Hep
Kertokaapa missä voisi olla vika kun kylmänä automaatti ei vaihda kolmosta isompaa vaihdetta.
Kun öljyt lämpenevät niin kaikki vaihteet löytyvät ja laatikko toimii moitteettomasti.
Laatikkoon on vaihdettu 40 tkm sitten johdinlevy ja kybbi (huoltokirjan mukaan)
Auton ostin toissapäivänä ja eilen aamuna laatikko temppuili, vika oli tiedossa ennen ostoa.
Joten kovin paljoa en ole vielä kerennyt tutkimaan tuota.
Lisäsin öljyä puoli litraa, mutta ei vaikuttanut.
Pitää käydä maanantaina ostamassa mittavaijeri öljyn määrän tarkistamiseksi.
~KOS~
S210 300tdt, vaihteet hukassa kylmänä
S210 300tdt, vaihteet hukassa kylmänä
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
Re: S210 300tdt, vaihteet hukassa kylmänä
Hep
Lisätestausta takana.
Liikennevaloihin kun pysäyttää laatikon ollessa kylmä, niin jää isompi vaihde päälle (2 tai 3) kun lähtee liikkeelle ja lustaa jostakin kun painaa kaasua...
Laatikko tottelee vaihdevalitsinta ja vaihtaa siitä pienemmälle.
Vika tuskin on ohjausboksissa..??
Alkaa toimimaan normaalisti muutaman kilometrin ajon jälkeen kun öljyt lämpene ja sen jälkeen toimii normaalisti koko päivän.

Huomenna jatkuu testit kun laatikko on taas kylmä.
~KOS~
Lisätestausta takana.
Liikennevaloihin kun pysäyttää laatikon ollessa kylmä, niin jää isompi vaihde päälle (2 tai 3) kun lähtee liikkeelle ja lustaa jostakin kun painaa kaasua...
Laatikko tottelee vaihdevalitsinta ja vaihtaa siitä pienemmälle.
Vika tuskin on ohjausboksissa..??
Alkaa toimimaan normaalisti muutaman kilometrin ajon jälkeen kun öljyt lämpene ja sen jälkeen toimii normaalisti koko päivän.

Huomenna jatkuu testit kun laatikko on taas kylmä.
~KOS~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
Re: S210 300tdt, vaihteet hukassa kylmänä
Noissahan on lämmitys toiminto öljyille..toki kannattaisi tutkia laatikon pistoke ja boxin pistoke ettei ole öljyö joka tekee sitten vaikka mitä erikoista toimintaa...starin nokassa kanssa se kertoisi koodia jos siellä on jotain epäselvää ja samalla voisi olla nollaus paikallaan..tai siis askin adaaptio..vai miten se kirjoitetaan?
Se öljyn määrä pitää silti oltava oikea tai taas tulee toiminta ongelmia...tikun saisi muuten vaihteistokauppa.fi halvimmalla.
Se öljyn määrä pitää silti oltava oikea tai taas tulee toiminta ongelmia...tikun saisi muuten vaihteistokauppa.fi halvimmalla.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: S210 300tdt, vaihteet hukassa kylmänä
No niin taas on kelit kylmenneet ja vaihteet hakusessa...
Ilmeisesti vika on vaihteen valitsimessa kun 4 ja D asennoissa ajaa ykkösellä kylmänä, mutta kun siirtää valitsimen 2 tai 3 asentoon niin ne löytyvät.
Kylmänä myöskään 4 ja D valo ei pala vaihteen valitsimessa, mutta kun auto lämpiää sisältä niin vaihdevalo syttyy ja vaihteet toimivat.
Jos jollakulla tuollainen toimiva vaihteenvalitsin 300DT (varmaan käy myös muiden automaattimallien..??) niin voisin ostaa ja testata.
~KOS~
Ilmeisesti vika on vaihteen valitsimessa kun 4 ja D asennoissa ajaa ykkösellä kylmänä, mutta kun siirtää valitsimen 2 tai 3 asentoon niin ne löytyvät.
Kylmänä myöskään 4 ja D valo ei pala vaihteen valitsimessa, mutta kun auto lämpiää sisältä niin vaihdevalo syttyy ja vaihteet toimivat.
Jos jollakulla tuollainen toimiva vaihteenvalitsin 300DT (varmaan käy myös muiden automaattimallien..??) niin voisin ostaa ja testata.
~KOS~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
Re: S210 300tdt, vaihteet hukassa kylmänä
Kyllä se viittaa valitsimeen jos näytössä ei pala valot vaihteille.
uusi taisi maksaa alle 200e meli hinnoita käytettysen mukaan..niissä on sitten kahdenlaista keppiä ainakin eli tiptronik ja sulla kaiketi toi missä pakkovaihteet oliko 4 sitten 3,2,1.
Toki kepin numero sarja sanoo myös käypäisyyttä eli se googleen.
Laita nyt kuitenkin osto osiolle toi keppi haku.
uusi taisi maksaa alle 200e meli hinnoita käytettysen mukaan..niissä on sitten kahdenlaista keppiä ainakin eli tiptronik ja sulla kaiketi toi missä pakkovaihteet oliko 4 sitten 3,2,1.
Toki kepin numero sarja sanoo myös käypäisyyttä eli se googleen.
Laita nyt kuitenkin osto osiolle toi keppi haku.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: S210 300tdt, vaihteet hukassa kylmänä
Hep
Vika oli vaihteen valitsimessa.
Hommasin toimivan käytetyn ja kaikki vaihteet löytyy myös pakkasella!!!!
~KOS~
Vika oli vaihteen valitsimessa.
Hommasin toimivan käytetyn ja kaikki vaihteet löytyy myös pakkasella!!!!
~KOS~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
Re: S210 300tdt, vaihteet hukassa kylmänä
Katso silti että liittimet ala ja ylä on kuivat..öljyn vaihtajistakaan kun ei tiedä onko läpivienti pistoketta vaihdettu...sekin alkaa hummailemaan ja ei tule aikaan kun päänsärkyä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-