C 220D A(W202?)

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Vieras

C 220D A(W202?)

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Olen ostamassa ko. autoa, joka on tuontitavaraa-94, mitkä ovat mallin "tyyppiviat"?
Olen kuullut että Lucasin pumppu ei kestä?, jos kestää niin kuinka kauan?, entä onko nop. mittarin jääminen 0, tyyppivikako?(ponnahtaa n. 50 km/h)
Entä automaattilaatikko kestääkö?, miten nahkajakkarat saa puhdistettua?
Mistä km:t parhaiten näkyvät?

Mitkä renkaat sopivat ko. malliin parhaiten(koko&leveys) ajettavuuden pysyessä linjassa, (ei läskejä)

Entä C-mallin(W202?)250 d tyyppiviat(ei cdi koneeella)

Kiitoksia etukäteen tiedoista, josko jättäisi japsin vaimolle
eeteeku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja eeteeku »

Tervetuloa 202-kerhoon*
En osaa tyyppivioista sanoa, kun ei itselläkään ole kuin 3kk:n kokemus ko. mallista. Virtalukko saattaa olla jos ei nyt ihan tyyppivika, niin ainakin aika usein hajoava paikka. Siis jos verrataan muihin autoihin. En tiedä onko -94 mallissa jo elektroninen avain?

Renkaiksi suosittelen ihan mecen omia kokoja 195/65R15 tai 205/55R16

*Jotenkin tuntuu että tämä palsta palvelee paremmin W12x -mallien omistajia.
--> Suomen autokanta ON vanhaa
S211 320CDI -04
S203 220cdi -03

exät:
W639 111CDI -05
722.6 AMG laatikko -99 (liikuttaa 2t brittisohvaa)
kasa sprinttereitä
W140, 320 -94
W202 tourinki, 220CDI -00
190E -83
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

näinpä tuntuu olevan,
-94 on vielä perinteinen avain, 195 kummit on varmaan kelpo pelit.

Kiitokset tiedoista
C-mies
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja C-mies »

Tervetuloa 202-kerhoon,
On tosi, että tällä palstalla käy enimmäkseen "oikeita" Mersumiehiä.

Itse olen nyt ajellut 202:lla reilun 60 tkm ja mitään isompaa ongelmaa ei ole vielä ilmennyt. Henkisesti olen jo varautunut siihen, että Lucasin pumppu menee vaihtoon/remonttiin jossain vaiheessa.
Muten autossa ei ole ollut mitään ihmeempiä. Mitä nyt kuluvia osia on muutamia vaihdettu, mm. tukityynyt koneen ja vaihdelaatikon alle. Automaattilaatikko tuntuu tosi jämäkältä ja toimivalta edelleen vaikka autolla on ajettu jo melko paljon. Kilometrien näkymisestä on hankala sanoa yhtään mitään. Ne kun ei oikein näy missään. Verhoilutkin on sisältä lähes moitteettomat. Itsellä on kyllä tuulilasi melko hiekkapuhallettu ja edelleen alkuperäinen.
Renkaina käyttelen talvella kitkoja 195/65R15 ja kesägummit on 225/45R17. Kesärenkaat on tautisen tukevat ajaa ja toimii madalletun alustan kanssa tosi hyvin. Talvirenkaat on vähän sellaiset "hontelot", pehmeää kumia kun ovat ja vielä korkealla profiililla.
Itsellä oli aikanaan selviö tämä 220 D:n hankinta. On vielä perinteisempää tekniikkaa (lue: ei Cdi), jota pystyy nyrkkipajallakin korjailemaan. Lisäksi lämpiää talvella niin, että lämpöä riittää sisällekin. Onhan tuo vähän laiskahko kulkemaan, automaatti kun on. Mutta onhan tässä aikoinaan keritty 200 D:lläkin niin miksi ei tälläkin. Kaikkiaan ihan kiva auto. Suosittelen jos ei aivan älyttömiä tavaratiloja tarvitse. Sisälle kyllä sopii. Ja niille ketkä tarvii paljon tavarankuljetuskapasiteettia on tehty E-sarjan farkku :wink:
Tuli ympyrä ja tähti - siitä se autoilu sujumaan lähti
Kaizu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Kaizu »

En tiedä liioin tuosta Lucaksen pumppu jutusta.... Omani on ajettu 310tkm eikä ole vaihdettu eikä ole myöskään vuotoja... No täytyy varmaan koputtaa puuta ettei mene sitten huomenna vaihtoon....
C 220cdi 4matic w205
E 250 cdi c207
Escobar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Herra lucas..

Viesti Kirjoittaja Escobar »

202 mallisarjan Lucas pumpun tyyppivika on ko pumpun valmistajan aiheuttama. Itselläni on -98 c 220d ja siihen ainakin on jo laitettu silikooni pohjaiset tiivisteet pumppuun. Joissakin vuosimalleissa on ollut muovi pohjaisia tiivisteitä jotka ei sitten ole kestäneet. Siitä seuraa kulutuksen nouseminen ja savutuksen lisääntyminen jos tiivisteet pettävät.
MB 202 C180 -98
ex MB w210 E200CDi -02
ex MB w210 E300 D -96
ex MB w202 C220 D -98
hannun1
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja hannun1 »

Se mittareiden temppuilu taitaa olla tyyppivika (tälläkin foorumilla keskusteltu). Toinen ominaisuus on imusarjan tukkeentuminen noella. Itse ainakin havaitsin että imusarjan puhdistamisella oli melkoinen vaikutus auton vetoihin, lieneekö siinä syy tämän automaattimiehen valitteluun laiskuudesta, sillä itse en ainakaan ole huomannut juri eroja automaatin ja manuaalin suorituksissa. kaverilla hajosi laatikon öljypumppu 550 tkm:ssä, joten kestää se laatikkokin jonkin aikaa...
Vastaa Viestiin