juhis2000 kirjoitti:..en mäkään nyt alkuperäisiä autoja ala heti haukkumaan ylläolevaan "koivuhalkotyyliin"...
Eikun koivuhalko oli se tuunaus! Siis halkaistu koivuhalko perään sopivassa kulmassa spoilerin virkaa hoitamaan.
EDIT: Raotetaan nyt vielä sen verran synkän historian verhoja, että isä joskus aikojen alussa uhkaili laittaa tuohon Rokki-Mersuun koivuhalosta spoilerin, koska kaikilla työkavereillaikin oli spoilerit autoissa.

Jos se mies puhuu tuollasia edes puolileikillään, niin on syytä pelätä pahinta. Se uhkailu ei kuitenkaan toteutunut.
EDIT 2: Vaikka meikäläsen kottero onkin mielestäni lähes originaali, aiheuttaisin sillä kuulemma sydämenpysähdyksiä saksalaisissa W114/115 miiteissä.

Ei jo ennestään ei-originaalia ja ruosteenraiskaamaa yksilöä kannata alkaa otsasuonet pullottaen originaaliksi muuttamaan tai sellaisena pitämään. Tietenkin, jos jostain sattuisi vastaan sellainen "papan 276km ajettu W114/115", niin sitten minussa heräisi friikkimobilisti.
Tähän kaikkeen siis vaikuttaa autoyksilön kunto ja yleisyys. Tiedän ihan lähipiirissä sellaisen auton, mitä ei ole valmistettu kuin jotain 600-700 kpl ja sellaisen, että seuraava lähin samanlainen löytyy New Yorkista. Niissä tuo originaalissa ulkoasussa ja tekniikassa pidättäytyminen on se mitä pitääkin tehdä.
Esim. omasta autostani olen sitä mieltä, että vaikka säilyttäisinkin sen itselläni "tuomiopäivään asti", ei sen alkuperäiseksi muuttaminen ja museokatsastaminen ole mielekästä. Eihän se sitten olisi oma autoni, vaan jonkin museovekotin. Pidän sen sii itseni näköisenä ja ehkä laitatain sen V8:n pellin alle!

Lait eivät tosin taida antaa myöten...
