Kuinka painavaa kärryä jarrutonta ja jarrullista saa vetää?
Kuinka painavaa kärryä jarrutonta ja jarrullista saa vetää?
W202 250 turbodiesel farkulla?
W203 200cdi -06
Re: Kuinka painavaa kärryä jarrutonta ja jarrullista saa vet
Sen verran kuin kyseisen yksilön otteeseen on merkitty. Eräässä tällaisessa oli jarrullisen kärryn maksimimassa 1500 kg.
wiimax.fi
Re: Kuinka painavaa kärryä jarrutonta ja jarrullista saa vet
Jarruton on aina kokonaispainoltaan 750kg.....ja se jarrullinen otteesta.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Kuinka painavaa kärryä jarrutonta ja jarrullista saa vet
Paitsi silloin kun otteessa on vähemmän.atlas kirjoitti:Jarruton on aina kokonaispainoltaan 750kg
Re: Kuinka painavaa kärryä jarrutonta ja jarrullista saa vet
Mitenhän muuten jos otteessa lukee vähemmän kuin 750kg ja kaikissa jarruttomissa kärryissä kokonaismassa on sen 750kg. Eikö jonkun tulkinnan mukaan ollut että jos kärryn kokonaismassa on isompi kuin autolla saa vetää niin sitä ei saa vetää edes tyhjänä.tj86430 kirjoitti:Paitsi silloin kun otteessa on vähemmän.atlas kirjoitti:Jarruton on aina kokonaispainoltaan 750kg
Silloinhan se tarkoittaisi että sillä autolla ei saakkaan vetää ollenkaan kärryä.

-
- Mersumies
- Viestit: 513
- Liittynyt: Ma 04.05.2015 09:34
- Paikkakunta: Turku
Re: Kuinka painavaa kärryä jarrutonta ja jarrullista saa vet
Sillä autolla jolla vetää kärryä, on rekisteriotteessa - rekisteriotteissa ilmoitettu kärryn kokonaismassa, eli sellaisella autolla jossa jarruttoman kärryn paino ylittää auton rekisteriotteessa kerrotun kokonaispainon, ei sitä voi vetää sillä autolla. Sama pätee jarrullisten kärryjen osalta.jukkis. kirjoitti:Mitenhän muuten jos otteessa lukee vähemmän kuin 750kg ja kaikissa jarruttomissa kärryissä kokonaismassa on sen 750kg. Eikö jonkun tulkinnan mukaan ollut että jos kärryn kokonaismassa on isompi kuin autolla saa vetää niin sitä ei saa vetää edes tyhjänä.tj86430 kirjoitti:Paitsi silloin kun otteessa on vähemmän.atlas kirjoitti:Jarruton on aina kokonaispainoltaan 750kg
Silloinhan se tarkoittaisi että sillä autolla ei saakkaan vetää ollenkaan kärryä.
Eli sellaisella autolla jossa rekisteriotteen mukaan jarruttomana voi vetää esim. 700 kg, niin sillä autolla ei voi vetää jarrutonta perävaunua tyhjänäkään, jossa kokonaismassa on 750 kg. On siis kytkettävä auton koukkuun sellainen peräväunu joka vastaa rekisteriotteen mukaista kokonaismassaa.
Ajokorttiasetuksessa on sitten muuten selvitys, millä ajokorttiluokalla voi vetää minkä painoisia perävaunuja.
EDIT: Mielenkiintoiseksi tekee vuoden verran markkinoilla myytävänä olevista jarruttomista kevytperävaunuista, joiden kokomaispaino on yli 750 kg. En ole vielä nähnyt ainuttakaan ajoneuvon rekisteriotetta, jossa olisi jarruttoman peräväunut kokonaismassa ylittänyt 750 kg. Edellämainitun perusteella kyseistä kärryä ei voi vetää tavanomaisella isokokoisellakaan autollla, kun rekisteriotteessa on jarruttomalla perävaunulla 750 kg enimmäispaino.

