W126 kolinaa vasemmasta etukulmasta?
W126 kolinaa vasemmasta etukulmasta?
Mistäköhän mahtaa johtua kolina vasemmasta etukulmasta? Pallonivel on OK
ja kaikki iskarin kiinnitykset OK. Silti käyttäytyy juuri kui pallonivelrikkoinen. En ymmärrä mistä johtuu, ehkä joku voisi neuvoa.
ja kaikki iskarin kiinnitykset OK. Silti käyttäytyy juuri kui pallonivelrikkoinen. En ymmärrä mistä johtuu, ehkä joku voisi neuvoa.
Mercedes Benz W220 2000 S500 oma
Mercedes Benz W169 2005 A150 vaimon
EX W126 300 SEA 1988
EX W168 A140 2000
EX W140 1992
Mercedes Benz W169 2005 A150 vaimon
EX W126 300 SEA 1988
EX W168 A140 2000
EX W140 1992
Mulla on raidetangossa tai sen päissä väljyyttä, niin ainakin katsastussetä sanoi.
Ja "klapisee" esim. mukulakivetyksellä selvästi. Tuntuukin myös väljyytenä / tunnottomuutena ohjauksessa.

Viimeksi muokannut PM, La 09.08.2003 00:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Pari kysymystä kolinoihin liittyen:
a) Olen tuskaillut jonkin aikaa mukulakiveyksellä kuuluvan "kolinan" kanssa. Ääntä ei kuulu tasaisella ajon aikana.
Tänään tarkastutin katalysaattorin, halusin varmistaa ettei keraaminen sisällys ole irronnut. Ääni sinällään olisi ihan hyvin voinut tulla juuri keraamisen esineen ja metallin välisestä yhteistyöstä, mutta se ei ollut sitä tällä kertaa.
Voisiko kyseessä siis olla esimerkiksi kallistuksenvakaajan tai raidetangon pään tapaisista "äänilähteistä?"
b) Moottorin käynnistyessä kylmänä kuuluu hetken aikaa metallista kolinaa ihan edestä. Ääni häviää melko heti.
Onko jollakulla ollut vastaavaa ääntä? Mistähän ääni voisi tulla?
-mk-
a) Olen tuskaillut jonkin aikaa mukulakiveyksellä kuuluvan "kolinan" kanssa. Ääntä ei kuulu tasaisella ajon aikana.
Tänään tarkastutin katalysaattorin, halusin varmistaa ettei keraaminen sisällys ole irronnut. Ääni sinällään olisi ihan hyvin voinut tulla juuri keraamisen esineen ja metallin välisestä yhteistyöstä, mutta se ei ollut sitä tällä kertaa.
Voisiko kyseessä siis olla esimerkiksi kallistuksenvakaajan tai raidetangon pään tapaisista "äänilähteistä?"
b) Moottorin käynnistyessä kylmänä kuuluu hetken aikaa metallista kolinaa ihan edestä. Ääni häviää melko heti.
Onko jollakulla ollut vastaavaa ääntä? Mistähän ääni voisi tulla?
-mk-
Itsellä ainakin tuo väljyys raidetangossa aiheuttaa tuollaista kolinaa. Myös kun ajaa rotvallin yli, niin "muljahtaa" selvästi.mkoistin kirjoitti:a) Olen tuskaillut jonkin aikaa mukulakiveyksellä kuuluvan "kolinan" kanssa. Ääntä ei kuulu tasaisella ajon aikana.
Tosin kyseessä voi olla myös tiensä päässä oleva iskari tai katkennut jousi...

Venttiilinnostimia veikkaisin...mkoistin kirjoitti: b) Moottorin käynnistyessä kylmänä kuuluu hetken aikaa metallista kolinaa ihan edestä. Ääni häviää melko heti.
Onko jollakulla ollut vastaavaa ääntä? Mistähän ääni voisi tulla?
