s202 c200kompressor käyntiongelma
s202 c200kompressor käyntiongelma
Elikkäs, tuli tuossa pari viikkoa takaperin hankittua kyseinen bensamersu ja pari päivää sitte alkoi vikomaan.. kyseessä siis 202 c200kompressor vm '98 191hp italianmalli.
Mutta itse vikaan, jonka oletan olevan automaattilaatikossa (mutta missä siellä?), koska liikkeelle lähtemisen jälkeen alkaa nykimään eikä vastaa kaasuun, välistä jopa sammuukin. N/P-asennossa vastaa kaasuun ja ottaa kierroksia normaalisti.
Käytetty oston jälkeen *:n mittarilla ja nollattu kaikki vikakoodit (ed. omistaja vaihtanut akun ja mittarin omistaja sanoi, että vikakoodit johtuneet tod.näköisesti siitä, koska koodeja mm. abs, luistonesto, ilmastointi yms ja kaikki silti toimivat aivan normaalisti ja oikein.)
Itselle ensimmäinen mersu, joten oma tietotaito hukassa näiden kanssa :/
Mutta itse vikaan, jonka oletan olevan automaattilaatikossa (mutta missä siellä?), koska liikkeelle lähtemisen jälkeen alkaa nykimään eikä vastaa kaasuun, välistä jopa sammuukin. N/P-asennossa vastaa kaasuun ja ottaa kierroksia normaalisti.
Käytetty oston jälkeen *:n mittarilla ja nollattu kaikki vikakoodit (ed. omistaja vaihtanut akun ja mittarin omistaja sanoi, että vikakoodit johtuneet tod.näköisesti siitä, koska koodeja mm. abs, luistonesto, ilmastointi yms ja kaikki silti toimivat aivan normaalisti ja oikein.)
Itselle ensimmäinen mersu, joten oma tietotaito hukassa näiden kanssa :/
Viimeksi muokannut Veketsiki, To 25.02.2016 17:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S202 C200Kompressor
Re: s202 c200kompressor laatikkovika?
Ei kuulosta vaihteistovialta, moottorin puolella jotain ongelmaa josta pitäisi kyllä vikatestissä näkyä vihjettä.
Tietysti on mahdollista että ilmamassamittari vikoo eikä suoraan siitä tule vikakoodia, mutta pitäisi tulla jotain muita joista voi päätellä ...
Tietysti on mahdollista että ilmamassamittari vikoo eikä suoraan siitä tule vikakoodia, mutta pitäisi tulla jotain muita joista voi päätellä ...
wiimax.fi
Re: s202 c200kompressor laatikkovika?
Tätä itsekkin aluksi epäilin, mutta kun korjaamolla käytin bensasuodattimen vaihdossa tänään ja korjaaja kävi kokeilemassa autoa tämän jälkeen, niin todettiin että pakkohan se periaatteessa on oltava laatikkoon viittaava (nopeusanturit, ohjausboksi tms) koska paikallaan antaa polkea rajontinta vasten vaikka tankin tyhjäksi, mutta vaihde pääll nykii nii maanperkeleesti ja lopettaa kaasuun vastaamisen hetkittäin, joskus 1/2 sekunniksi ja joskus siihen asti että sammuu ihan. Vika ilmenee ainoastaan vaihde päällä. Jos imm, kaasuläppäkotelo, tms niin tekisi samaa myös n/p-asennolla.dealer kirjoitti:Ei kuulosta vaihteistovialta, moottorin puolella jotain ongelmaa josta pitäisi kyllä vikatestissä näkyä vihjettä.
Tietysti on mahdollista että ilmamassamittari vikoo eikä suoraan siitä tule vikakoodia, mutta pitäisi tulla jotain muita joista voi päätellä ...
S202 C200Kompressor
Re: s202 c200kompressor laatikkovika?
Asia ei ole noin yksiselitteisesti pääteltävissä, koska ajossa on aina kuormitusta moottorille enemmän kuin paikallaan eli eri tilanne.
Testerillä pitäisi tutkia vähän tarkemmin, josko sieltä löytyy jotain.
Testerillä pitäisi tutkia vähän tarkemmin, josko sieltä löytyy jotain.
wiimax.fi
Re: s202 c200kompressor laatikkovika?
Häätyypi käyttää mittarilla uudemman kerran, jos vaikka jotain selviäisidealer kirjoitti:Asia ei ole noin yksiselitteisesti pääteltävissä, koska ajossa on aina kuormitusta moottorille enemmän kuin paikallaan eli eri tilanne.
Testerillä pitäisi tutkia vähän tarkemmin, josko sieltä löytyy jotain.


S202 C200Kompressor
Re: s202 c200kompressor laatikkovika?
Kyllä mäkin puollan tuota dealerin veikkausta, mulla IMM oireili juuri em. tavalla. Kyseessähän oli juuri paketista otettu tarvike IMM.
