Alapallo petti lankusta, onko yleistä?
Alapallo petti lankusta, onko yleistä?
Männä viikolla petti lankusta (-91,230) alapallonivel vänkärinpuolelta, onneksi kävelyvauhdissa, parkkipaikalta lähdettäessä vai hieman ennen moottoritielle nousua.
Tuli ns.läpi mutta vahinkoa ei kuitenkaan sattunut, säikäytti enemmän kun tarpeeksi ohjauksen hävittyä. Onko kellekään muulle sattunut ja miten yleistä, yks tyyppi väitti sen olevan tuossa mallissa yleistä etenkin kun autolla jo ikää mutta en oikein uskonut. Katsastus oli helmikuussa ja meni hyvin läpi eikä ollut väljyyttä. Tiedossa ei ole kuinka vanha nivel on, kuskin puolelle vaihettu jokunen vuosi sitten.
Kertokaa kokemuksia ja onko muka ominaista W124:lle moinen "käytös"?
Tuli ns.läpi mutta vahinkoa ei kuitenkaan sattunut, säikäytti enemmän kun tarpeeksi ohjauksen hävittyä. Onko kellekään muulle sattunut ja miten yleistä, yks tyyppi väitti sen olevan tuossa mallissa yleistä etenkin kun autolla jo ikää mutta en oikein uskonut. Katsastus oli helmikuussa ja meni hyvin läpi eikä ollut väljyyttä. Tiedossa ei ole kuinka vanha nivel on, kuskin puolelle vaihettu jokunen vuosi sitten.
Kertokaa kokemuksia ja onko muka ominaista W124:lle moinen "käytös"?
Re: Alapallo petti lankusta, onko yleistä?
aivan normaali tapahtuma . alapallo ei edes väljänä tunnu mutta pelkkää ruostetta sisältä ja syö itsensä läpi.
Noita tulee vastaan todellapaljon
Noita tulee vastaan todellapaljon
Re: Alapallo petti lankusta, onko yleistä?
Väljähän se on ollut jo varsin kauan ennenkuin nivelen kuula syö tiensä ulos pesästä.
Auton keulan paino "vetää" kuulaa ulos pesästään. tuossa pitää vähän tietää miten sen välykset katsotaan. Keulaa pitää nostaa alatukivarresta ja sitten kokeilla renkaasta ylösalas välystä.
Auton keulan paino "vetää" kuulaa ulos pesästään. tuossa pitää vähän tietää miten sen välykset katsotaan. Keulaa pitää nostaa alatukivarresta ja sitten kokeilla renkaasta ylösalas välystä.
Re: Alapallo petti lankusta, onko yleistä?
Ei noita kyllä "todella paljon" tule vastaan, pari olen itse nähnyt vuosien varrella.
wiimax.fi
Re: Alapallo petti lankusta, onko yleistä?
Väyrysestä katkeilee etualatukivarret....vaihdoinkin etupäähän alatukivarret, alapallot, koiranluut, raidetangon sisemmät ja ulommat päät. Tuota alapalloahan ne katsurit vääntelee juuri sen vaaran takia, että rengas kääntyy alle.
Re: Alapallo petti lankusta, onko yleistä?
Väyrysessä (+W202, W140 jne) tuo alapallo on "toisinpäin" ja keulan paino painaa nivelen kuulaa pesän pohjaa kohti, eli ei pääse karkaamaan kuten W201/W124:ssa
Re: Alapallo petti lankusta, onko yleistä?
toisille tulee toisille eidealer kirjoitti:Ei noita kyllä "todella paljon" tule vastaan, pari olen itse nähnyt vuosien varrella.

Re: Alapallo petti lankusta, onko yleistä?
mulla kans kerran irronnut 124:sesta. kauheella kiireellä vein kaveria inttiin. matka meni ihan hyvin, mutta juuri siinä intin porteilla on hidaste ja ajattelin viedä ihan perille asti. no, en päässyt perille asti, kun siihen hidasteeseen se sitten levisi.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: Alapallo petti lankusta, onko yleistä?
Kyllä nuo kannattaa vaihtaa kaikista jos autoa vaihtaa ja ei tiedä milloin uusittu, koska ikää on ja ei ole kallista lystiä vaikka käyttää pajalla.
Re: Alapallo petti lankusta, onko yleistä?
Olitki koittanu tavotella tuolloin; huomasin vasta illalla kuunnella viestin ja tuumasin et akuutti hätä lienee jo ollu ohi.mrmorris kirjoitti:Männä viikolla petti lankusta (-91,230) alapallonivel vänkärinpuolelta, onneksi kävelyvauhdissa, parkkipaikalta lähdettäessä vai hieman ennen moottoritielle nousua.
Tuli ns.läpi mutta vahinkoa ei kuitenkaan sattunut, säikäytti enemmän kun tarpeeksi ohjauksen hävittyä. Onko kellekään muulle sattunut ja miten yleistä, yks tyyppi väitti sen olevan tuossa mallissa yleistä etenkin kun autolla jo ikää mutta en oikein uskonut. Katsastus oli helmikuussa ja meni hyvin läpi eikä ollut väljyyttä. Tiedossa ei ole kuinka vanha nivel on, kuskin puolelle vaihettu jokunen vuosi sitten.
Kertokaa kokemuksia ja onko muka ominaista W124:lle moinen "käytös"?
Mut joo, on se, jos nyt ei yleistä, ni ei mitenkä tavatontakaa. Ja kuten tuolla jo todettiinki, tuon väljyys pitää todellaki osata kattoo.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)