Re: Kuinka painavaa kärryä jarrutonta ja jarrullista saa vet
Ei pidä paikkansa, vaan:tuomasnuutti kirjoitti:...
Eli sellaisella autolla jossa rekisteriotteen mukaan jarruttomana voi vetää esim. 700 kg, niin sillä autolla ei voi vetää jarrutonta perävaunua tyhjänäkään, jossa kokonaismassa on 750 kg
...
http://www.trafi.fi/autoilu/auton_kaytto/peravaunutTrafi kirjoitti:Esimerkkejä
• Autolle suurin sallittu perävaunumassa on vetotilanteessa 1 500 kg (tieto löytyy pääsääntöisesti rekisteriotteesta). Perävaunun kokonaismassa on rekisteriotteen mukaan 1 800 kg. Perävaunun vetäminen autolla on sallittua, jos perävaunun todellinen massa vetotilanteessa on enintään 1 500 kg.
Se on sitten toinen juttu, että vaadittu ajokorttiluokka katsotaan sen mukaan, mikä on otteisiin merkitty kokonaismassa. Siihen kulloinenkin lastattu kuorma ei vaikuta.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: Kuinka painavaa kärryä jarrutonta ja jarrullista saa vet
nii IKH myy 825kg jarruttomia kärryjä.
eli akselimassa se 750kg ja loput 75kg on laskettu koukku painoksi
nii ja onhan niitä autoja joissa suurin jarruton vetomassa on esim. 690kg (kuten appiukon autossa), eipä sillä saisi normaalia kärryä vetää jossa on kuormaa päällä
eli akselimassa se 750kg ja loput 75kg on laskettu koukku painoksi
nii ja onhan niitä autoja joissa suurin jarruton vetomassa on esim. 690kg (kuten appiukon autossa), eipä sillä saisi normaalia kärryä vetää jossa on kuormaa päällä
X204 220CDI
ex.
S204 200CDI A
S203 200CDI A
S211 320CDI 4Matic
W164 280CDI
S204 200CDI A
W211 200CDI A
W210 200CDI
W124 200D
ex.
S204 200CDI A
S203 200CDI A
S211 320CDI 4Matic
W164 280CDI
S204 200CDI A
W211 200CDI A
W210 200CDI
W124 200D
-
- Mersumies
- Viestit: 513
- Liittynyt: Ma 04.05.2015 09:34
- Paikkakunta: Turku
Re: Kuinka painavaa kärryä jarrutonta ja jarrullista saa vet
quote]Nozki kirjoitti:Ei pidä paikkansa, vaan:tuomasnuutti kirjoitti:...
Eli sellaisella autolla jossa rekisteriotteen mukaan jarruttomana voi vetää esim. 700 kg, niin sillä autolla ei voi vetää jarrutonta perävaunua tyhjänäkään, jossa kokonaismassa on 750 kg
...
Trafi kirjoitti:Esimerkkejä
• Autolle suurin sallittu perävaunumassa on vetotilanteessa 1 500 kg (tieto löytyy pääsääntöisesti rekisteriotteesta). Perävaunun kokonaismassa on rekisteriotteen mukaan 1 800 kg. Perävaunun vetäminen autolla on sallittua, jos perävaunun todellinen massa vetotilanteessa on enintään 1 500 kg.
Millä tavalla aikaisemmin kertomani on ristiriidassa trafin tiedotteen kanssa ?
Se on varmaa, jos aikasemmin kertomani painot ylittyy rekisteriotteeseen merkityin tiedoin, poliisi lätkäisee sakot ja kalusto ( perävaunu ) jää siihen paikkaan. Hyvässä lykyssä ottavat ajokortinkin paikanpäällä pois.
Re: Kuinka painavaa kärryä jarrutonta ja jarrullista saa vet
No väitit ettei sillä (700kg vetomassalla varustetulla autolla/koukulla) saa vetää tyhjääkään kärryä, jonka kokonaismassaksi on merkitty 750 kg. Tuon Trafin tekstin mukaan taas saa...tuomasnuutti kirjoitti:Millä tavalla aikaisemmin kertomani on ristiriidassa trafin tiedotteen kanssa ?Nozki kirjoitti:Ei pidä paikkansa, vaan:tuomasnuutti kirjoitti:...
