Asiaa mersusta
Asiaa mersusta
Hei ajattelin vaihtaa ton vakioratin rallirattiin jos mahdollista.
Ongelmana on se, että vakioratissa on airbag joten onko iso homma vaihtaa ja saako ehjänä ton airbagin takaisin ?
Onko miten suositeltavaa käyttää 220E 16v bensa mersussa 95e bensaa ?
Ongelmana on se, että vakioratissa on airbag joten onko iso homma vaihtaa ja saako ehjänä ton airbagin takaisin ?
Onko miten suositeltavaa käyttää 220E 16v bensa mersussa 95e bensaa ?
- Nastamuumio
- Mersumies
- Viestit: 977
- Liittynyt: La 14.06.2014 20:01
- Paikkakunta: Hämeessä pissitään
Re: Asiaa mersusta
Melkein pitäisin trollina mutta. . .
Ilmapussin saa helposti pois ratista tai ainakin niistä mitä itse olen ihmetellyt mutta en kyllä ymmärrä miten sen saa tungettua "rallirattiin" ja miltäköhän tuntuu tuon keskiö naamassa, kun "typpikaasu" laukeaa. Ihan himmeetä hommaa yrittää survoa tätä möykkyä johonkin puupäreeseen jossa on muovinen keskusta Burmalaisesta joulutinasta tehdyillä puolilla. Mutta aina kannattaa tehä vain se mitä itse haluaa. Kokemusta rikkaanpana kohti laatikkoa
E10 soveltuu bensiinikäyttöisiin Mercedes Benz henkilöautoihin vuoden 1990 malleista lähtien.
Poikkeuksina ovat AMG-mallit sekä ensimmäisen sukupolven suoraruiskutteiset bensiinimallit C200 CGI(W203) ja CLK 200 CGI (C209).
Mainittuja CGImalleja ei ole koskaan myyty uutena Suomessa, mutta käytettyinä niitä on tuotu maaha
//http://www.e10bensiini.fi/e10-bensiinin_soveltuvuus//
Ilmapussin saa helposti pois ratista tai ainakin niistä mitä itse olen ihmetellyt mutta en kyllä ymmärrä miten sen saa tungettua "rallirattiin" ja miltäköhän tuntuu tuon keskiö naamassa, kun "typpikaasu" laukeaa. Ihan himmeetä hommaa yrittää survoa tätä möykkyä johonkin puupäreeseen jossa on muovinen keskusta Burmalaisesta joulutinasta tehdyillä puolilla. Mutta aina kannattaa tehä vain se mitä itse haluaa. Kokemusta rikkaanpana kohti laatikkoa