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Käsittääkseni ne ovat aikaslailla kulutustavaraa, alkaa äänteleen jo < 200tkm ajolla.mkoistin kirjoitti:Onko moinen vika vai ominaisuus?Pasi M. kirjoitti:Venttiilinnostimia veikkaisin...
Vakavaa?

Ei kai siitä mitään haittaa varsinaisesti ole, mutta voihan ne uusia jos ylimääräistä pätäkkää on. Maksaa jotain 11€ KL:ssä kipaleelta...
Mutta tuskin ne vielä on vaihtorajassa, jos käynnistäessä vaan hieman kolisee. Sitten kun koneen käyntiääni alkaa muistuttamaan ompelukonetta, kannattaa vaihtoa vakavasti harkita.

Edit: Tietenkin metallinen kilahdus käynnistäessä voi viitata orastavaan nokkakeppivikaankin, mutta sen kyllä huomaa muutenkin ajossa epätasaisena käyntinä etc.
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Raidetangon pääthän nyt on helpommasta päästä tsekata että onko väljyyttä. Ja jos vika on siellä, kannattaa uusia mielellään koko raidetanko. Mutta jos oikein osasin mielikuvitella kolinan, niin voisi liittyä juurikin huonoon iskariin / jouseen /edellisten kiinnitykseen... Alapallothan on melko kestäviä, ei ole yleisin ongelman aiheuttaja???mkoistin kirjoitti:Pari kysymystä kolinoihin liittyen:
a) Olen tuskaillut jonkin aikaa mukulakiveyksellä kuuluvan "kolinan" kanssa. Ääntä ei kuulu tasaisella ajon aikana.
Tänään tarkastutin katalysaattorin, halusin varmistaa ettei keraaminen sisällys ole irronnut. Ääni sinällään olisi ihan hyvin voinut tulla juuri keraamisen esineen ja metallin välisestä yhteistyöstä, mutta se ei ollut sitä tällä kertaa.
Voisiko kyseessä siis olla esimerkiksi kallistuksenvakaajan tai raidetangon pään tapaisista "äänilähteistä?"
b) Moottorin käynnistyessä kylmänä kuuluu hetken aikaa metallista kolinaa ihan edestä. Ääni häviää melko heti.
Onko jollakulla ollut vastaavaa ääntä? Mistähän ääni voisi tulla?
-mk-
Kilinästä; Mersun koneissa melko yleinen probleeman. Kiliseekö kauankin käynnistyksen jälkeen? Voitelu ei välttämättä ei ekalla sekunnilla mukaan. Mikä kone? Onko hydrauliset nostimet?
EDIT: juu, näköjään on sulla hydraulinostimet... hmmm. Nokkahan näissäkin kuluu kyllä mutta...

Tämän aamun "kolina" tutkimussaldoa:raul kirjoitti:
Raidetangon pääthän nyt on helpommasta päästä tsekata että onko väljyyttä. Ja jos vika on siellä, kannattaa uusia mielellään koko raidetanko. Mutta jos oikein osasin mielikuvitella kolinan, niin voisi liittyä juurikin huonoon iskariin / jouseen /edellisten kiinnitykseen... Alapallothan on melko kestäviä, ei ole yleisin ongelman aiheuttaja???
Kilinästä; Mersun koneissa melko yleinen probleeman. Kiliseekö kauankin käynnistyksen jälkeen? Voitelu ei välttämättä ei ekalla sekunnilla mukaan. Mikä kone? Onko hydrauliset nostimet?
EDIT: juu, näköjään on sulla hydraulinostimet... hmmm. Nokkahan näissäkin kuluu kyllä mutta...Vesipumppu??
* Raidetanko on nyt uusittu 2/3 eli vasen + yhdystanko = ei vaikutusta ääneen,
ohjaustuntuma parani huomattavasti
* Kallistuksenvakaaja + ympäristö kunnossa
* Iskarit + jouset kunnossa
* Pyörän laakerit tarkastettu ja tiukattu
* Alapallonivelet kunnossa
Joo kilinä häviää muutaman sekunnin kuluttua, kyselin tuossa muutamalta tutulta, hekin olivat sitä mieltä että hydrauliset nostimet varmaankin antavat äänen...
