lisää tehoa 230ce -88 tarvittais

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Wimmu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: To 25.11.2004 23:18
Paikkakunta: Tampere

lisää tehoa 230ce -88 tarvittais

Viesti Kirjoittaja Wimmu »

Mikä olisi helpoin ja halvoin tapa saada lisää heppoja pellin alle!
Ku tuntuu olevan aika "mopo" vakiona.. :(

Varmaankin paremmin virtaava putkisto, vapaavirtaus suodin, peltipakosarja?
Lastu?!?

Mistä kannattaa ostaa ko. kamat? Suositelkaa paikkoja jos tiedätte hyviä! :lol:
Wimmu

" Ei muitten kateudella rajaa kun mersulla ajaa.. :) "

CE230 "88
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

Jos tuosta moottorista voimaa haluat, niin todennäköisesti ainoa järkevä vaihtoehto on turbo. Siitä aiheesta foorumilla onkin jo paljon juttua / yksi toteuttettu turboprojekti. Siihen tietysti sitten rahaa palaakin jo reilusti.

Nuo pakoputki viritelmät ja ilman saannin parantelut kannattaa melkein unohtaa. Tehon lisäys on käytännössä niin pieni ettei se vaikuta kulkuun ollenkaan ja rahaa palaa ihan turhaan. Minkäänlaista lastua tuohon tuskin saa ja vaikka saisikin ei sellaisesta mitään apua ole.

Sitten tietysti alkaa olemaan putkistostakin hyötyä jos esim käytät kannen koneistuksessa ja hankit kireemmän nokka-akselin, mutta kyllä siihenkin rahaa palaa ja reilusti.
Avatar
Wimmu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: To 25.11.2004 23:18
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Wimmu »

ok..
Täytynee sitten vaan säästellä lisää jotta siihen turbon sais..
tai pitää auton vaihtua 300 ce 24v .. siinähän olisi jo valmiiksi jo potkuakin..
mut kiitos nyt sulle kumminkin.. :)
Wimmu

" Ei muitten kateudella rajaa kun mersulla ajaa.. :) "

CE230 "88
Ponton
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 320
Liittynyt: Ti 04.11.2003 15:25

Viesti Kirjoittaja Ponton »

Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

Wimmu kirjoitti:ok..
Täytynee sitten vaan säästellä lisää jotta siihen turbon sais..
tai pitää auton vaihtua 300 ce 24v .. siinähän olisi jo valmiiksi jo potkuakin..
Onhan se mahdollista vaihtaa moottori, eikä koko autoa. :wink:
Vois jäädä edullisemmaksi kun kokeilut turbojen kanssa.
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Avatar
NymiS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 299
Liittynyt: Ti 02.03.2004 12:47
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja NymiS »

Jos potkua halajaa lisää niin paras hinta teho suhde on laittaa
500E:n tekniikka pellin alle. Niitä on ollut myynnissä n2500€
Ja tuolla rahalla yli kaksinkertaistat tehon ja väännön.
Viimeksi muokannut NymiS, To 10.02.2005 18:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S211 280CDI 4matic avantgarde 2007
S211 320CDI Avantgarde 2005
G-Sarja W460 300TD (OM603, 8mm, Garrett VNT,722.3)
Exät:
S211 270CDI Avantgarde 2004
w124 300TDT Automatic -92
w123 350B Automatic -82
S210 290TDT -98
S211 220CDi -04
Avatar
konjamiini
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 346
Liittynyt: La 19.06.2004 15:11
Paikkakunta: K-Pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja konjamiini »

Wimmu kirjoitti:ok..
Täytynee sitten vaan säästellä lisää jotta siihen turbon sais..
tai pitää auton vaihtua 300 ce 24v .. siinähän olisi jo valmiiksi jo potkuakin..
mut kiitos nyt sulle kumminkin.. :)
Nimim. "Jorma" ois myynnisä tuommonen 24v kone kaikkine lisälaitteineen
Ja vielä pystyis koeajaakki.
cwickstr
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 119
Liittynyt: Pe 04.02.2005 07:36

Viesti Kirjoittaja cwickstr »

Petehri kirjoitti:Jos tuosta moottorista voimaa haluat, niin todennäköisesti ainoa järkevä vaihtoehto on turbo.
Itse hankin peruskorjattu Eatonin kompura M111920 konetta varten, mutta projekti ilmeisesti jää siihen, osittain koska tarvittava emissiomittaus ei kiinosta ja M111920:ssa on PMS-tyyppinen ECU missä sisäinen MAP-tunnistin jonka alue luultavasti loppuu noin yhden baarin (abs.) paineen kohdalle. Lisäksi olisi luultavasti aika hankalaa rakentaa tarvittava ahtopaineregulaattoria.
Vastaa Viestiin