E10 soveltuu bensiinikäyttöisiin Mercedes Benz henkilöautoihin vuoden 1990 malleista lähtien.
Poikkeuksina ovat AMG-mallit sekä ensimmäisen sukupolven suoraruiskutteiset bensiinimallit C200 CGI(W203) ja CLK 200 CGI (C209).
Mainittuja CGImalleja ei ole koskaan myyty uutena Suomessa, mutta käytettyinä niitä on tuotu maaha
//http://www.e10bensiini.fi/e10-bensiinin_soveltuvuus//
Ei ole niin pientä hommaa, etteikö se menisi hiukan pieleen
**************************************************
W211 320 4MATIC be -04
**************************************************
W211 320 4MATIC be -04
Re: Asiaa mersusta
Siis lause oli ehkä huonosti muotoiltu, mutta järki kaikessa.
Siis enmä vituss tota airbaggii oo laittamassa rallirattiin vaan tarkotuksena olis ottaa se ehjänä pois ja katsastusta varten pistää sit kiinni vakioratin kanssa.
Siis enmä vituss tota airbaggii oo laittamassa rallirattiin vaan tarkotuksena olis ottaa se ehjänä pois ja katsastusta varten pistää sit kiinni vakioratin kanssa.
Re: Asiaa mersusta
Saahan sen ratin tietysti pois ehjänä, helpostikin. Samalla sitten, kun ottaa airbagin pois, ja jatkaa auton käyttöä, niin SRS -järjestelmä on häiriötilassa, jolloin vikavalo tietty palaa koko ajan. En ole varma, mutta voi olla, että samalla vikatila poistaa toiminnasta vyönkiristimet (ja matkustajan bagin, jos sellainen on). Mutta jos ei kerran sitä airbagia tarvi, niin ei kai sitten kiristimiäkään. Itselle ei tulisi mieleenkään poistaa noin oleellista tuvallisuusvarustetta, mutta mitäpä se mulle kuuluu, jos joku niin haluaa tehdä...
Luultavasti tuo 220 E on samalla tyyppihyväksynnällä kuin vanhemmatkin W124:t, joissa ei alun perin bagia ollut muuta kuin lisävarusteena. Niin että sen puoleen, jos poistaa bagin (tai molemmat, jos niitä on ne kaksi) ja varoitusvalon, niin sen voinee muutoskatsastaa airbagittömäksi. http://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q=& ... 7099,d.bGs
Luultavasti tuo 220 E on samalla tyyppihyväksynnällä kuin vanhemmatkin W124:t, joissa ei alun perin bagia ollut muuta kuin lisävarusteena. Niin että sen puoleen, jos poistaa bagin (tai molemmat, jos niitä on ne kaksi) ja varoitusvalon, niin sen voinee muutoskatsastaa airbagittömäksi. http://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q=& ... 7099,d.bGs
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: Asiaa mersusta
itse antaisin bägillisen ratin vaan olla paikoillaan. pyrkimyshän on, ettei sitä airbägiä koskaan tarttisi. mutta sitten, kun sattuu vahinko, niin se on hyvä olla olemassa. toki jokainen painii itsekseen, että kumpiko on tärkeämpi, oma henki, vai ralliratti..
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: Asiaa mersusta
Saa ainakin uudempiin bägillisiä mutta eihän ne ole ralliratteja vaan urheilullisempia...ihan hienon näköisiä...hintaa on vain kivasti.
Mutta luulen että mitä ajat takaa tai millaista rattia niin asia kaatuu sitten tähän.
Ralli ratti...revittelyä....bägin räjähdys....ei hyvä....vaikka ilman sitä rallirattiakin.
Mutta luulen että mitä ajat takaa tai millaista rattia niin asia kaatuu sitten tähän.
Ralli ratti...revittelyä....bägin räjähdys....ei hyvä....vaikka ilman sitä rallirattiakin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Mersumies
- Viestit: 3112
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: Asiaa mersusta
SECciin pistin kanssa orkkis "bägiratin" takaisin, mutta Ihan eri asianhan sitten on, että toimiiko joku 25v. vanha bägi vielä ja tuleeko sieltä ulos muuta kuin savua ja kankaan harsoja 

Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: Asiaa mersusta
Muistelisin jostain lukeneeni, että Mersu testaili esim. w126 bägejä jokusia vuosia taaksepäin ja toimivuusprosentti 100%.
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Re: Asiaa mersusta
Testaus tapahtui 90-luvun lopulla. Tehdas osti asiakkaalta ykkössarjan 126:n ja teki törmäystestin sillä. Asiakas sai uuden Ässän tilalle. Tuon aikakauden turvatyynyn vaihtoikä on 15 vuotta. Tarra taisi sijaita kuskinoviaukossa B-pilarissa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: Asiaa mersusta
Aikamoista saarnaamista taas tässä topikissa. Tekninen kysymys ja aletaan saivartelemaan...
Ei kannata sitten syödä sokeria eikä rasvaisia ruokia. Eikä asua/työskennellä homeisissa tiloissa . Jne
Mielestäni voi ajaa 95E bensalla, jotkut sanoo vaan että ei kulje niin hyvin tai kuluttaa enemmin... kokeile niin tiedät. Itse ajoin 50/50 Re85 seoksella mutta bensa on niin halpaa nyt että olen 1996 C180 tankkin laittanut nyttemmin taas 95E10 bensiiniä.
Ei kannata sitten syödä sokeria eikä rasvaisia ruokia. Eikä asua/työskennellä homeisissa tiloissa . Jne

