Onhan näitä kutoskoneilla nähty ja 500E tietysti kasilla, mutta että 500TE?!
W124 farkku + kasikone + mitäkaikkea. Mikä tää on?
W124 farkku + kasikone + mitäkaikkea. Mikä tää on?
Ahhaa. Soittipa velimieheni äsken. Oli tehnyt jonkinasteisen bongauksen: W124 farkku, mutta nokalla äänistä päätellen V8. Myös kulku antoi kuulemma aiheen olettaa, että kyseessä ei ole mikään 300. Nopeusmittarissa oli ollut lukemaa 300 km/h asti ja takaovet rypytettyä nahkaa sisäpuolelta....
Onhan näitä kutoskoneilla nähty ja 500E tietysti kasilla, mutta että 500TE?!
Onhan näitä kutoskoneilla nähty ja 500E tietysti kasilla, mutta että 500TE?!
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
No sehän nyt on selvää, ettei tollasta ole tehtaan portista koskaan lähtenyt.
Suurin motti jonka tuohon farkkuun sai, oli E36 AMG:n 3,6 kutonen, jossa tehoa oli riittävät 272hv.
Onhan noita W124:n nokalle istutettuja V8:ja näkynyt useampiakin, mutta aina on kyllä ollut kyseessä sedan-malli. Motti on ollut useimmiten se uudempi 5-litranen 32V V8, mutta olipa eräässä myös W126:sen vastaava, taisi olla jopa se vanhempi V8 ajalta ennen faceliftiä.
Olisko muuten maukas peli, W124CE tuolla 326hv V8:lla, kompressorilla ja 4maticilla. Vähän vielä nokkaa ja tehoputkee, niin 500hv olis rikki...
Sitä olis kiva pykäillä tallin perällä syyspimeillä.
Onkos kukaan koskaan nähnyt missään sivustolla tuollaista sydämensiirtoa suoritetun, linkki olis kiva.
Edit: Kuva 500TE:stä

Suurin motti jonka tuohon farkkuun sai, oli E36 AMG:n 3,6 kutonen, jossa tehoa oli riittävät 272hv.
Onhan noita W124:n nokalle istutettuja V8:ja näkynyt useampiakin, mutta aina on kyllä ollut kyseessä sedan-malli. Motti on ollut useimmiten se uudempi 5-litranen 32V V8, mutta olipa eräässä myös W126:sen vastaava, taisi olla jopa se vanhempi V8 ajalta ennen faceliftiä.
Olisko muuten maukas peli, W124CE tuolla 326hv V8:lla, kompressorilla ja 4maticilla. Vähän vielä nokkaa ja tehoputkee, niin 500hv olis rikki...
Sitä olis kiva pykäillä tallin perällä syyspimeillä.
Onkos kukaan koskaan nähnyt missään sivustolla tuollaista sydämensiirtoa suoritetun, linkki olis kiva.
Edit: Kuva 500TE:stä

[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Lisäinfoa: pelissä oli ollut alla isot AMG-vanteet ja mikä hauskinta, vehje oli ollut Suomen kilvissä!
....nyt pitänee investoida ja ostaa kaikille perheenjäsenille digikamerat, kun ne tekevät noin hyviä löytöjä.
....nyt pitänee investoida ja ostaa kaikille perheenjäsenille digikamerat, kun ne tekevät noin hyviä löytöjä.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
farkku 500
Jos tämä sama yksilö mistä on jo aiemmin kuultu tehty 300e farkusta
Terveisin Jamppa
Terveisin Jamppa
Re: W124 farkku + kasikone + mitäkaikkea. Mikä tää on?
No jos kyseinen peli oli kanarian keltainen ja bongattu Salossa niin todellakin 500 E:n tekniikka asustelee peltien alla...Aku P kirjoitti:Ahhaa. Soittipa velimieheni äsken. Oli tehnyt jonkinasteisen bongauksen: W124 farkku, mutta nokalla äänistä päätellen V8. Myös kulku antoi kuulemma aiheen olettaa, että kyseessä ei ole mikään 300. Nopeusmittarissa oli ollut lukemaa 300 km/h asti ja takaovet rypytettyä nahkaa sisäpuolelta....
Onhan näitä kutoskoneilla nähty ja 500E tietysti kasilla, mutta että 500TE?!
Salon E500 ???
Onko tässä koneessa vaihdettu vain kone?? ainakin Saksassa kattelin E500 sedania niin siinä oli aikas erillainen sisusta ja alusta. Olisi ollut mukava lähteä kokeileen autobaanalle..
Mutta turkkilainen kauppias ei antanut..
