220 cdi -01 polttoainepumppu rikki?
220 cdi -01 polttoainepumppu rikki?
Auto hyytyi kesken ajon mitään varoittelematta eikä enää suostu käynnistymään ja ilmoittaa vikaa "EL. POWER CONTROL VISIT WORKSHOP! EPC". Vaihdoin polttoainesuodattimen ja tuloletkusta sai kyllä pumpattua naftaa mutta kun letkut on nyt lyöty kiinni ja starttaa niin suodattimesta ei näyttäisi naftaa siirtyvän eteenpäin.
Mahtaako olla polttoainepumppu rikki vai olisko muita vinkkejä?
Mahtaako olla polttoainepumppu rikki vai olisko muita vinkkejä?
Re: 220 cdi -01 polttoainepumppu rikki?
Mua kiinnostas vastaus myös, koska mulla on vastaava ongelma 270 cdi:n kanssa. Olen saanut sitä käyntiin, mutta tuntuu että se vetää ilma jostain, suodatin tiiviste tarkistettu.pltl kirjoitti:Auto hyytyi kesken ajon mitään varoittelematta eikä enää suostu käynnistymään ja ilmoittaa vikaa "EL. POWER CONTROL VISIT WORKSHOP! EPC". Vaihdoin polttoainesuodattimen ja tuloletkusta sai kyllä pumpattua naftaa mutta kun letkut on nyt lyöty kiinni ja starttaa niin suodattimesta ei näyttäisi naftaa siirtyvän eteenpäin.
Mahtaako olla polttoainepumppu rikki vai olisko muita vinkkejä?
Re: 220 cdi -01 polttoainepumppu rikki?
railpaine romahtaa siksi sammuu . kun vaihdoit polttoainesuodattimen niin täytitkö uuden koska autossa on mekaaninen pumppu jota nokka-akseli pyörittää ja saa sahata kauan jossei suodatinta ole täytetty vaihdonjälkeen ennenkun nafta lähtee siitä eteenpäin.
Railpaineensäädin voi kylmällä päästää läpi huonojen tiivisteiden takia jolloin lyö EPC valon ja sammuu. vaihtoehtoisesti suutin päästää läpi jolloin voi sammua myös . polttoainepuoli pitäs tarkastaa , paineensäätimen tiivisteet railputken takapäästä sekä suuttimien ohivuoto
Railpaineensäädin voi kylmällä päästää läpi huonojen tiivisteiden takia jolloin lyö EPC valon ja sammuu. vaihtoehtoisesti suutin päästää läpi jolloin voi sammua myös . polttoainepuoli pitäs tarkastaa , paineensäätimen tiivisteet railputken takapäästä sekä suuttimien ohivuoto
Re: 220 cdi -01 polttoainepumppu rikki?
Kyllä se suodatin on täytetty, täytyy varmaan tarkastaa noi ilmavuodot jotenkin.shade_z kirjoitti:railpaine romahtaa siksi sammuu . kun vaihdoit polttoainesuodattimen niin täytitkö uuden koska autossa on mekaaninen pumppu jota nokka-akseli pyörittää ja saa sahata kauan jossei suodatinta ole täytetty vaihdonjälkeen ennenkun nafta lähtee siitä eteenpäin.
Railpaineensäädin voi kylmällä päästää läpi huonojen tiivisteiden takia jolloin lyö EPC valon ja sammuu. vaihtoehtoisesti suutin päästää läpi jolloin voi sammua myös . polttoainepuoli pitäs tarkastaa , paineensäätimen tiivisteet railputken takapäästä sekä suuttimien ohivuoto
Sellanen muistui mieleen että autoon tuli naftan haju muutama minuutti enne tuota hyytymistä. Lisäksi nyt kun kävin vielä tarkastamassa että olihan se suodatin täynnä niin huomasin että josain kuulu jokin vinkumin mutta korvat ei kyllä erottanut tarkalleen että mistä se tuli mutta jostain pumpun lähistöltä se kuului.
Re: 220 cdi -01 polttoainepumppu rikki?
Sellasen testin tein että otin siirtopumpulta lähtevän letkun irti ja starttailin niin sieltä pumpusta ei tullut polttoainetta. Pitäiskö tuon pumpun tuollasessa tilanteessa puskea sitä naftaa pihalle?
Re: 220 cdi -01 polttoainepumppu rikki?
pitäis, jos oikeestä letkusta kokeilet Mikäs auto on, W203 vai W210? Jos cee, niin onhan löpöö yli puoli tankkia...pltl kirjoitti:Sellasen testin tein että otin siirtopumpulta lähtevän letkun irti ja starttailin niin sieltä pumpusta ei tullut polttoainetta. Pitäiskö tuon pumpun tuollasessa tilanteessa puskea sitä naftaa pihalle?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: 220 cdi -01 polttoainepumppu rikki?
203, kyllä siellä löpöä on varmaan se reilu puoli tankkia ja kyllä sitä tuli kun pumppailin suodattimen tuloletkusta.
Re: 220 cdi -01 polttoainepumppu rikki?
Vaihda kaikki polttis putkien ja Railpaine säätimen o renkaat, 99% varmuudella ongelmat loppuu.
Re: 220 cdi -01 polttoainepumppu rikki?
Tuntuu erikoiselta että olis noissa tiivisterenkaissa koska auto hyytyi kun sillä oli ehditty ajaa jo noin puoli tuntia eikä aikasemmin ole minkäänlaista vihjettä ilmavuodoista antanut mutta kai se kannatta testata noiden vaihto ennenkuin alkaa pumppua vaihtamaan.kartsa11 kirjoitti:Vaihda kaikki polttis putkien ja Railpaine säätimen o renkaat, 99% varmuudella ongelmat loppuu.
Re: 220 cdi -01 polttoainepumppu rikki?
Saattoi olla että oli noi tiivisteet mutta joka tapauksessa auto lähti käyntiin kun pumppas naftaa suodattimen tuoletkusta niin pitkään että se alkoi tulemaan siirtopumpun lähtöreiästä ulos. Sain siinä touhuillessa pari niitä liittimien kiinnityssysteemeitä rikki(on kyllä heikoiksi tehty) niin oisko joku kätevä konsti millä ne sais pysymään kiinni ilman että uusii letkuja? Hyvin tuntuu kyllä pysyvän ilmanki mutta ettei sitten ajon aikana vaan lähtis irti.
Re: 220 cdi -01 polttoainepumppu rikki?
Miksi niitä ei voisi uusia ? Maksaa euroja ? Ainakaan siirtopumpun ja korkeapainepumpun välinen putki ei pysy pitkään ilman lukkoa.
wiimax.fi
Re: 220 cdi -01 polttoainepumppu rikki?
Kyllä ne uusin mutta että pääsis autolla pari päivää liikkumaan alkuhätään.
Re: 220 cdi -01 polttoainepumppu rikki?
Mistä te muuten noita putkia ostatte kun ei meinaa oikeen löytyä mistään(ainakaan verkkosivuilta)? Vai eikö niitä vaan sitten ole verkkosivuille laitettu.
Re: 220 cdi -01 polttoainepumppu rikki?
kl osista saat kun s-postia tai soitat sinne....toki hartikainen tai veho
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-