Paikallaan toimi OK, mutta ajossa ei. En muista jättikö vikakoodia muuallekaan, kun oli niin selvä tapaus kun vanhalla IMM:llä katosi kaikki oireet, että en tarkemmin kiteytynyt muuhun kun arvoihin.
Noiden tarvike mittarien kanssahan ei ole mitään takuita toimieessaankaan, että toimiiko se vuoden tai 5min, joten onko IMM alkuperäinen ja signaali kohdearvojen sisällä?
Paikallaan toimi OK, mutta ajossa ei. En muista jättikö vikakoodia muuallekaan, kun oli niin selvä tapaus kun vanhalla IMM:llä katosi kaikki oireet, että en tarkemmin kiteytynyt muuhun kun arvoihin.
Noiden tarvike mittarien kanssahan ei ole mitään takuita toimieessaankaan, että toimiiko se vuoden tai 5min, joten onko IMM alkuperäinen ja signaali kohdearvojen sisällä?
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Re: s202 c200kompressor laatikkovika?
Pystyykö tuota IMMiä kotikonstein testaamaan ja tarkistamaan?sonikki kirjoitti:Kyllä mäkin puollan tuota dealerin veikkausta, mulla IMM oireili juuri em. tavalla. Kyseessähän oli juuri paketista otettu tarvike IMM.
Paikallaan toimi OK, mutta ajossa ei. En muista jättikö vikakoodia muuallekaan, kun oli niin selvä tapaus kun vanhalla IMM:llä katosi kaikki oireet, että en tarkemmin kiteytynyt muuhun kun arvoihin.
Noiden tarvike mittarien kanssahan ei ole mitään takuita toimieessaankaan, että toimiiko se vuoden tai 5min, joten onko IMM alkuperäinen ja signaali kohdearvojen sisällä?

S202 C200Kompressor
Re: s202 c200kompressor laatikkovika?
Ainakin olisi syytä olla sellainen IMM joka myydään putken kanssa.
wiimax.fi
Re: s202 c200kompressor laatikkovika?
Mistähän sais edullisesti uuen IMMin, bosch 0 280 217 114? Paikallisesta varaosaliikkeestä maksettavaa jäis 170e
S202 C200Kompressor
Re: s202 c200kompressor laatikkovika?
Kokeile numerosarja googleen ,,,itse ostan ebay.de paljon...osamies,topautoosa,alvadi.ee.....airflow...jotain oliko vielä meters.... shop mutta com tai uk...siellä oli halvimmat jokatapauksessa...etsi.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: s202 c200kompressor laatikkovika?
Ja mistä voin olla varma että juuri tuolla kyseisellä numerolla on oikea tohon autoon? Ku vaihtoehtoja on kaks, toinen on katalysaattoriin lambdalla ja toinen ilman katin lambdaa, ja auton alle ei pääse tarkistaan että onko siellä lambdaa ku ei oo nosturia. Paikallaan on siis tuo 217 114-loppunen. Ostanko vaan vastaavan ku mikä on paikallaan?
S202 C200Kompressor
Re: s202 c200kompressor laatikkovika?
Se mikä siellä on ollut niin on kai se joskus toiminut hyvin...niin samanlainen tai muuten menee vaikeaksi ja voi olla että et saa kun näistä kalleista liikkeistä sitä just oikeaa ja kuitenkin se on sama kun sulla nyt siellä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: s202 c200kompressor laatikkovika?
kävin ostamassa uuden IMM:n runkoineen päivineen samalla numerolla kuin paikalla ollut, ja vika vain paheni.
Vanhalla auto käy tyhjää ihan ok, toimii ajossakin mutta nykii ja pätkii vähän väliä. (vikakoodit luettu eilen ja ainoa mitä antoi oli kuumafilmi immiltä.)
Tänään kun uuden laittoi paikalleen niin auto meni aiva hervottomaksi... ei käy tyhjää kuin 0-500rpm humpaamalla, ja jos haluaa kierroksia saada nostettua niin kaasua pitää "lypsää", sammuilee itsestään kun kierrokset painuvat liian alas.
Voiko uusi pakasta vedetty IMM olla jo valmiiksi hajalla tai muuten vain vääränläinen?
Veholta tiedusteltu että tuo 0 280 217 114 bosch pitäisi olla auton alkuperäinen.
heitinkö juuri 170€ roskiin rahaa?
Pystyykö tuota uutta immiä toteamaan vialliseksi / ehyeksi mittaamalla jotakin, kun varaosaliikkeestä sanoivat suunnilleen näin "jos otamme sen palautuksena viallisena ja annamme uuden tilalle ja tälläkään ei vika korjaannu niin sitten ei tiedä miten korvausasia menee, eli ei tiedä kuinka paljon asiakas joutuu maksamaan, koska boschin sähköosa kyseessä."