Täytyy jatkaa tutkailua, itse olen vieläkin kaiken tämän jälkeen sitä mieltä, että katalysaattori täytyy irrottaa ja tarkastaa. Eilen vaan sitä koputeltiin pintapuolisesti.
Mullahan on myös mystisiä ongelmia eturipustuksen kanssa, ei tosin samanlaisia mutta... http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=2118 sinneppäin...
Eilen piti alkaa purkamaan mutta ilta menikin katkennutta tulpanhattua irrotellessa hehheh
.
Ettei sitten olis ylätukivarsi? Harvemmin pitää ääntä, mutta...? Eikö missään ollut väljää? Aika outoa. Mielenkiintoista aikanaan kuulla oikea diagnoosi!
Eilen piti alkaa purkamaan mutta ilta menikin katkennutta tulpanhattua irrotellessa hehheh

Ettei sitten olis ylätukivarsi? Harvemmin pitää ääntä, mutta...? Eikö missään ollut väljää? Aika outoa. Mielenkiintoista aikanaan kuulla oikea diagnoosi!
No ei se "kolinnan" lähde ole katalysaattori, eikä pakoputkisto noin yleisesti.
Kävin näyttämässä sitä liikkeessä, asentaja tutki koko putkiston läpi ja kävi ajamassakin pienen lenkin. Ei kuullut kolinaa koska ei päässyt testamaan mukulakiveystä. Asentaja epäili, että voisi johtua iskareista, puhui jostain "kuolleesta pisteestä jossain tietyssä kohdassa".
Sinällään iskarit näyttävät ulospäin kunnossaolevilta.
Pikkuhiljaa vika alkaa tarkentumaan alustan puolelle. Täytyy tarkasti käydä läpi tukivarret ym asiaan mahdollisesti viittaavat paikat.
Kävin näyttämässä sitä liikkeessä, asentaja tutki koko putkiston läpi ja kävi ajamassakin pienen lenkin. Ei kuullut kolinaa koska ei päässyt testamaan mukulakiveystä. Asentaja epäili, että voisi johtua iskareista, puhui jostain "kuolleesta pisteestä jossain tietyssä kohdassa".
Sinällään iskarit näyttävät ulospäin kunnossaolevilta.
Pikkuhiljaa vika alkaa tarkentumaan alustan puolelle. Täytyy tarkasti käydä läpi tukivarret ym asiaan mahdollisesti viittaavat paikat.
Viimeksi muokannut code, Ma 08.09.2003 20:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kävin näyttämässä sitä liikkeessä, asentaja tutki koko putkiston läpi ja kävi ajamassakin pienen lenkin. Ei kuullut kolinaa koska ei päässyt testamaan mukulakiveystä. Asentaja epäili, että voisi johtua iskareista, puhui jostain "kuolleesta pisteestä jossain tietyssä kohdassa".
Sinällään iskarit näyttävät ulospäin kunnossaolevilta.
Pikkuhiljaa vika alkaa tarkentumaan alustan puolelle. Täytyy tarkasti käydä läpi tukivarret ym asiaan mahdollisesti viittaavat paikat.
Oletko tarkistuttanut "reaktiotangon". Minulla kolinan aiheuttaja oli ko. osan kulunutpää. Osan hinta n 100 euroa + työt mutta kolina loppui siihen.
Holsti.
Sinällään iskarit näyttävät ulospäin kunnossaolevilta.
Pikkuhiljaa vika alkaa tarkentumaan alustan puolelle. Täytyy tarkasti käydä läpi tukivarret ym asiaan mahdollisesti viittaavat paikat.
Oletko tarkistuttanut "reaktiotangon". Minulla kolinan aiheuttaja oli ko. osan kulunutpää. Osan hinta n 100 euroa + työt mutta kolina loppui siihen.
