vikavaloja auto ei kuitenkaan sytytä, eli tuskin on moottorissa suurempaa vikaa.
Jarrupalat yms. on hyvässä kunnossa ja jarrunestettäkin löytyy, eli niistä ei vikaa löydy.
Akussa tuskin vika, koska tuskin se nyt alkaa rajoittamaan auton kulkua isommassa nopeudessa?
Jarruvalokytkintä monessa keskustelussa on epäilty syylliseksi, mutta missään ei ole mainintaa että olisi auto alkanut suhisemaan tai vaikuttanut ajonopeuksiin tms.
Onko kenelläkään mahdollisesti ollut samanlaista vikaa, tai tietääkö joku muuten mistä voisi olla kysymys?
Tarkennuksena vielä, käynnistäessä valo jää palamaan (jarru päällä kun vaihdetta vaihtaa), niin valo sammuu hetkeksi ajossa, kunnes syttyy uudelleen. Jarrun painamisella ei vaikutusta asiaan, oman tahdon mukaan syttyy vikavalo. Jossain ehdotettiin kokeilemaan ratin pyöritteyä, ei auttanut ja jarrupoljin tuntui samalta kuin ennen sekä auton ollessa käynnissä että sammuksissa.
Kiitokset jo etukäteen jos joltain löytyy vastaus murheeseen, auto seisoo nyt parkkihallissa odottamassa diagnosointia ja tarvetta autolle olisi päivittäin, mutta uskallusta ajamiselle ei löydy kun niin epämääräiset on oireet.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 57
- Liittynyt: La 27.08.2016 07:57
Re: Slk 230kompura vm.2000 esp/bas vika
eli auton ollessa virrat pois kytkettynä 12.8v, virrat päällä radio, valot ja ilmastointi päällä 11.95v ja käynnissä samojen laitteiden kanssa 14.20v.
varoitusvalot tosin ei syttynyt nyt ollenkaan noin 5km lenkillä 2 sammutuksella, mutta ajaessa tuntui kuin auto olisi hieman jarruttanut kokoajan, ja kovemmasta vauhdista jarruttaessa poljin tärisytti hyvin pienen hetken kunnes tärinä lakkasi. ei siis löytynyt suoraa yhteyttä polkimen tärinän ja jarrutuksen välille, sillä kovaa jarrutusta en tehnyt ja samalla nopeudella toisella kertaa ei tehnyt.
moottori otti kierroksia ihan hyvin, mutta jotenkin tuntui, että pyrki ajamaan mahdollisimman pienillä kierroksilla (automaatti), ei jotenkin niin ärhäkkäästi liikkunut kuin yleensä. ja tosiaan nuo abs, esp/bas valot on ainoat mitkä palaa ja mottorista kuuluu virtojen päälle laiton jälkeen pitkään jonkun sähkölaitteen ääniä (normaalien äänien lisäksi, ajoittain myös katkonaista).
auto kuitenkin jarruttaa ihan normaalisti lukuunottamatta tuota muutaman kerran täristämistä ja esp:kin toimi kun vähän kokeilin luistattaa.
auto on tosiaan ensimmäinen mersuni ja 2kk sen omistanut, joten aikalailla tuntemattomilla vesillä tässä liikutaan.
varmaankin vikakoodinluku olisi tässä välissä ainut ratkaisu jolla päästään eteenpäin?
varoitusvalot tosin ei syttynyt nyt ollenkaan noin 5km lenkillä 2 sammutuksella, mutta ajaessa tuntui kuin auto olisi hieman jarruttanut kokoajan, ja kovemmasta vauhdista jarruttaessa poljin tärisytti hyvin pienen hetken kunnes tärinä lakkasi. ei siis löytynyt suoraa yhteyttä polkimen tärinän ja jarrutuksen välille, sillä kovaa jarrutusta en tehnyt ja samalla nopeudella toisella kertaa ei tehnyt.
moottori otti kierroksia ihan hyvin, mutta jotenkin tuntui, että pyrki ajamaan mahdollisimman pienillä kierroksilla (automaatti), ei jotenkin niin ärhäkkäästi liikkunut kuin yleensä. ja tosiaan nuo abs, esp/bas valot on ainoat mitkä palaa ja mottorista kuuluu virtojen päälle laiton jälkeen pitkään jonkun sähkölaitteen ääniä (normaalien äänien lisäksi, ajoittain myös katkonaista).
auto kuitenkin jarruttaa ihan normaalisti lukuunottamatta tuota muutaman kerran täristämistä ja esp:kin toimi kun vähän kokeilin luistattaa.
auto on tosiaan ensimmäinen mersuni ja 2kk sen omistanut, joten aikalailla tuntemattomilla vesillä tässä liikutaan.
varmaankin vikakoodinluku olisi tässä välissä ainut ratkaisu jolla päästään eteenpäin?
