W124 4matic
W124 4matic
Mitä öljyä w124 4matic jakolaatikkoon ja etuperään?
S211 E320 Cdi -04
Ex. S124 300TD -90 Man.
W124 200E -92 Man.
Ex. W210 300DT -98 Aut.
Ex. W124 200D -92 Man.
S124 300TDT -88 Aut. 4matic projekti
Ex. W124 250D -90 Man.
Ex. W202 C280 -95 Aut.
Ex. S124 300TD -90 Man.
W124 200E -92 Man.
Ex. W210 300DT -98 Aut.
Ex. W124 200D -92 Man.
S124 300TDT -88 Aut. 4matic projekti
Ex. W124 250D -90 Man.
Ex. W202 C280 -95 Aut.
Re: W124 4matic
Jakovaihteistoon ATF-öljyä 0,7 l, luokitus MB 236.4/6
Etuakselisto hypoidivaihteistoöljyä SAE 90 0,7 l, luokitus MB 235
Etuakselisto hypoidivaihteistoöljyä SAE 90 0,7 l, luokitus MB 235
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: W124 4matic
Mistä tuota etuakseliston öljyä saa? Pitääko olla jotain mersun omaa? Sopiiko esim mersun oma asd lukkoperä öljy?
S211 E320 Cdi -04
Ex. S124 300TD -90 Man.
W124 200E -92 Man.
Ex. W210 300DT -98 Aut.
Ex. W124 200D -92 Man.
S124 300TDT -88 Aut. 4matic projekti
Ex. W124 250D -90 Man.
Ex. W202 C280 -95 Aut.
Ex. S124 300TD -90 Man.
W124 200E -92 Man.
Ex. W210 300DT -98 Aut.
Ex. W124 200D -92 Man.
S124 300TDT -88 Aut. 4matic projekti
Ex. W124 250D -90 Man.
Ex. W202 C280 -95 Aut.
Re: W124 4matic
ASD-öljyllä on eri luokitus. Eiköhän tuota saa KL:sta tai piirimyyjältä ainakin.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: W124 4matic
Hyvä aihe.
Normaalisti Matckissa ei ole öljynlaskuproppua etuperälle ensinkään. Voipi ihmetellä että miksi ihmeessä ei ole. No sitä vaan ei ole..... Ilmeisesti sakemannin pussihousut on miettiny et ei tarte. No omaan laitettiin proppu ja neljään kertaan vaihdoin oljyt lyhyelle aikaa alle 20tkm.
Eikä turhaan. Nyt öljy oli jo kirkasta mutta metallihiutaleita oli silti vähän mutta kuitenkin oli. Huomattakoon että pesin etuperän ennen viimeistä ö-vaihtoa. Itte laitoin pemppumiesten lukkoperäöljyä jokakerta eli oliko se nyt 70 w140.
Oma käsitys on se että lukkoperän lisäaine on itseasiassa liukaste normiperäöjyyn verrattuna? Ei siis olisi kitka-aine ensinkään? Ja nyt jos joku on erimieltä ni sitte perustelut täähän kiitos
LS kirjaimilla varustettu öljy siis olisi parempaa kuin normi peräöljy???
60t ehdottomasti pisin vaihtoväli näille niinkuin lootalle, jakoaskille ja takaperällekin.
Normaalisti Matckissa ei ole öljynlaskuproppua etuperälle ensinkään. Voipi ihmetellä että miksi ihmeessä ei ole. No sitä vaan ei ole..... Ilmeisesti sakemannin pussihousut on miettiny et ei tarte. No omaan laitettiin proppu ja neljään kertaan vaihdoin oljyt lyhyelle aikaa alle 20tkm.
Eikä turhaan. Nyt öljy oli jo kirkasta mutta metallihiutaleita oli silti vähän mutta kuitenkin oli. Huomattakoon että pesin etuperän ennen viimeistä ö-vaihtoa. Itte laitoin pemppumiesten lukkoperäöljyä jokakerta eli oliko se nyt 70 w140.
Oma käsitys on se että lukkoperän lisäaine on itseasiassa liukaste normiperäöjyyn verrattuna? Ei siis olisi kitka-aine ensinkään? Ja nyt jos joku on erimieltä ni sitte perustelut täähän kiitos

