Jos tuosta moottorista voimaa haluat, niin todennäköisesti ainoa järkevä vaihtoehto on turbo. Siitä aiheesta foorumilla onkin jo paljon juttua / yksi toteuttettu turboprojekti. Siihen tietysti sitten rahaa palaakin jo reilusti.
Nuo pakoputki viritelmät ja ilman saannin parantelut kannattaa melkein unohtaa. Tehon lisäys on käytännössä niin pieni ettei se vaikuta kulkuun ollenkaan ja rahaa palaa ihan turhaan. Minkäänlaista lastua tuohon tuskin saa ja vaikka saisikin ei sellaisesta mitään apua ole.
Sitten tietysti alkaa olemaan putkistostakin hyötyä jos esim käytät kannen koneistuksessa ja hankit kireemmän nokka-akselin, mutta kyllä siihenkin rahaa palaa ja reilusti.
ok..
Täytynee sitten vaan säästellä lisää jotta siihen turbon sais..
tai pitää auton vaihtua 300 ce 24v .. siinähän olisi jo valmiiksi jo potkuakin..
mut kiitos nyt sulle kumminkin..
Wimmu
" Ei muitten kateudella rajaa kun mersulla ajaa.. :) "
Wimmu kirjoitti:ok..
Täytynee sitten vaan säästellä lisää jotta siihen turbon sais..
tai pitää auton vaihtua 300 ce 24v .. siinähän olisi jo valmiiksi jo potkuakin..
Onhan se mahdollista vaihtaa moottori, eikä koko autoa.
Vois jäädä edullisemmaksi kun kokeilut turbojen kanssa.
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Jos potkua halajaa lisää niin paras hinta teho suhde on laittaa
500E:n tekniikka pellin alle. Niitä on ollut myynnissä n2500€
Ja tuolla rahalla yli kaksinkertaistat tehon ja väännön.
Viimeksi muokannut NymiS, To 10.02.2005 18:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Wimmu kirjoitti:ok..
Täytynee sitten vaan säästellä lisää jotta siihen turbon sais..
tai pitää auton vaihtua 300 ce 24v .. siinähän olisi jo valmiiksi jo potkuakin..
mut kiitos nyt sulle kumminkin..
Nimim. "Jorma" ois myynnisä tuommonen 24v kone kaikkine lisälaitteineen
Ja vielä pystyis koeajaakki.
Petehri kirjoitti:Jos tuosta moottorista voimaa haluat, niin todennäköisesti ainoa järkevä vaihtoehto on turbo.
Itse hankin peruskorjattu Eatonin kompura M111920 konetta varten, mutta projekti ilmeisesti jää siihen, osittain koska tarvittava emissiomittaus ei kiinosta ja M111920:ssa on PMS-tyyppinen ECU missä sisäinen MAP-tunnistin jonka alue luultavasti loppuu noin yhden baarin (abs.) paineen kohdalle. Lisäksi olisi luultavasti aika hankalaa rakentaa tarvittava ahtopaineregulaattoria.