Re: Slk 230kompura vm.2000 esp/bas vika
Onko Auto facelift?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 57
- Liittynyt: La 27.08.2016 07:57
Re: Slk 230kompura vm.2000 esp/bas vika
on facelift
Re: Slk 230kompura vm.2000 esp/bas vika
Voisko olla useampi vika samaan aikaan. Jarruilla ei välttämättä ole mitään tekemistä tehottomuuden kanssa. Omassani oli aikoinaan kaasupoljin sökönä (faceliftissä sähköinen kaasupoljin) ja siksi ei tullut tehoa. Se oli kulunut siten, että poljin mekaanisen kuluman vuoksi luvatonta arvoa eculle. Pienellä polkimen shimmauksella alkoi auto taas pelata.
Toisaalta nuo suhahtelut konehuoneessa ei kyllä kuulosta tutulta
Toisaalta nuo suhahtelut konehuoneessa ei kyllä kuulosta tutulta

-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 57
- Liittynyt: La 27.08.2016 07:57
Re: Slk 230kompura vm.2000 esp/bas vika
kaasuun reagoi poljinta painaessa hyvin, mutta lähinnä se pintakaasulla ja siitä vähän kiihdyttäessä tuntuu laiskemmalta kun ennen tuota valojen syttymistä. pakko oli vähän leikkiä taas kun oli mahdollisuus, niin kunnon kiihdytyksellä saa valot syttymään, eli normaalilla sunnuntaiajelulla ei valot herkästi syty. sen jälkeen alkaa taas kaikki edellä mainitut viat. samalla tuossa huomasin, että abs ei toimi valojen sytyttyä ollenkaan samoin kuin esp, hyvin perä lähti irti kun kaasutteli ja renkaat lukkoon kun jarrutteli..
Sellainen tuli mieleen kun alijännitteestä lukenut, niin onko mahdollista että jos laturi on menossa rikki ja lataakin liian kovan jännitteen, niin olisiko samaiset ominaisuudet siihen viittaavia? joskus edellisessä autossa näin käynyt, mutta sillon taisi vaan sammua aina kesken ajon jos en väärin muista.
ja suhaukset tosiaan kuulostaisi että jostain karkaa painetta tasaisin väliajoin, mutta eikai niin tarkkaa vuotoa mistään löydy, että tasaisin väliajoin suhahtaa niin kauan kun jaksaa kuunnella.
mystinen on vika, sen takia täälä ollaan sormi suussa.
kävin juuri kokeilemassa, ei noussut yli 14.3v edes kaasun kanssa, eli ei ole vika nyt siinäkään että liikaa latais.
Sellainen tuli mieleen kun alijännitteestä lukenut, niin onko mahdollista että jos laturi on menossa rikki ja lataakin liian kovan jännitteen, niin olisiko samaiset ominaisuudet siihen viittaavia? joskus edellisessä autossa näin käynyt, mutta sillon taisi vaan sammua aina kesken ajon jos en väärin muista.
ja suhaukset tosiaan kuulostaisi että jostain karkaa painetta tasaisin väliajoin, mutta eikai niin tarkkaa vuotoa mistään löydy, että tasaisin väliajoin suhahtaa niin kauan kun jaksaa kuunnella.
mystinen on vika, sen takia täälä ollaan sormi suussa.
kävin juuri kokeilemassa, ei noussut yli 14.3v edes kaasun kanssa, eli ei ole vika nyt siinäkään että liikaa latais.
Re: Slk 230kompura vm.2000 esp/bas vika
Testerillähän nämä selvitetään. Jos jollain on ollut "samanlainen vika" niin siltikään en lähtisi sen perusteella osia ostamaan ja vaihtamaan, saattaa tulla kalliiksi.
wiimax.fi
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 57
- Liittynyt: La 27.08.2016 07:57
Re: Slk 230kompura vm.2000 esp/bas vika
Joo kyllä tuo on alkuviikosta testeriin menossa. mutta kun veikkailtu on akun jännitettä ja jarruvalokytkintä, niin yritän noita pikkuvikoja jotka on halpoja ja helppoja tarkistaa/korjata tässä karsia pois. ei siis ole tuttuja nämä mersut, joten ei minkäänlaista hajua simppeleistä tyyppivioista ja miten jokin pieni asia vaikuttaa juuri kyseiseen autoon.dealer kirjoitti:Testerillähän nämä selvitetään. Jos jollain on ollut "samanlainen vika" niin siltikään en lähtisi sen perusteella osia ostamaan ja vaihtamaan, saattaa tulla kalliiksi.
