sylinterin iskutilavuudet
sylinterin iskutilavuudet
jos haluan nostaa autosta iskutilavuutta näin se tapahtuisi mutta saako lailliseksi? onko olemassa muita keinoja nostaa tilavuutta jos ei halua kallista koneistusta?
itse suunnitelin teettää alumiinista kansitiivisteen mallisen korokkeen kannen ja lohkon väliin ja sit vaan alkuperäset kannen tiivisteet korokkeen molemmin puolin ja melko vähällä sais nostettua tilavuutta 200D stä 250Dhen ongelma on kuinka saan noi seokset sit kohillee? toinen ongelma että riittäkö kettingissä vara tolle hommalle?
itse suunnitelin teettää alumiinista kansitiivisteen mallisen korokkeen kannen ja lohkon väliin ja sit vaan alkuperäset kannen tiivisteet korokkeen molemmin puolin ja melko vähällä sais nostettua tilavuutta 200D stä 250Dhen ongelma on kuinka saan noi seokset sit kohillee? toinen ongelma että riittäkö kettingissä vara tolle hommalle?
W124 4ever
Re: sylinterin iskutilavuudet
Männästä sentti pois niin tilavuus on 300:sen luokkaa ja tehot myös. Jos korottaa niin parempi mitä enemmän ajettu=ketju venyny. Seoksensäätö on ollu mersussa automaattinen vuodesta -79.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: sylinterin iskutilavuudet
Nyt suosittelisin kysymään rumilukselta neuvoja.
-
- Mersumies
- Viestit: 2609
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: sylinterin iskutilavuudet
Hyvin helppo ja laillinen tapa on laittaa autoon 250d moottori. Tai 300d moottori.Hebe124 kirjoitti:jos haluan nostaa autosta iskutilavuutta näin se tapahtuisi mutta saako lailliseksi? onko olemassa muita keinoja nostaa tilavuutta jos ei halua kallista koneistusta?
Molemmat kestävät erittäin hyvin ja ovat helppoja asentaa ja katsastaa.
Miksi pitäisi alkaa itse pilaamaan jotakin moottoria omilla hokkuspokkus-virityksillä?
Re: sylinterin iskutilavuudet
Siis ei tolleen sitä tilavuutta saa.....pitää saada männän pinta alaa ja iskutilavuutta kasvattaa..ei palotilaa..tehot ja puristus suhde laskee..ei,ei,ei...unohda moiset mutta halvin on laittaa sinne se 250d kone...ja jos tehoa haluat dieselistä niin vielä halvempaa kun ostat tai vaihdat cdi koneiseen tai isompikoneiseen suoraan.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: sylinterin iskutilavuudet
DBFI kirjoitti:Nyt suosittelisin kysymään rumilukselta neuvoja.
nyt täytyy sanoa, että samaa mieltä. kysy vaikka kulmalalta, tai rumilukselta neuvoa. se osaa kyllä kertoa kuinka tohon saadaan lisää iskutilavuutta ilman moottorivaurionriskiä.

W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: sylinterin iskutilavuudet
Tää on varmasti hyvä neuvo. Itse epäilen, että kun tuolla menetelmällä nostaa tilavuutta, niin juuri tuolla sylinteriluvulla vääntöjännitysten solmupisteet saattavat mennä umpisolmuun, ja se ei ole hyvä. Mutta eiköpähän mainituilta nimimerkeiltä tähänkin saada vastaus. (Harmi vaan, että molemmilla taitaa olla ikuinen banni tälle foorumille.)pera8x kirjoitti:DBFI kirjoitti:Nyt suosittelisin kysymään rumilukselta neuvoja.
nyt täytyy sanoa, että samaa mieltä. kysy vaikka kulmalalta, tai rumilukselta neuvoa. se osaa kyllä kertoa kuinka tohon saadaan lisää iskutilavuutta ilman moottorivaurionriskiä.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: sylinterin iskutilavuudet
tuomasnuutti nimimerkillä tuo nykyään kirjottelee (siis rumilus), nyt pysynyt jonkin aikaa pois foorumilta, joten olisiko uutta nimimerkkiä tuloillaan?Nozki kirjoitti:Tää on varmasti hyvä neuvo. Itse epäilen, että kun tuolla menetelmällä nostaa tilavuutta, niin juuri tuolla sylinteriluvulla vääntöjännitysten solmupisteet saattavat mennä umpisolmuun, ja se ei ole hyvä. Mutta eiköpähän mainituilta nimimerkeiltä tähänkin saada vastaus. (Harmi vaan, että molemmilla taitaa olla ikuinen banni tälle foorumille.)pera8x kirjoitti:nyt täytyy sanoa, että samaa mieltä. kysy vaikka kulmalalta, tai rumilukselta neuvoa. se osaa kyllä kertoa kuinka tohon saadaan lisää iskutilavuutta ilman moottorivaurionriskiä.DBFI kirjoitti:Nyt suosittelisin kysymään rumilukselta neuvoja.
Kannattaa myös lukea Heben aikaisempia viestejä, ennenkuin mitään järkevää edes kuvittelee vastaavansa

