W203 C32 AMG jakoketjun vaihto
W203 C32 AMG jakoketjun vaihto
Terve!
Soitin tänään Vehon huoltoon ja kysyin että kuinka plajon maksaisi C32 AMG:n jakoketjun vaihto, sieltä vastattiin että jos tulee rallatusta ketjulta niin ketjua ei tarvitse uusia vain pelkkä kiristin, joka kustantaa 240€ töineen.
Kuullostaa hassulta miksi vain kiristin uusittaisiin, koska jos autolla on ajettu 300tkm niin luulisi ketjunkin olevan jo venynyt eikä uusi kiristin sitä enää pelasta, vai?!
Soitin tänään Vehon huoltoon ja kysyin että kuinka plajon maksaisi C32 AMG:n jakoketjun vaihto, sieltä vastattiin että jos tulee rallatusta ketjulta niin ketjua ei tarvitse uusia vain pelkkä kiristin, joka kustantaa 240€ töineen.
Kuullostaa hassulta miksi vain kiristin uusittaisiin, koska jos autolla on ajettu 300tkm niin luulisi ketjunkin olevan jo venynyt eikä uusi kiristin sitä enää pelasta, vai?!
Re: W203 C32 AMG jakoketjun vaihto
Voihan sen venymä asteen tarkastaa ja kiristin nyt yleisesti ei ole kuluva osa niin kuin ketju...onkos kone v6 vai rivi6?
Taisi olla erilaiset venymiset tai kiristin jutut ja erot kuutosissa ja niissä omat juttunsa kun ketjukin on pitempi.
Taisi olla erilaiset venymiset tai kiristin jutut ja erot kuutosissa ja niissä omat juttunsa kun ketjukin on pitempi.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W203 C32 AMG jakoketjun vaihto
Niin totta että tuo kyllä selvittäisi sen ketjun venymän! Moottori on siis tuo M112 ( V6 ) koska auto on W203 C32 AMG vm. 2002
Edit. Piti vielä kysyä että onko ketään teettänyt tuota jakoketjun vaihtoa, mitäköhän se voisi suunnilleen maksaa
Edit. Piti vielä kysyä että onko ketään teettänyt tuota jakoketjun vaihtoa, mitäköhän se voisi suunnilleen maksaa
Re: W203 C32 AMG jakoketjun vaihto
https://cse.google.fi/cse?cx=partner-pu ... gsc.page=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Tutki myös muilla haku sanoilla..muistaakseni noissa kun on pitkä ketju niin venymää syntyy....
Tutki myös muilla haku sanoilla..muistaakseni noissa kun on pitkä ketju niin venymää syntyy....
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W203 C32 AMG jakoketjun vaihto
Kyllähän näissä ketju venyy, mutta en ole kyllä yhtään tapausta nähnyt edes maailmalla että ketju olisi katkennut. Kiristin näissä alkaa fuskaamaan ja tosiaan sen vaihdolla voi rallatus loppua tai ainakin pienentyä. Kiristin on aika simppeli vaihtaa, tosin vaatii muistaakseni laturin irroituksen. Febin tekemä kiristin maksaa vajaan satkun, ketju satasen.
Omalla oli ajettu muistaakseni noin 170-180tkm, kun vaihdoin ketjun ja venymää oli vajaat 10mm.
Omalla oli ajettu muistaakseni noin 170-180tkm, kun vaihdoin ketjun ja venymää oli vajaat 10mm.
Re: W203 C32 AMG jakoketjun vaihto
Ongelma ei varmasti kaiketi ole katkeaminen vaan venymisen aiheuttamat ajoituksen ja nokka-akselin asento tunnistimien herjaus...näin ainakin esim. v6 350 ilmoittaa venymisestä....varmasti muutkin mb koneet.
Toi 10mm on mielelstäni jo paljon...pitkä on kyllä ketjukin.