Mielestäni voi ajaa 95E bensalla, jotkut sanoo vaan että ei kulje niin hyvin tai kuluttaa enemmin... kokeile niin tiedät. Itse ajoin 50/50 Re85 seoksella mutta bensa on niin halpaa nyt että olen 1996 C180 tankkin laittanut nyttemmin taas 95E10 bensiiniä.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk]
2013 MB A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk]
2013 MB A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
- Nastamuumio
- Mersumies
- Viestit: 977
- Liittynyt: La 14.06.2014 20:01
- Paikkakunta: Hämeessä pissitään
Re: Asiaa mersusta
Se onkin sitten toinen juttuTimpero kirjoitti:Siis lause oli ehkä huonosti muotoiltu, mutta järki kaikessa.
Siis enmä vituss tota airbaggii oo laittamassa rallirattiin vaan tarkotuksena olis ottaa se ehjänä pois ja katsastusta varten pistää sit kiinni vakioratin kanssa.

W210 -95 Väykystä lähtee näin: Tuskin se lankussa toisin on?
Kaksi torxia sieltä mittarin puolelta auki tyynyn eli keskiön takaa (reiät siellä ratin takana) ja yksi oranssi johto airbäginkin pohjasta irti => tyyny on kädessä. Johtoja sivuun (töötin ja se airbag) ja ratin keskiöruuvi irti (on muuten tiukassa). Älä väännä rattilukkoa vasten => hajoaa.
Sitten on ufo-jutut tai tosiasiat siitä, että se airbag vastaa virittynyttä aikapommia. Minusta ei, mutta pieni kunnioitus "pommia" kohtaan on paikallaan. Ainakin avaimet taskuun. Ja mielummin akunkenkä irti? miksi?. Joku väitti, että jossain on myös latautuneita kondensaattoreita odottamassa hetkeä läväyttää tyyny silmille, jos aivastaa. En ole löytänyt. Tietysti kannattaa toimia turvallisesti.
Sitten kun laitat virran ja tyyny on pois => syttyy vikavalo SRS => sammuu kyllä, mutta palaa aina käynnistäessä pari minsaa. => eli uudella ruorilla saa ihailla aina startin jälkeen varoitusvaloa pari minsaa tai jatkuvasti. Sitten kun laitat alkuperäisen ruorin takaisin niin pitää nollata häiriövalo katsastukseen. Se palaa ensimmäisen häriön jälkeen ikuisesti, jos sitä ei nollaa.
Lisäksi eristäisin sen airbagin vapaan johdon pään jotenkin siellä uuden ruorin sisällä. Se mitä tekee mahdolliset muut turvavarusteet on ennustamatonta mutta sinähän olet pioneeri tällä saralla. En minä nyt ihan kokeilematta jättäisi, jos tuo pienempi ruori on halun kohde. Sitä tehdään mitä halutaan. Korkeintaan repsikan tyyny laukeaa ja jos on turvavyönkiristimet niin hampaat kalahtaa yhteen. Voihan se auto tietysti lähteä lapasesta, kun tuo aktivoituminen tapahtuu korkeammassa marssinopeudessa.
Pahoitelut "epäilystä" mutta kun oikeesti luulin, että haluat jameloida sen tyynyn johonkin toiseen ruoriin

Sitten jos etenet pitemmälle ohjauspylvästä mittaristoa kohti, niin ainakin Väykyssä kannattaa tuumata, ennen kuin irroittaa sen "mustan kiekon"
Ei ole niin pientä hommaa, etteikö se menisi hiukan pieleen
**************************************************
W211 320 4MATIC be -04
**************************************************
W211 320 4MATIC be -04