LS kirjaimilla varustettu öljy siis olisi parempaa kuin normi peräöljy???
60t ehdottomasti pisin vaihtoväli näille niinkuin lootalle, jakoaskille ja takaperällekin.
Re: W124 4matic
Ihmettelinkin miksi se etuperän "proppu" on ihan pyöreä joka kantiltaJari Ke kirjoitti:Hyvä aihe.
Normaalisti Matckissa ei ole öljynlaskuproppua etuperälle ensinkään. Voipi ihmetellä että miksi ihmeessä ei ole. No sitä vaan ei ole..... Ilmeisesti sakemannin pussihousut on miettiny et ei tarte. No omaan laitettiin proppu ja neljään kertaan vaihdoin oljyt lyhyelle aikaa alle 20tkm.
Eikä turhaan. Nyt öljy oli jo kirkasta mutta metallihiutaleita oli silti vähän mutta kuitenkin oli. Huomattakoon että pesin etuperän ennen viimeistä ö-vaihtoa. Itte laitoin pemppumiesten lukkoperäöljyä jokakerta eli oliko se nyt 70 w140.
Oma käsitys on se että lukkoperän lisäaine on itseasiassa liukaste normiperäöjyyn verrattuna? Ei siis olisi kitka-aine ensinkään? Ja nyt jos joku on erimieltä ni sitte perustelut täähän kiitos![]()
LS kirjaimilla varustettu öljy siis olisi parempaa kuin normi peräöljy???
60t ehdottomasti pisin vaihtoväli näille niinkuin lootalle, jakoaskille ja takaperällekin.

S211 E320 Cdi -04
Ex. S124 300TD -90 Man.
W124 200E -92 Man.
Ex. W210 300DT -98 Aut.
Ex. W124 200D -92 Man.
S124 300TDT -88 Aut. 4matic projekti
Ex. W124 250D -90 Man.
Ex. W202 C280 -95 Aut.
Ex. S124 300TD -90 Man.
W124 200E -92 Man.
Ex. W210 300DT -98 Aut.
Ex. W124 200D -92 Man.
S124 300TDT -88 Aut. 4matic projekti
Ex. W124 250D -90 Man.
Ex. W202 C280 -95 Aut.
Re: W124 4matic
Tälleen.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: W124 4matic
Vanhemmissahan tuo on ilmeisesti valmiina, tosin eri paikassa.Jari Ke kirjoitti:Tälleen.
Re: W124 4matic
Tuollainen "proppu" löytyy omasta -88 etuperästä
miten tuota kannattaisi kokeilla irrottaa tai tehdä tuohon oikeaa proppua? 


Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S211 E320 Cdi -04
Ex. S124 300TD -90 Man.
W124 200E -92 Man.
Ex. W210 300DT -98 Aut.
Ex. W124 200D -92 Man.
S124 300TDT -88 Aut. 4matic projekti
Ex. W124 250D -90 Man.
Ex. W202 C280 -95 Aut.
Ex. S124 300TD -90 Man.
W124 200E -92 Man.
Ex. W210 300DT -98 Aut.
Ex. W124 200D -92 Man.
S124 300TDT -88 Aut. 4matic projekti
Ex. W124 250D -90 Man.
Ex. W202 C280 -95 Aut.
Re: W124 4matic
Tuohan on nyt siinä tehtaan jäljiltä olevassa paikassa.
Siihenhän kuuluisi samanlainen proppu kuin öljypohjassa koneen toisella puolella.
Eihän tuo rakennelma seviä kuin ottamalla öljypohja pois ja katsomalla sisäpuolelta.
Varmaankin joku seppä vetänyt kierteet sököksi, porannut kierteet pois ja laittanut sisäpuolelta? tulpan siihen liiman kanssa.
Siihenhän kuuluisi samanlainen proppu kuin öljypohjassa koneen toisella puolella.
Eihän tuo rakennelma seviä kuin ottamalla öljypohja pois ja katsomalla sisäpuolelta.
Varmaankin joku seppä vetänyt kierteet sököksi, porannut kierteet pois ja laittanut sisäpuolelta? tulpan siihen liiman kanssa.
Re: W124 4matic
Sepä se, no tarvitsee tutkia. Sen verran tuli katsottua täyttöpropusta sormella että oli melkein täynnä öljyä.
S211 E320 Cdi -04
Ex. S124 300TD -90 Man.
W124 200E -92 Man.
Ex. W210 300DT -98 Aut.
Ex. W124 200D -92 Man.
S124 300TDT -88 Aut. 4matic projekti
Ex. W124 250D -90 Man.
Ex. W202 C280 -95 Aut.
Ex. S124 300TD -90 Man.
W124 200E -92 Man.
Ex. W210 300DT -98 Aut.
Ex. W124 200D -92 Man.
S124 300TDT -88 Aut. 4matic projekti
Ex. W124 250D -90 Man.
Ex. W202 C280 -95 Aut.