Eli sellaisella autolla jossa rekisteriotteen mukaan jarruttomana voi vetää esim. 700 kg, niin sillä autolla ei voi vetää jarrutonta perävaunua tyhjänäkään, jossa kokonaismassa on 750 kg
...
Trafi kirjoitti:Esimerkkejä
• Autolle suurin sallittu perävaunumassa on vetotilanteessa 1 500 kg (tieto löytyy pääsääntöisesti rekisteriotteesta). Perävaunun kokonaismassa on rekisteriotteen mukaan 1 800 kg. Perävaunun vetäminen autolla on sallittua, jos perävaunun todellinen massa vetotilanteessa on enintään 1 500 kg.
Se on varmaa, jos aikasemmin kertomani painot ylittyy rekisteriotteeseen merkityin tiedoin, poliisi lätkäisee sakot ja kalusto ( perävaunu ) jää siihen paikkaan. Hyvässä lykyssä ottavat ajokortinkin paikanpäällä pois.
Re: Kuinka painavaa kärryä jarrutonta ja jarrullista saa vet
rumilus kirjoitti:Eli sellaisella autolla jossa rekisteriotteen mukaan jarruttomana voi vetää esim. 700 kg, niin sillä autolla ei voi vetää jarrutonta perävaunua tyhjänäkään, jossa kokonaismassa on 750 kg.
Ei pidä paikkaansa.
Riittääkö vetoauto kärrylle

Riittääkö kortti

wiimax.fi
-
- Mersumies
- Viestit: 513
- Liittynyt: Ma 04.05.2015 09:34
- Paikkakunta: Turku
Re: Kuinka painavaa kärryä jarrutonta ja jarrullista saa vet
Kyllä näistä asioista tiedetään lainsäädännön ja kokemuksen kautta, joten turha sössöttää.
Re: Kuinka painavaa kärryä jarrutonta ja jarrullista saa vet
tuomasnuutti kirjoitti:Kyllä näistä asioista tiedetään lainsäädännön ja kokemuksen kautta, joten turha sössöttää.
No nyt olen kerrankin samaa mieltä. Silloin kun lainsäädäntö määrää asian tietyllä tavalla, niin siitä on turha sössöttää.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: Kuinka painavaa kärryä jarrutonta ja jarrullista saa vet
Rumiluksenkin olisi hyvä myöntää olleensa väärässä silloin kun on väärässä, mutta koskaan ei ole hänen itsetunto siihen riittänyt.tuomasnuutti kirjoitti:Kyllä näistä asioista tiedetään lainsäädännön ja kokemuksen kautta, joten turha sössöttää.
wiimax.fi
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 22
- Liittynyt: Ke 21.05.2014 01:09
- Paikkakunta: Turenki
- Viesti:
Re: Kuinka painavaa kärryä jarrutonta ja jarrullista saa vet
Kuka tietää mistä lottokoneesta noi massat autojen vetomassat keksitään? Esim. oma v70 2.5T -98 jarruton 500kg ja jarrullinen 2000kg, emännän s80 -98 2.4 jarruton 500kg ja jarrullinen 1600kg ja taas isukin s60 -04 2.4 jarruton 750kg ja jarrullinen 1600kg ja tässä irroitettava koukku muissa kiinteä.
Noita piti hieman miettiä hetki sitten, kun itsellä ei ole pikku-eetä, ja piti kiskoa 750kg venepaketti porvooseen ja tuoda 1500kg paketti takaisin. Itsellä on myös tuo sprinter jolla olisin saanut vetää tuon 750kg paketin porvooseen, mutta kortti ei olisi riittänyt vetämään tuota 1500kg pakettia tänne. Tolla v70 volvolla taas olisin saanut kiskoa 1500kg paketin tänne, mutta en 750kg pakettia porvooseen...