Itse ainakin tossa tilanteessa vaihtasin molemmat...kiristinkin lopulta pohjaa.
Toi 10mm on mielelstäni jo paljon...pitkä on kyllä ketjukin.
Itse ainakin tossa tilanteessa vaihtasin molemmat...kiristinkin lopulta pohjaa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W203 C32 AMG jakoketjun vaihto
Omaan M112 kyselin ketjun vaihtoa jos olisi sen teettänyt kunhan 300tkm on täynnä, joensuussa ei muut sitä olisi tehneet kuin merkkiliike. Pelkkää ketjua eivät käy vaihtamaan vaan vaihtavat kaikki rattaat, kiristimet yms. purkavat koko jakopään. Hinta-arvio sopivat n. 4000€. Jäi tekemättä.
W123 200D -84
W203 200CDI -05
S211 200CDI -09
W203 200CDI -05
S211 200CDI -09
Re: W203 C32 AMG jakoketjun vaihto
Niin toi venymä tosiaan kuluttaa myös rattaat..eli parempi aikaisempi ketjun vaihto kuin kaikki rattaatkin uusiksi.
Pitää kyllä sanoa että jos yhdellä ketjulla on koko jakopää niin insinööri voisi katsoa peiliin...ennemmin useammalla tai jopa rattaalla vedetään osittain...toki jos olisi huolto ohjelmassa tarkastus venymälle ja kriittinen raja arvo venymiselle mutta kyllä vain säästö tekee hallaa "best or nothing" imagolle...toista oli vanhempien koneiden laadulle kun ketjulla posoteltiin pitempään ilman jakopää remppoja....mutta v koneen ketju on pitkä...eli aletaanko välttelemään v koneita?Toki kuitenkin useamman ketjun kuluma pituus on vähäisempää mutta ketjun vaihto sitten taas vaatii jakopään purkamisen...kumpi lie sitten parempi...yhtenäinen ketju varmaankin.
Toki cdi v koneisissa on vielä rasittavampaa vastusta ketjulle ja olikos se 400cdi jossa sitä on mutta siellä taisi olla kampuran rattaalla se ylihyppäys esto jossa oli ongelmaa.
Mitä pitempi ketju niin yhteen laskettu kuluma lisää hirveästi kokonais venymää.
Pitää kyllä sanoa että jos yhdellä ketjulla on koko jakopää niin insinööri voisi katsoa peiliin...ennemmin useammalla tai jopa rattaalla vedetään osittain...toki jos olisi huolto ohjelmassa tarkastus venymälle ja kriittinen raja arvo venymiselle mutta kyllä vain säästö tekee hallaa "best or nothing" imagolle...toista oli vanhempien koneiden laadulle kun ketjulla posoteltiin pitempään ilman jakopää remppoja....mutta v koneen ketju on pitkä...eli aletaanko välttelemään v koneita?Toki kuitenkin useamman ketjun kuluma pituus on vähäisempää mutta ketjun vaihto sitten taas vaatii jakopään purkamisen...kumpi lie sitten parempi...yhtenäinen ketju varmaankin.
Toki cdi v koneisissa on vielä rasittavampaa vastusta ketjulle ja olikos se 400cdi jossa sitä on mutta siellä taisi olla kampuran rattaalla se ylihyppäys esto jossa oli ongelmaa.
