Moi
Mulla oli edellinen kone (avaamaton) 370tkm ajettu mihin löin Holsetin yms muuta kivaa ja ahtoja oli 2bar. Sain ajella mukavasti 65tkm kunnes runkolaakeri antautu. Talliin oli tän varalta hommattu pahanpäivän varalle vastaavanlainen S-mersun 320cdi aihioksi..
Uuteen koneeseen tein täydellisen koneremontin ja nyt uudella koneella kilometrejä takana 30km kun huomasin koneen tekevän vesipuolelle painetta....
Pulputtaa paisuntasäiliöön ja termostaatin avautumislämpötilan jälkeen alkaa tuuppaan pakoputkestakin valkeaa savua.
Vaihtoehdot taitaa olla kansi, kansipahvi tai lohko?
Kansi on koneistettu täysin kaikki+ vesiponnattu. Kansipahvi tietty uus ja kaikki ajatuksella kasattu. Lohko hoonattu ja perussiisti.
Onko kellään ollut mahdollisesti ollut lohkossa halkeamaa?
Voi hitsi kun harmittaa..
Kiitos etukäteen vastauksista!
Om613 uus kone, uudet ongelmat..
Re: Om613 uus kone, uudet ongelmat..
Ilmalukkoo epätoivosesti toivon olevan, huomenna koitan viä ilmailla keula ylhäällä ja puristella vesiletkuja.... auto lämpiää normaalisti ja pitää koneen normaalisti lämpösenä ja sisäpuhallin puhaltaa normaalisti lämmintä.
Re: Om613 uus kone, uudet ongelmat..
Olikos tässä koneessa egr:ssä vesijäähdytys, toisin sanoen veden lämmitin? Kun oireet ei viittaa kansi vuotoon.jampe88 kirjoitti:Ilmalukkoo epätoivosesti toivon olevan, huomenna koitan viä ilmailla keula ylhäällä ja puristella vesiletkuja.... auto lämpiää normaalisti ja pitää koneen normaalisti lämpösenä ja sisäpuhallin puhaltaa normaalisti lämmintä.
Re: Om613 uus kone, uudet ongelmat..
Normaalisti tässä koneessa on egr:llä lauhdutin, mutta tässä tapauksessa egr romut poistettu mekaanisesti+ohjelmalla.Forestman kirjoitti:Olikos tässä koneessa egr:ssä vesijäähdytys, toisin sanoen veden lämmitin? Kun oireet ei viittaa kansi vuotoon.jampe88 kirjoitti:Ilmalukkoo epätoivosesti toivon olevan, huomenna koitan viä ilmailla keula ylhäällä ja puristella vesiletkuja.... auto lämpiää normaalisti ja pitää koneen normaalisti lämpösenä ja sisäpuhallin puhaltaa normaalisti lämmintä.
Voi kumpa ei oliskaan kansivuoto tai muuta semmosta..
Re: Om613 uus kone, uudet ongelmat..
Joko on vika selvinny?
Mulla omassa samanlaisia oireita.. Kansipahvin vaihtoo jo suunnitelemassa
Mulla omassa samanlaisia oireita.. Kansipahvin vaihtoo jo suunnitelemassa
Mb s210 320cdi avantgarde 2001
Vw kupla 1957
Vw kupla 1957
Re: Om613 uus kone, uudet ongelmat..
Avasin tänään kannen koneesta ja 5.sylinterissä näyttäs olevan halkeama.. Ja 5. männän päällä oli vettä. Kansipahvi oli ok. Kannen pakokanavassa oli kans kosteutta, mutta varmasti johtuu 5sylinterin halkeamasta josta vesi päässyt palotapahtuman myötä poistuun.jampe88 kirjoitti:Moi
Mulla oli edellinen kone (avaamaton) 370tkm ajettu mihin löin Holsetin yms muuta kivaa ja ahtoja oli 2bar. Sain ajella mukavasti 65tkm kunnes runkolaakeri antautu. Talliin oli tän varalta hommattu pahanpäivän varalle vastaavanlainen S-mersun 320cdi aihioksi..
Uuteen koneeseen tein täydellisen koneremontin ja nyt uudella koneella kilometrejä takana 30km kun huomasin koneen tekevän vesipuolelle painetta....
Pulputtaa paisuntasäiliöön ja termostaatin avautumislämpötilan jälkeen alkaa tuuppaan pakoputkestakin valkeaa savua.
Vaihtoehdot taitaa olla kansi, kansipahvi tai lohko?
Kansi on koneistettu täysin kaikki+ vesiponnattu. Kansipahvi tietty uus ja kaikki ajatuksella kasattu. Lohko hoonattu ja perussiisti.
Onko kellään ollut mahdollisesti ollut lohkossa halkeamaa?
Voi hitsi kun harmittaa..
Kiitos etukäteen vastauksista!
Eli etsintäkuulutan om613 lohkon, olisin halukas ostaan jos hinnasta pääsee sopuun.
Tekniikkaan on tehty mukavia parannuksia ja uuden lohkon myötä olis tarkotus päästä rullille jarruttaan 400hp/900nm. Terveisin Jampe88 o4o6767062