W124 230 öljynpaine(kunnossa! Nyt samaa vaivaa 300dt!!)
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 82
- Liittynyt: Su 12.12.2010 10:35
W124 230 öljynpaine(kunnossa! Nyt samaa vaivaa 300dt!!)
Eli tommosessa 2.3 bensalankussa öljynpaineet laskenut aika alas.
Kuumana tyhjäkäynnillä 0,5-1 baria mittariston mukaan, @2000rpm about 2 baaria ja 3000 kierroksen jälkeen alkaa 3 baaria oleen lähellä.
Vielä en ole asialle tehnyt mutta ajattelin alottaa ihan öljyn ja suodattimen vaihdolla, sitten kokeilla toisella ö-paineanturilla. Ei kauheesti nappais ruveta öljypumppua vaihtaan saatika moottoria remppaan/vaihtaan.
Muita paikkoja mistä lähteä vikaa etsimään?
Kuumana tyhjäkäynnillä 0,5-1 baria mittariston mukaan, @2000rpm about 2 baaria ja 3000 kierroksen jälkeen alkaa 3 baaria oleen lähellä.
Vielä en ole asialle tehnyt mutta ajattelin alottaa ihan öljyn ja suodattimen vaihdolla, sitten kokeilla toisella ö-paineanturilla. Ei kauheesti nappais ruveta öljypumppua vaihtaan saatika moottoria remppaan/vaihtaan.
Muita paikkoja mistä lähteä vikaa etsimään?
Viimeksi muokannut Intelkuurel, To 14.04.2016 18:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: W124 230 öljynpaine
Nuo on nyt helpoimmat aloittaa.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 82
- Liittynyt: Su 12.12.2010 10:35
Re: W124 230 öljynpaine
Äskön sain poissuljettua anturivian kun tarkistin öpaineet erillisellä mittarilla ja samaa näyttää kun kabiinin viisari.
Huomasin siinä samalla kun jouduin suodattimen ruuvaan irti että suodattimeen jäi öljyä vaikka kuinka mutta kaatamalla ei mitään tullut ulos? Onko suodattimessa joku venttiili vai voiko se olla noin tukossa??

Huomasin siinä samalla kun jouduin suodattimen ruuvaan irti että suodattimeen jäi öljyä vaikka kuinka mutta kaatamalla ei mitään tullut ulos? Onko suodattimessa joku venttiili vai voiko se olla noin tukossa??
Re: W124 230 öljynpaine
Joissakin suodattimissa on sellainen läppä ettei pääse tyhjentymään kun moottori on sammuksissa
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: W124 230 öljynpaine
Suodatin ongelma on noissa eli tukkeentuu ja paine laskee...itsellä ollut pari kertaa samanlainen juttu...ei siinä ole muuta.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W124 230 öljynpaine
Ihan mielenkiinnostä kyselen että pitkästikkö pitää ajaa et noin käy
Re: W124 230 öljynpaine
Itellä meni yhdestä lankusta 5000km:n jälkeen en muista mikä suodatin oliJari Ke kirjoitti:Ihan mielenkiinnostä kyselen että pitkästikkö pitää ajaa et noin käy
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1476
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: W124 230 öljynpaine
Ei vaikuta mitään siihen, mitkä paineet on moottorin käydessä. Ja rakenteeseen kuuluu tuo Anti-Drain Valve eli pitäisi olla ihan kaikissa autoon kuuluvissa filsuissa.arska10 kirjoitti:Joissakin suodattimissa on sellainen läppä ettei pääse tyhjentymään kun moottori on sammuksissa
PS: ja tämä on vastaus "W124 230" ketjuun, Mersun historiasta löytyy sitten vaikka mimmoisia muitakin rakenteita, mutta ei kuulune tähän...
Viimeksi muokannut Juhani Halmeenmäki, To 11.02.2016 18:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Re: W124 230 öljynpaine
jos ihan tarkkoja ollaan, niin ainakaan noissa dieseleissä ei ole itse suodattimessa tuota venttiiliä. se on rakennettu suodatinjalkaan, kun on patruunan mallinen suodatin.Juhani Halmeenmäki kirjoitti:Ei vaikuta mitään siihen, mitkä paineet on moottorin käydessä. Ja rakenteeseen kuuluu tuo Anti-Drain Valve eli pitäisi olla ihan kaikissa autoon kuuluvissa filsuissa.arska10 kirjoitti:Joissakin suodattimissa on sellainen läppä ettei pääse tyhjentymään kun moottori on sammuksissa

