Lankun jarrunesteet katoaa mystisesti
Lankun jarrunesteet katoaa mystisesti
Kuukaudessa pitää lisätä lankkuun (-91 230E,bensa) pari/kolme desiä jarrunestettä vaikka vuotoa ei näy missään päällisinpuolin. Jarrut ovat erittäin hyvät ja pysähtyy kuin tiiliseinään kun runttaa pedaalin lattiaan, ilmaa ei ole järjestelmässä. Johonkin vain neste katoaa ja sytyttää tietty valon kojetauluun kun noin nestepinta puolivälissä kupissaan. Onko lankussa jokin ominaisvika vai vuotaako jokin sylkkä vain niin vähän ettei ilmaa pääse sisään? Ollut ulkona niin ei näe maasta valumajälkiä,pitänee ottaa sisälle talliin yöksi tai saattaahan olla ettei valu yhtään yönaikana kun jarrujärjestelmässä ei ole painetta. Ongelma pahentunut jatkuvasti,pitänee sitten käydä kaikki sylkät seuraavaksi läpi vaiko?
- petri
- Mersumies
- Viestit: 1212
- Liittynyt: La 29.10.2005 23:21
- Paikkakunta: Klaukkala, kesäisin Konginkangas
Re: Lankun jarrunesteet katoaa mystisesti
Kytkimen puolta tarkastanut?
S210 E320T 4Matic -98
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot
EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot
EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
Re: Lankun jarrunesteet katoaa mystisesti
Jos vuotoa ei näy auton ulkopuolella, katso kytkinsylinteriä ja putkia kuskin jalkatilassa sekä letkua, joka tulee jarrunestesäiliöstä kytkimelle.
EDIT: joku oli nopeampi lähetä-napilla ,-)
tomant
EDIT: joku oli nopeampi lähetä-napilla ,-)
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020

Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Kytkin kyllä takkuaa...
Kuivat on molempien polkimienvarret mutta liikkeelle lähtiessä auto nykii aina muutaman kerran voimakkaasti, aivan kuin äkkinäinen kuski lähtis liikkeelle eli kengurubensa-ilmiö. Kokeilin nelosella alhaisella nopeudella kaasulämä lautaan muttei luistanut yhtään, rauhallisesti kytkinpolinta nostettaessa nykimistä ei tapahdu eikä vaihdetta vaihdettaessa vaan ainoastaan liikkeelle lähdettäessä. Saattaa vuotaa jostain konepellin sisäpuolelta mutta pimeässä en saanut äsken tolkkua, pitänee tutkia päivänäöllä.
Re: Lankun jarrunesteet katoaa mystisesti
Vuotaa kytkimen pää- tai työsylinteri.
Re: Lankun jarrunesteet katoaa mystisesti
Epäilen työsylkkää koska polkimenvarsi oli kuiva.Mistä se sylkkä löytyy ja onko mahottoman hankalaa vaihtaa männänkumit?Systeemi vielä outo kun on kestänyt kunnossa mutta nyt pitää näköjään tutustua siihen, neuvot arvokkaita.
Re: Lankun jarrunesteet katoaa mystisesti
En suosittele kumien kanssa turaamista..samalla uusi sylinteri...vanhat nesteet on syövyttäneet ja ruostuttaneet sitä että kumin vaihto on lyhyt ilo.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Lankun jarrunesteet katoaa mystisesti
ettei tehostajan kautta kulkeutuisi moottorin läpi savuna ilmaan pikkuhiljaa? jos ei kerta missään näy vuotojälkiä.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: Lankun jarrunesteet katoaa mystisesti
Siellä vaihteiston kyljessä, ulkopuolella se työsylinteri on. Ihan hyvin siihen pääsee käsiksi, kun ottaa pohjamuovin pois.mrmorris kirjoitti:Epäilen työsylkkää koska polkimenvarsi oli kuiva.Mistä se sylkkä löytyy ja onko mahottoman hankalaa vaihtaa männänkumit?Systeemi vielä outo kun on kestänyt kunnossa mutta nyt pitää näköjään tutustua siihen, neuvot arvokkaita.
Ja samaa mieltä olen kuin atlas - ei kannata vaihtaa kumeja (jos niitä edes saatavilla on), sillä uusi sylinterikään ei kovin kallis ole.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: Lankun jarrunesteet katoaa mystisesti
Pitää nostaa auto ylös ja tutkia se työsylkkä kunhan ajosta joutaa,sylkkiäkin kahta kokoa eli oisko dieseliin se isompi ja tohon 230:n se pienempi? Hyvä huomio myös tuo vaihtoehto jos meneekin neste tehostajan kautta savuna ilmaan,ei tullut ees mieleen vaan mites senkin toteaa?
Re: Lankun jarrunesteet katoaa mystisesti
Tehostimen sisällä hölskyy jarruneste. Tietenkin vähän hankalaa sen hölkyttely, helpompi purkaa vähän osia tieltä ja kurkata pohjalle.mrmorris kirjoitti:Hyvä huomio myös tuo vaihtoehto jos meneekin neste tehostajan kautta savuna ilmaan,ei tullut ees mieleen vaan mites senkin toteaa?
Re: Lankun jarrunesteet katoaa mystisesti
Pääsisikö tarkistamaan tehostajan niin että ottaisi alipaine nipan tiivistys kumineen pois ja imuletkulla yrittäisi hörpätä sieltä nestettä jos siellä sitä olisi...toki tällöin on kaiketi vaihtoehtona vain jarrupääsylinteri..välttämättä itse tehostimessa ei olisi vikaa ollenkaan vaan vuoto tulee sylkän kautta.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-