Kylmänä starttaa hyvin ja ajaa normaalisti sen parisenkymmentä kilometriä. Kun auton käynnistää uudelleen lämpimänä ongelma tulee esille. Auto kiihtyy todella verkkaisesti 60km/h josta 80-100km/h vauhtiin kiihdyttäminen vaatii lehmän hermot. Kolmannella uudelleenkäynnistyksellä syttyi keltainen pakojärjestelmän valo.
Lueskelin intterneeteistä että vika voisi johtua ilmamassamittarista. Irroitin ilmamassamittarin piuhat, käynnistin uudelleen, sammutin ja laitoin piuhat takaisin ja vikavalo oli poissa. Ajattelin että liitin oli huonosti kiinni ja antoi vikavalon siksi mutta uudella testiajolla sama ongelma ilmeni tällä kertaa ilman vikavaloa. Vikakoodeja en ole kyseisestä värkistä lukenut vaikka laitteen omistankin. Sattui läppäri jossa on softa sanomaan itsensä irti...
Tällä diagnoosilla sanoisin että vika lienee ilmamassamittarissa mutten opiskelijabudjetillani kehtaisi 150€ värkkiä ihan heti kaupasta hakea. Onko kellään ilmennyt samanlaista vikaa tai ideoita missä muualla vika voisi piileä?
Ps. Samaan aikaan kun vika ilmeni ilmeni astetta vittumaisempi tyyppivika. Konepelti ei lähtenyt auki pelkääjän puolelta. Irrotin pohjapahvin edestä ja sörkin palalla harjaterästä konepellin kiinnityksen auki.

Lisäyksenä vielä auton speksejä; vm. 2003 S211 E320 CDI farkku, ajettu 490tkm, automaatti.