Vanhalla auto käy tyhjää ihan ok, toimii ajossakin mutta nykii ja pätkii vähän väliä. (vikakoodit luettu eilen ja ainoa mitä antoi oli kuumafilmi immiltä.)
Tänään kun uuden laittoi paikalleen niin auto meni aiva hervottomaksi... ei käy tyhjää kuin 0-500rpm humpaamalla, ja jos haluaa kierroksia saada nostettua niin kaasua pitää "lypsää", sammuilee itsestään kun kierrokset painuvat liian alas.
Voiko uusi pakasta vedetty IMM olla jo valmiiksi hajalla tai muuten vain vääränläinen?
Veholta tiedusteltu että tuo 0 280 217 114 bosch pitäisi olla auton alkuperäinen.
heitinkö juuri 170€ roskiin rahaa?
Pystyykö tuota uutta immiä toteamaan vialliseksi / ehyeksi mittaamalla jotakin, kun varaosaliikkeestä sanoivat suunnilleen näin "jos otamme sen palautuksena viallisena ja annamme uuden tilalle ja tälläkään ei vika korjaannu niin sitten ei tiedä miten korvausasia menee, eli ei tiedä kuinka paljon asiakas joutuu maksamaan, koska boschin sähköosa kyseessä."
S202 C200Kompressor
Re: s202 c200kompressor laatikkovika?
ihan mutuna heitän.. voisko TPS antaa virheellistä dataa?
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: s202 c200kompressor laatikkovika?
TPS ?
Ja lisäys vielä; kun immin johdon irroittaa kokonaan niin auto käy kyllä tyhjäkäyntiä mutta kaasuun koskessa sammuu
Ja lisäys vielä; kun immin johdon irroittaa kokonaan niin auto käy kyllä tyhjäkäyntiä mutta kaasuun koskessa sammuu
S202 C200Kompressor
Re: s202 c200kompressor laatikkovika?
Eiköhän kaikissa auton osissa voi olla vikaa..siis uusissa kun kuluttajat testaavat ne..ei enää tehdas..soitto sinne mistä myytiin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: s202 c200kompressor laatikkovika?
Nyt kun tässä päivän pyöritelly tuota uutta immiä käsissä niin huomasin että se itse mittapää on erilainen kuin mitä vanhassa on.. onko vanha jokin tarvikemalli mikä vaihdettu joskus alkuperäisen tilalle? Pitääkö tuo uusi jotenki "totuttaa" koneella tohon?
kuuden jälkeen olisi tarkoitus käydä *:lla taas kahtelemassa että mitä löytyy vanhalla ja uudella immillä, eli jos pitää ohjelmoida jotenkin nii apu ois tarpeen 


S202 C200Kompressor
Re: s202 c200kompressor laatikkovika?
Nyt on vika poisluettu ilmamassamittarista... kompuran puolella jotakin häikkää, mutta mitä ja missä siellä? Kaasua painettaessa ilmaa saatiin liikkumaan ~120 oliko se kg/h ennen kuin vedot katosi, vaikka pitäisi näyttää jotakin 450-580 väliltä.
joku sanoi jossaki että puolatkin saattas tehä tuota että N/P asennossa kestää polettaa mutta kun moottorille tulee kuormaa niin alkaa tökkimään?
joku vikakoodi siellä oli vielä mutta kun ei nyt kuollakseenkaan muista että mikä se oli :/ joku solenoid joka liittyy kompuraan?
alkaa pikkuhiljaa tuntumaan että ensimmäinen ja viimenen mersu minkä laitan
nimittäin ku tän saan kuntoon nii en luovu 
joku sanoi jossaki että puolatkin saattas tehä tuota että N/P asennossa kestää polettaa mutta kun moottorille tulee kuormaa niin alkaa tökkimään?
joku vikakoodi siellä oli vielä mutta kun ei nyt kuollakseenkaan muista että mikä se oli :/ joku solenoid joka liittyy kompuraan?
alkaa pikkuhiljaa tuntumaan että ensimmäinen ja viimenen mersu minkä laitan


S202 C200Kompressor
Re: s202 c200kompressor laatikkovika?
Kompurassa voi olla mangneetti kytkin eli solenoidi joka kytkee sen päälle...kaikissa ei ole vaan on myös k iinteää hihnapyörää.