Mitä pitempi ketju niin yhteen laskettu kuluma lisää hirveästi kokonais venymää.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W203 C32 AMG jakoketjun vaihto
Kyllä suomessa on yhdestä c32 ketju mennyt poikki, mutta liekö sitten vaan yksittäistapaus, toisaalta onhan noi jos sen hintaluokan autoja, että ostetaan kun tekee mieli leikkikalua ja sitten poljetaan ihan surutta ja huonoilla huolloilla muutama kuukausi ja sitten myyntiin
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: W203 C32 AMG jakoketjun vaihto
Okei, eli periaatteessa ei ole pelkoa että ketju menisi poikki, ilman että nokkien ajoitukset muuttuisivat ja siten vikavalo syttyisi? Ketju ei kyllä mielestäni "rallata" kylmänä käynnistettäessä, mutta voisihan tuon viedä varmuuden vuoksi kiristimen vaihtoon. Tekikö nim. merkki " Pansu " tämän ketjun vaihdon siis itse? Vaihdatin tänään muuten uudet "kunnon" öljyt koneeseen; Motul 300V 15W-50 HTHS 5.33. Tässä öljyssä pitäisi riittää voitelu myös kovemmassa ajossa kesällä! Samalla mekaanikko tarkisteli vikakoodeja Starilla koska autosta tuntui välillä häviävän 100hv johonkin, ja selvisi että välijäähdytin todennäköisesti vuotaa jääh.nestettä imupuolelle ja tukkii ahtopaine- ja imuilmanlämpö anturit. Täytyypi soittaa Maanantaina autoliikkeeseen mistä auton ostin viikko sitten ja kysyä että korvaavatko he kuinka suuren osan tulevasta remontista. Onko mitään hyviä vinkkejä mistä katsella noita uusia välijäähdyttimiä jos sen joutuu itse hankkimaan. Mukavasti alkoi tämä minun Mercedes omistajuus
Re: W203 C32 AMG jakoketjun vaihto
kannattaa silti tarkistaa ketjun venymä..kaikissa ei välttämättä vikavalo syty tai silloin se on myöhäistä..kuitenkin jos aiemmin kerrottu että noin 10mm vähemmän ajetussa autossa.
Ebay.de on hyvä ostopaikka ja laitat saksaksi tai jopa englanniksi hakusanan mutta toi malli sarja kyllä riittää ja mikä nyt on saksaksi välijäähdytin.
sitten topautoosa.fi,osamies,alvadi.ee....
Ebay.de on hyvä ostopaikka ja laitat saksaksi tai jopa englanniksi hakusanan mutta toi malli sarja kyllä riittää ja mikä nyt on saksaksi välijäähdytin.
sitten topautoosa.fi,osamies,alvadi.ee....
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W203 C32 AMG jakoketjun vaihto
Kahteen M113 koneeseen olen kiristimen ja ketjun vaihtanut ns. vanhalla vetämällä toisen venttiilikopan kautta. Oma edellinen 208 55 ajettu 185tkm venymä 6mm ja kaverin 208 430 ajettu 220tkm venymä 12mm. Molemmissa vikana oli ärsyttävä rapina tyhjäkäynnillä, ei muuta. Mitkään kulutus- tai päästöarvot ei muuttuneet mutta rahinat lakkasi. Mersuforumilla on hyvä topicki aiheesta.
Eikös M112 koneessa ole sama jakopää kuin M113:ssa? Ainut ero on että M112 koneessa on tasapainoakseli sielä missä M113 on vain pelkkä ohjainratas. Tämä aihettaa sen että M112 koneessa myös tämä pitää olla ajoitettu, tai toisinsanottuna pitää vaan huolen ettei ketju pääse hyppäämään sielä V-laaksossa. M113 koneessa ei ole tästä huolta.