Ja noita jarrullisia ei oikeasti kannata kiskoa tyhjänäkään, jos ei kortti riitä. kahdelta tutulta lähtenyt kortti parin vuoden sisään, kun ollut tyhjä jarrullinen perässä ja ei pikku-eetä.
Noita piti hieman miettiä hetki sitten, kun itsellä ei ole pikku-eetä, ja piti kiskoa 750kg venepaketti porvooseen ja tuoda 1500kg paketti takaisin. Itsellä on myös tuo sprinter jolla olisin saanut vetää tuon 750kg paketin porvooseen, mutta kortti ei olisi riittänyt vetämään tuota 1500kg pakettia tänne. Tolla v70 volvolla taas olisin saanut kiskoa 1500kg paketin tänne, mutta en 750kg pakettia porvooseen...

Ja noita jarrullisia ei oikeasti kannata kiskoa tyhjänäkään, jos ei kortti riitä. kahdelta tutulta lähtenyt kortti parin vuoden sisään, kun ollut tyhjä jarrullinen perässä ja ei pikku-eetä.
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1475
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: Kuinka painavaa kärryä jarrutonta ja jarrullista saa vet
Se, onko koukku irrotettava tai ei, ei vaikuta AUTOn vetokykyyn. Se voi kyllä rajoittaa sitä, paljonko KOUKKUun saa kytkeä.
Tuossa Vålvå-vertailussa jätit kertomatta onko niissä mikä vaihteisto, ja mahdollisesti eri jarrut: yleensä syy löytyy niistä. Ja tietty 4WD vaikuttaa kanssa.
Se, mitä saa vetää on kiinni 1) ajokortista 2) vaa'asta. Ykkönen rajoitaa, jos siinä ei ole ns pikku-eetä.
Mutta auton suhteen se ilmoitettu suurin sallittu perävaunumassa tarkoitaa TODELLISTA massaa. Siis sitä, joka mitataan vaa'alla, renkaiden kohdalta. Esimerkiksi, otetaan kärry, jonka OMAMASSA on 1.000 kg. Sille saa lastata 2.000 kg kuorman. Tyhjänä sitä todellakin saa vetää autolla, jolle sallitaan vain tuo 1.000 kg. Mutta ei kuormattuna 2.000 kg kuormalla.
Ja jotta asia olisi vielä hankalampi määrittää muuta kuin siellä vaa'alla, niin auton koukkuun vaikuttava aisapainohan ei näy vaa'alla renkaista. Eli itse asiassa tuohon 1.000 kg kärryyn saa ottaa aisapainon (50-100 kg) verran kuormaa, jettä vaaka nä'yttää sen tasan 1.000 kg...
Tuossa Vålvå-vertailussa jätit kertomatta onko niissä mikä vaihteisto, ja mahdollisesti eri jarrut: yleensä syy löytyy niistä. Ja tietty 4WD vaikuttaa kanssa.
Se, mitä saa vetää on kiinni 1) ajokortista 2) vaa'asta. Ykkönen rajoitaa, jos siinä ei ole ns pikku-eetä.
Mutta auton suhteen se ilmoitettu suurin sallittu perävaunumassa tarkoitaa TODELLISTA massaa. Siis sitä, joka mitataan vaa'alla, renkaiden kohdalta. Esimerkiksi, otetaan kärry, jonka OMAMASSA on 1.000 kg. Sille saa lastata 2.000 kg kuorman. Tyhjänä sitä todellakin saa vetää autolla, jolle sallitaan vain tuo 1.000 kg. Mutta ei kuormattuna 2.000 kg kuormalla.
Ja jotta asia olisi vielä hankalampi määrittää muuta kuin siellä vaa'alla, niin auton koukkuun vaikuttava aisapainohan ei näy vaa'alla renkaista. Eli itse asiassa tuohon 1.000 kg kärryyn saa ottaa aisapainon (50-100 kg) verran kuormaa, jettä vaaka nä'yttää sen tasan 1.000 kg...
