No niin, tuollaisen ongelman pukkasi. Virtalukko ei kääntynytkään 0-asennosta mihinkään. Koitin vara-avaimellakin(joka on alkuperäinen avain) ja koitin hitkutella ja vetkutella ja kolistella samalla vasaralla yms. normaalia. No turhautuneena väänsinkin sitten liian lujaa ja avain katkesi lukkopesään.
Se ensimmäinen osa lukkopesästä pyörii tyhjää, joten periaatteessa 2mm tangoilla saisin luultavasti lukkopesän irti, mutta kun rattilukko on päällä... Saanko vapautettua rattilukon jos saan lukkopesän irti ja näin ollen ajettua autolla? Vai onko tuossa joku halvatun mekanismi joka jumittaa rattilukon päälle? Tilanne on hieman hankala kun auto lepää työpaikan parkkiruudussa ja pitäisi päästä liikkumaankin.
Ja niin joo, -90 mallin 2litranen bensa manuaali, jos sillä on merkitystä.
S124 avain poikki virtalukossa
Re: S124 avain poikki virtalukossa
Lukko varmaankin jumitellut aikaisemminkin jolloin oireisiin perustuen lukko OLISI pitänyt vaihtaa. Nyt on kyllä aika hankalaa kun lukko ei pyöri 1 asentoon. Nyt vaihtohomma ainakin korjaamolla on suurin piirtein sen auton hintainen joka ei varmaan paljon lohduta.
W124 300D 4-matic -88
S124 300TE 4-matic -89
S124 300TE 4-matic -91
S124 E300 4-matic Turbodiesel -95
S211 E500 4-matic -04
Massey Ferguson 35 -57
Kawasaki KZ 1100 ST
Yamaha Grizzly 700 FI
Mustang HT-67
S124 300TE 4-matic -89
S124 300TE 4-matic -91
S124 E300 4-matic Turbodiesel -95
S211 E500 4-matic -04
Massey Ferguson 35 -57
Kawasaki KZ 1100 ST
Yamaha Grizzly 700 FI
Mustang HT-67
Re: S124 avain poikki virtalukossa
Yeah, Thanks for the (late) info. Kerran eilen aamulla jumitti eikä meinannut kääntyä. Sitten ruokikselle lähtiessä ei enää kääntynyt ollenkaan. Ei tullut mieleenkään että jos virtalukko tahmaa, pitäisi heti repiä irti, nyt tiedän. Ei päivää ilman ongelmaa kun mersulla ajaa Onneksi pian saa AUTON nippuun niin saa myydä mersun poistese kirjoitti:Lukko varmaankin jumitellut aikaisemminkin jolloin oireisiin perustuen lukko OLISI pitänyt vaihtaa. Nyt on kyllä aika hankalaa kun lukko ei pyöri 1 asentoon. Nyt vaihtohomma ainakin korjaamolla on suurin piirtein sen auton hintainen joka ei varmaan paljon lohduta.
No tilanne on kuitenkin nyt hallinnassa. Purkasin oikein jopa virtalukon ympärysmuovin irti operaatiossa Ensin isolla talttapää ruuvarilla murtolevy pyörimään vapaasti (eli väkisin vääntämällä murtui irti ja tämän jälkeen irrotusreiät sai näkyviin, josta ei tosin ollut hyötyä). Sitten leikkasin laikalla mustaan murtosylinteriin ja kirkkaaseen murtolevyyn viiltoja, murtolevyä välillä käännellen. Sitten isolla ruuvarilla vasaran avustuksella murtolevy palasiksi ja palaset pois. Sitten kaivelin pikkuhiljaa ruuvarilla (vasaran avustuksella) haitat ja silumiinin pois avaimentynkään asti. Avaimen pala nokkapihdeillä pois ja kaivaiduin syvemmälle haittoja poistellen. Välillä koitin vääntää meisselillä lukkoa aukipäin kunnes se liikkui 1-asentoon, stereot alkoi huutaa ja rattilukon sai pois päältä. Hieman vielä työstöä ja avaimeton käynnistys oli tosiasia Aikaa operaatioon meni about tunti, työkaluina akkurälläkkä, erikokoisia ruuvareita, nokkapihdit ja pajavasara. Lukkorunko ja rattilukko jäivät operaatiossa täysin ehjiksi. Ruuvari keskikonsolissa käynnistystä varten kunnes saan uuden lukkopesän.
Siitäpä seuraavaan kysymykseen: Kannattaako Mätänetin lukkopesään sekaantua vai parempilaatuinen jostain tilata?
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5682
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: S124 avain poikki virtalukossa
hommaa vaan alakuperäinen, taikka jos motonet pidä nuo edellä kertomasi työkalut aina mukana
mullon pelkkiä romuja vaan
Re: S124 avain poikki virtalukossa
touhottaja kirjoitti:hommaa vaan alakuperäinen, taikka jos motonet pidä nuo edellä kertomasi työkalut aina mukana
Mistä originaali kannattaa tilata? Ja paljonko suunnilleen maksaa?
Re: S124 avain poikki virtalukossa
Kuvauksen perusteella varsin hyvin ratkaistu ongelmatilanne. Nopeasti, omatoimisesti ja ymmärtääkseni aika lailla minimivahingoilla. En ainakaan itse tiedä mitään tuon fiksumpaa tapaa homman ratkaisemiseen enää siinä vaiheessa, kun se lukko on oikeasti jumissa.
Jos mä nyt yhtään oikein muistan, niin jokunen vuosi sitten se oli noin 80€ lukkopesä + avain, sarjoitettuna. Ja itse hain Käyttöautolta, mutta sen saa kyllä varmaan mistä vain paikasta, jolla on Mersun edustus, tai varmaan kyllä riittää sekin, että on valtuutettu orkkisvaraosien myyjä. Rekisteriote ja henkilöllisyystodistus mukaan, niin sillä perusteella ne tilaavat avaimen ja sille sopivan lukon. Henkkarit ne kaipaavat siksi, että tietylle autolle sarjoitettuja avaimia saa tilata vain omaan / omassa hallussa olevaan autoonsa; ei esimerkiksi naapurin kärryyn...Embalmer kirjoitti:
Mistä originaali kannattaa tilata? Ja paljonko suunnilleen maksaa?
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: S124 avain poikki virtalukossa
On noi valeon lukkopesätkin pelannut ihan hyvin..taisi maksaa 45e...mitähän maksaa orkkis?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: S124 avain poikki virtalukossa
Onko valeo sarjotettava vai tuleeko avain matkassa? Omassa virtalukkoon eri avain ja haluaisin toimimaan samalla kun ovetkin.
Audi S2
MB s124 om605
MB s124 om605