Holsti.
- adenauer300
- Asiantuntija
- Viestit: 1866
- Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
- Paikkakunta: Espoo
Reaktiotanko on apusimpukan ja varsinaisen ohjaus simpukan välissä.
Tuon 126 etupään kolina on varsin yleistä, jos vakaajatangon kumit ovat kuoleentuneet, niistä ei juurikaan nää päällepäin mikä niiden ilanne on. Lisäksi kaasurikarit kuoleentuvat varsin nopeasti, eikä "vuotoja " näy päällepäin. 300:sen koneen kolina johtuu varsinkin ennen -88 valmistetuissa koneissa keinuvipujen kuluneisuudesta ( joka pahimmassa tapauksessa aiheuttaa nokka-akseli vian ) sekä öljykiristäjien tukkoiauudesta, mikäli kyseessä on ns saastekone, joka kierrättää kaiken "paskan" takaisin koneeseen sisään.
Tuon 126 etupään kolina on varsin yleistä, jos vakaajatangon kumit ovat kuoleentuneet, niistä ei juurikaan nää päällepäin mikä niiden ilanne on. Lisäksi kaasurikarit kuoleentuvat varsin nopeasti, eikä "vuotoja " näy päällepäin. 300:sen koneen kolina johtuu varsinkin ennen -88 valmistetuissa koneissa keinuvipujen kuluneisuudesta ( joka pahimmassa tapauksessa aiheuttaa nokka-akseli vian ) sekä öljykiristäjien tukkoiauudesta, mikäli kyseessä on ns saastekone, joka kierrättää kaiken "paskan" takaisin koneeseen sisään.
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Kolinaa (edelleen)
Tämä pieni, mutta kiusallinen vaiva on edelleen kivenä kengässä.
Ääni ei ole todellakaan mikä valtava, kuuluu ainoastaan mukulakiveyksellä ajaessa esimerkiksi kahden auton välistä mentäessä ja silloinkin ikkunat täytyy olla auki, jotta tämän kuulee.
Luvassa jossain vaiheessa "ekskursio" nippeleihin ja muttereihin eli nähtävästi täytyy alkaa käymään alustan osia yksi kerrallaan läpi,
sama moottorille. Tiukkausta ja rasvausta. Sinällään äänihän voi hyvinkin tulla myös moottorin puolelta...
-mk-
Ääni ei ole todellakaan mikä valtava, kuuluu ainoastaan mukulakiveyksellä ajaessa esimerkiksi kahden auton välistä mentäessä ja silloinkin ikkunat täytyy olla auki, jotta tämän kuulee.
Luvassa jossain vaiheessa "ekskursio" nippeleihin ja muttereihin eli nähtävästi täytyy alkaa käymään alustan osia yksi kerrallaan läpi,
sama moottorille. Tiukkausta ja rasvausta. Sinällään äänihän voi hyvinkin tulla myös moottorin puolelta...
-mk-
Kolina
Kerran etsin kanssa kolina tyyppistä ääntä 123:sta, silloin tosin takapäästä, mutta totuus oli että iskari oli jotenkin väljä. Muistaakseni se oli irrotettu jostain syystä ennen kuin huomasin sen vialliseksi
ex123 300da 78. ex124 230ea 88. ex 203 220 cdia. 204 cdia 220 ja kesä 126
-
- Mersumies
- Viestit: 1445
- Liittynyt: To 13.03.2003 13:43
Re: Kolinaa (edelleen)
Onko mahd. alumiinivanteen keskiöt irti?mkoistin kirjoitti:Tämä pieni, mutta kiusallinen vaiva on edelleen kivenä kengässä.
Ääni ei ole todellakaan mikä valtava, kuuluu ainoastaan mukulakiveyksellä ajaessa esimerkiksi kahden auton välistä mentäessä ja silloinkin ikkunat täytyy olla auki, jotta tämän kuulee.