Eikös M112 koneessa ole sama jakopää kuin M113:ssa? Ainut ero on että M112 koneessa on tasapainoakseli sielä missä M113 on vain pelkkä ohjainratas. Tämä aihettaa sen että M112 koneessa myös tämä pitää olla ajoitettu, tai toisinsanottuna pitää vaan huolen ettei ketju pääse hyppäämään sielä V-laaksossa. M113 koneessa ei ole tästä huolta.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: W203 C32 AMG jakoketjun vaihto
Taitaa noita välijäähdyttimiä olla vaikea löytää mistään, tai ainakaan itse en löytänyt yhtään Suomesta tai muualtakaan Euroopasta
Onko hyviä vinkkejä mistä kysellä, tai tekeekö ketään näppärä hitsari niitä itse
Onko hyviä vinkkejä mistä kysellä, tai tekeekö ketään näppärä hitsari niitä itse
Re: W203 C32 AMG jakoketjun vaihto
Tuota, mistä moinen diagnoosi että vuotava neste tukkii ne anturit? Voisin vaikka vetoa lyödä että sieltä on se coolerin nestettä kierrättävä sähköpumppu rikki, ihan perus vaiva, maksoiko se jonkun satasen ja melko helppo vaihtaa. Sinne saa myös tehokkaamman pumpun, lue turbot osiosta tuo c32 ketju läpi.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: W203 C32 AMG jakoketjun vaihto
Koska edellinen omistaja on vaihdattanut anturit ja niissä näkyy " vihertävää mömmöä " reilusti. Sähköpumppu on myös hyvin uuden näköinen.
Re: W203 C32 AMG jakoketjun vaihto
Mulla ois e55 amg kompuran cooleri ylimääräinen.pit.n.80cm.kork.13cm ja paksuus 5cm. Behr 91914000,A211 500 2402m-b1987 kirjoitti:Taitaa noita välijäähdyttimiä olla vaikea löytää mistään, tai ainakaan itse en löytänyt yhtään Suomesta tai muualtakaan Euroopasta
Onko hyviä vinkkejä mistä kysellä, tai tekeekö ketään näppärä hitsari niitä itse
w 211 e55 amg kompressor
Re: W203 C32 AMG jakoketjun vaihto
Sopiiko tämä suoraan C32 112 moottoriin? Onko osa uusi vai käytetty?
Re: W203 C32 AMG jakoketjun vaihto
Vastaaja itselleni; tuo on keulalle tuleva " lämmönvaihdin " eikä kompuran alla oleva välijäähdytin!
Re: W203 C32 AMG jakoketjun vaihto
Joo kyllä mä olen omat romuni korjannut aina itse ja vähän muidenkin siinä sivussa...useampi näitä c32:a on tuossa minun tallissa käynyt pyörähtämässä, on korjattu, on viritetty ja kaiketi kaikki olleet palveluuni tyytyväisiä. Tuskin näihin autoihin on suomessa kukaan perehtynyt enempää kuin minä, sen verran on omaakin tullut rassattua
Ketju on niin pitkä, että vajaan 10mm venymä ei meinaa mitään. Jos se ei ääntä pidä, niin kovaa ajoa vain. Itse vaihdoin ketjun kun vaihdoin nokatkin ja halusin ne viimeisetkin hepat sieltä täsmällisellä ajoituksella. Kaipa ne nyt sattui jotenkin kohdalleen kun viimeinen penkki antoi 560hv Silti veikkaan että uusikin ketju venyy sen 5mm hetkessä, kun asettuu paikoilleen. Vanha ketju hieman rahisi, mutta korjaantui kiristimen vaihdolla, ennen kuin lopulta vaihdoin koko ketjun kiristimineen.
