Alapallo petti lankusta, onko yleistä?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
mrmorris
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 123
Liittynyt: Ti 24.04.2012 21:57

Alapallo petti lankusta, onko yleistä?

Viesti Kirjoittaja mrmorris »

Männä viikolla petti lankusta (-91,230) alapallonivel vänkärinpuolelta, onneksi kävelyvauhdissa, parkkipaikalta lähdettäessä vai hieman ennen moottoritielle nousua.
Tuli ns.läpi mutta vahinkoa ei kuitenkaan sattunut, säikäytti enemmän kun tarpeeksi ohjauksen hävittyä. Onko kellekään muulle sattunut ja miten yleistä, yks tyyppi väitti sen olevan tuossa mallissa yleistä etenkin kun autolla jo ikää mutta en oikein uskonut. Katsastus oli helmikuussa ja meni hyvin läpi eikä ollut väljyyttä. Tiedossa ei ole kuinka vanha nivel on, kuskin puolelle vaihettu jokunen vuosi sitten.
Kertokaa kokemuksia ja onko muka ominaista W124:lle moinen "käytös"?
shade_z
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1646
Liittynyt: Ma 22.09.2008 21:17

Re: Alapallo petti lankusta, onko yleistä?

Viesti Kirjoittaja shade_z »

aivan normaali tapahtuma . alapallo ei edes väljänä tunnu mutta pelkkää ruostetta sisältä ja syö itsensä läpi.
Noita tulee vastaan todellapaljon
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: Alapallo petti lankusta, onko yleistä?

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Väljähän se on ollut jo varsin kauan ennenkuin nivelen kuula syö tiensä ulos pesästä.

Auton keulan paino "vetää" kuulaa ulos pesästään. tuossa pitää vähän tietää miten sen välykset katsotaan. Keulaa pitää nostaa alatukivarresta ja sitten kokeilla renkaasta ylösalas välystä.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18187
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Alapallo petti lankusta, onko yleistä?

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ei noita kyllä "todella paljon" tule vastaan, pari olen itse nähnyt vuosien varrella.
wiimax.fi
Behemoth
Mersumies
Mersumies
Viestit: 704
Liittynyt: Ke 18.01.2012 22:52

Re: Alapallo petti lankusta, onko yleistä?

Viesti Kirjoittaja Behemoth »

Väyrysestä katkeilee etualatukivarret....vaihdoinkin etupäähän alatukivarret, alapallot, koiranluut, raidetangon sisemmät ja ulommat päät. Tuota alapalloahan ne katsurit vääntelee juuri sen vaaran takia, että rengas kääntyy alle.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: Alapallo petti lankusta, onko yleistä?

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Väyrysessä (+W202, W140 jne) tuo alapallo on "toisinpäin" ja keulan paino painaa nivelen kuulaa pesän pohjaa kohti, eli ei pääse karkaamaan kuten W201/W124:ssa
shade_z
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1646
Liittynyt: Ma 22.09.2008 21:17

Re: Alapallo petti lankusta, onko yleistä?

Viesti Kirjoittaja shade_z »

dealer kirjoitti:Ei noita kyllä "todella paljon" tule vastaan, pari olen itse nähnyt vuosien varrella.
toisille tulee toisille ei :D
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: Alapallo petti lankusta, onko yleistä?

Viesti Kirjoittaja pera8x »

mulla kans kerran irronnut 124:sesta. kauheella kiireellä vein kaveria inttiin. matka meni ihan hyvin, mutta juuri siinä intin porteilla on hidaste ja ajattelin viedä ihan perille asti. no, en päässyt perille asti, kun siihen hidasteeseen se sitten levisi.
W201 250DT 20V
w201 190E
Behemoth
Mersumies
Mersumies
Viestit: 704
Liittynyt: Ke 18.01.2012 22:52

Re: Alapallo petti lankusta, onko yleistä?

Viesti Kirjoittaja Behemoth »

Kyllä nuo kannattaa vaihtaa kaikista jos autoa vaihtaa ja ei tiedä milloin uusittu, koska ikää on ja ei ole kallista lystiä vaikka käyttää pajalla.
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3507
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Re: Alapallo petti lankusta, onko yleistä?

Viesti Kirjoittaja jackie »

mrmorris kirjoitti:Männä viikolla petti lankusta (-91,230) alapallonivel vänkärinpuolelta, onneksi kävelyvauhdissa, parkkipaikalta lähdettäessä vai hieman ennen moottoritielle nousua.
Tuli ns.läpi mutta vahinkoa ei kuitenkaan sattunut, säikäytti enemmän kun tarpeeksi ohjauksen hävittyä. Onko kellekään muulle sattunut ja miten yleistä, yks tyyppi väitti sen olevan tuossa mallissa yleistä etenkin kun autolla jo ikää mutta en oikein uskonut. Katsastus oli helmikuussa ja meni hyvin läpi eikä ollut väljyyttä. Tiedossa ei ole kuinka vanha nivel on, kuskin puolelle vaihettu jokunen vuosi sitten.
Kertokaa kokemuksia ja onko muka ominaista W124:lle moinen "käytös"?
Olitki koittanu tavotella tuolloin; huomasin vasta illalla kuunnella viestin ja tuumasin et akuutti hätä lienee jo ollu ohi.

Mut joo, on se, jos nyt ei yleistä, ni ei mitenkä tavatontakaa. Ja kuten tuolla jo todettiinki, tuon väljyys pitää todellaki osata kattoo.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Vastaa Viestiin