Mutta turkkilainen kauppias ei antanut..
Re: W124 farkku + kasikone + mitäkaikkea. Mikä tää on?
Morjens. Eikun oli tummanharmaa auto ja bongattiin Taalintehtaalla.Mauri H. kirjoitti:No jos kyseinen peli oli kanarian keltainen ja bongattu Salossa niin todellakin 500 E:n tekniikka asustelee peltien alla...Aku P kirjoitti:Ahhaa. Soittipa velimieheni äsken. Oli tehnyt jonkinasteisen bongauksen: W124 farkku, mutta nokalla äänistä päätellen V8. Myös kulku antoi kuulemma aiheen olettaa, että kyseessä ei ole mikään 300. Nopeusmittarissa oli ollut lukemaa 300 km/h asti ja takaovet rypytettyä nahkaa sisäpuolelta....
Onhan näitä kutoskoneilla nähty ja 500E tietysti kasilla, mutta että 500TE?!
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Re: W124 farkku + kasikone + mitäkaikkea. Mikä tää on?
Sitten on luultavasti sama minkä itse bongasin Inkoossa vuosi pari sitten... Varmasti mielenkiintoinen värkki. Silloin en ajatellut sen olevan v8:lla, vaan pikemminkin viritetyllä 6:lla... Tummat lasit tais olla melkein joka ruudussa. Mene ja tiedä oliko sama, muistaakseni ei kovin tumman harmaa, ehkä lähempänä hopeaa. Terveisin dementia.Aku P kirjoitti:Morjens. Eikun oli tummanharmaa auto ja bongattiin Taalintehtaalla.Mauri H. kirjoitti:No jos kyseinen peli oli kanarian keltainen ja bongattu Salossa niin todellakin 500 E:n tekniikka asustelee peltien alla...Aku P kirjoitti:Ahhaa. Soittipa velimieheni äsken. Oli tehnyt jonkinasteisen bongauksen: W124 farkku, mutta nokalla äänistä päätellen V8. Myös kulku antoi kuulemma aiheen olettaa, että kyseessä ei ole mikään 300. Nopeusmittarissa oli ollut lukemaa 300 km/h asti ja takaovet rypytettyä nahkaa sisäpuolelta....
Onhan näitä kutoskoneilla nähty ja 500E tietysti kasilla, mutta että 500TE?!
viissatanen
Suomessa 500 e koe ajo hankalaa ,jotta vois kokeilla että laatikko toimii , pitäs vaihtaa neloselle tossa 185 vauhdissa (laatikko vikoja näissä on)
Ja nopeus mittarissa ei tartte ku sen 250 tai sitten on vaihdettava pitempi perä ,koska nopeudenrajoitin on toi välitys.
Terveisin Jamppa
500e
300da
spritteri
Ja nopeus mittarissa ei tartte ku sen 250 tai sitten on vaihdettava pitempi perä ,koska nopeudenrajoitin on toi välitys.
Terveisin Jamppa
500e
300da
spritteri
Re: viissatanen
Hmn, siis autoko normaalina ei kulje välityksestä johtuen kuin tuon 250 km/h? Kaikkihan aina puhuvat, että se on elektronisesti rajoitettu tuo huippunopeus.jamppa kirjoitti:Ja nopeus mittarissa ei tartte ku sen 250 tai sitten on vaihdettava pitempi perä ,koska nopeudenrajoitin on toi välitys.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: viissatanen
Hmn, siis autoko normaalina ei kulje välityksestä johtuen kuin tuon 250 km/h? Kaikkihan aina puhuvat, että se on elektronisesti rajoitettu tuo huippunopeus.jamppa kirjoitti:Ja nopeus mittarissa ei tartte ku sen 250 tai sitten on vaihdettava pitempi perä ,koska nopeudenrajoitin on toi välitys.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
hmm vantaalla on kyllä firma (mb stock) niiden pihalla on kyllä nähty useinkin 124 500te . liekö aito vai ei??
Pasi M. kirjoitti:No sehän nyt on selvää, ettei tollasta ole tehtaan portista koskaan lähtenyt.
Suurin motti jonka tuohon farkkuun sai, oli E36 AMG:n 3,6 kutonen, jossa tehoa oli riittävät 272hv.
Onhan noita W124:n nokalle istutettuja V8:ja näkynyt useampiakin, mutta aina on kyllä ollut kyseessä sedan-malli. Motti on ollut useimmiten se uudempi 5-litranen 32V V8, mutta olipa eräässä myös W126:sen vastaava, taisi olla jopa se vanhempi V8 ajalta ennen faceliftiä.