Luvassa jossain vaiheessa "ekskursio" nippeleihin ja muttereihin eli nähtävästi täytyy alkaa käymään alustan osia yksi kerrallaan läpi,
sama moottorille. Tiukkausta ja rasvausta. Sinällään äänihän voi hyvinkin tulla myös moottorin puolelta...
-mk-
Minulla pientä kilinää pitävät ne.
Re: Kolinaa (edelleen)
hmm.. onko vanteitten takana/sisäpuolella sitten jotain keskiön tapaista?Day Downhill kirjoitti:Onko mahd. alumiinivanteen keskiöt irti?
Minulla pientä kilinää pitävät ne.
kyseessä on mersun vanteet 7-reiällä, umpinaiset päältäpäin katsoen.
-
- Mersumies
- Viestit: 1445
- Liittynyt: To 13.03.2003 13:43
Re: Kolinaa (edelleen)
Ok! Jos on umpinaiset, niin sitten tuskin ääni tulee vanteestamkoistin kirjoitti:hmm.. onko vanteitten takana/sisäpuolella sitten jotain keskiön tapaista?Day Downhill kirjoitti:Onko mahd. alumiinivanteen keskiöt irti?
Minulla pientä kilinää pitävät ne.
kyseessä on mersun vanteet 7-reiällä, umpinaiset päältäpäin katsoen.

Potkaisehan eturengasta suoraan edestä renkaiden ollessa suorassa. Jos heiluu pitkittäissuunnassa, alatukivarren pallonivel (sellainen himmeli varren takapäässä) on väljä.SEV8 kirjoitti:Ylä- vai alapallonivel OK? Pitkittäistuessa on myös nivelet molemmissa päissä, pallonivel takapäässä.
Jaa miten niin? Vaihdoin mokoman juuri täsmälleen samanlaisten oireiden takia 500 SE:hen. 129 eur Vehossa (sain kuulemma Vehon viimeisen korjaussarjan, eli saattaa kestää, jos sieltä tilaat).
wauwau
Akka: No. Minkälaisen Volvon ostit?
Ukko: ...krhm... tuota...
Akka: Mitä? Ei kuulu! MINKÄLAISEN VOLVON?!?!!
Ukko: Tuota... Kaupasta oli Volvot lopussa. Muistatkos, kuinka kerran oli porkkanat ja piti syödä olutta? Niin että... (ja loppu onkin historiaa)
******
Mainitsemisen arvoisia kotteroita:
- SE500 -85 ex
- Camaro -81 ex
- Volvoja...
Akka: No. Minkälaisen Volvon ostit?
Ukko: ...krhm... tuota...
Akka: Mitä? Ei kuulu! MINKÄLAISEN VOLVON?!?!!
Ukko: Tuota... Kaupasta oli Volvot lopussa. Muistatkos, kuinka kerran oli porkkanat ja piti syödä olutta? Niin että... (ja loppu onkin historiaa)
******
Mainitsemisen arvoisia kotteroita:
- SE500 -85 ex
- Camaro -81 ex
- Volvoja...
Potkaisehan eturengasta suoraan edestä renkaiden ollessa suorassa. Jos heiluu pitkittäissuunnassa, alatukivarren pallonivel (sellainen himmeli varren takapäässä) on väljä.SEV8 kirjoitti:Ylä- vai alapallonivel OK? Pitkittäistuessa on myös nivelet molemmissa päissä, pallonivel takapäässä.
Jaa miten niin? Vaihdoin mokoman juuri täsmälleen samanlaisten oireiden takia 500 SE:hen. 129 eur Vehossa (sain kuulemma Vehon viimeisen korjaussarjan, eli saattaa kestää, jos sieltä tilaat).
wauwau
Akka: No. Minkälaisen Volvon ostit?
Ukko: ...krhm... tuota...
Akka: Mitä? Ei kuulu! MINKÄLAISEN VOLVON?!?!!
