Sata aihetta tästä oon lukenut, mutta avaampa nyt uuden.¨
Väyrynen alle 300tkm mittarissa. Pari vuotta sitten ostin ja toimi noin vuoden hyvin, sitten teki sen ettei lähtenyt välillä millään käyntiin ns kaupan pihasta. sahasin akun hyytymispisteeseen eikä edes luvannut. Kotiin toisella kyydillä ja illasta hakemaan mersua niin puolityhjällä akulla heti käymään ja toimi normaalisti. Tämä tapahtui 3-4 kertaa aina samalla kaavalla, sitten kyllästyin ja laitoin auton seisontaan. Tuolloin oli näkyvää vikaa polttoaine putkien vuoto. Uusin sinne kaikki o-renkaat ja ei auttanut. Kesälomalla uusin korkeapainepumpun tiivisteet kun vuosi, nyt ei tihku.
Pari viikkoa sitten otin auton liikenne käyttöön. Nyt se sammuu kun rajusti kiihdyttää. EPC valo syttyy ja lähtee pitkän sahaamisen jälkeen käyntiin tai heti kun käyttää akun irti.
Suuttimet testasin ylivuoto testillä. Noin minuutti käyttöä ja jokaiseen lasiin tuli täysin sama määrä dieseliä noin 15ml.
Tänään jollain delphi testerillä testailin ja antaa vikakoodin moottorin lämpötila anturista, oikosulku, PAS asennusrele, oikosulku ja ruiskun kalibrointi. Tuolla testerillä ei saanut mitään koodia polttoaine paineista vaikka testasin kun vika päällä.
Starin päähän pitäisi mennä, muttei tuolla uskalla kilometria pidemmälle lähteä


Jyväskylässä harraste Staria? Ideoita mitä vielä kokeilen?
Suuttimet/säätimet/pumppu niin pirun kalliita ettei viiti huvikseen ostaa.
Voiko yleismittarilla jotenkin mitata rail paineen säädintä ajossa, jotta näkisi kiihdyttäessä mitä siellä tapahtuu kun sammuu