Om613 uus kone, uudet ongelmat..

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
jampe88
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 53
Liittynyt: La 19.07.2008 14:24
Paikkakunta: Nokia

Om613 uus kone, uudet ongelmat..

Viesti Kirjoittaja jampe88 »

Moi

Mulla oli edellinen kone (avaamaton) 370tkm ajettu mihin löin Holsetin yms muuta kivaa ja ahtoja oli 2bar. Sain ajella mukavasti 65tkm kunnes runkolaakeri antautu. Talliin oli tän varalta hommattu pahanpäivän varalle vastaavanlainen S-mersun 320cdi aihioksi..
Uuteen koneeseen tein täydellisen koneremontin ja nyt uudella koneella kilometrejä takana 30km kun huomasin koneen tekevän vesipuolelle painetta....
Pulputtaa paisuntasäiliöön ja termostaatin avautumislämpötilan jälkeen alkaa tuuppaan pakoputkestakin valkeaa savua.
Vaihtoehdot taitaa olla kansi, kansipahvi tai lohko?
Kansi on koneistettu täysin kaikki+ vesiponnattu. Kansipahvi tietty uus ja kaikki ajatuksella kasattu. Lohko hoonattu ja perussiisti.
Onko kellään ollut mahdollisesti ollut lohkossa halkeamaa?
Voi hitsi kun harmittaa..
Kiitos etukäteen vastauksista!
jampe88
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 53
Liittynyt: La 19.07.2008 14:24
Paikkakunta: Nokia

Re: Om613 uus kone, uudet ongelmat..

Viesti Kirjoittaja jampe88 »

Ilmalukkoo epätoivosesti toivon olevan, huomenna koitan viä ilmailla keula ylhäällä ja puristella vesiletkuja.... auto lämpiää normaalisti ja pitää koneen normaalisti lämpösenä ja sisäpuhallin puhaltaa normaalisti lämmintä.
Forestman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 254
Liittynyt: La 05.07.2014 20:58

Re: Om613 uus kone, uudet ongelmat..

Viesti Kirjoittaja Forestman »

jampe88 kirjoitti:Ilmalukkoo epätoivosesti toivon olevan, huomenna koitan viä ilmailla keula ylhäällä ja puristella vesiletkuja.... auto lämpiää normaalisti ja pitää koneen normaalisti lämpösenä ja sisäpuhallin puhaltaa normaalisti lämmintä.
Olikos tässä koneessa egr:ssä vesijäähdytys, toisin sanoen veden lämmitin? Kun oireet ei viittaa kansi vuotoon.
jampe88
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 53
Liittynyt: La 19.07.2008 14:24
Paikkakunta: Nokia

Re: Om613 uus kone, uudet ongelmat..

Viesti Kirjoittaja jampe88 »

Forestman kirjoitti:
jampe88 kirjoitti:Ilmalukkoo epätoivosesti toivon olevan, huomenna koitan viä ilmailla keula ylhäällä ja puristella vesiletkuja.... auto lämpiää normaalisti ja pitää koneen normaalisti lämpösenä ja sisäpuhallin puhaltaa normaalisti lämmintä.
Olikos tässä koneessa egr:ssä vesijäähdytys, toisin sanoen veden lämmitin? Kun oireet ei viittaa kansi vuotoon.
Normaalisti tässä koneessa on egr:llä lauhdutin, mutta tässä tapauksessa egr romut poistettu mekaanisesti+ohjelmalla.
Voi kumpa ei oliskaan kansivuoto tai muuta semmosta..
Vikki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Pe 23.11.2012 17:52
Paikkakunta: mäntsälä

Re: Om613 uus kone, uudet ongelmat..

Viesti Kirjoittaja Vikki »

Joko on vika selvinny?
Mulla omassa samanlaisia oireita.. Kansipahvin vaihtoo jo suunnitelemassa
Mb s210 320cdi avantgarde 2001
Vw kupla 1957
jampe88
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 53
Liittynyt: La 19.07.2008 14:24
Paikkakunta: Nokia

Re: Om613 uus kone, uudet ongelmat..

Viesti Kirjoittaja jampe88 »

jampe88 kirjoitti:Moi

Mulla oli edellinen kone (avaamaton) 370tkm ajettu mihin löin Holsetin yms muuta kivaa ja ahtoja oli 2bar. Sain ajella mukavasti 65tkm kunnes runkolaakeri antautu. Talliin oli tän varalta hommattu pahanpäivän varalle vastaavanlainen S-mersun 320cdi aihioksi..
Uuteen koneeseen tein täydellisen koneremontin ja nyt uudella koneella kilometrejä takana 30km kun huomasin koneen tekevän vesipuolelle painetta....
Pulputtaa paisuntasäiliöön ja termostaatin avautumislämpötilan jälkeen alkaa tuuppaan pakoputkestakin valkeaa savua.
Vaihtoehdot taitaa olla kansi, kansipahvi tai lohko?
Kansi on koneistettu täysin kaikki+ vesiponnattu. Kansipahvi tietty uus ja kaikki ajatuksella kasattu. Lohko hoonattu ja perussiisti.
Onko kellään ollut mahdollisesti ollut lohkossa halkeamaa?
Voi hitsi kun harmittaa..
Kiitos etukäteen vastauksista!
Avasin tänään kannen koneesta ja 5.sylinterissä näyttäs olevan halkeama.. Ja 5. männän päällä oli vettä. Kansipahvi oli ok. Kannen pakokanavassa oli kans kosteutta, mutta varmasti johtuu 5sylinterin halkeamasta josta vesi päässyt palotapahtuman myötä poistuun.
Eli etsintäkuulutan om613 lohkon, olisin halukas ostaan jos hinnasta pääsee sopuun.
Tekniikkaan on tehty mukavia parannuksia ja uuden lohkon myötä olis tarkotus päästä rullille jarruttaan 400hp/900nm. Terveisin Jampe88 o4o6767062
Vastaa Viestiin