W201 190E 2.6 ongelma.

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Sakaritski
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ma 21.12.2015 22:27

W201 190E 2.6 ongelma.

Viesti Kirjoittaja Sakaritski »

Minulla on merseedeksessä tämmönen vika:

Kun lämpömittarin viisari on n. 70 asteen kohdilla, auto ei vastaa kaasuun ja hyytyy.
Kun oikein vähän polkee niin jotenkin koittaa hieman nykimällä mennä, mutta kun laittaa lisää niin hyytyy, mitä enemmän polkee sitä kovemmin hyytyy.
Jos laittaa lämän pohjaan niin miettii hetken ja rytkyttää mutta sitten lähtee..

Kun lämmöt on +80, toimii ihan hyvin ja tottelee kaasua, tyhjäkäynnillä vähän nytkii ja röpöttelee, välillä saattaa kierrokset laskea alle 500rpm.

Kylmänä auto toimii kuin unelma, mutta kun lämmöt siinä n.70, alkaa sama show.

Auto syö öljyä jonkun verran, lähiaikoina tulee vaihtumaan venttiilivarren kumit. Mittarissa 300tkm.

Ja lämpimänä myös semmoista että kun kiihdyttää reippaammin, niin kestää jonkun aikaa että kierrokset laskee = nytkähtää seuraavalle vaihteelle. Kylmänä laskee reippaasti kierrokset vaihdetta vaihdettaessa eikä nytkähdä.

Osia on vaihdettu:
Tulpat,
Jakajankansi + pyörijä,
Lambda,
Ohjauspaineensäädin,
Lämpötila-anturi (4napanen),
Kylmäkäynnistyssuutin

Toivottavasti joku mersumies osaisi neuvoa missä vika voisi olla.
wolf
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 449
Liittynyt: Ma 01.11.2010 13:10

Re: W201 190E 2.6 ongelma.

Viesti Kirjoittaja wolf »

Ensiksikin tervetuloa joukkoon ja Hyvää Joulua, sitä tietysti kaikille muillekin. Minulla ei ole kokemusta 2,6 litraisesta mutta vanha 2 litraiseni aikonaan temppuili vähän samaan tapaan, vaikeudet alkoivat nimenomaan lämpimässä koneessa. Lambda osoittautui syntipukiksi. Käsittääkseni se ei olekaan mukana ennenkuin kone on lämmennyt.
Sakaritski
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ma 21.12.2015 22:27

Re: W201 190E 2.6 ongelma.

Viesti Kirjoittaja Sakaritski »

Joo elikkäs, aina ei tee tuota hyytymistä.. Mutta lämpimänä tehot hieman kateissa ja käy tyhjäkäyntiä hieman epätasaisesti. Seossuhde on säädetty/tarkistettu ja on ok.

Tilasin venttiilivarrenkumit, maksoi 15euroa, ei paha hinta. Toivottavasti tuo öljynkulutus loppuu noitten vaihdolla. Tuo kone siis 2,6 litranen 300tkm ajettu, ja oli ollut pitkään seisomassa.

Onko mahdollista että mäntien öljyrenkaat ovat jumissa/kuluneet? Kylmänä tuo toimii ja vetää hyvin, eikä savuttele. Kun lämpenee alkaa työntämään putkesta öljynkatkuista savutusta, muttei kuitenkaan kovin paljoa..
Sasasd
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 45
Liittynyt: To 20.11.2014 19:55

Re: W201 190E 2.6 ongelma.

Viesti Kirjoittaja Sasasd »

Itellä oli kansirempan jälkeen virranjakajan asento täysin metässä ja tämä aiheutti sen että lämpimänä röpötti ja sammuili. Varmaan sinulla ei johdu tästä mutta ei tuon tarkistus kauaa vie (nokka-akselin ja virranjakajan rungon merkit ovat kohillaan).