Olisko muuten maukas peli, W124CE tuolla 326hv V8:lla, kompressorilla ja 4maticilla. Vähän vielä nokkaa ja tehoputkee, niin 500hv olis rikki...
Sitä olis kiva pykäillä tallin perällä syyspimeillä.
Onkos kukaan koskaan nähnyt missään sivustolla tuollaista sydämensiirtoa suoritetun, linkki olis kiva.
Edit: Kuva 500TE:stä
[ http://www.fan-gallerie.de/Galerie/Oberklasse/W124_E500/W124_E500_06.jpg ]
No nehän nyt rakentaa vaikka 600TE 7.4 quadturbon, kun asiakas iskee tarpeeksi paksun nipun pätäkkää pöytään.pb142 kirjoitti:hmm vantaalla on kyllä firma (mb stock) niiden pihalla on kyllä nähty useinkin 124 500te . liekö aito vai ei??
Esim. ne Carlssonin uudet 20"-kromivanteet tais olla pyöreät 10th€ sarja + gummit tietenkin siihen päälle.
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
[quote="pb142"]hmm vantaalla on kyllä firma (mb stock) niiden pihalla on kyllä nähty useinkin 124 500te . liekö aito vai ei??[quote="Pasi M."]
MB Stock on tehnyt ainaski kaksi farkkua 500.lla koneella: toinen keltainen Salossa ja toinen hopean harmaa pääkaupunkiseudulla tuttavani vävyllä.
MB Stock on tehnyt ainaski kaksi farkkua 500.lla koneella: toinen keltainen Salossa ja toinen hopean harmaa pääkaupunkiseudulla tuttavani vävyllä.
C43 AMG, 560 SEC, 220 Sb, CLS 320 CDI, E 220 CDI, SL 500, Mach I, Skyline 240 KGT, 2*OG900, niin ja sokerina pohjalla yksi Foortti
Re: viissatanen
<- Kuten tuosta kuvasta just näkee, niin kelaa mittariin juuri yli 260km/h, mutta sitten tulee kierrostenrajoitin vastaan, eli on otettu kaikki ilo irti, mitä turhaa tehdä aavikko välityksiä, jos niistä ei mitään hyötyä ole, ellei olisi viellä pirun paljon enemmän tehoa.Timo L. kirjoitti:Hmn, siis autoko normaalina ei kulje välityksestä johtuen kuin tuon 250 km/h? Kaikkihan aina puhuvat, että se on elektronisesti rajoitettu tuo huippunopeus.jamppa kirjoitti:Ja nopeus mittarissa ei tartte ku sen 250 tai sitten on vaihdettava pitempi perä ,koska nopeudenrajoitin on toi välitys.
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Tämä ei kyllä liity viissatasiin, mutta kaseihin kylläkin. Näin tuossa pariMauri H. kirjoitti:No ei ole aito kun kyseistä rakkinetta ei ole ikinä tehteen puolesta valmistettu, Veekasi löytyy vain sedanin keulalta, ei Coupesta eikä farkusta.pb142 kirjoitti:hmm vantaalla on kyllä firma (mb stock) niiden pihalla on kyllä nähty useinkin 124 500te . liekö aito vai ei??
viikkoa sitten Lahti-Hesa motarilla Lahden kohdalla tummansini-harmaan
124 coupen, jossa luki perässä 420 CE 32, siis veekasi tekstin perusteella,
oliko kenties sitten rakennettu?
Tais olla tämä.ippe79 kirjoitti:Näin tuossa pari viikkoa sitten Lahti-Hesa motarilla Lahden kohdalla tummansini-harmaan
124 coupen, jossa luki perässä 420 CE 32, siis veekasi tekstin perusteella,
oliko kenties sitten rakennettu?
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Niin kuin joku jo totesikin, on ko. auto MB Stockin kasaama.
Alkuperäinen auto on W124 300 TE, vm. oli jotain -91/92. Koneena V8 jota on piristetty, loota ja perä on 500:sta. Sisustus on tehty melkein kokonaan uudestaan nahkoineen.
Tehoista en osaa sanoa muuta kuin että on riittävästi
On tullut kokeiltua ja istuttua kyydissä, taitaa se lähteä aavistuksen rivakammin kuin vanha ässäni... 
Alkuperäinen auto on W124 300 TE, vm. oli jotain -91/92. Koneena V8 jota on piristetty, loota ja perä on 500:sta. Sisustus on tehty melkein kokonaan uudestaan nahkoineen.
Tehoista en osaa sanoa muuta kuin että on riittävästi
- Tomi L.
W126 420 SE -86
W126 420 SE -86