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
-
- Mersumies
- Viestit: 513
- Liittynyt: Ma 04.05.2015 09:34
- Paikkakunta: Turku
Re: Kuinka painavaa kärryä jarrutonta ja jarrullista saa vet
Ettei asia mene ohi aiheen niin todettakoon vielä kerran, että poliisi kirjoittaa sakkolapaun tai ottaa kortin pois kylmän viileästi, mitä rekisteriotteissa on kirjoitettu enimmäis-kokonaismassan perusteella. Että se siitä sitten tällä kertaa.
Poliisi ei kuljeta punnituslaitteita kevyen liikenteen valvomiseksi, vaan otteessa olevat merkinnät katsotaan aina kokonaismassan mukaan, eli mitä rekisteriotteeseen on enintään sallittu vetää perävaunua.
Poliisi ei kuljeta punnituslaitteita kevyen liikenteen valvomiseksi, vaan otteessa olevat merkinnät katsotaan aina kokonaismassan mukaan, eli mitä rekisteriotteeseen on enintään sallittu vetää perävaunua.
Re: Kuinka painavaa kärryä jarrutonta ja jarrullista saa vet
Kukahan tän asian viitsisi vääntää rumiluksellekin rautalangasta...
Voi kettu että voi olla jääräpää.
Eli ajokorttin riittävyys kokonaismassojen mukaan ja auton riittävyys vaakalla kytkentämassan mukaan eli todellisen painon.
Voi kettu että voi olla jääräpää.
Eli ajokorttin riittävyys kokonaismassojen mukaan ja auton riittävyys vaakalla kytkentämassan mukaan eli todellisen painon.
-04 903 316cdi automaatti
-01 903 316cdi sprintshit
-95 903 312D
-87 124 tdt 4matic 2+3 paku x2
-93 escort rs cosworth
-73 escort 1600gt mexico
-01 903 316cdi sprintshit
-95 903 312D
-87 124 tdt 4matic 2+3 paku x2
-93 escort rs cosworth
-73 escort 1600gt mexico
Re: Kuinka painavaa kärryä jarrutonta ja jarrullista saa vet
http://www.trafi.fi/autoilu/auton_kaytto/peravaunut" onclick="window.open(this.href);return false;
-04 903 316cdi automaatti
-01 903 316cdi sprintshit
-95 903 312D
-87 124 tdt 4matic 2+3 paku x2
-93 escort rs cosworth
-73 escort 1600gt mexico
-01 903 316cdi sprintshit
-95 903 312D
-87 124 tdt 4matic 2+3 paku x2
-93 escort rs cosworth
-73 escort 1600gt mexico
Re: Kuinka painavaa kärryä jarrutonta ja jarrullista saa vet
Näin toimitaan silloin kun arvioidaan sitä, onko kuljettajalla ajo-oikeus kyseisen yhdistelmän kuljettamiseentuomasnuutti kirjoitti:poliisi kirjoittaa sakkolapaun tai ottaa kortin pois kylmän viileästi, mitä rekisteriotteissa on kirjoitettu enimmäis-kokonaismassan perusteella. Että se siitä sitten tällä kertaa.
Se mitä poliisi kuljettaa tai ei kuljeta mukanaan on oma asiansa, mutta vetoauton otteeseen merkittyä vetokykyä ei verrata kokonaismassaan vaan todelliseen massaan. Jos ei ole vaakaa, eikä voi muuten osoittaa lakia rikotun, niin sakko jää kirjoittamatta.tuomasnuutti kirjoitti:Poliisi ei kuljeta punnituslaitteita kevyen liikenteen valvomiseksi, vaan otteessa olevat merkinnät katsotaan aina kokonaismassan mukaan, eli mitä rekisteriotteeseen on enintään sallittu vetää perävaunua.
Siis: ajo-oikeus tai sen puuttuminen kokonaismassoista, ylikuorma todellisista massoista.