Ja katso X11 pistokkeesta "vikakoodi" lämpimällä koneella ajon jälkeen kone käynnissä mitä näyttää.
Sakaritski
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ma 21.12.2015 22:27

Re: W201 190E 2.6 ongelma.

Viesti Kirjoittaja Sakaritski »

Pistokkeesta katsottu lämpimällä koneella ja näyttää heiluvan n. 47-53 % välillä. Eli eikö tuo ole ihan normaali?
Ojiz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 152
Liittynyt: Ke 13.03.2013 07:37

Re: W201 190E 2.6 ongelma.

Viesti Kirjoittaja Ojiz »

Sakaritski kirjoitti:Pistokkeesta katsottu lämpimällä koneella ja näyttää heiluvan n. 47-53 % välillä. Eli eikö tuo ole ihan normaali?
Kyllä on.
Sakaritski
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ma 21.12.2015 22:27

Re: W201 190E 2.6 ongelma.

Viesti Kirjoittaja Sakaritski »

Joo öljynkulutus on aika kovaa, jotain 250km jälkeen öljytikku puolivälissä. Venttiilivarrenkumit vaihtuu nyt joku lähipäivä, toivottavasti noilla tulee kuntoon. Taitaa olla muutenkin tuon öljypolton syytä että auto tuntuu lahnalta lämpimänä kun öljy notkistuu ja käy vuotamaan palotilaan?.. Kuitenkin kylmänä toimii ja vetää niinkuin pitääkin. Autolla kun kunnolla polettaa pitkän matkaa 4-5tonnin kierroksilla, tuntuu sen jälkeen vähän pirteämmältä, ja silloin ei savuta putkesta. Jos sitten laittaa auton parkkiin ja lähtee vaikka puolentunnin päästä ajelemaan, niin käynnistys saattaa olla huono, mutta lähtee kuitenkin käyntiin ja savuttaa. Ja testasin huohottaako kone niin ei juuri yhtään, eli otin öljykorkin pois, kädellä testasin tyhjäkäynnillä, ei juurikaan huohottele. Laitoin myös öljykorkin löysälle ja kaasutin autoa mutta ei korkki hievahtanutkaan, ainakin kone on tikissä!
Ojiz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 152
Liittynyt: Ke 13.03.2013 07:37

Re: W201 190E 2.6 ongelma.

Viesti Kirjoittaja Ojiz »

Sakaritski kirjoitti:Joo öljynkulutus on aika kovaa, jotain 250km jälkeen öljytikku puolivälissä. Venttiilivarrenkumit vaihtuu nyt joku lähipäivä, toivottavasti noilla tulee kuntoon. Taitaa olla muutenkin tuon öljypolton syytä että auto tuntuu lahnalta lämpimänä kun öljy notkistuu ja käy vuotamaan palotilaan?.. Kuitenkin kylmänä toimii ja vetää niinkuin pitääkin. Autolla kun kunnolla polettaa pitkän matkaa 4-5tonnin kierroksilla, tuntuu sen jälkeen vähän pirteämmältä, ja silloin ei savuta putkesta. Jos sitten laittaa auton parkkiin ja lähtee vaikka puolentunnin päästä ajelemaan, niin käynnistys saattaa olla huono, mutta lähtee kuitenkin käyntiin ja savuttaa. Ja testasin huohottaako kone niin ei juuri yhtään, eli otin öljykorkin pois, kädellä testasin tyhjäkäynnillä, ei juurikaan huohottele. Laitoin myös öljykorkin löysälle ja kaasutin autoa mutta ei korkki hievahtanutkaan, ainakin kone on tikissä!
Itellä m102 vei öljyä (10w40) jotain 0,8 litraa/1000km ja kumien vaihdon jälkeen teboilin goldia menee 0,8 desilitraa tonnille että kyllä ainakin oma motti tiivistyi vaikka ajettukin jo 340 tkm. :)
Vastaa Viestiin