Vuotava välijäähdytin näissä on ihan perus vika ja varmasti sen takia autokin mennyt autoliikkeelle...kun on niin kallis ja isotöinen korjata. Tässä on jokunen tapaus näitä ollut ja olenkin useammalle jo sanonut, että myy mulle sen vanhan coolerin vaikka muutamalla eurolla, niin voin kokeilla korjata. Mutta eipä ole yhtään cooleria minulle tullut, liekkö ovat vain pistäneet auton kiertoon, kun taas jo pari cooleri vikaista palstalle ilmestynyt liki samaan aikaan
Oman coolerin pilkoin tieteellisiin tarkoituksiin, niin siitä ei ole enää kunnostettavaksi
Täältä saat uuden välijäähdyttimen, tiivisteet sun muut huolto-osat hommaan: http://www.needswings.com/Garrett-Inter ... 112ic.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja se välärin pumppuhan hajoaa kohta, jos sitä ei ole jo vaihdettu. Senkin saa tuolta vaikka samaan pakettiin. edit. tää olikin ilmeisesti vaihdettu, jos on osattu katsoa oikeaa pumppua, eli sijaitsee apparin eturenkaan edessä sisälokarin alla, ei siinä paisarin vieressä(se on toinen kiertovesipumppu millä ei ole välärin kanssa tekemistä)
Ketju on niin pitkä, että vajaan 10mm venymä ei meinaa mitään. Jos se ei ääntä pidä, niin kovaa ajoa vain. Itse vaihdoin ketjun kun vaihdoin nokatkin ja halusin ne viimeisetkin hepat sieltä täsmällisellä ajoituksella. Kaipa ne nyt sattui jotenkin kohdalleen kun viimeinen penkki antoi 560hv Silti veikkaan että uusikin ketju venyy sen 5mm hetkessä, kun asettuu paikoilleen. Vanha ketju hieman rahisi, mutta korjaantui kiristimen vaihdolla, ennen kuin lopulta vaihdoin koko ketjun kiristimineen.
Vuotava välijäähdytin näissä on ihan perus vika ja varmasti sen takia autokin mennyt autoliikkeelle...kun on niin kallis ja isotöinen korjata. Tässä on jokunen tapaus näitä ollut ja olenkin useammalle jo sanonut, että myy mulle sen vanhan coolerin vaikka muutamalla eurolla, niin voin kokeilla korjata. Mutta eipä ole yhtään cooleria minulle tullut, liekkö ovat vain pistäneet auton kiertoon, kun taas jo pari cooleri vikaista palstalle ilmestynyt liki samaan aikaan
Oman coolerin pilkoin tieteellisiin tarkoituksiin, niin siitä ei ole enää kunnostettavaksi
Täältä saat uuden välijäähdyttimen, tiivisteet sun muut huolto-osat hommaan: http://www.needswings.com/Garrett-Inter ... 112ic.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja se välärin pumppuhan hajoaa kohta, jos sitä ei ole jo vaihdettu. Senkin saa tuolta vaikka samaan pakettiin. edit. tää olikin ilmeisesti vaihdettu, jos on osattu katsoa oikeaa pumppua, eli sijaitsee apparin eturenkaan edessä sisälokarin alla, ei siinä paisarin vieressä(se on toinen kiertovesipumppu millä ei ole välärin kanssa tekemistä)
Viimeksi muokannut Pansu, Ti 17.11.2015 11:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: W203 C32 AMG jakoketjun vaihto
Ja vaikka se olisi ollut itse välijäähdytin, niin ei käy E55 väläri.m-b1987 kirjoitti:Vastaaja itselleni; tuo on keulalle tuleva " lämmönvaihdin " eikä kompuran alla oleva välijäähdytin!
Re: W203 C32 AMG jakoketjun vaihto
Niin taisihan sielä c32 ketjussa olla juttua tuosta välijäähdyttimestäkin, että niitäkin kyllä on ruvennut vuotamaan Paljonkohan maksais tuollaisen välijäähdyttimen teettäminen ihan suomessa, vanhasta päätypalat ja uus kenno väliin, ei varmaan ihan mahdottoman kallis Noi yleismalliset vesi/ilma välärit näkyy maksavan pari-kolme sataa.
Tuosta ketjusta, sehän taitaa noissa olla toista metriä pitkä, ei siinä 5 milliä ole vielä mitään
Tuosta ketjusta, sehän taitaa noissa olla toista metriä pitkä, ei siinä 5 milliä ole vielä mitään
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: W203 C32 AMG jakoketjun vaihto
Suurin ongelma on löytää sopivan kokoista corea ja jos sellaisenkin löytää, niin sekään ei ole halpa. Joskus noita Garretin coreja oli jossain ebays muutama tarjolla, maksoivat silti satasia.S202 kirjoitti:Niin taisihan sielä c32 ketjussa olla juttua tuosta välijäähdyttimestäkin, että niitäkin kyllä on ruvennut vuotamaan Paljonkohan maksais tuollaisen välijäähdyttimen teettäminen ihan suomessa, vanhasta päätypalat ja uus kenno väliin, ei varmaan ihan mahdottoman kallis Noi yleismalliset vesi/ilma välärit näkyy maksavan pari-kolme sataa.