Eli kompuran päässä on samanlainen sähköinen kytkin kuin ilmastoinnin kompuroissa joka sähköllä nappaa sen kiinteäksi...eli sulla ohtoja ei tällöin ole ja se nappaa auton vikatilaan...toki kiinteällä pyörällä on sitten ohitusläppä vikaa.
https://cse.google.fi/cse?cx=partner-pu ... gsc.page=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Eli kompuran päässä on samanlainen sähköinen kytkin kuin ilmastoinnin kompuroissa joka sähköllä nappaa sen kiinteäksi...eli sulla ohtoja ei tällöin ole ja se nappaa auton vikatilaan...toki kiinteällä pyörällä on sitten ohitusläppä vikaa.
https://cse.google.fi/cse?cx=partner-pu ... gsc.page=1" onclick="window.open(this.href);return false;
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: s202 c200kompressor laatikkovika?
konehuoneesta tosin löytyy edellisen omistajan tekemä vastuspatentti jonka tarkoitus jäi mulle ainakin hämärän peittoon... elikkä kompuran virtajohtojen väliin kytketty releen kautta vastus jonka heräte otettu joltakin laitteelta mikä lähtee päälle kun virrat laittaa päälle... (joku joka tietää tämän vois kertoa että mikä idea on =) ) huomenna puran nämä kaikki patentit pois tuolta ja ihmettelen sitten lisää että tapahtuuko siellä mitään kun polkee pedaalia lattiaa kohden... mistä edullisesti toimiva magneettiventtiili tohon jos tarve vaatii?atlas kirjoitti:Kompurassa voi olla mangneetti kytkin eli solenoidi joka kytkee sen päälle...kaikissa ei ole vaan on myös k iinteää hihnapyörää.
Eli kompuran päässä on samanlainen sähköinen kytkin kuin ilmastoinnin kompuroissa joka sähköllä nappaa sen kiinteäksi...eli sulla ohtoja ei tällöin ole ja se nappaa auton vikatilaan...toki kiinteällä pyörällä on sitten ohitusläppä vikaa.
https://cse.google.fi/cse?cx=partner-pu ... gsc.page=1" onclick="window.open(this.href);return false;
S202 C200Kompressor
Re: s202 c200kompressor laatikkovika?
Mulla oli just samanlaiset oireet,(röpellystä, sammahtelua, kolmella käymistä) tosin vastaavassa manuaali-italohärpäkkeessa. Putsasin originaali Bosch IMM.n bräkleenillä
jolloin toiminta hieman parani, tosin tehopiikki tuli rajuna n. 3500rpm kohdalla ja kulutus n. 10l/100km. Ostin halvimman Bölk-merkkisen tarvikemittarin tilalle, ja auto tosiaan pari päivää totutteli käynnissä pysymiseen ja kaasuun vastaamiseen. Nyt ajettu (vasta) parisen tonnia, toistaiseksi kaikki hyvin, kulutus sekalaisessa ajossa 8,5l/100km.

Re: s202 c200kompressor laatikkovika?
Nyt omaan olen vaihtanut siis ihan boschin originelli IMMin (kokeiltu toisessa mersussa ja todettu tällä tavalla varmasti toimivaksi) ja sen puolesta toimii ok, mittaa arvot ja näyttää starilla mitä pitäisikin, mutta kun ilmaa pitäisi alkaa liikkumaan enemmän niin joku muu alkaa tökkimään ja juntturoimaan vastaanhentar kirjoitti:Mulla oli just samanlaiset oireet,(röpellystä, sammahtelua, kolmella käymistä) tosin vastaavassa manuaali-italohärpäkkeessa. Putsasin originaali Bosch IMM.n bräkleenilläjolloin toiminta hieman parani, tosin tehopiikki tuli rajuna n. 3500rpm kohdalla ja kulutus n. 10l/100km. Ostin halvimman Bölk-merkkisen tarvikemittarin tilalle, ja auto tosiaan pari päivää totutteli käynnissä pysymiseen ja kaasuun vastaamiseen. Nyt ajettu (vasta) parisen tonnia, toistaiseksi kaikki hyvin, kulutus sekalaisessa ajossa 8,5l/100km.

S202 C200Kompressor
Re: s202 c200kompressor käyntiongelma
IMM:in vaihdon ja koodien nollaamisen jälkeen auto sai tiliä ootellessa pihassa valohoitoa pari viikkoa, jonka jälkeen toiminut ongelmitta... eli vika joko korjaantui tuon IMMin vaihdon jälkeen tai sitte jossakin väärässä paikassa kosteutta mikä vian aiheutti. huomattiin samalla että kompura on kokonaan pois pelistä sen magneettiventtiilihommelin (mistä "uusi"??) vikakoodin myötä (moottorinohjausta huijattu sillä vastuspatentilla josta aikaisemmin kirjoitin). seuraavaksi poistan tämän patentin kokonaan ja kytken kaikki takaisin niin kuin pitäisikin olla. Tämäkin vain siirtynyt tovin kun meni viikko sitten takajarruputki poikki ja putkien pituuksia metsästellyt joka paikasta. Saanut tiedon että takajarruputket (molemmat) olisivat 4400mm pitkät (korjatkaa jos tiedätte toisin ennen kuin käyn ostamassa uudet putket)
S202 C200Kompressor