Ite vaihtanut molemmat jarruputket vasta taakse ja ilmannut ihan silleen et kaveri istuu autossa ja käyttää virtoja päälle ja pois niin et kompressori pärähtää käyntiin ja perinteisellä jarrupolkimen painamistavalla ja hyvin lähti ilmat pois, katsastuksessakin jarru arvot olivat tasaset...
... voi silti toimia normaalin tuntuisesti vaikka systeemissä ilmaa vähän olisikin... testerissä on oma testaus ilmamäärälle mikä kannattaa käydä ajamassa jos on tavallisesti ilmaillut. Sitten se hätäpiiri kun ei aukeile ilman ohjauksia, se että pääseekö sinne ilmaakaan tavallisesti pumppailemalla on taas kysymysmerkki...
Joo tuli kans kokeiltua ilmata perinteisesti..parin polkaisun jälkeen yksikkö rupes pumppaamaha painetta odotin jotta sammuu ilmausruuvi auki hyvin ainaskin tuli nestettä ja ilmaa tollalailla. Näyttö hälytti jarruista mutta lähti pois kun laitto auton käyntihin
On muuten vähä eri paine kuin normaaleissa jarruis..ilmaus ruuvista lensi nestettä toisenpuolen pyörään asti
Power Bleeder jarrunestesäiliön päälle. Varaa säiliöön noin 2,5 litraa jarrunestettä ja pumppaa noin 2,2bar painetta ja STAR:n ohjelman mukaan homma onnistuu varmasti.
Ja ei oo vaikeeta.
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
Ratsastetaan nyt vähän samalla aiheella..elikkäs paukahti näyttö punaaseksi "longer stopping distance start engine" "recured braking effect start engine"tollaset vilkkuu näytös..lisäksi abs valo syttyi samas ja esp herja myös..
Abs anturin kehät vaihdoin taakse..oli vähä häjy kuntoiset toinen anturi samalla uusiksi meni poikki..yllätys
Sbc yksikkö ei mielestäni ainakaan surise mitenkään kummallisesti..vaihettu uus yksikkö n 80 tkm sitten..
Katoaako noin herjat muuten kuin nollaamalla..vaikka vika ois ollut abs kehässä?
Viimeksi muokannut Rytkönen, Ma 22.02.2016 18:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Niinkuin tuossa aiemmin jo viisaammat esitti.... Sitä staria nyt tarvisi. Onnistuu ilmaus ja tarkistus että onko vielä ilmaa.
Plus muu vianhaku.
Ja siihen stariin käyttäjä joka osaa ja viitsii tehä muutakin kuin pikatestit.
Ilman * voi olla isotöistä...
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Kestääkö autoa käyttää jos sbc-yksikkö on kokonaan irti?
Siis tottakai jarrut ennen irrotusta deaktivoitu! Ja jarrupolkimeen ei luonnollisesti kosketa!
Autossa on laittoa pitkä lista, sbc irti jne! Mutta moottorin koekäyttö tallissa alkais olla kohta ajankohtaista, sbc:tä ei vain vielä turhaa viittisi ruuvata paikalleen, joutuu kuiten käyttään vielä tulevaisuudessa irti.
Eli löytyiskö faktaa? Dealer? Cdi203? Muut poppamiehet?
Potilashan on -03 W211 220 cdi OM646. Vaikka ei liene merkitystä, sbc:llä kuitenkin!
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!