Töötti_miäs kirjoitti:Kyllähän tuo lämpimällä koneellakin ahtaa, kun käyttää auton sammuksissa.
Niin tekee niin kun vikakoodit nollaantuu mutta ahtoja ei kestä kuin kiihdytys tai kaksi ja jos normaalisti ajelee ni noin 30sekkaa ja vikatila

Kylmällä vajaat 10 minsaa kestää mennä ennen kun on vikatilassa.
Suoraan ajaessa tietää vikatilan siitäkin kun ahtomittari ei enää mene miinukselle moottorijarrutuksessa. Hitaasti ajaessa (noin 50km/h) vikatilaan menon huomaa siitä kun ahtomittarin viisari alkaa heittellä (vaikka ajaa tasaista nopeutta) hetken miinuksen ja plussan puolelle ja sit liike loppuu ja jää nollaan --> vikatilassa. Kaksi eri autoa ja ECU:tkin eriä mutta ainakin 124:ssa kävi noin.
Teet nyt ihan ensin noin kuten dealer neuvoi ja kun toteat että toimii oikein niin jatketaan sitten manipuloinnista. Jos auto ei toimi orkkissetapillakaan ni ei kannata odottaa että manipuloituna toimisi.
Kaikki tulppaukset pois
MYÖS alipaineletkuista. Jos ilmamassassa on läppä pakkoauki niin se normitoimintaan ja ahtoputken läppä jne. Kaikki alipainelinjat niihin paikkoihin mihin ne kuuluu olla. EGR:n muutokset prikulleen sellaisesksi kun se tehtaalta lähtiessä oli. Vain näin meneteltynä saadaan tietoon se että onko edellytykset manipuloituna toimimiselle kunnossa.
Minulla ei ole suoraa ohjetta C:een manipulointiin ja uskon että monella ei ole. Tehty niitä C:henkin kyllä on mutta auto toimii niillä justiin silleen kun sullakin eli ei toimi (toimii kuten vapari C). Kun saadaan tietoon et sulla toimii orkkiksena niin sit tuo anturin manipulointikokeilu listalle

Jos ahto loppuu ni oli väärä peliliike. Sit seuraava kokeilu ja sit listalle tuo referenssivastus?
Edittiä vielä: Tyhjäkäynnillä paikallaanollessa ei mene vikatilaan kuumanakaan ja johtuu siitä että ECU valvoo sitäkin ajetaanko autolla vaiko eikö. Mittariston takana hal-anturi kertoo tätä ECU:lle (tässä yx manipulointikohde kokeilulle jos vakkaria ei ole vai oliko C:ssä mittaristolle vaijeria laisinkaan?). Samoin rinkimittarin täytyy pelata oikein. Siitä menee tieto ECU:lle et käykö auto vai onko vaan virrat päällä. Tämä nyt vaan niikun taustatiedoksi 124:sesta opittuna
