Keltainen moottorin häiriövalo on tullut tutuksi lähiaikoina

Tiesin jo ostohetkellä että siinä on jotain happitunnistinhäikkää, mutta moinen sivuseikka ei tietenkään estänyt syyntakeettoman autokuumeisen henkilön kaupantekoa. Auto kävi silloin vikakoodinluvussa Mercedes-huollossa. Raportissa kohdassa "ME 9.7 - Moottorielektroniikka 9.7" oli Koodi 0750 "Vasemman sylinteririvin seoksenmuodostuksen itsesovitus laihemmalle tyhjäkäynnillä on alle sallitun rajan." (P0175).
Korjaamopäällikkö sanoi sen ehkä johtuvan happitunnistimista (lambda-) kun kysyin, että mitä tuo tarkoittaa suomeksi.
Siitä viikon päästä syttyi kuuluisa keltainen CEL-valo tauluun. Koodit luettiin ja nollattiin M-B huollossa samalla kun asennutin lohkolämmittimen ym. pientä. Silloin oli ilmestynyt sama homma myös oikean sylinteririvin tietoihin, 0746 (P0172).
Noh, siitä viiden päivän päästä taas syttyi valo tauluun. Oletan että vika on edelleen sama. Torstaina auto menee Mercedes-huoltoon diagnoosiin, että onko vika toisintunut ja mikä tarkalleenottaen on sitten vikana.
Ajattelin kysäistä täältä foorumin guruilta että mikä on mielipide, kun olen lukenut juttuja että vika ei välttämättä ole lambdoissa (joita on siis yhteensä 4. kappaletta: ennen ja jälkeen molempien katalysaattorien), vaan vika voisi ollakin esim.:
1) Tukossa oleva PA-suodatin?
2) Imuilmavuoto?
3) Ilmamassamittari?
Jos vikana on kuitenkin ne lambdat, niin mistä se johtuu? Autolla on ajettu 122 000km, kai niiden nyt pitäisi vähän enemmän kestää, vai eikö? Edellinen omistaja on ilmeisesti ollut aikamoinen 'köröttelijä', eli voiko ne olla vain karstaiset? Voiko lambdoja puhdistaa / polttaa niistä karstat jotenkin pois jos ne muuten toimii? Niiden liittimissäkin voi tietysti varmaan olla jotain häikkää.
Voiko nyt autolla ajaminen rikkoa jotakin, esim. katalysaattorit?! Eikös se periaatteessa käy liian rikkaalla?
Auto kuitenkin tuntuu toimivan normaalisti ja käy hyvin. Olen sillä joka päivä tyytyväisenä ajellut. Häiriövalo vaan hieman latistaa tunnelmaa ajaessa.