Mannelavetin rappaamista

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Satusetä
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ma 14.09.2015 15:39

Mannelavetin rappaamista

Viesti Kirjoittaja Satusetä »

Eli noin vuosi sitten tuli haettua karstulasta tuollainen w 123 240 d mittarin mukaan ajettu 500tkm. Eli mersun ostin suorittamaan talviauton roolia tyyliin ei haittaa jos rysähtää, kun eihän näitä oikeita saa ajamalla mitenkään rikki. Kyllähän se ennen talven tuloa monesti mietitytti että olikohan tässä mitään järkeä kun pohjaa ja lokasuojia alkoi meisselillä tökkimään tai kun yritti 80 alueella ohittaa. Asiaa ei auttanut yhtään kavereiden vittuilu ja ymmärtämättömyys vanhoja autoja kohtaa. No siinä kun lunta alkoi satelemaan maahan niin ei auton vaihto enää käynyt mielessäkään vaan menttin isoa kovaa 10tkm talven aikana. Noh sittenkun alkoi taas asfaltti paistamaan lumen alta alkoi mielessä taas kytemään, että ei tästä tule mittäää. Ja lavetin ajoin isän hallin pihalle ja siinä se on nyt puolisen vuotta seissyt, kun ei minkäänlaista sisätilaa tunnu löytyvän.

Mitään suurempia ongelmia tai muutoksia ei talven aikana autoon tehty, jotakin pientä tietysti muunmuassa mankan sekä kaijjuttimien vaihto, luisin puuruorin asennus. Ja joutu sitä välillä kytkintä ilmailemaan ja hiilet joutu vaihtaan laturiin mutta muuten pelasi oikein hyvin talven yli. Joka aamu se heräsi vaikka oli kuinka paljon pakkasta(ei ollut kertaakaan roikassa). Tietenkin se kokoajan kävi mielessä et jotakinhan tuolle ruostekasalle täytyisi tehdä. No mutta ne jäivät haaveiksi töitten lisäksi ajanut moottoripyörällä kuluvana kesänä 12tkm. Toinen näistä oli avk pyörä ja toisen kaadoin ihan itse joten rojektia kyllä riitti.

HUOM Oululaiset!!
sain kuitenkin mersua sen verran ehostettua, että hommasin hapettuneet 16 viispuolaset lorinserit jotka maalsin kiiltävän mustaksi. Jotka VARASTETTIIN 14.9.2015 ruskoncitymarketin suoran päästä auton alta. Eihän ne kalliit olleet mutta hirveästi teettivät hommia kun käsin hioi ja maalasi epoksin pohjalle ja 2k kiiltävän mustalla päälle, sekä myllytti kohdat jotka pystyi. Joten aattelin, että jos ne joku näkee liikenteessä niin varmasti foorumilaiset. Sekä foorumilla yleisesti kiinnostaa projektit joten siksi jo nyt aloitin topicin aiheesta vaikka eihän tässä ole vielä juuri mitään kerrottavaa... Yritän ladata vanteista ja autosta kuvia, noviisi forumin käytössä.

https://www.dropbox.com/home?preview=20 ... 185200.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.dropbox.com/home?preview=20 ... 195156.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Joten jos joku näkee liikenteessä tai myynnissä nii toivon että tieto liikkuisi. nolla neljä nolla 0754273 kiitos

Eli tämän vuodatuksen saatua sydämmeltäni. Tarkoitus oli kirjoitella tänne vasta kun on oikeasti jotakin näytettävää, että täällä yritetään tehdä sen lisäksi jotakin kun vaan puhutaan suurista suunnitelmista. Mutta viikon sisällä olisi kuitenkin tarkoitus alkaa paikkamaan pohjaa ennen talvea. Tiedän ei ole pikku juttu varsinkaan alottelevalle hitsarille. Joka ilta taitaa mennä askarrellessa jos aikoo saada hyvän ennen talvea. Tämän lisäksi sain käsiini W212 peräisin olevat nahka+ortopedi jakkarat eteen josta käytin päälliset irti ja verhoilialla, joka paikkasi airbagin kolon nahalla sekä korjasi repeytymät. Eli istuimet on erittäin hyvässä kunnossa mutta itsellä ei riitä tietotaito noihin painesäätöihin kun en saa penkkien kompuraa käyntiin vaikka olen yrittänyt syöttää sinne 12v virtaa kaikkiin pinneihin kaikissa järjestyksessä. Mitä avuksi ?

Mielessä on käynyt myös suuria haaveita turbotekniikan tutkiskelusta kun tämä on vasta ensimmäinen ns harraste auto. Isällä oma kolarikorjaamo josta myös kertyy aika ajoin rompetta eli valmiiksi olisi w203 220d välijäähy ja nissan xtrailista 2l diiselistä carretin ahdin. Eli tavoite on vain päästä siihen 110hp vakiopumpulla ja katsella sitten myöhemmin että mihin nuori mies kykenee. Mutta ei tässä vielä suuremmin kehtaa huudella päätarkoituksena kuitenkin vain käydä pohja läpi ja saada leima.

kiitos ja anteeksi.
Avatar
Sharedoc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1096
Liittynyt: La 03.03.2012 15:48
Paikkakunta: Oulu

Re: Mannelavetin rappaamista

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Jättivätkö vannerosvot suoraan asfaltille auton vai oliko niillä pölkyt laittaa alle?
Satusetä
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ma 14.09.2015 15:39

Re: Mannelavetin rappaamista

Viesti Kirjoittaja Satusetä »

Poijjaat oli jättäny lavetin asfaltin varteen nurmikolle, ilman pölkkyä.. Taisivat olla paikallisia poikia kun koffiin kääreitä tapahtuma paikalla. Eiköhän nuo kiinni jos oman paikkakunnan poikia.
Avatar
Lapio
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 168
Liittynyt: Ma 28.11.2011 20:24
Paikkakunta: Kokkola

Re: Mannelavetin rappaamista

Viesti Kirjoittaja Lapio »

Minulla ainakaan ei kuvat näkyneet, vaatii kirjautumisen.
C126 500 -88
855-T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
Satusetä
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ma 14.09.2015 15:39

Re: Mannelavetin rappaamista

Viesti Kirjoittaja Satusetä »

https://www.dropbox.com/s/268y62r1qdbmf ... 0.jpg?dl=0" onclick="window.open(this.href);return false;

https://www.dropbox.com/s/qfdxsncemkj8z ... 6.jpg?dl=0" onclick="window.open(this.href);return false;

Joko nyt näkyy ??
Avatar
eno-E
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: To 13.11.2014 19:57

Re: Mannelavetin rappaamista

Viesti Kirjoittaja eno-E »

nyt näkyy ainakin tänne (Y)
S212 350CDI -11 309hv/700nm

ex S211 270CDI -04
ex w203 180kompressor -02
ex W124 300E -86
ex W124 230E -89
ex W168 A160 -98
ex W123 300TDT -84
Vastaa Viestiin