C 180 T W202 -96 tyhjäkäyntihäiriöö

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
tarmo.e.t
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 67
Liittynyt: Ma 27.12.2004 12:59
Paikkakunta: Helsinki

C 180 T W202 -96 tyhjäkäyntihäiriöö

Viesti Kirjoittaja tarmo.e.t »

Taustaa; asennettiin lohkolämmitin ja oli kuulemma paha rasti ja jouduttiin irrottamaan imusarja, startti ym osia että saatiin tulppa auki ja vastus lohkoon.
Kasatessa asentaja laittoi vanhoilla o-renkailla syöttöletkut paikoilleen-seuraus että yksi o-rengas murtui ja bensat siitä juuresta pihalle. Näiden toimenpiteiden jälkeen tyhjäkäynti on noin 1500 ja auto tärisee kuin pahempikin kankkunen olis vaivana. Tänään käytin kolmatta kertaa pajalla, mutta asentaja nosti kädet ylös ja oli täysin kujalla mitä pitäis tehdä. Siis ei ollut MB dikkari ei tiennyt hevon pa---kaa
koko bensan syötöstä ja mikä sitä ohjaa. Olen täällä lukenut vähän saman laisista ongelmista. Mikä nyt ekana tulee ammattilaiselle mieleen. Onko oikea paikka Bossin diagnoosi ??
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18279
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ensinnäkin:
Lohkolämmittimen saa asennettua irrottamatta imusarjaa, ihan varmasti.
Startti pitää irrottaa.
Asennuksessa menee aikaa tunti - puolitoista.

Imusarjan alla aika hankalassa paikassa on yksi sähköliitin, jonka hapettuminen aiheuttaa joskus käyntihäiriöitä; olisiko se jäänyt irti ?
Näkyy juuri ja juuri alhaaltapäin lampun kanssa tihrustaen.

Kyllä testeri jotain kertoo.
wiimax.fi
Avatar
petri.n
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1124
Liittynyt: Su 22.02.2004 19:23
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja petri.n »

Ei tartte C:ssä starttia irroittaa. Ei muuta kuin sellainen yksi tukirauta, tietenkin pohjamuovi. Sopiva hylsä ja vääntövarsi ja kanki jolla painaa hylsää roppuun kiinni, ettei pääse hylsä hyppämään ja lähtee niin nätisti että. Viime viikolla laitoin omaan saksan tuontiin lohkarin ja noin se meni.
Avatar
maketap
Mersumies
Mersumies
Viestit: 839
Liittynyt: Ke 07.04.2004 14:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja maketap »

dealer kirjoitti:Ensinnäkin:
Lohkolämmittimen saa asennettua irrottamatta imusarjaa, ihan varmasti.
Startti pitää irrottaa.
Oletko joku kynekologi vai :D
mulle yritettiin laittaa lohkolämppäriä kokeneen auto asentajan kanssa ala kautta ja tultiin siihen tulokseen että ei saa laitettua.
päästiinhän me vääntämään sitä tulppaa mutta kun se on pellistä tehty
niin eihän sitä kestä vääntää muljaa heti, on muuten pikkusen ahas paikka.
MB S w222 lang 500 plug-in hyprid
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
Avatar
pelamo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 187
Liittynyt: Ti 17.08.2004 11:22
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja pelamo »

Kyllä kun minunkin W202:een laitettiin edellistalvena lohkolämmitin niin jouduttiin ottaan startti pois, mut ei mitään pohjamuoveja irrotettu, itse en sitä laittanut vaan asentaja joka niitä laittaa kymmeniä syksyisin/talvisin.
tarmo.e.t
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 67
Liittynyt: Ma 27.12.2004 12:59
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja tarmo.e.t »

Juu,kyllä sen pystyy asentaan ilman imusarjan irroittamista, jos se peltiproppu aukeaa sovinnolla, mutta kun ei auennut ilman lämpöä, ja kun sinne ei nää mitä lämmittää , tämä oli asentajan näkemys enkä epäile sitä.
Päivä siinä meni, mutta onneksi myyjän piikkiin.
Niin, se käyntihäiriö, kiitos vinkistä, tuota pistoketta täytyy syynätä kun pääsee auton alle, kiitos dealer.
C 180 Kompressor Aut.
Jallart
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Pe 27.05.2005 17:11