Ukko: Tuota... Kaupasta oli Volvot lopussa. Muistatkos, kuinka kerran oli porkkanat ja piti syödä olutta? Niin että... (ja loppu onkin historiaa)
******
Mainitsemisen arvoisia kotteroita:
- SE500 -85 ex
- Camaro -81 ex
- Volvoja...
Akka: No. Minkälaisen Volvon ostit?
Ukko: ...krhm... tuota...
Akka: Mitä? Ei kuulu! MINKÄLAISEN VOLVON?!?!!
Ukko: Tuota... Kaupasta oli Volvot lopussa. Muistatkos, kuinka kerran oli porkkanat ja piti syödä olutta? Niin että... (ja loppu onkin historiaa)
******
Mainitsemisen arvoisia kotteroita:
- SE500 -85 ex
- Camaro -81 ex
- Volvoja...
Omassa -84 W126:ssa alkoi viime kesän viimeisen hellejakson jälkeen ravistaa oikean puolen Nokian NRT2:t, puolikuntoiset. Pystyheittoa löytyi eli renkaat oli jotenkin lysähtäneet kasaan. Oli pakko kuitenkin ajaa autolla välttämättömät ajot ja seuraus oli se että vasempi ulompi raidetangonpää väljistyi, alkoi antaa hurjaa kolinaa 85...100 km/h nopeudella. Se tuli vaihdettua sitten hetimiten.
Nyt joulukuussa katsastuksessa löytyi vika myös molemmista yläpallonivelistä eli olivat väljät. Autolla on ajettu melko varmasti 355 tkm.
Vaihdoin itse ylätukivarret, aika meni 3 h kahdelta mieheltä. Tukivarsi kiinteällä pallonivelellä sekä sisemmällä helalla maksoi Motonetillä 60 eur kpl. Tietenkin uusin kallistuksen vaakaajan puslaparit samalla.
Positiivista autossani on se että vaikka olen lukuisia kulutusosia vaihtanut ja muitakin remontteja tehnyt ei yksikään pultti tai mutteri ole koskaan ruostunut jumiin, ei edes pakoputkistossa.
Nyt joulukuussa katsastuksessa löytyi vika myös molemmista yläpallonivelistä eli olivat väljät. Autolla on ajettu melko varmasti 355 tkm.
Vaihdoin itse ylätukivarret, aika meni 3 h kahdelta mieheltä. Tukivarsi kiinteällä pallonivelellä sekä sisemmällä helalla maksoi Motonetillä 60 eur kpl. Tietenkin uusin kallistuksen vaakaajan puslaparit samalla.
Positiivista autossani on se että vaikka olen lukuisia kulutusosia vaihtanut ja muitakin remontteja tehnyt ei yksikään pultti tai mutteri ole koskaan ruostunut jumiin, ei edes pakoputkistossa.
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Kävin eilen tallilla katsastamassa autoa, starttasin auton, ja taas kuului aiemmin kuvattua ääntä, vieressä oli sattumalta yksi autoharrastaja. Kyseinen kaveri oli 99% varmuudella sitä mieltä, että vesipumppu se pitää ääntä...raul kirjoitti:Kilinästä; Mersun koneissa melko yleinen probleeman. Kiliseekö kauankin käynnistyksen jälkeen? Voitelu ei välttämättä ei ekalla sekunnilla mukaan. Mikä kone? Onko hydrauliset nostimet?
EDIT: juu, näköjään on sulla hydraulinostimet... hmmm. Nokkahan näissäkin kuluu kyllä mutta...Vesipumppu??
Millainen kustannuserä on vaihtaa / vaihdattaa vesipumppu osineen kaikkineen? Ajattelin, että jos aloittaisi lähteen etsinnän tuolla ja siirtyisi sitten venttiilien nostajiin, ellei asetu vesipumpulla...