Eli ihan niin kuin kaikki muut täällä ovat jo moneen kertaan sanoneet.
Re: Kuinka painavaa kärryä jarrutonta ja jarrullista saa vet
Tossa "pikku e":ssä ei kyllä ole mitään tolkkua, yriteenpä ajatella vähän:
B-kortilla ei saa kuljettaa yhdistelmää;
- Auton kokonaismassa 2000 kg + jarrullinenkärry kokonaismassa 2000 kg ja omamassa 600 kg. (Olkoon se tyhjä tai täysi). (koska auton kokonaismassa+kärryn kokonaismassa ylittää 3500kg.)
Mutta, kun otat samalla autolla pienemmän kärryn perään; kokonaismassa 1400 kg ja omamassa 400 kg, lastaat kärryyn kyytiin tuon ylläolevan kärryn saat tätä koko hoitoa kuljettaa
(Auton kokonaismassa 2000 kg + kärryn kokonaismassa 1400 (on alle 3500 kg, joten onnistuu).
Todellinen vetomassahan tässä on 1000kg (400+600), joten autolta riittää, että saa vetää tuon 1000 kg.
Jarrutonta kärryä saa sitten vetää seuraavasti B-kortilla (tai ei sen jarruton tarvitse olla, mutta max 750kg kokonaismassa):
B-luokan ajoneuvoon voidaan kytkeä perävaunu, jonka kokonaismassa on enintään 750 kg. Tällöin yhdistelmän kokonaismassa voi olla korkeintaan 3 500 + 750 = 4 250 kg.
Menikös tämä nyt ihan oikein?
B-kortilla ei saa kuljettaa yhdistelmää;
- Auton kokonaismassa 2000 kg + jarrullinenkärry kokonaismassa 2000 kg ja omamassa 600 kg. (Olkoon se tyhjä tai täysi). (koska auton kokonaismassa+kärryn kokonaismassa ylittää 3500kg.)
Mutta, kun otat samalla autolla pienemmän kärryn perään; kokonaismassa 1400 kg ja omamassa 400 kg, lastaat kärryyn kyytiin tuon ylläolevan kärryn saat tätä koko hoitoa kuljettaa

(Auton kokonaismassa 2000 kg + kärryn kokonaismassa 1400 (on alle 3500 kg, joten onnistuu).
Todellinen vetomassahan tässä on 1000kg (400+600), joten autolta riittää, että saa vetää tuon 1000 kg.
Jarrutonta kärryä saa sitten vetää seuraavasti B-kortilla (tai ei sen jarruton tarvitse olla, mutta max 750kg kokonaismassa):
B-luokan ajoneuvoon voidaan kytkeä perävaunu, jonka kokonaismassa on enintään 750 kg. Tällöin yhdistelmän kokonaismassa voi olla korkeintaan 3 500 + 750 = 4 250 kg.
Menikös tämä nyt ihan oikein?

-
- Mersumies
- Viestit: 513
- Liittynyt: Ma 04.05.2015 09:34
- Paikkakunta: Turku
Re: Kuinka painavaa kärryä jarrutonta ja jarrullista saa vet
apg kirjoitti:Kukahan tän asian viitsisi vääntää rumiluksellekin rautalangasta...
Voi kettu että voi olla jääräpää.
Eli ajokorttin riittävyys kokonaismassojen mukaan ja auton riittävyys vaakalla kytkentämassan mukaan eli todellisen painon.
Jos et usko puhetta niin Siperia opettaa.
En ole kirjoittanut kirjoituksissani mitään ajokortin riittävyydestä tässä tapauksessa.
Usko huviksesi että sakko pätkähtää jos vetoauton rikisteriotteen tiedot eivät täsmää perävaunun enimmäismassaa. Sakko/ kortti hyllylle heti tms.