Re: sylinterin iskutilavuudet
Näin on, toivottavasti kukaan ei luule, että toi itse kirjoittamani edellinen viesti olisi omasta mielestäni edes etäisesti millään tavalla järkevää.noroljan kirjoitti: ...
Kannattaa myös lukea Heben aikaisempia viestejä, ennenkuin mitään järkevää edes kuvittelee vastaavansa

W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
-
- Mersumies
- Viestit: 2609
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: sylinterin iskutilavuudet
Hebe124 kirjoitti:jos haluan nostaa autosta iskutilavuutta näin se tapahtuisi mutta saako lailliseksi? onko olemassa muita keinoja nostaa tilavuutta jos ei halua kallista koneistusta?
itse suunnitelin teettää alumiinista kansitiivisteen mallisen korokkeen kannen ja lohkon väliin ja sit vaan alkuperäset kannen tiivisteet korokkeen molemmin puolin ja melko vähällä sais nostettua tilavuutta 200D stä 250Dhen ongelma on kuinka saan noi seokset sit kohillee? toinen ongelma että riittäkö kettingissä vara tolle hommalle?
Iskutilavuus ei kasva yhtään vaikka liimaisi ämpärin sylinterikannen ja sylinterin väliin koska ISKU eikä sylinterin halkaisija muutu mitenkään. Ainoastaan palotila kasvaa eli tuolla tavalla saa moottorin jonka puristussuhde laskee murto-osaan alkuperäisestä.
Koska puristussuhteen nostolla tavoitellaan suurempaa hyötysuhdetta ja korkeampaa tehoa, on puristussuhteen pienentämisellä päinvastainen vaikutus. Kysyjähän ei kerro tavoitteleeko tehon laskua vaiko nousua.
Diesel-moottorissa lisäksi täytyy ottaa huomioon puristussuhde joka palotilaa kasvattamalla laskee jolloin moottori ei enää käy millään tavalla.
Sylinteritilavuuden kasvu saadaan suurentamalla porausta ja/tai kasvattamalla iskunpituutta. Koska sylinterilohko ei muutu, on iskunpituuden kasvaessa lyhennettävä kiertokankia eli asennettava lyhyemmät kanget ja/tai laittamalla/teettämällä männät joissa männäntapin korkeus sovitetaan vastaamaan kampiakseli-/kiertokankipakettia.
Jenkeillä oli aikoinaan Fordin 385-sarjan veekasista kaksi versiota eli 429 cid ja 460 cid. Pienempään sai stroker-kitin jossa tuli 460 cid kampiakseli ja männät ja tilavuus nousi 429 -> 460.
Mutta Mercedeksen kohdalla kyse ilmeisestikin on tehon nostosta joten toistan aiemman viestin: kannattaa laittaa valmis isompi moottori.
Kaikkein paras tapa on ottaa autosoitin vanhasta ja ostaa valmiiksi isommalla moottorilla oleva auto. Tuo on kaikkein toimintavarmin ja kestävin sekä myös halvin tapa.
Re: sylinterin iskutilavuudet
Edelleen hiukan sitä mieltä että nää on trolleja. Jos älyää et ketju ei ehken yllä niin varmaankin älyää muutakin?
Trolleja sanon mä.
Trolleja sanon mä.
Re: sylinterin iskutilavuudet
Nimenomaan. Ennenkin on pohdittu, että olis mielenkiintoista tietää, kuka tän ketjun aloittajan nimimerkin takana on. En yllättyisi, jos olisi joku foorumilta toisen nimimerkin takaa useimmille hyvinkin tuttu tyyppi, millä nyt en viittaa keneenkään tiettyyn henkilöön.Jari Ke kirjoitti:Edelleen hiukan sitä mieltä että nää on trolleja. Jos älyää et ketju ei ehken yllä niin varmaankin älyää muutakin?
Trolleja sanon mä.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: sylinterin iskutilavuudet
miksi mua pitää aina trollata? minulla on syntyperäisiä ongelmia ja välillä minun pitää käydä jossain jota minun ei kaikille tarvi sanoa. en ole kaikkien kanssa samalla aaltopituudella ja välillä se sattuu
haluan vain tuunata ja rakentaa omaa mersua niin ku haluan vaikka voi olla erikoisia ideoita. kiitti kuitenkin näistä valaisevista vastauksista pitää siis vaan saada isompi moottori ton 200 sen tilalle 


W124 4ever