Viesti Kirjoittaja Jallart »

Tyhjäkäyntihäiriöistä sen verran että joko topicin aloittajalla selvisi vika..? Itsellä oma C180 (W202 -96) käy toisinaan (muttei aina!) tyhjäkäynnillä epätasaisesti; kierrokset humpaavat n. 200 rpm. Onko mersussa erillinen tyhjäkäyntimoottori tms joka pitäisi puhdistaa kuten BMW:ssä M50 koneissa? Katsastuksessa käynti ei humpannut ja päästöt olivat hyvät. Tulpat on vaihdettu 4000km sitten mutta voisiko vika olla myös tulpanjohdoissa?

Paljon kysymyksiä, toivottavasti tulee myös vastauksia :wink:
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18279
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Siitä lämmittimestä vielä että yhtään proppua ei ole tarvinnut lämmittää ja niitä on irroteltu niin paljon ettette arvaakaan. 8)

Yhdenkään mersun propun kanssa ei ole ollut todellisia ongelmia; kun tietää mihin lyö (ei peukalo :shock: ) ja millä lyö niin varmasti irtoaa. :D
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

Kaikki muut, joo-miehetkin, tuntuvat tirtävän miten homma tehdään. Minä en tiedä, vaikka lämppärin laitatinkin. Ei ole tapana jäädä pajalle häiritsemään asentajan tekemisiä. :lol: :wink:
Avatar
BrFC
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 224
Liittynyt: To 08.04.2004 09:49
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja BrFC »

Jallart kirjoitti:Tyhjäkäyntihäiriöistä sen verran että joko topicin aloittajalla selvisi vika..? Itsellä oma C180 (W202 -96) käy toisinaan (muttei aina!) tyhjäkäynnillä epätasaisesti; kierrokset humpaavat n. 200 rpm. Onko mersussa erillinen tyhjäkäyntimoottori tms joka pitäisi puhdistaa kuten BMW:ssä M50 koneissa? Katsastuksessa käynti ei humpannut ja päästöt olivat hyvät. Tulpat on vaihdettu 4000km sitten mutta voisiko vika olla myös tulpanjohdoissa?

Paljon kysymyksiä, toivottavasti tulee myös vastauksia :wink:
Tämä tuntuu olevan aika yleinen "vika" Ceen 1.8 koneessa ainakin. Myös itsellä tuota esiintyy- Vaihdoin tulpat ja ilmansuodattimen pariinkin otteeseen, tarkistin imuletkut ja kaikki OK. Bossin testerillä vikaa ei löytynyt, mutta lambda anturi vaihdettiin (ja aiheesta) mutta sillä ei ollut vitunkaan vaikutusta tuohon tyhjäkäynti onkelmaan. Vielä en ole noita tulpanjohtoja vaihtanut joten se lienee seuraava kohde.
Jotenkin siihen on jo tottunut että tyhjäkäynti ei ole täysin tasainen. No joo, kyllä se vähintään kerran viikossa ketuttaa mutta ei enää kokoajan :twisted:
Itsekkin olen tällä palstalla useampaan otteeseen kysellyt onko joku saanut tuon tyhjäkäynnin tasaiseksi ja taitaa olla niin että vain yksi on kertonut saaneensa...ja se oli nimenomaan noilla tulpanjohdoilla. n
Kerropa Jallart jos ehdit vaihtaa nuo johdot ennenkuin minä että paraniko käynti. OK?
MB E 550 4 Matic Avantgarde 2007
ex MB E 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB C 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB E 320 A Avantgarde 2004
ex MB E 220 CDI Elegance 2007
ex MB E 500 V8 Avantgarde 2002
ex MB E 240 V6 Classic 2001
ex MB C230 Kompressor Classic 1996
ex MB C180 Esprit 1994




-Pääsis jo kalaan-
Vastaa Viestiin