Re: Slk 230kompura vm.2000 esp/bas vika
Akun jännite on harvoin syynä. Kerrottiin että valo syttyi ajon aikana, silloin vika olisi laturissa eikä akussa jos johtuisi alhaisesta jännitteestä
auto olisi pian tyystin käyttökelvoton.

wiimax.fi
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 57
- Liittynyt: La 27.08.2016 07:57
Re: Slk 230kompura vm.2000 esp/bas vika
Näinpä. No, ei auta kun vikakoodeja lukemaan, sieltä varmasti apua asiaan löytyy!
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 57
- Liittynyt: La 27.08.2016 07:57
Re: Slk 230kompura vm.2000 esp/bas vika
vikakoodit luettu, renkaan nopeusanturi vasen taka oli ilmeisestikkin vikana, ja muut johtukin sitten siitä että jonkinsortin vikatila päällä, jolloin ei antanut vaihteita automaatti vaihtaa yms.
onko tuo osan virallinen nimi jolla löytyy varaosaliikkeistä, vai onko jokin muu? ja onko osan vaihtaminen simppeli homma, vai vaatiiko suurempia rehkimisä?
onko tuo osan virallinen nimi jolla löytyy varaosaliikkeistä, vai onko jokin muu? ja onko osan vaihtaminen simppeli homma, vai vaatiiko suurempia rehkimisä?
Re: Slk 230kompura vm.2000 esp/bas vika
OK. Saman olen huomannut, että taka-anturi laittaa laatikon vikatilaan ja etuanturin vilaantuessa lakkaa nopeusmittari ja vakkari toimimasta. Kerran hajos kummatkin samaan aikaan
Tuolla kuvauksella osaa varaosaliike anturin myydä.

Tuolla kuvauksella osaa varaosaliike anturin myydä.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 57
- Liittynyt: La 27.08.2016 07:57
Re: Slk 230kompura vm.2000 esp/bas vika
kävin uuden osan nyt hakemassa ja asentamassa tänään, valot palaa vieläkin, mutta auto toimii lähes normaalisti. katto ei syystä tai toisesta aukea vähän matkan ajon jälkeen, oletettavasti jotain tekemistä vikavalojen kanssa.
kuuluisiko abs- ja esp/bas valojen sammua itsestään, vai pitääkö käydä nollaamassa lukijalla?
kuuluisiko abs- ja esp/bas valojen sammua itsestään, vai pitääkö käydä nollaamassa lukijalla?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 57
- Liittynyt: La 27.08.2016 07:57
Re: Slk 230kompura vm.2000 esp/bas vika
Onkos tampereella tai täs lähellä joku jolle pääsis nollaamaan noi vikakoodit, alkaa jo ärsyttään toi vikavalo
Re: Slk 230kompura vm.2000 esp/bas vika
Kysäseppäs bomber 4:ltä,hänellä star vehkeetjanjokinen kirjoitti:Onkos tampereella tai täs lähellä joku jolle pääsis nollaamaan noi vikakoodit, alkaa jo ärsyttään toi vikavalo
Re: Slk 230kompura vm.2000 esp/bas vika
Ei vaadi nollaamista. Vika vielä päällä.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 57
- Liittynyt: La 27.08.2016 07:57
Re: Slk 230kompura vm.2000 esp/bas vika
Osaano joku sanoo, latausjännite on nyt luokkaa 14v, vähän alle välillä.. Onko liian alhainen, mahtaako siinä olla syy miks valot ei sammunu? Jotenkin jännää, että on alle viikossa jännite laskenut auton käydessä 14,39 -> nipin napin 14..
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 57
- Liittynyt: La 27.08.2016 07:57
Re: Slk 230kompura vm.2000 esp/bas vika
Jes kiitti tiedosta! Täytynee siispä käydä lukemassa sielunelämää taas kerran..'dealer kirjoitti:Ei johdu jännitteestä ja hyvinhän tuo lataa.
laiskuus johtui laatikon vikatilasta jonka aiheutti edelleen rikkinäinen uusi anturi, joten jos samoja vikoja tulee jollekkin niin ei syytä huoleen. muuta vikaa ei autosta ole tutkimisien yhteydessä löytynyt, joten jos jollain samat oireet niin kannattaa tarkistaa anturi.