W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: W124 230 öljynpaine
Piti korjata tuo mutta unohdin. Noita suodattimiahan on hajonnut. Täälläkin jossain kuvia noista.pera8x kirjoitti:jos ihan tarkkoja ollaan, niin ainakaan noissa dieseleissä ei ole itse suodattimessa tuota venttiiliä. se on rakennettu suodatinjalkaan, kun on patruunan mallinen suodatin.Juhani Halmeenmäki kirjoitti:Ei vaikuta mitään siihen, mitkä paineet on moottorin käydessä. Ja rakenteeseen kuuluu tuo Anti-Drain Valve eli pitäisi olla ihan kaikissa autoon kuuluvissa filsuissa.arska10 kirjoitti:Joissakin suodattimissa on sellainen läppä ettei pääse tyhjentymään kun moottori on sammuksissa
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 82
- Liittynyt: Su 12.12.2010 10:35
Re: W124 230 öljynpaine
Näköjään unohdin tänne mainita mutta ongelma siis selvinnyt! Öljy oli kun vettä, ei varmaan nostakkaan paineita
Uudet öljyt ja suodatin ja paineet tyhjäkäynnillä kuumana vähän alle kaks, ja pikku kaasun näpäytyksellä kolmoseen!
Sitten tarvii lainata omaa topiccia samoissa merkeissä mutta auto on w124 300 turpodiiseli. Aivan sama onko kuuma,kylmä,tyhjäkäynnillä vai ajossa niin aina näyttää viisari 1,5 kiloo :/ öljyt vaihtelin juuri=ei vaikutusta. Pitäis varmaan kokeilla toisella anturilla mutta on se vaan pahan olonen paikka päästä tonne anturiin käsiks, juuri ja juuri saa johdon nypättyä irti... Saako alakautta paremmin ruuvattua anturin irti?
Olis yks vaihtoehto tietty mitata töissä kunnon painemittarilla paineet mutta onko mittauspisteeksi mahdollista käyttää jotain muuta kun anturin reikää kun se on niin v-maisessa paikassa?

Uudet öljyt ja suodatin ja paineet tyhjäkäynnillä kuumana vähän alle kaks, ja pikku kaasun näpäytyksellä kolmoseen!
Sitten tarvii lainata omaa topiccia samoissa merkeissä mutta auto on w124 300 turpodiiseli. Aivan sama onko kuuma,kylmä,tyhjäkäynnillä vai ajossa niin aina näyttää viisari 1,5 kiloo :/ öljyt vaihtelin juuri=ei vaikutusta. Pitäis varmaan kokeilla toisella anturilla mutta on se vaan pahan olonen paikka päästä tonne anturiin käsiks, juuri ja juuri saa johdon nypättyä irti... Saako alakautta paremmin ruuvattua anturin irti?
Olis yks vaihtoehto tietty mitata töissä kunnon painemittarilla paineet mutta onko mittauspisteeksi mahdollista käyttää jotain muuta kun anturin reikää kun se on niin v-maisessa paikassa?
Re: W124 230 öljynpaine(kunnossa! Nyt samaa vaivaa 300dt!!)
Alakautta saa vaihdettua purkamatta mitään ylimääräistä vaikka melko ahdas onkin.
Muistaakseni siihen piti sahata kiintoavain poikki aika lyhyeksi että mahtuu kääntämään sen anturin irti.
Muistaakseni siihen piti sahata kiintoavain poikki aika lyhyeksi että mahtuu kääntämään sen anturin irti.
S124 300 TDT 4Matic -87
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 82
- Liittynyt: Su 12.12.2010 10:35
Re: W124 230 öljynpaine(kunnossa! Nyt samaa vaivaa 300dt!!)
Jostain jenkki/britti sivuilta katoin ni oli joku porannu ö-suotimen kanteen kierteen ja ottanu letkun siit mittarille, täytyy laittaa omaan kans maanantaina töissä, näkee sitten ne todelliset paineet 

Re: W124 230 öljynpaine(kunnossa! Nyt samaa vaivaa 300dt!!)
Mullapa näyttää öljynpaineet kiloo jo virrat päällä 

W124 200e -89 sedan Käyttis
W124 200e -91 farkku projekti
W124 200e -91 farkku projekti
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 82
- Liittynyt: Su 12.12.2010 10:35
Re: W124 230 öljynpaine(kunnossa! Nyt samaa vaivaa 300dt!!)
Homma selvitetty, putos kivi sydämmeltä!
Anturi tai mittari hajalla, porasin reiän ösuotimen kanteen ja kierre siihen ja ruuvasin mittarin kiinni. Kabiinin mittari kun näytti kylmänä tyhjäkäynnillä n.1,5 baaria, niin kunnon mittari pyöri n. 4 baarissa 