-mk-
Nyt on kilinät tutkittu korjaamon toimesta ja olivat sitä mieltä, että tuon verran kuuluu Mersun koneen kilistäkin käynnistyksen jälkeen.raul kirjoitti:Kilinästä; Mersun koneissa melko yleinen probleeman. Kiliseekö kauankin käynnistyksen jälkeen? Voitelu ei välttämättä ei ekalla sekunnilla mukaan.

Ja tämä toinen "vika", josta kirjoittelin viime syksyltä, tuntuu olevan menneen talven lumia. Vaihdatin eturättinivelen korjaamolla ja samalla olivat tarkastaneet alustan nippelit ja tangot jne. Ei huomauttamista. Tämän korjaussession jälkeen hävisi häiritsevä ääni, joka kuului mukulakiveyksellä.
Voihan olla, että äänen lähteenä oli eturätti tai joku kivi, joka sitten on löytänyt tiensä pois.
[quote........Potkaisehan eturengasta suoraan edestä renkaiden ollessa suorassa. Jos heiluu pitkittäissuunnassa, alatukivarren pallonivel (sellainen himmeli varren takapäässä) on väljä.
Jaa miten niin? Vaihdoin mokoman juuri täsmälleen samanlaisten oireiden takia 500 SE:hen. 129 eur Vehossa (sain kuulemma Vehon viimeisen korjaussarjan, eli saattaa kestää, jos sieltä tilaat).[/quote]
Lähtikö tuo "himmeli" irki helposti. Tarviitko joitakin erityisempiä työkaluja?
/Jo vain
Jaa miten niin? Vaihdoin mokoman juuri täsmälleen samanlaisten oireiden takia 500 SE:hen. 129 eur Vehossa (sain kuulemma Vehon viimeisen korjaussarjan, eli saattaa kestää, jos sieltä tilaat).[/quote]
Lähtikö tuo "himmeli" irki helposti. Tarviitko joitakin erityisempiä työkaluja?
/Jo vain
300 SE
[/quote]
Lähtikö tuo "himmeli" irki helposti. Tarviitko joitakin erityisempiä työkaluja?
/Jo vain[/quote]
Tämmönenkö himmeli on?
http://www.mercedessource.com/store/ite ... pair%20Kit
Lähtikö tuo "himmeli" irki helposti. Tarviitko joitakin erityisempiä työkaluja?
/Jo vain[/quote]
Tämmönenkö himmeli on?
http://www.mercedessource.com/store/ite ... pair%20Kit
300 SE
Lähtikö tuo "himmeli" irki helposti. Tarviitko joitakin erityisempiä työkaluja?jo vain kirjoitti:
/Jo vain[/quote]
Tämmönenkö himmeli on?
Se se on. Eikä irronnut helposti. Jouduimme kaivamaan kumit kapineen sisältä kapealla taltalla ja rikkomaan kuorta, ennenkuin irtosi. Kun katselet uutta osaa, hoksaat mistä ja miten. Lujassa on.
wauwau
Akka: No. Minkälaisen Volvon ostit?
Ukko: ...krhm... tuota...
Akka: Mitä? Ei kuulu! MINKÄLAISEN VOLVON?!?!!
Ukko: Tuota... Kaupasta oli Volvot lopussa. Muistatkos, kuinka kerran oli porkkanat ja piti syödä olutta? Niin että... (ja loppu onkin historiaa)
******
Mainitsemisen arvoisia kotteroita:
- SE500 -85 ex
- Camaro -81 ex
- Volvoja...
Akka: No. Minkälaisen Volvon ostit?
Ukko: ...krhm... tuota...
Akka: Mitä? Ei kuulu! MINKÄLAISEN VOLVON?!?!!
Ukko: Tuota... Kaupasta oli Volvot lopussa. Muistatkos, kuinka kerran oli porkkanat ja piti syödä olutta? Niin että... (ja loppu onkin historiaa)
******
Mainitsemisen arvoisia kotteroita:
- SE500 -85 ex
- Camaro -81 ex
- Volvoja...