Tuosta ketjusta, sehän taitaa noissa olla toista metriä pitkä, ei siinä 5 milliä ole vielä mitään
Re: W203 C32 AMG jakoketjun vaihto
Oli kattava vastaus, joten kiitos siitä Pansu! Olen lukenut täältä foorumilta kirjoituksiasi, ja vaikutat siltä että tiedät mistä puhut! Sain selvitettyä auton historian niinkin pitkälle kuin ensimmäiseen omistajaan saakka, ja autoon on uusittu osia esim. viimesien 5 vuoden aikan n. 10 000€ edestä! Tuo Coolerin sähköpumppu on tosiaan myös uusi ( Jhonsson ) ja nuo hanskalokerosta löytyneet anturit oli tosiaan sen näköisiä että ovat saaneet jääh.nestettä, sekä lisäksi myös se että nestettä häviää ( ei läikkiä maassa ) joten mielestäni on 90% varmuus että tuo Cooleri vuotaa. Edellinen omistaja oli yrittänyt korjata vuotoa jääh.järjestelmää laitettavalla " sementillä " joka oli tietysti aiheuttanut lisää ongelmia, ja siihen myös tuo sähköpumppu oli viimeistään hajonnut. Ajattelin tilata sen Saksasta; carparts-pros.com ( http://www.carparts-pros.com/page_1_3.php#oeformo" onclick="window.open(this.href);return false; ) jossa se maksaa postitettuna sen 1100€. Saat minun vanhan coolerin ilmaiseksi, voin lähettää sen sinulle sitten kun se on vaihdettu. Laitatko YV: nä osoitteesi? Ja laitatko samalla hinnan mitä tuo jakoketjun vaihto maksaisi sinun tekemänä, koska haluan pelata varman päälle ja uusia sen. Olen huomannut että ihmiset tosiaan laittavat nämä C32 myyntiin kun cooleri alkaa vuotamaan, tämä on mielestäni hieman outoa koska kun ostat AMG Mercedeksen niin sinun täytyy varautua olemaan valmis siihen että sen varaosat ovat hinnakkaita.Pansu kirjoitti:Joo kyllä mä olen omat romuni korjannut aina itse ja vähän muidenkin siinä sivussa...useampi näitä c32:a on tuossa minun tallissa käynyt pyörähtämässä, on korjattu, on viritetty ja kaiketi kaikki olleet palveluuni tyytyväisiä. Tuskin näihin autoihin on suomessa kukaan perehtynyt enempää kuin minä, sen verran on omaakin tullut rassattua
Ketju on niin pitkä, että vajaan 10mm venymä ei meinaa mitään. Jos se ei ääntä pidä, niin kovaa ajoa vain. Itse vaihdoin ketjun kun vaihdoin nokatkin ja halusin ne viimeisetkin hepat sieltä täsmällisellä ajoituksella. Kaipa ne nyt sattui jotenkin kohdalleen kun viimeinen penkki antoi 560hv Silti veikkaan että uusikin ketju venyy sen 5mm hetkessä, kun asettuu paikoilleen. Vanha ketju hieman rahisi, mutta korjaantui kiristimen vaihdolla, ennen kuin lopulta vaihdoin koko ketjun kiristimineen.
