S211 mersuun erillinen vaihteistoöljyn jäähdytin

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
chevelle69
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ke 25.11.2009 14:06

S211 mersuun erillinen vaihteistoöljyn jäähdytin

Viesti Kirjoittaja chevelle69 »

Muistaako/tietääkö kukaan ,että mitkä päät pitää puristaa letkuihin jotta sopivat auton omien letkujen jatkoksi? Liitos on siinä jäähdyttimen alapuolella.
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1558
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Re: S211 mersuun erillinen vaihteistoöljyn jäähdytin

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

chevelle69 kirjoitti:Muistaako/tietääkö kukaan ,että mitkä päät pitää puristaa letkuihin jotta sopivat auton omien letkujen jatkoksi? Liitos on siinä jäähdyttimen alapuolella.
Aikoinaan koeponnistettiin niitä öljynlauhduttimia joissa oli mennyt glukolit ja öljyt sekaisin ja ölynlauhduttajat oli ihan ehjiä mutta ölynlauhduttajat tiiviste oli liian ohut ja päästi vuotamaan ölyn ja glykokin sekaisin. Mersun korjaus tiedotteessakin sanotaan että tiivistekompleksin muutos loppuvuodesta 2004 en muista kuukautta.Kuitenkin aikoinaan vaihdettiin koko syylärit ihan turhaan ja maksoi silloin toista tonnia vissiin nykyisin parisataa.Eli ei niitä erillisiä syytteitä tarvi, kunhan laihduttajan ja syytäkin välinen tiiviste on riittävän paksu että tiivistää ennenkuin letkun kierre pohjaa.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
be39
Mersumies
Mersumies
Viestit: 509
Liittynyt: Ti 15.12.2009 23:08

Re: S211 mersuun erillinen vaihteistoöljyn jäähdytin

Viesti Kirjoittaja be39 »

Muutos loppuvuodesta 2003.
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1558
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Re: S211 mersuun erillinen vaihteistoöljyn jäähdytin

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

be39 kirjoitti:Muutos loppuvuodesta 2003.
Saattaa hyvinkin olla että muistan vuoden väärin.mutta kun vika on selvinnyt ei erillistä syyläriä öljylle tarvita. Vaikka aikoinaan pojat kehitti ihan toimivia erillisiä öljynlauhduttimia ja jos sellainen on ei varmaan tarvetta palata entiseen.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Vastaa Viestiin