-00 270cdi ongelmia

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
-JS
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: Ti 28.06.2011 16:54

-00 270cdi ongelmia

Viesti Kirjoittaja -JS »

Moro.
Sata aihetta tästä oon lukenut, mutta avaampa nyt uuden.¨

Väyrynen alle 300tkm mittarissa. Pari vuotta sitten ostin ja toimi noin vuoden hyvin, sitten teki sen ettei lähtenyt välillä millään käyntiin ns kaupan pihasta. sahasin akun hyytymispisteeseen eikä edes luvannut. Kotiin toisella kyydillä ja illasta hakemaan mersua niin puolityhjällä akulla heti käymään ja toimi normaalisti. Tämä tapahtui 3-4 kertaa aina samalla kaavalla, sitten kyllästyin ja laitoin auton seisontaan. Tuolloin oli näkyvää vikaa polttoaine putkien vuoto. Uusin sinne kaikki o-renkaat ja ei auttanut. Kesälomalla uusin korkeapainepumpun tiivisteet kun vuosi, nyt ei tihku.
Pari viikkoa sitten otin auton liikenne käyttöön. Nyt se sammuu kun rajusti kiihdyttää. EPC valo syttyy ja lähtee pitkän sahaamisen jälkeen käyntiin tai heti kun käyttää akun irti.
Suuttimet testasin ylivuoto testillä. Noin minuutti käyttöä ja jokaiseen lasiin tuli täysin sama määrä dieseliä noin 15ml.
Tänään jollain delphi testerillä testailin ja antaa vikakoodin moottorin lämpötila anturista, oikosulku, PAS asennusrele, oikosulku ja ruiskun kalibrointi. Tuolla testerillä ei saanut mitään koodia polttoaine paineista vaikka testasin kun vika päällä.
Starin päähän pitäisi mennä, muttei tuolla uskalla kilometria pidemmälle lähteä :evil: :evil:

Jyväskylässä harraste Staria? Ideoita mitä vielä kokeilen?
Suuttimet/säätimet/pumppu niin pirun kalliita ettei viiti huvikseen ostaa.
Voiko yleismittarilla jotenkin mitata rail paineen säädintä ajossa, jotta näkisi kiihdyttäessä mitä siellä tapahtuu kun sammuu
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4779
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: -00 270cdi ongelmia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Vielä on ilmavuotoja, tai suutinrikkoja.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: -00 270cdi ongelmia

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

-JS kirjoitti:Moro.
Sata aihetta tästä oon lukenut, mutta avaampa nyt uuden.¨

Väyrynen alle 300tkm mittarissa. Pari vuotta sitten ostin ja toimi noin vuoden hyvin, sitten teki sen ettei lähtenyt välillä millään käyntiin ns kaupan pihasta. sahasin akun hyytymispisteeseen eikä edes luvannut. Kotiin toisella kyydillä ja illasta hakemaan mersua niin puolityhjällä akulla heti käymään ja toimi normaalisti. Tämä tapahtui 3-4 kertaa aina samalla kaavalla, sitten kyllästyin ja laitoin auton seisontaan. Tuolloin oli näkyvää vikaa polttoaine putkien vuoto. Uusin sinne kaikki o-renkaat ja ei auttanut. Kesälomalla uusin korkeapainepumpun tiivisteet kun vuosi, nyt ei tihku.
Pari viikkoa sitten otin auton liikenne käyttöön. Nyt se sammuu kun rajusti kiihdyttää. EPC valo syttyy ja lähtee pitkän sahaamisen jälkeen käyntiin tai heti kun käyttää akun irti.
Suuttimet testasin ylivuoto testillä. Noin minuutti käyttöä ja jokaiseen lasiin tuli täysin sama määrä dieseliä noin 15ml.
Tänään jollain delphi testerillä testailin ja antaa vikakoodin moottorin lämpötila anturista, oikosulku, PAS asennusrele, oikosulku ja ruiskun kalibrointi. Tuolla testerillä ei saanut mitään koodia polttoaine paineista vaikka testasin kun vika päällä.
Starin päähän pitäisi mennä, muttei tuolla uskalla kilometria pidemmälle lähteä :evil: :evil:

Jyväskylässä harraste Staria? Ideoita mitä vielä kokeilen?
Suuttimet/säätimet/pumppu niin pirun kalliita ettei viiti huvikseen ostaa.
Voiko yleismittarilla jotenkin mitata rail paineen säädintä ajossa, jotta näkisi kiihdyttäessä mitä siellä tapahtuu kun sammuu
Aiemmin ollut käynistymis vaiva viittaille anturi vikaan
(ja jos noita arvotuja koodejaa soveltaa vikaan niin joku
syöttövirta tai singnalli oiksessa tähän sopii myös
akun irrotukse vaikutus"tosin tuota menoa on kohta vielä isompia onkelmia")
EPC juttu vittaa paineen puotamiseen,
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
tuomasnuutti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 513
Liittynyt: Ma 04.05.2015 09:34
Paikkakunta: Turku

Re: -00 270cdi ongelmia

Viesti Kirjoittaja tuomasnuutti »

Kampiakselin asentotunnistin oireilee mainitun kaltaisesti. Starilla selviää sekin.
-JS
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: Ti 28.06.2011 16:54

Re: -00 270cdi ongelmia

Viesti Kirjoittaja -JS »

Koitan ensiviikolla saada apuja testerillä. Viikolla vaihdoin ehjän käytetyn paineensäätimen, vika ei ollut siinä kun sammuu kiihdytyksessä. Noh ajoin eilen noin 20km pajalle pintakaasulla ja hyytyi 2km ennen perille pääsyä eikä lähtenyt käyntiin sahaamalla/akkua irroittamalla. Hinaamalla perille.. Jotenkin veikkaan kahta vikaa. Ehkä paine vika kun kiihdyttää ja joku muu sähkövika satunnaisesti.
Vastaa Viestiin