Vuotava välijäähdytin näissä on ihan perus vika ja varmasti sen takia autokin mennyt autoliikkeelle...kun on niin kallis ja isotöinen korjata. Tässä on jokunen tapaus näitä ollut ja olenkin useammalle jo sanonut, että myy mulle sen vanhan coolerin vaikka muutamalla eurolla, niin voin kokeilla korjata. Mutta eipä ole yhtään cooleria minulle tullut, liekkö ovat vain pistäneet auton kiertoon, kun taas jo pari cooleri vikaista palstalle ilmestynyt liki samaan aikaan
Oman coolerin pilkoin tieteellisiin tarkoituksiin, niin siitä ei ole enää kunnostettavaksi
Täältä saat uuden välijäähdyttimen, tiivisteet sun muut huolto-osat hommaan: http://www.needswings.com/Garrett-Inter ... 112ic.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja se välärin pumppuhan hajoaa kohta, jos sitä ei ole jo vaihdettu. Senkin saa tuolta vaikka samaan pakettiin. edit. tää olikin ilmeisesti vaihdettu, jos on osattu katsoa oikeaa pumppua, eli sijaitsee apparin eturenkaan edessä sisälokarin alla, ei siinä paisarin vieressä(se on toinen kiertovesipumppu millä ei ole välärin kanssa tekemistä)
Re: W203 C32 AMG jakoketjun vaihto
Hinta kuullostaa kovalta näin ei amg miehenä..mitäs maksaa se täys alumiininen jos sen teetättää jossakin mittojen mukaan..on sitten ikuinen?..kannattaa kysyä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W203 C32 AMG jakoketjun vaihto
Edelleen tässä ei ole mitään keulalla sijaitsevaa ilma/ilma cooleria, minkä joku Raatikainen voisi tehdä. Tuo muoto/paikka/koko tekee hommasta hieman haasteellisemman valmistaa, niin hinta ei todelkaan ole halpa jos joku suostuu edes ottamaan hommaksi. Nuo Raatikaisen ilma/ilma coolerit ei ole edes kovin halpoja ja kennojen rakenne ei ole kovinkaan tehokas(samanlainen rakenne ei näissä toimisi) Ja kyllähän se alkuperäinen on ihan täys alumiininen. Ilmacoolerissa pienet hiushalkeamat ei edes haittaa mitään, mutta näissä kun siellä on vesi, niin sen vuotaminen alkaa jo hieman haittaamaan...atlas kirjoitti:Hinta kuullostaa kovalta näin ei amg miehenä..mitäs maksaa se täys alumiininen jos sen teetättää jossakin mittojen mukaan..on sitten ikuinen?..kannattaa kysyä.
Re: W203 C32 AMG jakoketjun vaihto
Yksi tuollainen aftermarket cooleri on ollut markkinoilla mutta senkin hinta oli siellä tonnin paikkeilla, joten sama vaikka laittaa uuden vakion. Varsinkin kun tuosta aftermarket-vehkeestä ei ollut mitään dataa saatavilla. Tätä myytiin aikoinaan (tiedä tekevätkö vielä) jenkkien Crossfireforumin kautta. Mutta jenkkipojat ostaa kaikkea mahdollista mikä vain kiiltää (kuten billettialumiini öljypohja laatikkoon).
Jos cooleri vuotaa niin helppo tapa todeta on ottaa toinen imusarja pois. Siellä on kyllä mönjää sitten näkyvissä. Löytyy ihan kuvahaulla.
Jos cooleri vuotaa niin helppo tapa todeta on ottaa toinen imusarja pois. Siellä on kyllä mönjää sitten näkyvissä. Löytyy ihan kuvahaulla.
Re: W203 C32 AMG jakoketjun vaihto
Jouduin tilaaman orkkis välijäähdyttimen kun Saksan pojilla toimitusaika 3-4vko ja Mexico / USA vähintään 4viikkoa (+ mahdolliset tullit yms.) Ihanan kallista onko muuten tietoa että mikä Viseeo käy varmuudella tuohon M2B järjestelmän puhelimen tilalle? Netistä löytyy paljon ristiriitaista tietoa. Ehkä on helpompi hankkia rinnakkais-SIM?