Re: Kuinka painavaa kärryä jarrutonta ja jarrullista saa vet
Mä en enää edes pysy perässä mitä sä yrität tarkoittaa, joka tapauksessa jos ei lukemaansa ymmärrä, niin jotain kannattaisi tehdä:tuomasnuutti kirjoitti:Usko huviksesi että sakko pätkähtää jos vetoauton rikisteriotteen tiedot eivät täsmää perävaunun enimmäismassaa. Sakko/ kortti hyllylle heti tms.
Suoraan trafin sivuilta esimerkki:
Autolle suurin sallittu perävaunumassa on vetotilanteessa 1 500 kg (tieto löytyy pääsääntöisesti rekisteriotteesta). Perävaunun kokonaismassa on rekisteriotteen mukaan 1 800 kg. Perävaunun vetäminen autolla on sallittua, jos perävaunun todellinen massa vetotilanteessa on enintään 1 500 kg.
Re: Kuinka painavaa kärryä jarrutonta ja jarrullista saa vet
Olet vaan väärässä. Ei sen kummempaa.tuomasnuutti kirjoitti:apg kirjoitti:Kukahan tän asian viitsisi vääntää rumiluksellekin rautalangasta...
Voi kettu että voi olla jääräpää.
Eli ajokorttin riittävyys kokonaismassojen mukaan ja auton riittävyys vaakalla kytkentämassan mukaan eli todellisen painon.
Jos et usko puhetta niin Siperia opettaa.
En ole kirjoittanut kirjoituksissani mitään ajokortin riittävyydestä tässä tapauksessa.
Usko huviksesi että sakko pätkähtää jos vetoauton rikisteriotteen tiedot eivät täsmää perävaunun enimmäismassaa. Sakko/ kortti hyllylle heti tms.
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1475
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: Kuinka painavaa kärryä jarrutonta ja jarrullista saa vet
Ei muuten enää. Ovat saaneet liian monta kertaa tuosta jo nokilleen.tuomasnuutti kirjoitti:Ettei asia mene ohi aiheen niin todettakoon vielä kerran, että poliisi kirjoittaa sakkolapaun tai ottaa kortin pois kylmän viileästi, mitä rekisteriotteissa on kirjoitettu enimmäis-kokonaismassan perusteella. Että se siitä sitten tällä kertaa.
Poliisi ei kuljeta punnituslaitteita kevyen liikenteen valvomiseksi, vaan otteessa olevat merkinnät katsotaan aina kokonaismassan mukaan, eli mitä rekisteriotteeseen on enintään sallittu vetää perävaunua.
Ja se eniten perävaunujen kanssa kilometrejä kulkeva porukka, eli karavaanarit, on tästä vaihtaneet kokemuksia jo pitkään. Siellä kun tämä on oikeesti tärkeä ja iso asia.
Viimeksi muokannut Juhani Halmeenmäki, Pe 09.10.2015 16:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Re: Kuinka painavaa kärryä jarrutonta ja jarrullista saa vet
Rumilukselle on turha tässä kommentoida, hänellä on taas kerran tarkoitus vain sotkea hyvää foorumia.
Yllättävän pitkään olikin asialinjalla, jopa hyvinkin asialinjalla. Harmi että taas mentiin tähän
Yllättävän pitkään olikin asialinjalla, jopa hyvinkin asialinjalla. Harmi että taas mentiin tähän

wiimax.fi
- petri
- Mersumies
- Viestit: 1212
- Liittynyt: La 29.10.2005 23:21
- Paikkakunta: Klaukkala, kesäisin Konginkangas
Re: Kuinka painavaa kärryä jarrutonta ja jarrullista saa vet
Valitettavasti joo, rumilukselta tulee välillä ihan asia tekstiä, mut muutaman viimepäivän ajan taas ihan puutaheinää trollausta. Oliskohan menny lääkitys taas sekasin?dealer kirjoitti:Rumilukselle on turha tässä kommentoida, hänellä on taas kerran tarkoitus vain sotkea hyvää foorumia.
Yllättävän pitkään olikin asialinjalla, jopa hyvinkin asialinjalla. Harmi että taas mentiin tähän

S210 E320T 4Matic -98
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot
EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot
EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00