w110 ei käynnisty

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
matti3
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: To 28.04.2016 20:45

w110 ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja matti3 »

Hyvää iltaa. Ostin joku viikko sitten 190 bensan mallia 1964.Nyt tuli huonon käynnin takia tehtyä seuraavaa:
-kaasari putsattu ja uudet tiivisteet (solex 32PBCI)
-Jakari täysin putsattu (VJUR4BR27T)
-Uudet tulpan johdot ja hatut
-Kondensaattori, pyörijä ja kansi vaihdettu.
-Kärkiväli on 0,4 ja tulpissa 0,6
-ilma/seosruuvi 1,5 kierrosta auki
-sytytys on 3-4 astetta aikasella ennen ykk.
-puola on vaihdettu.
Moottorissa on seuraava teksti:
M121BXI
121.940
002452
Nyt kun starttaa niin pakoputkessa paukkuu ja jos muuttaa sytytystä inan aikasemmalle niin kaasarista
lyö lieskaa ja pauketta.
Mitä mun pitää säätää ja miten ja mistä?
Kiitoksia etukäteen tiedoista ja vinkeistä.
T. Matti
Andreas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 473
Liittynyt: Ma 22.03.2004 14:16

Re: w110 ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja Andreas »

Sytytysjärjestys, eli johdot sekaisin tai jakajanakseli pyörähtänyt 180 astetta.
Avatar
Maastis
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1545
Liittynyt: Ma 04.04.2011 23:18
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: w110 ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja Maastis »

Oireista päätellen kans veikkaisin jakajan olevan nyt väärällä kierroksella... jos se näis siis teknisesti on mahdollista. Kipinät paukkuu silloin vaihtotahdin aikana ☺
**********
Tesla Y LR
X164 V8
W123 300CD
Niva 1.9TD 4x4
W242 B250e -ex
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Stuttgart
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 244
Liittynyt: La 08.04.2006 11:05

Re: w110 ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja Stuttgart »

Kolmas vaihtoehto syttyjärjestyksen lisäksi on tulpat. Mulla oli joskus tuollaisessa sellaista vaivaa, että ihan uudet tulpat kypsyi talven seisonnan jälkeen kevään ekassa käynnistyksessä. Paukutti ja pätki ihan oudosti. Uudet tulpat ja pelas taas kesän... Tiedän kuulostaa oudolta... Ja tietenkin ihan perusjuttu: Pyörität ykköspyttyyn puristustahdin (mäntä ykk) ja tsekkaat, että saarnaaja osoittaa suurinpyörtein jakajassa ykköspyttyyn lähtevän piuhan nastaa ja (jakajan) pyörimissuuntaan seuraavat johdot ovat syttyjärjestyksen mukaan... Sen jakajan akselin saa 180 astetta eri asentoon. Vai olikohan se niin, et sen akselin saa mihin asentoon vaan, ei muista 15v takaa... Eli jakaja pois ja "kierrät" sen akselinpätkän ylös ja pistät toisessa asennossa takas. Sekavaa selostusta, mutta toivottavasti sait jotain tolkkua...
Kaikki alta kymmenen millin pultit aukee molempiin suuntiin!

CLK 200K -03 (käyttis)
380 SE -84 (museorekisterissä)
A124 E320 -95 (hiljakseen etenevä projekti)
C 180 -94 (käyttis)
190 A -88 (museorekisterissä)
2 x Micra (paremman puoliskon)
Vastaa Viestiin